Camping-resort in Andalusië

24-09-2017 16:19 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de meivakantie gaan wij meestal op vakantie. De laatste jaren hebben we meestal maar een week vrij, max 9 dagen vanwege werk. Een camping in Frankrijk/Italië (met de auto) zijn we al meermalen geweest, maar meestal niet zulk denderend weer. Dus wat mij betreft gaan we nu een stukje zuidelijker, en dan maar met het vliegtuig. Nu zat ik te denken aan Zuid Spanje. Nog nooit überhaupt in Spanje geweest, en ik denk dat de temperatuur dan daar wel aangenaam zal zijn (of in elk geval beter dan Gardameer/Ardèche/Vendee zeg maar).

Nu zit ik te kijken om bijv op Alicante of Malaga te vliegen, en zoek ik een fijne accomodatie in die regio.
Wij houden van het camping gevoel, fijne zwembaden met glijbaan, en een chaletje/huisje/stacaravan. Dat vinden wij prettig zodat wij dan lekker buiten kunnen zitten bij het huisje (ook 's avonds), de kinderen overdag lekker hun gang kunnen gaan en voetballen bijv, of spelen. Maar ook omdat we dan met een dergelijke accomodatie minimaal 2-3 slaapkamers hebben en dat is wel erg fijn! Natuurlijk kan met zijn vieren op een hotelkamer ook, maar dat vinden wij iets minder relaxt. Dan zit je ook de avonden weer mer z'n allen in één ruimte. Het kan allemaal wel, maar het andere vinden wij gewoon fijner.

Nu weet ik dat er in noord-Spanje van die resorts zoals Cambrils Park
en bijv. Sanguli bestaan. Mét de bovengenoemde faciliteiten dus. Daar zouden we nl. vorig jaar heengaan, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan (weten sommige van jullie misschien nog wel).
Nu zoek ik een vergelijkbaar resort, maar dan dus in Zuid Spanje. Portugal zou trouwens ook nog kunnen, lijkt me ook leuk. Poging 2 en terug naar Cambrils zou kunnen, maar die is volgens mij pas medio mei open. En iets zuidelijker lijkt me ook wel fijn, mooie plaatsen te bezichtigen enzo.

Iemand die een tip heeft ergens tussen Alicante en Malaga zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dat,is niet helemaal wat ik zoek hahaha. Misschien hebben anderen dan wat ideeen?
Overigens animatie hoeft niet hoor, daar zijn ze te groot voor. Liever een voetbalveld en een goed zwembad tegenwoordig :proud:
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
26-09-2017 20:15
Kijk eens bij Corendon, daar zie ik een all inclusive hotel naar Marbella voor een week voor minder dan 600€ pp.
Ik vind dat niet zo heel veel. Maar ja een camping in noord Spanje is vast goedkoper.

Ik kom toch ook wel glampings tegen in Andalusië, heb verder niet naar prijzen en faciliteiten gekeken maar er is dus wel wat.
Heb hiervoor ook gekeken. Maar ROC Marbella Park (die bedoel je denk ik) is bij Corendon nog niet/niet meer te boeken in april. Alleen bij Stip Reizen zag ik em nog, maar daar ruim 800,00 p.p., en dat vind ik te duur. Bij booking.com etc. ook allemaal al vol. Helaas
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je beter eens bij een reisbureau langs gaan.
Nou, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat is toevallig zeg! Daar ben ik net vanochtend geweest. Zij wisten zo 1-2-3 ook niet direct iets dat ik zocht. Heb een aantal boeken meegenomen, daar kon wel iets instaan. Geen campings, maar wellicht iets á la een vakantie-/bungalowpark. Dat is ook prima. Ga straks maar es bladeren.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
27-09-2017 09:17
Heb hiervoor ook gekeken. Maar ROC Marbella Park (die bedoel je denk ik) is bij Corendon nog niet/niet meer te boeken in april. Alleen bij Stip Reizen zag ik em nog, maar daar ruim 800,00 p.p., en dat vind ik te duur. Bij booking.com etc. ook allemaal al vol. Helaas
Ik kan hem gewoon boeken op 27 april voor 4 personen. Maar ja dan wel met zijn 4 op 1 kamer. Totaalprijs 2500 ongeveer.
mamaonbekend schreef:
27-09-2017 09:17
Heb hiervoor ook gekeken. Maar ROC Marbella Park (die bedoel je denk ik) is bij Corendon nog niet/niet meer te boeken in april. Alleen bij Stip Reizen zag ik em nog, maar daar ruim 800,00 p.p., en dat vind ik te duur. Bij booking.com etc. ook allemaal al vol. Helaas
Ik zie hem op Booking wel hoor. 27 april - 4 mei. Met z´n vieren op een kamer voor 1018 euro half pension. Heel nette prijs.
.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 10:04
Reden: 1x is genoeg
99.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had gekeken voor 9 dagen, dus t/m 5 mei.
Maar dan raden ze twee kamers aan, en dat liever niet.

Wang zie bijvoorbeeld dan ook een familiekamers staan he, voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Maar dan staat er in de beschrijving:
Familiekamer (2 Volwassenen + 2 kinderen): Grootte van bed(den): 3 Eenpersoonsbed(den) breedte 90-130 cm.

Waar slaapt dan de 4e persoon ?? Soms moet iemand dan op een slaapbank, maar ik zie niet eens een bank staan op de foto's. Mis ik iets?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
28-09-2017 10:48
Ik had gekeken voor 9 dagen, dus t/m 5 mei. Als iets kan vinden, met net een dagje meer is dat wel fijn natuurlijk!
Maar dan raden ze twee kamers aan, en dat liever niet.

Wang zie bijvoorbeeld dan ook een familiekamers staan he, voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Maar dan staat er in de beschrijving:
Familiekamer (2 Volwassenen + 2 kinderen): Grootte van bed(den): 3 Eenpersoonsbed(den) breedte 90-130 cm.

Waar slaapt dan de 4e persoon ?? Soms moet iemand dan op een slaapbank, maar ik zie niet eens een bank staan op de foto's. Mis ik iets?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, wilde iets corrigeren, maar per ongeluk op citeren gedrukt ipv wijzigen.
Alle reacties Link kopieren
Is Alicante een leuke omgeving voor een weekje? Kent iemand het daar toevallig?
Op de site van het hotel zelf krijg je ook de optie familiekamer, max. 4 pers. Iets goedkoper zelfs, 1050 euro voor halfpension van 27/4 tot 5/5.
Over dat 4e bed zou je ze even kunnen mailen.
Alle reacties Link kopieren
Door omstandigheden heb ik de afgelopen periode niet meer kunnen kijken.
Ben er dus nog niet over uit....
Heb het idee dat sommige accomodaties nog niet boekbaar zijn, dus heb ik geen idee van prijzen etc.

Ik merk wel dat losse tickets toch al gauw ca. 250-300 p.p. zijn. We hebben het nog nooit gedaan op die manier, in de zin van met het vliegtuig naar een hotel/appartement in Europa, een auto huren en al dan niet zelf koken/elke dag uit eten/all inclusive. Dus dat is logisch, dat dat duurder is dan met de auto naar een camping.

Ik vond bijv. een hotel op Kreta, all inclusive, met een paar simpele glijbaantjes én voetbalveld ( :lol:), maar kwam toch ook op € 2.250,00 uit als pakketreis. En dan heb ik nog geen koffers ingecheckt (80,00) en een auto gehuurd die week (ca. 250-300?). Dan zit ik in dit voorbeeld al op de € 2.600,= voor een weekje vakantie. Zit dan al wel eten/drinken bij in.

Zijn dit reeële prijzen? Zijn jullie ook iets vergelijkbaars kwijt voor een weekje vliegvakantie in een beetje redelijk hotel/resort? Dan weet ik een beetje wat 'normaal' is, zeg maar.
Maar linkjes voor leuke hotels-appartement (liefst met zwembad met glijbanen en een voetbalveld) voor rond de € 2.000,00 zijn welkom ! Liefst wel met iets van ontbijt/halfpension erbij als het lukt.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgende week een weekje all inclusive naar Mallorca. Ik geloof dat het ongeveer €800 pp was.
Dus ik denk dat het wel reële prijzen zijn.

We hebben ook wel eens 500€ pp betaald voor 1 week Ibiza . Maar ook voor 2 en 3 weken in een appartement in respectievelijk Fuengirola en naar Tenerife . Maar wel buiten de schoolvakanties om. ( Accommodatie en vlucht, exl auto en eten).
En 1300€ pp voor 13 dagen maar dat was naar Aruba in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Dus toch wel reeële prijzen? Pfftt....tikt behoorlijk aan voor effe een weekje op vakantie hè. Ik kom via de bekende aanbieders inderdaad ook al gauw tussen de 2.000-2.500 euro uit. Maar goed, dat is dan verwachtingen (en budget) bijstellen als we toch voor een dergelijke (al dan niet all inclusive) vakantie kiezen....
Het lijkt me heerlijk, dat absoluut, alleen ik (wij) moet een (behoorlijke) financiële drempel over :)

Of toch met de auto weer naar de camping :proud: . Dat bevalt ons prima, alleen zo jammer dat het eind april nog vaak net niet echt lekker weer is in Frankrijk/Italie. Wij hebben het althans niet vaak echt getroffen. Maar anders wist ik het wel. Zucht.

Klinkt wel heerlijk volgende week naar Mallorca, Dolfje! Is vast heerlijk weer ook daar, veel plezier alvast!
Ik denk ook dat het reeële prijzen zijn. Voor 500 euro pp per week (incl. vliegticket) kun je alleen buiten de schoolvakanties weg denk ik.
Helaas kom je voor een gezin van 4 of 5 op flinke bedragen uit.
Besef trouwens dat je eind april ook in Griekenland niet zeker bent van zwembadweer. Je kunt geluk hebben, maar ook pech.
Alle reacties Link kopieren
Hi, misschien vind je Hacienda Guaro Viejo leuk? Ligt in Malaga en is van een Nederlands gezin. Het voldoet niet helemaal aan al je wensen, maar wellicht interessant om eens te Googlen? Geen aandelen overigens; ik ben er ooit eens op bezoek geweest en vond het wel het melden waard.
Alle reacties Link kopieren
Dank Sterre, ik ga googlen.

En ijskoffie, Griekenland is een minder goed plan? Zou Malaga/Alicante wel meer kans op mooi weer zijn dan Griekenland of ook niet?
Beste kans op mooi weer is zeker Canarische eilanden (of verder uiteraard maar dat wordt te duur). Zag wel iets aardigs op Fuertuventura, daar nog maar eens naar kijken wellicht?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in die periode ook gaan voor een accomodatie met een verwarmd zwembad.

Maar het kost nou eenmaal geld omdat je in de schoolvakanties moet en een gezin bent. Niks aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hijs mijn eigen topic maar even omhoog. We zijn er (door energievretende omstandigheden) nog niet uit. Maar wil binnenkort wel een knoop doorhakken voor de komende meivakantie.

Iemand nog tips van een hotel/appartement/apartotel met een groot zwembad (met glijbaan evt) en een voetbalkooi/multisportterrein?
Onze kinderen geven aan dit vooral toch wel erg fijn te vinden. Ook om contacten op te doen met andere kinderen. Liever een voetbalkooi met kunstgras of een multisportterrein dan veel glijbanen in het zwembad, zo zeggen ze. Een voetbalveld echter geen criterium waar ik bij de diverse reissites op kan selecteren.
Soms staat het wel ergens in een beschrijving genoemd, maar zie ik zelden of nooit foto's ervan en dat maakt het toch een beetje twijfelachtig vind ik.

Qua land een lichte voorkeur voor de Canarische Eilanden, of Zuid-Spanje. Dit lijkt toch het meest zonzeker, denk ik. Griekenland houd ik nog even als reserve. Portugal ook denk ik.

Misschien dat we er toch naar neigen om een all inclusive hotel oid te boeken voor rond de 2.200-2.500 voor een week en dan 2/3 dagen terplekke een auto huren.
Als ik losee vluchten bekijk, ben ik ook al ca. 1.400 kwijt waar ik ook nog een accomodatie en week autohuur bij moet tellen. En dan moeten we nog eten/drinken.
Dus misschien is een weekje luieren op een all-inn resort zo gek nog niet? En als de kinderen dan, bij onverhoopt minder weer, in elk geval kunnen voetballen met andere kinderen kunnen wij lekker boekje lezen etc. En bij mooi weer liggen we te bakken bij het zwembad/strand en gaan we een paar dagen de omgeving bekijken.

Iemand die nog een bruikbare tip/linkje heeft? Uitgangspunten:
- Vertrek tussen 21-28 april.
- Vliegvelden vanaf heel Nederland, Dusseldorf, Weeze.
- Duur 8-9 dagen.
- 4 fatsoenlijke bedden, liever geen slaapbank
- Groot zwembad
- Voetbalveld-multisportterrein
Alle reacties Link kopieren
Niet al je eisen, maar misschien toch de moeite van het bekijken waard... Wij hebben ooit een leuke meivakantie gehad in Los Patos Park in Benemaldena. Puur uitgezocht op het zwembad want een voetbalveld hebben ze niet, maar dat hebben onze kids met alle glijbanen ook niet gemist toen. Kamers hebben 4 gewone bedden maar dat past dan ook net. Wel heerlijk weer.

Op Mallorca hadden we een keer in de meivakantie een heerlijk hotel met erg leuk voetbalveld maar daar was het eind april/begin mei te koud om te zwemmen dus dat was ook niet alles. Ze hadden trouwens wel een binnenbad, dat was hotel Zafiro Mallorca.

Tenerife is qua eiland aan te raden, maar het hotel waar we daar graag komen heeft geen glijbanen en geen glijbanen (parque santiago 3).

Wat jij zoekt zoeken wij ook elke meivakantie weer maar het is echt lastig. Daarom gaan we tegenwoordig verder weg, maar ja dat is ook duurder.

Succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chrissiefur, dankjewel voor je reactie. Waar gaan jullie tegenwoordig heen dan?

Mallorca had ik ook gelezen dat dat echt minder zonzeker is. Wel leuk hotel inderdaad, volgens mij mét een voetbalveld inderdaad :)

Parque Santiago (heb je er meer van dacht ik) is óf vol óf vind ik alleen tegen erg hoge prijzen, ca. 3.000,= voor alleen logies. Vind ik prijzig eerlijk gezegd.

Die Los Patos in Zuid-Spanje, had ik ook gevonden, die hou ik even in gedachten. Waterpark zullen mijn kinderen ook erg leuk vinden. Maar helaas geen voetbalveld nee.
Het is lastiger dan ik zou denken!
Alle reacties Link kopieren
Ja prijzig snap ik, dat is alles tegenwoordig helaas... Zou het nog schelen om vanuit Duitsland of Belgie te boeken? Die hebben immers geen meivakantie. Deden wij ook altijd, tickets boeken op een duitse site en los het hotel/appartement. Maar het blijft lastig. Jouw/onze wensen zijn nou eenmaal duur.

Voor ons staat dit jaar Thailand op het programma, vorig jaar Amerika, evenals het jaar ervoor. Wij doen onze "grote" vakantie altijd in de meivakantie, dan is het nog enigszins betaalbaar en vanwege het werk van mijn man die dan makkelijker vrij krijgt dan in de zomer.

Succes met iets leuks zoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven