Camping-resort in Andalusië

24-09-2017 16:19 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de meivakantie gaan wij meestal op vakantie. De laatste jaren hebben we meestal maar een week vrij, max 9 dagen vanwege werk. Een camping in Frankrijk/Italië (met de auto) zijn we al meermalen geweest, maar meestal niet zulk denderend weer. Dus wat mij betreft gaan we nu een stukje zuidelijker, en dan maar met het vliegtuig. Nu zat ik te denken aan Zuid Spanje. Nog nooit überhaupt in Spanje geweest, en ik denk dat de temperatuur dan daar wel aangenaam zal zijn (of in elk geval beter dan Gardameer/Ardèche/Vendee zeg maar).

Nu zit ik te kijken om bijv op Alicante of Malaga te vliegen, en zoek ik een fijne accomodatie in die regio.
Wij houden van het camping gevoel, fijne zwembaden met glijbaan, en een chaletje/huisje/stacaravan. Dat vinden wij prettig zodat wij dan lekker buiten kunnen zitten bij het huisje (ook 's avonds), de kinderen overdag lekker hun gang kunnen gaan en voetballen bijv, of spelen. Maar ook omdat we dan met een dergelijke accomodatie minimaal 2-3 slaapkamers hebben en dat is wel erg fijn! Natuurlijk kan met zijn vieren op een hotelkamer ook, maar dat vinden wij iets minder relaxt. Dan zit je ook de avonden weer mer z'n allen in één ruimte. Het kan allemaal wel, maar het andere vinden wij gewoon fijner.

Nu weet ik dat er in noord-Spanje van die resorts zoals Cambrils Park
en bijv. Sanguli bestaan. Mét de bovengenoemde faciliteiten dus. Daar zouden we nl. vorig jaar heengaan, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan (weten sommige van jullie misschien nog wel).
Nu zoek ik een vergelijkbaar resort, maar dan dus in Zuid Spanje. Portugal zou trouwens ook nog kunnen, lijkt me ook leuk. Poging 2 en terug naar Cambrils zou kunnen, maar die is volgens mij pas medio mei open. En iets zuidelijker lijkt me ook wel fijn, mooie plaatsen te bezichtigen enzo.

Iemand die een tip heeft ergens tussen Alicante en Malaga zeg maar?
Het is veel geld maar best een redelijke prijs voor all incl denk ik.
Dat gezegd hebbende, de reviews op Tripadvisor zijn niet geweldig.

PB terug!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor de gein eens ingevuld op de vakantiediscounter en sunweb, 4 personen, vliegen 8 dagen. En de prijzen liggen tussen de €600 en zo duur als je zelf wilt natuurlijk. Sommige logies andere all inclusive.
Dus rond die prijs liggen pakketreizen wel.
Alle reacties Link kopieren
Helder Dolfje, iets om rekening mee te houden.
Zou Albufeira in Portugal ook iets kunnen zijn? Dat lijkt wat voordeliger te zijn. Maar missschien omdat het daar qua weer toch net effe minder zonzeker is?
Lijkt me wel erg mooie omgeving overigens.

Of toch beter naar de Canarische Eilanden (Fuertuventura/Tenerife) kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou liever iets meer uitgeven en verder vliegen inderdaad ivm net iets meer garantie op lekkerder weer.
Maar dat gezegd hebbende, wij gaan komende week naar de Canarische eilanden en het is mooi weer maar niet super warm of zo.( ok vergeleken met hier nu wel).Het is een graad of 23. Dus stel ik me erop in dat ik misschien niet zoveel kan zwemmen als tijdens andere vakanties. Het ligt aan je verwachtingen en verdere plannen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou, een graadje of 23-24 lijkt me heerlijk hoor! Da's net mooi om bij het zwembad te liggen. D.w.z. ik met een boekje op een bedje en de kids in het water. Wat natuurlijk nog niet erg warm is, dus waarschijnlijk afwissend plonzen en opwarmen aan de kant. En je kunt lekker buiten eten, bakkie koffie doen.
Vorig jaar kóud gehad in Frankrijk. Maar één keer buiten gegeten. Soms met jas aan even buiten zitten en de rest binnen. Nou, daar werd ik echt niet vrolijk van hoor. Was echt een mislukte vakantie gewoon, zonde,
Met 23 graden kun je gewoon lekker buiten zijn. Heerlijk!
Welk eiland ga je heen Dolfje?
Alle reacties Link kopieren
Lanzarote. Overdag zal het inderdaad best lekker zijn,ideaal wandelweer en lekker met een boekje in de zon zitten ja. Wij zijn er ooit eerder geweest in de winter en hadden ook dat weer. Het zwembad en de zee vonden wij veel te koud maar verder was het lekker.
Een verregende vakantie hebben wij gelukkig nooit gehad. Wel eens een dag of een paar dagen maar gelukkig niet dat het overheerste dat is echt rot.
Alle reacties Link kopieren
Goed vooruitzicht!
Echt verregend zijn wij ook gelukkig nog nooit, maar wel al regelmatig gehad dat de temperatuur (ver) onder de maat bleef.
Vorig jaar meivakantie dus echt te koud in Frankrijk, maar ook weleens 3 weken in Nederland in de zomer geweest en welgeteld 2x de bikini aangehad en de rest van de weken doorgaans ca. 18 graden met soms een zonnetje gehad. Soms een keer net 20 graden, maar ook een lage uitschieter naar 12 graden! Dat was gewoon een dag de kachel aan in de caravan...In de zomer! :facepalm:
Dus ik teken voor ca. 24 graden hoor!

Een vraagje nog: als ik een pakketreis boek, omdat dit toch voordeliger zou zijn dan alles los boeken, dan is de transfer van vliegveld-accomodatie meestal inbegrepen. Hoe regel ik dan het makkelijkst een auto ter plaatse voor een paar dagen zodat je toch wat van de omgeving kunt zien? Moet je dan een taxi terug nemen naar het vliegveld of kun je bij alle hotels via de receptie een auto regelen?
En hoeveel dagen is dan voldoende ongeveer om toch iets te gaan bekijken/rondtoeren?
Reizen naar de Canarische eilanden zijn eigenlijk altijd duurder, omdat het een stuk verder vliegen is.
Een auto huren kun je vrijwel bij elk hotel regelen. Zo niet, dan zit er altijd wel een autoverhuurkantoor vlakbij.
Autohuur op de Canarische eilanden is niet duur dus je zou ook kunnen overwegen voor de hele week een auto te huren, vanaf het vliegveld. Dan ben je ook niet afhankelijk van de bus voor de transfer.

Dolfje, het is best fris op het moment! Ik hoop dat het meevalt als jullie op Lanzarote zijn. Beschutte plekjes opzoeken!
mamaonbekend schreef:
25-09-2017 08:05
Valt me eigenlijk wel tegen dat er in die regio geen grote campings zitten. In Noord Spanje is dit veel meer.
.
In Andalusië is het in de zomer al snel 40+ graden. Niet echt camping-weer. Ook de spanjaaarden schuilen dan liever binnen of in de schaduw.

In de witte dorpen tussen Malaga en Sevilla heb je ook allerlei vakantiehuizen. Heb je daar al naar gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Kirikou schreef:
17-01-2018 22:15
Reizen naar de Canarische eilanden zijn eigenlijk altijd duurder, omdat het een stuk verder vliegen is.
Een auto huren kun je vrijwel bij elk hotel regelen. Zo niet, dan zit er altijd wel een autoverhuurkantoor vlakbij.
Autohuur op de Canarische eilanden is niet duur dus je zou ook kunnen overwegen voor de hele week een auto te huren, vanaf het vliegveld. Dan ben je ook niet afhankelijk van de bus voor de transfer.
Dat is inderdaad een optie, maar dan ben je wel duurder uit. Als je in 2-3 dagen het eiland min of meer wel gezien hebt, heb je de auto verder ook niet nodig (als je bijv. All inclusive ofzo hebt) maar betaal je er wel voor. Dus dan zou mijn voorkeur uitgaan naar gewoon de transfer gebruiken en voor een dag of wat een auto huren. Tips voor goede verhuurbedrijven? Of is Sunny Cars toch het meest betrouwbaar?
Als je het niet bij het hotel kunt regelen, dan neem je dus het best een taxi/de bus naar het dichtstbijzijnde autoverhuurbedrijf?
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
17-01-2018 23:14
.
In Andalusië is het in de zomer al snel 40+ graden. Niet echt camping-weer. Ook de spanjaaarden schuilen dan liever binnen of in de schaduw.

In de witte dorpen tussen Malaga en Sevilla heb je ook allerlei vakantiehuizen. Heb je daar al naar gekeken?
Ja, wel naar gekeken maar past niet zo bij ons denk ik. Wij vinden een vakantiepark/camping etc. wel gezelliger. Heb je wat meer te bekijken en kunnen de kinderen ook gemakkelijk vriendjes maken. Bij een los vakantiehuis ergens in een wijk of op een heuvel heb je dat minder natuurlijk, al zal het best ook zo zijn voordelen hebben.
Lopen? De hotels zitten vaak bij elkaar en meestal zit daar ook een verhuurkantoortje in de buurt. En zou je wel een taxi moeten nemen, ook die zijn vrij goedkoop.

Wij nemen altijd Autoreisen (geen eigen risico), maar ik weet niet of die op alle eilanden ook op andere plaatsen dan het vliegveld zitten. Een andere optie is Cicar. Gewoon even googlen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op Lanzarote toen een auto gehuurd voor een dag of 3 bij zo’n kantoortje en op Tenerife via de reisorganisatie. Autohuur is daar echt niet duur.

In het geval van Tenerife zat het kantoortje om de hoek en toen moest man in een busje mee naar een groot parkeerterrein ergens waar de auto’s stonden.
Op Lanzarote kwamen ze hem naar dat kantoortje brengen.
Op Ibiza hebben we het via de receptie van ons appartement gedaan en kwamen ze hem daar ook afleveren en ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste is helemaal ideaal!
En je hoeft natuurlijk dan geen grote auto te nemen want er hoeven geen koffers in te passen. Scheelt ook weer in de kosten.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog ergens kortings-/actiecodes te vinden voor bijv. aanbieders als Suntip, Alltours, Prijsvrij, Traveltroef etc.
Graag concrete actiecodes, vroegboekkorting wordt nl. al automatisch weergegeven. Nieuwsbrieven met extra korting zijn er niet voor zover ik zo vlug zag.

Iemand tips om nog wat voordeel te winnen bij een eventuele pakketreis?
Alle reacties Link kopieren
*UPDATE*:
Ik laat jullie even weten dat we eruit zijn: Het zijn de Canarische Eilanden geworden, het eiland Fuertuventura ! We gaan naar Village Club Origio Mare. Is van keten Pierre et Vacances.
https://www.pierreetvacances.com/nl-nl/ ... rrency=EUR

Een vakantiepark met een groot zwembad, simpele glijbaan (maar alla), én een voetbalveld :) Op Zoover scoort deze een 8.0.
We hebben een huisje met 2 aparte slaapkamers geboekt, dat is toch ook wel érg prettig i.p.v. een slaapbank. Ziet er ruim uit, voorzien van keukentje, terras, etc. En omdat het qua prijs wel interessant was, ook maar all inclusive geboekt. Dus ik hoef heerlijk een week niet te koken en nergens over na te denken, wat een luxe!
Met een pakketreis geboekt, dus transfer is inbegrepen. Terplaatse gaan we een paar dagen een auto huren.
Superveel zin in !!
Klinkt goed mamaonbekend. Alvast een fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Kirikou! Hebben er ook echt heel veel zin in, kijk er erg naar uit !

Dacht; plaats het hier toch maar even, wie weet breng ik iemand nog op een idee, die eenzelfde soort accommodatie/faciliteiten zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er leuk uit zeg, geniet er lekker van!!!
Alle reacties Link kopieren
Ook wel iets voor jou Chrissifur denk ik zo? Voor een volgende keer ooit ?

Heb het idee dat dit vakantiepark hier op het Viva forum nog niet eerder voorbij is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker! Laat je weten hoe het was, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ja, doe ik tzt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven