camping duitsland reserveren?
dinsdag 25 januari 2011 om 20:54
Dag,
wij gaan altijd graag met de tent op vakantie op de bonnefooi. Dit jaar echter gebonden aan de schoolvakanties nu onze dochter leerplichtig is.
Willen dit jaar naar Duitslans/Zwarte woud en vroegen ons af in hoeverre we dat nu al moeten vastleggen voor de wat kleinere kindvriendelijke
campings. Of is er altijd wel wat te vinden?
(en eventuele tips zijn dan ook welkom
)
Alvast bedankt!
Groetjes Daphne
wij gaan altijd graag met de tent op vakantie op de bonnefooi. Dit jaar echter gebonden aan de schoolvakanties nu onze dochter leerplichtig is.
Willen dit jaar naar Duitslans/Zwarte woud en vroegen ons af in hoeverre we dat nu al moeten vastleggen voor de wat kleinere kindvriendelijke
campings. Of is er altijd wel wat te vinden?
(en eventuele tips zijn dan ook welkom
Alvast bedankt!
Groetjes Daphne
dinsdag 25 januari 2011 om 20:58
Hoe het in het Zwarte Woud is weet ik niet, maar op Insel Rügen is in juli/augustus amper een plekje te vinden. (En het regende 7 van de 12 dagen).
De meeste Duitse campings hebben blijkbaar ook geen zwembad(je). In de campinggids was ik vanaf Noord-Duitsland aan het zoeken, het eerste zwembad dat ik tegenkwam was in de buurt van Berlijn.
Misschien even de plaatselijke VVV mailen ? (Fremdenverkehrsverein).
De meeste Duitse campings hebben blijkbaar ook geen zwembad(je). In de campinggids was ik vanaf Noord-Duitsland aan het zoeken, het eerste zwembad dat ik tegenkwam was in de buurt van Berlijn.
Misschien even de plaatselijke VVV mailen ? (Fremdenverkehrsverein).
dinsdag 25 januari 2011 om 21:53
Wij zijn vanwege werk in het onderwijs altijd al gebonden aan schoolvakanties en gaan ook regelmatig in de zomervakantie kamperen in Duitsland. We trekken altijd rond, dus staan op veel verschillende campings in 1 vakantie. Ik heb nog nooit gereserveerd en heb ook nog vrijwel nooit voor een dichte deur gestaan. Volgens mij heb ik geen tips voor het Zwarte Woud voor je, maar er zijn daar wel veel campings, dus ook al is het ergens vol, dan vind je een dorp verderop vast nog wel een plekje.
..