Canada in mei

18-08-2019 15:35 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mei 2020 ga ik (weer) naar Canada. Ik ben er vorig jaar ook 4 weken geweest.
Gezien de periode waarin we gaan (ivm werk partner kan andere periode domweg niet) hebben we dit keer gekozen voor camper. Het weer is nl. nogal onvoorspelbaar. Kan zomaar nog sneeuw liggen ;-)

Ik ben, omdat ik dat erg leuk vind, net begonnen met route ideetjes uit te pluizen.

In 2018 (een maand) heb ik gedaan:

Amsterdam Calgary
Calgary Banff
Banff Lake louise
Lake Louise Yoho
Yoho Icefield Parkway - Jasper
Jasper W Wells Gray
Wells Gray W Kelowna
Kelowna Hope
Hope Campbell river
Campbell river Ucluelet
Ucluelet Victoria
Victoria vancouver
Vancouver Amsterdam

Deze reis wil ik niet , zo kort na 2018, nog een keer doen. Al heb ik wel mooie uitzichten gemist door de enorme bosbranden destijds.

Wie heeft er ook een reis in mei gemaakt en waar ben je geweest ?

VI lijkt me sowieso nog wel leuk om te doen, daar ik uiteraard nog lang niet alles gezien heb. Whistler heb ik vorig jaar overgeslagen dus die staat voor nu op lijstje.

Ik overweeg ook nog richting Seattle te gaan en dan in de VS nog parken te bezoeken, maar wederom.. het weer..
poldervrouw wijzigde dit bericht op 18-08-2019 15:47
3.22% gewijzigd
Je kunt altijd nog naar Washington/Oregon rijden als het in Canada nog te koud/winters is.
3 keer Yoho, Banff en Jasper inderdaad; er zijn genoeg trails en dingen te doen/bezoeken om toch nog nieuwe dingen te doen. Wat meespeelde was ook dat de voorlaatste keer 8 jaar geleden was en we dit jaar ons zoontje van 4 mee hadden; dus we gingen ook om het hem te laten zien. En in Mei ziet het er wel echt anders uit dan september.
Máár een beetje gelijk heb je wel; de Rockies hoeven we nu niet nóg een keer, hoe prachtig het er ook is.
Als West Yellowstone naarold Faithful al open is zou mij dat wel bijzonder lijken in de sneeuw.
redbulletje schreef:
18-08-2019 23:00
Als West Yellowstone naarold Faithful al open is zou mij dat wel bijzonder lijken in de sneeuw.
Yellowstone is wisselend open gegaan afgelopen jaren (kan je zo opzoeken ) want dat was idd 1 van de dingen die ik graag wilde. Ik maak er wel een route van. Je weet toch pas hoe het is als je er bent. Zo is er sneeuw en zo is het er mooi.
redbulletje schreef:
Je hebt pb.
Coconuts12 schreef:
19-08-2019 08:55
Je hebt pb.
ik ?
redbulletje schreef:
Deels is Yellowstone open vanaf eind april en paar ingangen zijn half mei open zag ik. Ik kree de tip om yellowstone aan eind van de reis te plannen (eind mei, begin juni) dan is het bereikbaar tenzij extreem slechte winter. OF is als je te vroeg bent slechts mist ipv die mooie geyser
poldervrouw schreef:
19-08-2019 13:56
ik ?
Ooh sorry, was voor RB bedoelt. Wil dit topic niet vervuilen met andere vragen.
Tvp
Coconuts12 schreef:
19-08-2019 14:12
Ooh sorry, was voor RB bedoelt. Wil dit topic niet vervuilen met andere vragen.
Mag wel hoor :-). Misschien heb ik er nog wat aan, zeker als het over Yellowstone gaat ;-)
poldervrouw schreef:
19-08-2019 15:44
Mag wel hoor :-). Misschien heb ik er nog wat aan, zeker als het over Yellowstone gaat ;-)
Gaat over Montana en Vancouver, waar ik vragen over wil stellen. Maar wel aardig van je :)
Coconuts12 schreef:
19-08-2019 16:08
Gaat over Montana en Vancouver, waar ik vragen over wil stellen. Maar wel aardig van je :)

Vancouver ben ik ook geweest. Heerlijke stad en prachtige omgeving !
poldervrouw schreef:
19-08-2019 16:19
Vancouver ben ik ook geweest. Heerlijke stad en prachtige omgeving !
Wat is leuk om te zien/doen daar? We willen er mss een paar dagen blijven.
Wij hebben Stanley park bezocht (fietsen is daar erg leuk). We zijn naar aquarium geweest, Capilano suspension bridge, gas Town, Granville Island (erg leuk!) China Town, ze hebben leuke musea, je kan er leuk winkelen, we hebben daar in zo'n mega bioscoop een naar de film geweest. Ik vond de sfeer er erg leuk, leuker dan Calgary iig.

Ik kan je de pagina van http://anninbc.blogspot.com en vooral http://travelwestcanada.blogspot.com aanraden. Je kan haar ook berichtje sturen. Zij woont in Vancouver. Ze is Belg.
poldervrouw schreef:
19-08-2019 20:13
Wij hebben Stanley park bezocht (fietsen is daar erg leuk). We zijn naar aquarium geweest, Capilano suspension bridge, gas Town, Granville Island (erg leuk!) China Town, ze hebben leuke musea, je kan er leuk winkelen, we hebben daar in zo'n mega bioscoop een naar de film geweest. Ik vond de sfeer er erg leuk, leuker dan Calgary iig.

Ik kan je de pagina van http://anninbc.blogspot.com en vooral http://travelwestcanada.blogspot.com aanraden. Je kan haar ook berichtje sturen. Zij woont in Vancouver. Ze is Belg.
Wat een leuke reactie met ideeën. Dank je!
Look out vond ik erg gaaf. Als je een kaartje hebt, mag je zo vaak je maar wil die dag naar boven. Erg mooi Vancouver bij nacht. Het draaiende restaurant is ook super goed en erg leuk dat Vancouver voor bijkomt.
Fietsen is zeker een aanrader maar let op dat je de goede richting kiest in Stanley Park. Wij kwamen na een half uur fietsen erachter dat het 1 richtingsverkeer was.... (ook voor fietsers)
Granville en English bay vond ik ook leuk.
O en in plaats naar de Capilano bridge, zijn we naar Lynn Suspension Bridge geweest. Gratis en minder toeristisch.
niehow schreef:
19-08-2019 20:32
O en in plaats naar de Capilano bridge, zijn we naar Lynn Suspension Bridge geweest. Gratis en minder toeristisch.
Lynn hebben wij ook gedaan... was nog drukker dan de betaalde. capilano waren we vroeg. dan prima te doen en mooier dan Lynn
O ja dat fietsen inderdaad ;-).. 1 richting...

Wij waren er hoog zomer dus het was er wel druk, maar het park is echt heel mooi.
Coconuts12 schreef:
19-08-2019 16:20
Wat is leuk om te zien/doen daar? We willen er mss een paar dagen blijven.
Lynn suspension bridge, kun je ook prachtig wandelen, english bay, Stanley park, gas town. Het aquarium in Stanley park was ook de moeite waard. We hebben in China town geweldige Dim Sum gegeten. En granville Island was ook leuk, we zijn daar met een watertaxi heengegaan, was een mooi tripje.
siska74 schreef:
19-08-2019 20:41
Lynn suspension bridge, kun je ook prachtig wandelen, english bay, Stanley park, gas town. Het aquarium in Stanley park was ook de moeite waard. We hebben in China town geweldige Dim Sum gegeten. En granville Island was ook leuk, we zijn daar met een watertaxi heengegaan, was een mooi tripje.
Ik vond Vancouver en omgeving zo leuk ;-). Wat ook leuk was, was bij de haven, kijken naar de enorme cruiseschepen en de watervliegtuigen (landen en stijgen). We hebben er ook heerlijk gegeten. Ik ben blij dat ik in mei er weer kom!
Wat een leuke tips! Bedankt!
poldervrouw schreef:
19-08-2019 20:37
Lynn hebben wij ook gedaan... was nog drukker dan de betaalde. capilano waren we vroeg. dan prima te doen en mooier dan Lynn
Grappig we waren er ook vroeg, zaterdagochtend om 8.00 uur, er was helemaal niemand. Verder geen ervaring met Capilano, deze dus maar vermeden door alle recensies. Misschien voor een volgende keer.
poldervrouw schreef:
19-08-2019 20:37
Grappig we waren er ook vroeg, zaterdagochtend om 8.00 uur, er was helemaal niemand. Verder geen ervaring met Capilano, deze dus maar vermeden door alle recensies. Misschien voor een volgende keer.
niehow schreef:
19-08-2019 22:27
Wij waren in Vancouver eind augustus. We stonden voor de deur zodra hij open ging. Het is overigens altijd een moment opname .. ene dag is het rustig en andere dag wordt je eruit gedragen.. Hadden wij sowieso wel. Lake Louise vonden wij enorm meevallen maar wij spraken mensen die om 0800 uur al op de overflow moesten.. Tja.. het is maar net wanneer je er bent. Ik vond het over het algemeen reuze meevallen. Campgrounds waren wel allemaal vol (en hadden we al gereserveerd) . Vancouver Island was relatief rustig.

Drukste moment hadden we bij de hike naar Agnes Teahouse, we liepen naar beneden en het was naar boven behoorlijk druk. Maar wederom.. geen last van gehad.

We waren bij alle bezienswaardigheden/meren etc. zo vroeg als maar kon (uitslapen hebben we dan ook niet gedaan) en dan kon je overal parkeren en had je geen last van touringcarren vol aziaten. Stelregel was, voor 10.00 uur weg zijn ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven