Canada

22-07-2009 17:49 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn lief en ik willen volgend jaar 3 weken naar Canada.

We willen landen op Vancouver en dan een rondreis maken met een truck-rv langs nationale parken.

We willen graag gaan wandelen in de parken zodat we optimaal kunnen genieten van de natuur.

Wat mogen we abosuluut niet overslaan? Heeft er iemand nog handige tips? In welke maand kunnen we het beste reizen? Is er nog een mogelijkheid om het een beetje low-budget te houden?

Waar kan ik het beste een truck-rv boeken. Kan ik beter een pakketreis boeken of liever alles los?
hallo earthshine,

leuk, super om te doen. Wij hebben dit ook gedaan en zijn begonnen in vancouver. Vandaar uit zijn we via Kelowna , Golden naar de Rockies gereden. Ondertussen kom je Yoho national park tegen, erg mooi. In de rockies heb je Banff en Jasper met allebei een mooi natuurpark.

Banff is een heel leuk,toeristisch dorp, wij konden ons daar erg goed vermaken. Van Banff naar Jasper toe heb je een hele mooie weg, de icefield parkway. Lekker veel tijd voor uittrekken want kans om wild te zien is groot. Wij hebben helaas geen beren gezien, maar wel wolven.

Vlakbij banff heb je lake louise en lake maligne, dit zijn hele blauwe meren. Helaas waren wij te vroeg in het seizoen en waren ze nog bevroren (maligne mochten we niet eens naar toe) Ik zou je dus de tip willen geven om niet eerder dan midden mei te gaan, anders heb je kans dat het nog veels te koud is, en sommige wandelpaden nog niet toegankelijk zijn

Ik zou als ik jou was alles los boeken, veel goedkoper,

als je nog meer wilt weten geef maar een gil.
Ik zou reisverhalen op internet gaan zoeken en daar dingen uitpikken die je het meest aanspreken, en daar een eigen route omheen breien.

Wat ik het mooiste vond (we zijn alweer bijna 2 maandjes terug... ) waren Banff, Jasper, de omgeving van Whistler (Whistler zelf is heel toeristisch, maar de omgeving vond ik best de moeite waard, veel beren ook) en Vancouver Island. helaas hebben we wegens tijdgebrek op Vancouver Island niet veel kunnen doen, maar ik wil je zeker aanraden om een whale watch-tour en/of een ander wildlife-watch-tour te gaan doen. Zo ontzettend mooi! Kun je vanuit vrijwel alle plaatsjes/steden langs de kust doen, wij zijn met Prince of Whales vanuit Victoria gegaan.

Terug aan het vaste land, middenin BC schijnt Revelstoke mooi te zijn, de Meadows in the Sky Parkway kregen wij als tip. Helaas was hij in de periode dat wij gingen, maar 5 km opengesteld, de rest was dicht.

Beste tijd... Wij gingen in mei, en zelfs eind mei was Lake Louise bijvoorbeeld nog bevroren. Bijna alle meren trouwens. Ik zou daarom een volgende keer denk ik wat liever in juni gaan. Net buiten het hoogseizoen, maar wel het zomergevoel erbij.
Ohja, neem in Banff de Banff Gondola omhoog naar Sulphur Mountain en neem in Jasper de Jasper Tramway omhoog naar Whistlers Mountain. Bij de eerste kun je over een houten vlonderpad naar de top lopen, bij de tweede kun je gewoon de berg zelf 'beklimmen'. Klinkt erger dan het is. Maar het uitzicht op beide bergen is zó ontzettend mooi. Canada op z'n best.

Als je gaat wandelen, zorg dat je met een groep gaat. Wij hebben eigenlijk weinig gewandeld omdat het risico op bear encounters ons nét even wat te groot was, en we maar met z'n tweetjes waren. Besluit je toch samen te gaan, zorg dan desnodos voor bearspray, zorg dat je veel geluid maakt tijdens het lopen (hardop praten, zingen etc) en lees je van te voren in wat je moet doen als je een beer tegenkomt. Zo moet je never nooit veel lawaai gaan maken bij een zwarte beer of hem de rug toekeren en wegrennen. Dan teken je je eigen doodvonnis.
Wij zijn een paar jaar geleden ook gestart in Vancouver. Vancouver is een leuke plaats, met o.a. het Hastings Park. Vancouver Island moet je niet vergeten. Wanneer je van de natuur houdt kun je ook wel een paar dagen in Jasper NP en Banff NP verblijven. Wij hebben Lake Louise overgeslagen, omdat het er erg druk was. Lake Maligne is net zo mooi en minder druk. Wanneer je trouwens in die buurt bent zou je kunnen overwegen om ook "nog even " Yellowstone NP in de VS mee te pikken. Wij zijn half juni vertrokken en hebben vier weken rondgetrokken met vooraf gereserveerde hotels.
Oeeehhh, wat leuk al deze reacties krijg al helemaal de vakantiespirit!

We zijn afgelopen juni juni in west-amerika geweest en daar hebben we gemerkt dat we het hiken in de parken echt heel erg leuk vonden! Yosemite vonden we daar echt geweldig, de meren,de watervallen en de beren! Vandaar dat we nu naar Canada willen!

Ik had al begrepen dat in Canada de beren veel meer jagen, maar dat je beter niet met z'n tweeen kan lopen dat wist ik niet. Ga me dan toch maar verdiepen in de bearspray. Ook gaan we wandelstokken meenemen om een eventuele aanval van mountainlions af te weren.

Voor Amerika heb ik alles zelf geregeld, route, camperhuur en vliegticket.

Maar ik ben een hele mooie aanbieding tegengekomen truck-rv inleveren voor 15 juni, incl. vlucht, toeslagen, verzekering en inventarissen voor ¤ 1000 pp

Wij hadden zelf inderdaad de Rockies, Banff, Jaser en Icefield parkway op ons verlanglijstje staan. Ik heb in ieder geval al de Caitool gids gekocht voor tips en bezienswaardigheden.

Wat voor een weer is het daar ongeveer in mei/juni? Hoe zijn jullie rondgereist, met auto/motel of camper?

Wat vonden jullie het allermooist dat jullie gezien hebben?

Hebben jullie last gehad van hele grote, prikgrage muggen?
quote:[message=3594932,noline]lentezon68 schreef op 22 juli Wanneer je trouwens in die buurt bent zou je kunnen overwegen om ook "nog even " Yellowstone NP in de VS mee te pikken.

We zijn in juni in Amerika geweest en Yellowstone paste toen helaas niet in de route. Maar we willen graag nog een keer naar Amerika om nog een keer naar Yosemite, Yellowstone en nog een paar parken te bezoeken!

Jammer dat zo'n grote vakantie max. 1 x per jaar kan
Wij zijn met een camper op pad geweest. Heel goed te doen, canada is daar super op ingesteld, net als amerika denk ik.

Wat betreft de beren, je kan bij elk park bij de vvv lezen of er bear encounters zijn geweest en welke paden bewandeld kunnen worden. Zou ik je wel aanraden. Zo werd er in Yoho een watervaltrail afgeraden omdat er veel teken waren (??)

Wij zijn in Yoho alleen naar een waterval gelopen. We zagen wel wat mensen lopen maar het was niet zo druk. Onderweg zag ik berenpoot afdrukken en ik ben nog nooit zo bang geweest. Elke kraak of zuchtje wind, zat ik bij mijn man in zijn nek. Vreselijk, dan geniet je helemaal niet van de wandeling. Eenmaal bij de waterval aangekomen zat ik alleen maar te kijken of er geen Grizzly aan het vissen was bij het stromende beekje. Brrr nooit meer. Gelukkig niets gezien. :-)

Zorg ook bij het wandelen dat je geen etenswaren bij je hebt die interessant kunnen zijn voor beren en berg in je camper ook alles goed op.

Zoals suzylynn al schreef, die routes zijn inderdaad de moeite waard in Jasper en Banff. Ik vond Jasper alleen veel minder leuk dan Banff.

Daarnaast kan je ook eventueel nog skieen in Jasper bij Sunshine Village.

Whistler is erg leuk, alleen volgend jaar zit je wel net tegen de spelen aan die daar gehouden zullen worden.

Mijn tante woont in Vancouver en zegt dat de weg naar Whistler op dit moment helemaal omgeleid wordt en verbeterd zodat er volgend jaar, geen problemen ontstaan met de mensenmassa die daar naartoe zullen gaan.

Rondom Vancouver is ook veel te doen. Je kan makkelijk een hele dag in het Stanleypark verkeren. Wandelen, picknicken, uitwaaien aan het strand. Er zit zelfs een aquarium.

Wat ook leuk om te doen is is een bootje huren en in de haven varen. Dit hebben wij gedaan en je wordt dan gevolgd door zeehondjes, en je vaart praktisch naast de uitvarende cruiseschepen richting Alaska en zuid amerika.

Grousemountain is ook leuk. Dit is de eerste kabelbaan vanaf vancouver naar de bergen toe. Leuk voor een middagje.

Winkelen kan je goed op Robson street als je daar van houdt, en daar zit het uitgaanscentrum en de eettentjes.

Vancouver Island is vind ik inderdaad een must! Alleen de bootreis ernaar toe al.

Ooh ik zou zo weer willen.
De route die een vriendin in 3 weken heeft gedaan:

- Banff

- Jasper

- Lake louis

- icefields bij Highway 1

- Magline meer

- Calgary

- nationaal park Kootenay

- nationaal park Revelstroke (erg mooi, grote oude bomen)

- Vancouver Island (zeer de moeite waard, vanaf daar kun je whale watching op een boot)

- Mearus Island (verlaten eiland waar je kunt wandelen, heel mooi)

- Victoria

- Vancouver

Als je het einigzins low budget wilt houden kun je kamperen op bos/ natuurcampings (weinig tot geen faciliteiten), geweldig om 's ochtends als je de deur open doet oog in oog staat met een eland (of een beer ha ha)

Mijn vriend is eind augustus/begin september geweet, dat is een mooie tijd.
We hebben nu op ons lijstje staan, Vancouver Island, Banff, Jasper en Icefield Parkway.

Het valt me op dat er veel meer te vinden is op internet over west-amerika dan Canada.

Lief en ik zijn helemaal blij dat we besloten hebben om naar Canada te gaan (oude droom van ons ).
Wij hebben in 1997 een rondreis gemaakt door het westen van Canada en hebben daar dierbare herinneringen aan.

Voor ons de absolute hoogtepunten:

Moraine Lake & the Valley of the Ten Peaks (vlakbij het bekendere Lake Louise maar 10x zo mooi en veel stiller) in Banff NP.

The Icefields Parkway. Van Lake Louise naar Jasper. Langs ongelooflijk blauwe meren, gletsjers en watervallen.

Wells Gray NP. Een prachtig, door het masstoerisme nog onontdekt park. 's Morgens in de mist reden we dit park in en langzaam onthulde de optrekkende mist bergen, hoge naaldbomen en verlaten watervallen.

Je hoeft niet bang te zijn voor beren en je kunt prima met z'n tweetjes gaan wandelen mits je constant geluid blijft maken. Fluiten, zingen, praten. Dan komen ze echt niet naar je toe.

Was een tip van de ranger in Wells Gray.
Hoi hoi,

Ik lees net je onderstaande berichtje;

Maar ik ben een hele mooie aanbieding tegengekomen truck-rv inleveren voor 15 juni, incl. vlucht, toeslagen, verzekering en inventarissen voor ¤ 1000 pp

Mijn vriend en ik willen ook volgend jaar naar Canada met een truck rv, helaas zijn we gebonden aan de zomervakantie aangezien ik in het onderwijs zit. 1000euro zal ons waarschijnlijk niet lukken, maar zou je willen vertellen waar je deze aanbieding hebt gevonden, misschien is het toch niet heel veel duurder in de tijd dat ik ga.

Alvast bedankt!
Hoi Mo81,

Dit is de link http://www.wrc.nl/campers ... -naar-vancouver.asp?Tab=3

Volgens mij zijn er verder nog weinig tarieven bekend voor de zomer maar als je verder kijkt op deze site dan zie dat ze ook aanbiedingen hebben gehad voor de zomer van 2009.

Wij gaan waarschijnlijk onze ophaalplaats toch wijzigen naar Calgary. Dit omdat we eigenlijk veel willen wandelen in de Rockies. Dus blijven we lang (gemiddeld zo'n 4/5 nachten) per park. Als we dan ook nog Vancouver Island willen doen is het denk ik gewoon teveel van het goede.

Ook voor Icefields Parkway willen we genoeg tijd hebben om lekker uit te kunnen stappen en te gaan wandelen.

Mochten er nog tips zijn dan lees ik dat natuurlijk graag .
Hallo TO,

Ben 2x naar Canada geweest en vorig jaar 4,5 week met kleine camper rondgetrokken door Alberta en BC. Half juni is de beste tijd om te gaan. Is nog net in laag-seizoen en er zijn veel beren te zien ivm cub-season. Tips, Vancouver Island. Niet alleen naar Victoria, maar zou ook naar het noorden trekken. Telegraph Cove is erg mooi (kun je ook walvissentocht maken) en bij Tofino kun je een vlucht maken met een watervliegtuigje naar een eilandje waar je door regenwoud moet lopen en vervolgens uitkomt bij natural hotsprings met prachtig uitzicht.

Ook hebben we erg genoten van het plaatsje Fort St James en het museum over the hudsons bay compagny. Vanuit daar zijn we naar Steward(Canada)/Hyder(Alaska) gereden. Hier zie je prachtige gletsjers(bear glacer) en kun je in het begin van augustus beren zien vissen. We zijn toen Van Prince Rupert op de boot de inside passage over gegaan naar Vancouver Island. Wel prijzig met grote camper. Beter om Vancouver Island niet met camper van het vaste land te doen. Denk dat je op het eiland ook wel een camper kunt huren.

Wildwater rafting in the thompson river bij clearwater was geweldig! Je kunt daar in de buurt (op weg naar de Helmken Falls (aanrader!) overnachten op een bizonranch. Verder de nationale parken als Jasper en Banff mag je niet missen. Wij eindigden onze reis met een bezoek van 3 dagen aan The Calgary Stampede. Een fantastische ervaring en feestelijke afsluiting van onze reis. Ik heb een mega reisverslag van onze avonturen (die veel meer inhouden dan ik hier heb verteld), dus mocht iemand geinteresseerd zijn laat het me weten!

Fijne reis!
Trouwens berentip:

Beter niet alleen wandelen. Praat met elkaar en zorg dat eten goed verpakt is opgeborgen. Beren ruiken bij goede wind eten van 5 km afstand.

Als je een beer ziet en hij heeft jou nog niet gezien, loop rustig weg van hem tot je op een veilige afstand bent en maak dan wat lawaai. de beren zitten ook niet op een encounter te wachten en zullen je niet expres opzoeken. Wanneer de beer jou ook heeft gezien, maak dan geen geluid en loop heel zachtjes en rustig naar achteren. Kijk de beer niet in de ogen (kan agressie opwekken). Beer zal zelden aanvallen. Gebeurt dit toch, ga op de grond liggen in foetushouding en bescherm je nek met je armen. Doe alsof je dood bent. Beer verliest dan al gauw interesse. Dit is je enige mogelijkheid op overleven. Beren kunnen harden rennen dan wij en ze klimmen allemaal in bomen als ze echt willen. Zwarte beren kunnen sowieso klimmen en grizzly's vaak tot jaar of 3. Maar als ze echt boos zijn, zullen oudere grizzly's het ook proberen. In Canada verkopen ze ook berenbelletjes. Koop deze niet, heeft totaal geen zin. schrikt ze niet af. Ik heb dit allemaal gehoord van een ranger in Canada die voorlichting geeft in parken. Heb overigens heel wat beren gezien! Echt geweldig!
Hoi gewoonikke,

Het lijkt me leuk om je reisverslag te lezen!

Beren hebben we dit jaar al in Amerika (Yosemite) gezien. Echt heel erg indrukwekkend om dat meegemaakt te hebben.

Morgen krijg ik een aantal reisgidsen binnen die ik via Marktplaat gekocht hebt. Dus ik kan me weer er wat meer in gaan verdiepen.
Hoi,

Je kunt ook kamperen met een tent, tent staat al klaar als je aankomt, je kunt de tent meenemen. Ophalen en inleveren in Vancouver en/of Banff.

Zoeken op tent rent banff in google.

Verder is de Kananaskis echt een super stukje Rockies. Vaak vergeten door de touristen maar echt heel erg mooi en puurr.

Succes,

Canada is super!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
@ TO, waar kan ik het verslag naartoe sturen?
@ gewoonikke

Mijn meeladres is; ?????

Ben benieuwd .
anoniem_3044 wijzigde dit bericht op 13-08-2009 13:28
Reden: meeladres weggehaald
% gewijzigd
ok, ik heb je adres genoteerd. je kunt hem dus evt. hier weghalen!
Hi Gewoonikke,

Ik heb ze binnen! Leuk ik ga ze vanavond lezen onder genot van een kopje thee!
Hallo, als verslaafde Canada Reizigers (sinds 1994, 7keer...,) kan ik het niet laten hier ook toch even te reageren. Ben eerder toevallig hier terecht gekomen door gewoon Canada in te tikken in Google. serieus verslaafd dus....

Heb hier reeds vele goede Tips gelezen. Wat ik nog niet tegen kwam was Moraine lake, zeker niet te missen, 10km vanuit Lake louise volgens ons nog mooier...

Verder gebruiken wij steeds de Lanoo gids na 7 keer heb je die niet echt meer nodig....

Dit jaar hebben we zuid-west Amerika gedaan, was zeker ook de moeite maar voor ons blijft Canada nog steeds nummer één ( volgens ons is Juni de beste tijd qua drukte..) Als je Yosemite mooi vond, dan zal volgend jaar Canada zeker WAW zijn, ben natuurlijk niet echt objectief als verslaafde...

Mvg

Geert
Hey Vancouver!

Ben minstens zo verslaafd aan CA hoor! Ik google me ook suf! haha!

Ik heb ook die Lanoogids gebruikt! Zeker een aanrader! Moraine Lake en The Bow River idd erg mooi!
Hoi!!

Wat een goed plan om naar Canada te gaan!

Ben net een week terug uit Canada, en ook wij vonden het geweldig! Gaan zeker terug, liever vandaag dan morgen;-).

Wij hebben een RV-truck gehuurd en zijn hier mee 3 weken rondgetrokken. Helaas zijn wij gebonden aan een vakantie in het hoogseizoen. We hebben deze reis geboekt bij een reisbureau, dit was ongeveer dezelfde prijs dan wanneer wij hetzelf zouden boeken.

We zijn gestart bij Vancouver en zijn daarna richting Vancouver Island gegaan. Echt een aanrader. Wij hadden achteraf de bezoeken aan Vancouver en Victoria wel willen skippen, deze steden vonden wij niet echt bijzonder. Wandelen in "the Pasific Rim", prachtig! Vooral de vroege wandelingen zijn mooi, rust, de mist, de geuren....

Na een week richting Wistler, leuk en "peak 2 peak" is mooi.

Clearwater en zijn "Wells gray Park" is zoals eerder genoemd echt fatastisch. Neem hier zeker de tijd als je wilt hyken.

Jasper is wat toeristischer, maar wanneer je de boottocht bij Magline Lake neemt dan krijg je een fantastisch cadeau, dit is echt zo mooi.

Daarna zijn wij via de Icefield richting Lake Louise en Banff naar Calgary gereden.

We hebben iedere dag veel gedaan en gezien. Omdat wij in het hoogseizoen zaten moesten we toch (ook tijdens de reis) veel reserveren (boot Vancouver Island, alle campgrounds), ook al zeiden velen dat dit nodig was. Na een paar nachten op een overflow hebben we toch het zekere voor het onzekere genomen.

Verder zijn er nog genoeg tips. Mocht je meer willen weten dan mag je me altijd mailen. Misschien kan je naar mijn eerder gestelde Canada-vraag kijken op dit Forum kijken.

En wat betreft de beren: in Canada wordt je uitgebreid verteld hoe jij je moet gedragen. Respect is een goede start.
Bow river idd. ook de moeite. ook Johnston Canyon.

Is gewoon een zalig land om op vakantie te zijn.

Overdag lekker de bergen in Wandelen van de prachtige omgeving en dieren genieten, zeker beren spray mee nemen, want ze lopen je daar letterlijk soms voor de voeten..

's avonds een stukje eten en dan bij val avond terug rondjes gaan rijden om beren te zien.

Ook kan je af en toe wel eens een wolf tegen het lijf lopen. De ervaring die ons nog steeds het meeste bij blijft is het feit dat wij met de wagen midden in pack wolven terecht kwamen die aan het jagen was, zij waren net bezig een elk kalfje aan het doden gewoon naast de weg op maligne road, vlakbij Jasper..

Toen ik het raampje van de wagen open deed kon ik de wolf zien en horen grommen, zonder zijn grip grp de nek te lossen heb hier één foto van, maar we zijn toen snel weg gereden zodat het Elk kalfje niet onnodig lang hoefde te leiden. Ons hart klopte in onze keel..... dit is de natuur mee maken van wel heel dichtbij..

Kan bijna niet wachten om terug te gaan. hopelijk volgend jaar Juni....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven