Canada in mei

18-08-2019 15:35 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mei 2020 ga ik (weer) naar Canada. Ik ben er vorig jaar ook 4 weken geweest.
Gezien de periode waarin we gaan (ivm werk partner kan andere periode domweg niet) hebben we dit keer gekozen voor camper. Het weer is nl. nogal onvoorspelbaar. Kan zomaar nog sneeuw liggen ;-)

Ik ben, omdat ik dat erg leuk vind, net begonnen met route ideetjes uit te pluizen.

In 2018 (een maand) heb ik gedaan:

Amsterdam Calgary
Calgary Banff
Banff Lake louise
Lake Louise Yoho
Yoho Icefield Parkway - Jasper
Jasper W Wells Gray
Wells Gray W Kelowna
Kelowna Hope
Hope Campbell river
Campbell river Ucluelet
Ucluelet Victoria
Victoria vancouver
Vancouver Amsterdam

Deze reis wil ik niet , zo kort na 2018, nog een keer doen. Al heb ik wel mooie uitzichten gemist door de enorme bosbranden destijds.

Wie heeft er ook een reis in mei gemaakt en waar ben je geweest ?

VI lijkt me sowieso nog wel leuk om te doen, daar ik uiteraard nog lang niet alles gezien heb. Whistler heb ik vorig jaar overgeslagen dus die staat voor nu op lijstje.

Ik overweeg ook nog richting Seattle te gaan en dan in de VS nog parken te bezoeken, maar wederom.. het weer..
poldervrouw wijzigde dit bericht op 18-08-2019 15:47
3.22% gewijzigd
Denk dat er in mei nog teveel wegen dicht zijn wegens sneeuw.
redbulletje schreef:
18-08-2019 15:47
Denk dat er in mei nog teveel wegen dicht zijn wegens sneeuw.
Ik lees mee.
Wanneer is het de beste tijd om te gaan? Wij willen via Montana naar Vancouver.
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm indruk gemaakt heeft afgelopen zomer was de route Clearwater - whistler over de 24 en de 99 en dan vooral de 99. Heb je die al gereden?

Glacier national park was ook mooi en mount revelstoke hebben we niet gezien, maar dat was ook een wens.

Lake emerald was ook mooi, dat ligt aan de 1.
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
18-08-2019 15:54
Ik lees mee.
Wanneer is het de beste tijd om te gaan? Wij willen via Montana naar Vancouver.
Wij zijn dit jaar in juli gegaan, relatief natter dan normaal, maar geen bosbrandgevaar. Dat is dan weer het voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat er in mei nog heel veel dicht is.

Ben zelf een maand op VI geweest en zoveel te zien! Juist door 'langzaam' te reizen heb je de mogelijkheid echt dingen in je op te nemen, echt ergens in te duiken en dingen te bezoeken die nét iets minder voor de hand liggend zijn. Zelf vond ik dat erg prettig, maar dat is vast heel persoonlijk.

Het stuk tussen Ucluelet en Tofino is in ieder geval fantastisch. Wij waren gek van Sooke, terwijl dat eigenlijk heel klein en onbekend is. Daar is ook een mooi rondje te maken.
In de Vancouver hoek zou ik inderdaad ook Whistler meepakken dan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-08-2019 15:47
Denk dat er in mei nog teveel wegen dicht zijn wegens sneeuw.
Klopt, waardoor er een groot deel afvalt , maar er blijft nog genoeg over..
Alle reacties Link kopieren
rafs schreef:
18-08-2019 16:00
Wat enorm indruk gemaakt heeft afgelopen zomer was de route Clearwater - whistler over de 24 en de 99 en dan vooral de 99. Heb je die al gereden?

Glacier national park was ook mooi en mount revelstoke hebben we niet gezien, maar dat was ook een wens.

Lake emerald was ook mooi, dat ligt aan de 1.
nee.. we hebben dat stuk overgeslagen. Keuzes.. een maand is best kort. Glacier had ik ook op lijstje gezet, revelstoke idem.
Alle reacties Link kopieren
Er is een FB pagina ‘Canada reis forum’ met heel veel enthousiaste leden en

En vorige maand kwamen nog foto’s voorbij dat mensen in de sneeuw reden tussen Jasper en Banff.

Ik denk dat de weersomstandigheden nog tegen kunnen vallen in mei.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
rafs schreef:
18-08-2019 16:01
Wij zijn dit jaar in juli gegaan, relatief natter dan normaal, maar geen bosbrandgevaar. Dat is dan weer het voordeel.
Ik was er in augustus.. Prima weer maar die bosbranden... Op VI geen last van gehad
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
18-08-2019 16:07
Er is een FB pagina ‘Canada reis forum’ met heel veel enthousiaste leden en

En vorige maand kwamen nog foto’s voorbij dat mensen in de sneeuw reden tussen Jasper en Banff.

Ik denk dat de weersomstandigheden nog tegen kunnen vallen in mei.
Het is erg wisselend lees ik bij de reisverslagen. VI is redelijk veilig qua keuze weet ik. Jasper en Banff stonden sowieso niet op planning, vorig jaar al geweest..

Ik kan niet anders dan in mei dit keer en volgens mensen die ik heb gesproken kan het prima, het is alleen lastiger van te voren te plannen omdat het weer het weer is.. dus dacht ik gewoon een aantal opties te gaan uitpluizen zodat ik straks daar geen tijd mee verspil. Dus aantal route opties goed uitpluizen.

Koud kan me niet zo veel schelen als het maar droog is.. dan ben ik al blij.. En op kou kan je je kleden.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
18-08-2019 16:10
Ik kan niet anders dan in mei dit keer en volgens mensen die ik heb gesproken kan het prima, het is alleen lastiger van te voren te plannen omdat het weer het weer is.. dus dacht ik gewoon een aantal opties te gaan uitpluizen zodat ik straks daar geen tijd mee verspil. Dus aantal route opties goed uitpluizen.

Koud kan me niet zo veel schelen als het maar droog is.. dan ben ik al blij.. En op kou kan je je kleden.

Dan gewoon maar gaan en ter plekke zien wat je kunt doen en moet laten.

In het verleden behaalde resultaten endezo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Coconuts12 schreef:
18-08-2019 15:54
Ik lees mee.
Wanneer is het de beste tijd om te gaan? Wij willen via Montana naar Vancouver.
Ik heb het andersom gedaan in augustus/september inclusief Yellowstone en Vancouver Island. Dat was een ideale tijd in 2011. Overdag meestal zon en zo'n 20-25 graden, in de bergen bij Jasper/Banff en Yellowstone soms nachtvorst maar overdag eveneens weer om in 'n t-shirt met korte mouwen te kunnen lopen.
poldervrouw schreef:
18-08-2019 16:03
Klopt, waardoor er een groot deel afvalt , maar er blijft nog genoeg over..
Al 'ns aan zuidoost USA gedacht voor die periode? Smokey Mountains, Nashville, Charleston, Cumberland Island etc.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-08-2019 16:22
Al 'ns aan zuidoost USA gedacht voor die periode? Smokey Mountains, Nashville, Charleston, Cumberland Island etc.
Tickets etc. is allemaal al rond. Mega aanbieding die we niet konden laten lopen voor dat geld.. Ik kan ook prima vanaf Seatlle vertrekken .. Dat is maar relatief klein stuk vanaf vancouver. We vliegen op Vancouver heen en terug.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
18-08-2019 16:15
Dan gewoon maar gaan en ter plekke zien wat je kunt doen en moet laten.

In het verleden behaalde resultaten endezo.

Doe ik ook maar ik hou er wel van om eea uitgezocht te hebben :-) en hoopte op reisverslag van iemand hier die in die periode er was..
Alle reacties Link kopieren
Yukon kreeg ik nog als tip.. Iemand daar toevallig geweest ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zooooo jaloers!!! ❤️
poldervrouw schreef:
18-08-2019 16:34
Yukon kreeg ik nog als tip.. Iemand daar toevallig geweest ?
Dat ligt tegen Alaska aan, daar is het nóg kouder:
https://www.klimaatinfo.nl/canada/yukonterritory.htm
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net terug uit Canada en USA het was geweldig. Periode mei dus geen ervaring mee. Ik vond Tofino erg mooi.
Wij zijn ook vanuit Vancouver naar Seattle gegaan. Seattle vond ik heel erg leuk.
Let wel op bij de grensovergang, foutje van ons op zaterdag en een of ander speciaal weekend. Over 1.5 kilometer hebben wij 6 uur over gedaan. Wij stonden compleet vast. Als wij dat van te voren hadden geweten. Space Needle aanrader.
3 keer door BC en Alberta gereisd met een camper.

Onze routes waren (in grote lijnen) als volgt;
- Seattle, Victoria, Ucluelet, Nanaimo, Harrison hot springs, Hell’s gate, 100 mile house, Well’s grey park, Jasper, Lake Louise, Yoho, Radium hot springs, Calgary (in september, 3 weken)
- Vancouver, Whistler, Nanaimo, Campbell river, Telegraph Cove, met de ferry door de inside passage naar Prince Rupert, Stewart/Hyder, Hazelton, Prince George, Jasper, Miette Hotsprings, Lake Louise, Banff, Calgary (in september, drie weken camper en 2 dagen hotel in respectievelijk Vancouver en Calgary)
- Vancouver (2 nachten hotel), Sunshine Coast, Powell river, Qualicum, Tofino, Victoria, Bridal Falls, Osoyoos, Okanagan, Revelstoke, Yoho, Banff, Lake Louise, Jasper, Edmonton. (Afgelopen mei, 3 weken camper)

Afgelopen mei; Veel trails voor wandelingen in Glacier park, mount Revelstoke en Yoho waren nog volledig bedekt met sneeuw en niet te lopen, op Vancouver Island was het al ‘zomer’. De weg naar Morraine Lake (bij Lake Louise) ging open op de dag dat wij er waren, je kon dus bij het meer komen maar nog niet wandelen.
Ik was liever (weer) in september gegaan, maar het moest nu zo of we konden niet. De sunshine coast vonden we trouwens prachtig, Smuggler’s Cove en lund en dan de ferry van Powell river naar Comox op VI, VI is ook werkelijk prachtig. Daar zou ik zo nog een keer een rondje willen maken.
anoniem_64d5315af01f8 wijzigde dit bericht op 18-08-2019 19:45
7.88% gewijzigd
redbulletje schreef:
18-08-2019 16:21
Ik heb het andersom gedaan in augustus/september inclusief Yellowstone en Vancouver Island. Dat was een ideale tijd in 2011. Overdag meestal zon en zo'n 20-25 graden, in de bergen bij Jasper/Banff en Yellowstone soms nachtvorst maar overdag eveneens weer om in 'n t-shirt met korte mouwen te kunnen lopen.
Klinkt goed!

Mag ik je per pb vragen stellen over Montana?
Coconuts12 schreef:
18-08-2019 18:37
Klinkt goed!

Mag ik je per pb vragen stellen over Montana?
Ja, tuurlijk!
redbulletje schreef:
18-08-2019 18:38
Ja, tuurlijk!
Leuk!
Alle reacties Link kopieren
siska74 schreef:
18-08-2019 18:35
3 keer door BC en Alberta gereisd met een camper.

Onze routes waren (in grote lijnen) als volgt;
- Seattle, Victoria, Ucluelet, Nanaimo, Harrison hot springs, Hell’s gate, 100 mile house, Well’s grey park, Jasper, Lake Louise, Yoho, Radium hot springs, Calgary (in september, 3 weken)
- Vancouver, Whistler, Nanaimo, Campbell river, Telegraph Cove, met de ferry door de inside passage naar Prince Rupert, Stewart/Hyder, Hazelton, Prince George, Jasper, Miette Hotsprings, Lake Louise, Banff, Calgary (in september, drie weken camper en 2 dagen hotel in respectievelijk Vancouver en Calgary)
- Vancouver (2 nachten hotel), Sunshine Coast, Powell river, Qualicum, Tofino, Victoria, Bridal Falls, Osoyoos, Okanagan, Revelstoke, Yoho, Banff, Lake Louise, Jasper, Edmonton. (Afgelopen mei, 3 weken camper)

Afgelopen mei; Veel trails voor wandelingen in Glacier park, mount Revelstoke en Yoho waren nog volledig bedekt met sneeuw en niet te lopen, op Vancouver Island was het al ‘zomer’. De weg naar Morraine Lake (bij Lake Louise) ging open op de dag dat wij er waren, je kon dus bij het meer komen maar nog niet wandelen.
Ik was liever (weer) in september gegaan, maar het moest nu zo of we konden niet. De sunshine coast vonden we trouwens prachtig, Smuggler’s Cove en lund en dan de ferry van Powell river naar Comox op VI, VI is ook werkelijk prachtig. Daar zou ik zo nog een keer een rondje willen maken.
Ik zie je dat dus alle drie de keren bij yoho etc. bent geweest... Ik durf dat niet aan, omdat ik er zo recent nog geweest ben.. Is het dan net zo mooi als de eerste keer ? Ik had (deels) last van de bosbranden dus uitzicht op de rockies waren niet zo denderend, dus alleen daarom zou ik er nog eens heenwillen..

VI heb ik zeker in mijn hoofd, daar ben ik maar een week geweest en zoals je kunt lezen in mijn route , heb ik daar lang niet alles gezien.

Wij hebben helaas ook geen keus.. werk van man is het dan of niet.. dus dan maar dan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven