Camping Gardameer Italië?

07-07-2010 11:35 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn vriend en ik willen deze zomer twee weken camperen aan het Gardameer. Wat zijn de mooiste plaatsen en iemand tips voor een goede camping? Liefst niet te duur en dicht bij strand. Zo'n echte familiecamping met mega zwembad enzo hebben we geen behoefte aan. Probeer wat te zoeken op internet, maar zie door de bomen even het bos niet meer. Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!
Zijn jullie niet te laat met iets regelen?

In het hoogseizoen zitten de campings in deze buurt vaak al vol.

Welke weken willen jullie gaan?
Oh, echt? We gaan met de tent en willen eind juli / begin augustus gaan. Andere jaren ging ik altijd naar Zuid-Frankrijk en regelde ik de camping soms pas een dag van tevoren...
Aan de weg tussen garda en bardolino zitten er meerdere.

Continetal o.a. (geen zwembad, niet zo uitgebreid, wel campingwinkeltje en fatsoenlijk sanitair)

Bardolino en garda op loopafstand en leuke tentjes aan het loop/fietspad langs het water.

Je kan er eens heen bellen. Op continental kon den wij ons goed redden met duits en engels.

Website: http://www.campingarda.it/continental/nl/index.php
Camping Lido!

Oostkant of zuidkant is volgens mij het leukst. Camping Lido is niet kollosaal groot, wel een zwembad, supermarktje, restaurant en animatie en direct aan het strand.

Ik heb me hier vorig jaar 3 weken prima vermaakt en de prijs valt ook mee (vergeleken met die massa-campings)
Oei, dat kan soms in Zuid-Frankrijk inderdaad wel maar een last-minute camping vinden (met of zonder grote glijbanen) aan het Gardameer.. geef je heel weinig kans.

Leuke plaatsen: Sirmione (onderin, mooi stadje op eilandje met oude burcht) Peschiera, Riva, Lazise/Bardolino, allemaal mooi. Er zijn eigenlijk maar weinig niet-mooie plaatsen aan het Gardameer. En vooral heel veel grote campings die in de zomers bom-en bomvol zitten dus die niet-toeristische campings waar je naar op zoek bent.. dat gaat mission impossible worden denk ik!
Kijk op zoover.nl en schrijf bijv. Sirmione, klik dan op de kaart en daar staan dan over campings, goed of slecht, met recencies erbij, kan je gelijk zien of ze geschrikt zijn je.
Ik zou eerder kiezen voor omgeving Idromeer. Is veel rustiger, met leuke kleine dorpjes en je zit wel zo bij het Gardameer. Ik vond wat ik van het Gardameer heb gezien echt een verschrikking. Leuk voor een dagje, maar niet voor twee week.

Nou ja, misschien als je niets meer kunt vinden een tip! Is natuurlijk heel persoonlijk.
lekker op tijd....
quote:flatscreen schreef op 07 juli 2010 @ 12:26:

lekker op tijd....

Wat maakt dat uit.

Wij vertrekken over een paar weken naar de bedensee / het zwarte woud. Niet gereserveerd. We zien wel.
Ik heb vorig jaar ook niet geboekt toen ik naar het Gardameer was. Gingen 2e, 3e, 4e week juli. Ik had thuis 5 campings uitgezocht die me leuk leken. Eerste waar we kwamen was plek, maar vond ik niet leuk genoeg. Tweede camping was Lido en daar zijn we gebleven. 3 weken super vermaakt! Mooie omgeving, dagje Venetie, dagje waterpretpark enzo.

En inderdaad de kustweg naar de plaatsjes is druk, maar wel te doen.
quote:Maja82 schreef op 07 juli 2010 @ 12:28:

[...]

Wat maakt dat uit.

Wij vertrekken over een paar weken naar de bedensee / het zwarte woud. Niet gereserveerd. We zien wel.Tja, je staat toch bescheten te kijken bij het Gardameer met je tentje als alles al vol zit. Ik had het persoonlijk iets eerder geregeld. (ter illustratie: als je een stacaravan wilt huren daar ben je in januari al zowat te laat met boeken)
Camping Rolli
Een stacaravan of een tentje is wel een verschil. Een tentje kun je makkelijker kwijt op een trekkersveldje ofzo..
Ik ben zelf in Bardolino geweest. Echt een super week gehad daar. Als je houdt van terrasjes pakken, met de boot het water op, oude burchten bekijken, etc dan moet je daar zijn. Bardolino is denk ik ook net wat kleiner dan Garda, wat schattiger. We zaten wel in een hotel (het color hotel) wat erg netjes was, hou niet zo van kamperen...dus over campings kan ik nix zeggen, sorry.
joh er zijn zoveel campings aan het gardameer daar vind je echt wel een plekje. Als je van kleinschalige campings houdt is dit misschien iets

http://www.alberodellemele.eu/default.htm

ligt heel mooi en rustig alleen dus niet direct aan het meer.

als je zoiets leuk vindt kan je googlen op agricampeggio.

succes en veel plezier!
Het Idromeer is leuk he, Sophy? Wij zijn daar vroeger jaren geweest. Heerlijk was het daar. Lekker rustig, kleinschalig, vriendelijk, een prachtige omgeving. Ja, in alle opzichten beter dan het ubertoerischtische Gardameer.
quote:ossiepossie schreef op 07 juli 2010 @ 13:48:

Een stacaravan of een tentje is wel een verschil. Een tentje kun je makkelijker kwijt op een trekkersveldje ofzo..Als er plek is wel ja.
Katherina: ja heel leuk! Ook een paar jaar geweest. Enige nadeel vind ik het wisselvallige weer. Die wolken kunnen zo tussen de bergen blijven hangen. Al is dat meestal met anderhalve dag ook weer over. En bovendien geldt dat voor het hele gebied.

Maar zeker beter dan het gardameer!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-03-2011 22:34
Reden: spam
% gewijzigd
Ga je ook nog reageren op de tips of er iets mee doen?
ja daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar...
Wat een onzin zeg dat je te laat zou zijn.

Ik ben de afgelopen jaren vaker bij het Gardameer geweest, altijd in het hoogseizoen met een (grote) tent en altijd een mooi plekje gevonden. Soms pas op de tweede of derde camping, maar als dat het ergste is...

Zaten tussen Peschiera en Lazise, erg leuke omgeving!
quote:vivagirl81 schreef op 08 juli 2010 @ 21:38:

Wat een onzin zeg dat je te laat zou zijn.

Ik ben de afgelopen jaren vaker bij het Gardameer geweest, altijd in het hoogseizoen met een (grote) tent en altijd een mooi plekje gevonden. Soms pas op de tweede of derde camping, maar als dat het ergste is...

Zaten tussen Peschiera en Lazise, erg leuke omgeving!Da's de ware kampeerder
Wij hebben nog nooit gereserveerd voor een camping. We gaan altijd in de schoolvakantie en het is nog nooit een probleem geweest. Soms heb je pas plek op de 2e of 3e camping, maar het lukt altijd. Overal, van het Gardameer, tussen Peschiera en Lazise idd. tot aan de Ardeche.

Ik vond het trouwens helemaal niets aan he Gardameer, maar dat is iets totaal anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven