Camping-resort in Andalusië

24-09-2017 16:19 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de meivakantie gaan wij meestal op vakantie. De laatste jaren hebben we meestal maar een week vrij, max 9 dagen vanwege werk. Een camping in Frankrijk/Italië (met de auto) zijn we al meermalen geweest, maar meestal niet zulk denderend weer. Dus wat mij betreft gaan we nu een stukje zuidelijker, en dan maar met het vliegtuig. Nu zat ik te denken aan Zuid Spanje. Nog nooit überhaupt in Spanje geweest, en ik denk dat de temperatuur dan daar wel aangenaam zal zijn (of in elk geval beter dan Gardameer/Ardèche/Vendee zeg maar).

Nu zit ik te kijken om bijv op Alicante of Malaga te vliegen, en zoek ik een fijne accomodatie in die regio.
Wij houden van het camping gevoel, fijne zwembaden met glijbaan, en een chaletje/huisje/stacaravan. Dat vinden wij prettig zodat wij dan lekker buiten kunnen zitten bij het huisje (ook 's avonds), de kinderen overdag lekker hun gang kunnen gaan en voetballen bijv, of spelen. Maar ook omdat we dan met een dergelijke accomodatie minimaal 2-3 slaapkamers hebben en dat is wel erg fijn! Natuurlijk kan met zijn vieren op een hotelkamer ook, maar dat vinden wij iets minder relaxt. Dan zit je ook de avonden weer mer z'n allen in één ruimte. Het kan allemaal wel, maar het andere vinden wij gewoon fijner.

Nu weet ik dat er in noord-Spanje van die resorts zoals Cambrils Park
en bijv. Sanguli bestaan. Mét de bovengenoemde faciliteiten dus. Daar zouden we nl. vorig jaar heengaan, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan (weten sommige van jullie misschien nog wel).
Nu zoek ik een vergelijkbaar resort, maar dan dus in Zuid Spanje. Portugal zou trouwens ook nog kunnen, lijkt me ook leuk. Poging 2 en terug naar Cambrils zou kunnen, maar die is volgens mij pas medio mei open. En iets zuidelijker lijkt me ook wel fijn, mooie plaatsen te bezichtigen enzo.

Iemand die een tip heeft ergens tussen Alicante en Malaga zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
Gaaaaafff !! Groot gelijk dat je het op die manier doet!
Helaas krijgt mijn man juist maar ca. 1 week vrij in de meivakantie. Bij hoge uitzondering (vanwege een jubileum ofzo) zou hij misschien ooit es een keer langer kunnen krijgen in de meivakantie maar zeker niet standaard.
Wij moeten verre reizen dus echt bewaren voor de zomervakantie. Afgelopen jaar ook Amerika gedaan. Volgende verre reis hopelijk weer in zomer 2019 of 2020...!

Qua zoektocht kijk ik inderdaad ook voor vliegen vanaf Düsseldorf. Dat kan zeker schelen. Vanaf Belgie vliegen we liever niet, dat is voor ons al bijna 2,5 uur rijden. Al is vanaf Brussel vaak echt wel een stuk goedkoper. Maar mijn man vindt Brussel niks.
Nog tips voor welke Duitse sites ik zou kunnen gebruiken wellicht?
Alle reacties Link kopieren
In andalusie zul je weinig campings vinden lijkt me, je fikt weg daar hoor in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Daarom zoek ik iets voor in de meivakantie :-)
Hoeft niet perse Andalusië te zijn. Canarische eilanden kijk ik ook naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit deze link opgeslagen, omdat het me zo mooi leek : http://www.aljatib.com/en/ Grottenwoningen in Andalusië. Het is wel kleinschalig en geen groot zwembad, maar volgens mij wel redelijk betaalbaar. Je moet nog wel apart een vlucht en een auto boeken.
Een andere optie is om te kijken op Elizawashere.nl Ook dit is over het algemeen kleinschalig en zonder grote zwembaden, maar wat ik zo 1,2,3 zag, wel redelijk betaalbaar pp voor verblijf, vlucht en huurauto. Wellicht zit er vlakbij wel een groot waterparadijs?
Alle reacties Link kopieren
Tickets naar de canarische eilanden of Zuid Spanje kom je snel bij Ryanair uit, die zijn toch vaak wel het goedkoopst. Maar de tijden dat je voor 2 tientjes heen en weer kon vliegen zijn bij hun ook wel voorbij. Norwegian dan ook nog even proberen? Momondo vind ik zelf een fijne site voor tickets vergelijken en de Duitse Tui voor pakketreizen.

Heeft KLM nu in de wereldweken misschien nog een leuke aanbieding ergens heen?
Alle reacties Link kopieren
Nou, echt leuk zijn de ticketprijzen niet nee.
Bijvoorbeeld losse vluchten Düsseldorf-Malaga met Ryanair is al ruim 1.400,= met 4 personen.Naar Lanzarote ruim 2.100,= en naar Fuertufentura ook 1.895,=. En dan heb ik nog geen koffer ingecheckt.
Gekeken vanaf de weekenden. Doordeweeks vliegen scheelt al stukken, maar dat is nog niet zeker of mijn man bijvoorbeeld ook van dinsdag-dinsdag vrij zou kunnen krijgen.

Ik ga nog es kijken bij Elizawashere. Maar in mijn herinnering is dat vooral villa's met privé zwembaden, dus voor onze kinderen nauwelijks aanspraak. Niet helemaal wat ik zoek denk ik, maar ik ga de site nog es bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat pakketreizen voor jullie voordeliger zijn. Je zou bij Duitse aanbieders kunnen kijken.
Vliegenvanafduitsland
Vliegvakanties.de
Duitsetouroperators.nl
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Dolfje. Helaas kom ik daar ook niet verder.
Overal vind ik tennisbanen, maar geen voetbalveld. :-?
En Eliza was here past niet bij ons. Ik heb toch graag wat reuring om me heen, beetje mensen kijken, rondje over het terrein lopen, kids met andere kids spelen/voetballen.

Wordt er een beetje moedeloos van. Zal wel weer teveel wensen hebben :-$
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen toch op het strand wat voetballen?
Ik vind jouw eisen altijd wel erg zowaar wegen. Ze kunnen zwemmen en op het strand ravotten maar dan moet er perse een voetbalveld bij..
Als je all inclusive gaat zit er vaak animatie bij en vaak ook iets met sport.
Alle reacties Link kopieren
Nog even meegezocht zonder naar prijzen te kijken hoor, hangt natuurlijk af van wanneer je precies weg wilt. Is Splashworld Playa Estepona iets? Het multisportveld ziet er cool uit en de glijbanen ook. Of Hotel Holiday World Polynesia?

Je kan trouwens beter zoeken op multisportterrein dan voetbalveld, dat geeft veel meer resultaten en er wordt meestal toch alleen maar aan voetbal gedaan op z'n terrein.
Alle reacties Link kopieren
Ah lief Chrissiefur! Volgens mij zoeken wij inderdaad hetzelfde hihi.
Genoemde opties voldoen inderdaad aan onze wensen, ziet er mooi uit! Zeker Playa Estepona vind ik erg tof! Máár: niet te boeken....alleen maar vanaf medio mei en dat is voor ons te laat. Uiterste vertrekdatum is voor ons 28-29 april. Ik heb het althans niet gevonden.... :cry:
En Holiday World Polynesia vind ik ook niet in een pakketreis, maar wel los bij Booking.com. Dus die houd ik nog even op mijn lijstje, al zijn de recensies op Zoover niet denderend (slechte schoonmaak)..
Alle reacties Link kopieren
Vandaar dat ik de prijzen niet kon vinden, jammer! Ik hoop dat je wat leuks vind, er zit vast wel iets tussen!

En tja daar heb je nu niks aan, maar uit onze ervaring blijkt wel steeds dat de kids het gewoon doen met wat er is. Het is gaaf als er veel te doen is maar zo niet is het ook prima. Omdat onze meivakanties tegenwoordig meestal ver en duur zijn moeten ze het in de zomer doen met een simpele camping ergens op autoafstand, dan is het zwembad gewoon een vierkante bak water en dat vinden ze dan ook helemaal prima. Maar ik snap je hoor, je vind het zelf ook leuk een beetje mooi complex. Succes in ieder geval, ik lees graag nog eens wat het geworden is, die kan ik dan ook weer ergens opslaan :-D
dolfje schreef:
14-01-2018 17:08
Ze kunnen toch op het strand wat voetballen?
Ik vind jouw eisen altijd wel erg zowaar wegen. Ze kunnen zwemmen en op het strand ravotten maar dan moet er perse een voetbalveld bij..
Als je all inclusive gaat zit er vaak animatie bij en vaak ook iets met sport.
Ik denk ook dat het met jullie eisenpakket erg lastig wordt. Zo heb ik bv zelden voetbalkooien bij hotels gezien. Wel een zwembad met glijbanen en tennisbanen bv. Voetballen is toch meer iets voor een camping denk ik.
Ik hoop dat je, misschien met wat minder eisen, toch iets naar jullie zin vindt!
Alle reacties Link kopieren
Ben het met je eens hoor. Ik denk ook dat de wensen van een paar glijbanen en een voetbalkooi meer passend zijn voor een camping hoor. Vind ik ook helemaal goed! Maar ja, die vind je dus ook eigenlijk niet in Zuid-Spanje/Canarische Eilanden/Portugal etc. Schiet dus lekker op hahaha. Ga er zelf maar een beginnen geloof ik :-D

Ik weet het hoor, als het er niet is, moeten ze het ermee doen. En dan hebben we vast ook een leuke vakantie. Maar áls het er wel is (en betaalbaar is) vind ik dat gewoon wel leuk. Wij houden wel van wat grootschaligere complexen.

Ik blijf gewoon rondkijken. Wie weet wordt het toch nog wat, of vind ik iets wat er niet helemaal aan voldoet maar toch leuk is of misschien wordt het ineens wel iets totaal anders :)
mamaonbekend schreef:
14-01-2018 21:46
Ben het met je eens hoor. Ik denk ook dat de wensen van een paar glijbanen en een voetbalkooi meer passend zijn voor een camping hoor. Vind ik ook helemaal goed! Maar ja, die vind je dus ook eigenlijk niet in Zuid-Spanje/Canarische Eilanden/Portugal etc. Schiet dus lekker op hahaha. Ga er zelf maar een beginnen geloof ik :-D
In Zuid-Spanje of -Portugal is het bloedheet in de zomer. Niet ideaal voor een camping.
En naar de Canarische eilanden moet je met het vliegtuig. Niet heel handig met je kampeeruitrusting.
:)
Alle reacties Link kopieren
Die kampeeruitrusting heb je ook niet nodig toch? Dan huur je gewoon een accommodatie (chalet/stacaravan/huisje etc) waar alles al in zit. Van potten, pannen, bestek, tuinset, soms BBQ al etc. etc. Vaak kun je beddengoed en soms ook handdoeken gewoon bijhuren, dus ook opgelost.
Dan blijft het gewoon twee koffers meenemen met kleding, boeken en toiletspullen (kun je ook daar nog kopen) en een auto terplaatse huren.
En dan kan ik prima naar de Canarische Eilanden, als ik een geschikt en betaalbaar hotel/resort/camping heb gevonden :)
Ik leg alleen uit waarom er (naar mijn idee) weinig campings op de Canarische eilanden zijn. Want campings hebben over het algemeen niet alleen huuraccomodaties.

Het zuiden van Tenerife heeft trouwens wel een camping: Camping Nauta. Met zwembad en sportterreinen. Maar ik denk eigenlijk niet dat de accomodatie is waar jullie naar op zoek zijn. Wel goedkoop!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wat je bedoelt.
Die camping is trouwens nog helemaal niet zo verkeerd hoor. Maar gezien het feit dat er slechts twee recensies op Zoover zijn, zal het niet druk zijn, en al helemaal niet in de meivakantie denk ik zo..!
Ik PB je even. Al weet ik niet of die wel aankomen :(
Volgens mij ging het goed!
Alle reacties Link kopieren
Op tripadvisor staat iets meer over die camping.
Alle reacties Link kopieren
Gezien Dolfje, maar de camping is toch niet wat ik zoek. De huisjes zijn wel erg basic heb ik begrepen.

Kirikou, je hebt PB terug :) !
Alle reacties Link kopieren
Ja het ziet er wel heel basic uit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Dacht ik iets leuks te hebben op Lanzarote, helaas geen voetbalveld...
De rest ziet er wel erg mooi uit (Relaxia Lanzasur club), maar ik heb geen idee qua prijs gangbaar is. Voor slechts 7 dagen (za-vrij) voor ruim € 2.700,= all incl. vind ik toch veel voor niet eens een week.
Hmm...nog even verder zoeken....
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in de herfstvakantie all inclusive naar Mallorca geweest en dat kostte iets meer dan €700 pp. Dus ik vind dat een nette prijs voor all in, en het is nog eens langer vliegen en meer zonzeker dan Mallorca in die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Maar voor slechts 7 dagen ook nog een nette prijs ?? Zaterdag heen, vrijdag terug, dus maar 5 volle dagen daar.
En de kinderen op een slaapbank. Maar dat is normaal begrijp ik inmiddels bij veel hotels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven