caravan of stacaravan
dinsdag 22 mei 2012 om 11:07
Wij zijn beginners in het camperen. Vroeger van huis uit wel gedaan, maar met eigen gezin nog niet. We hebben kinderen in de leeftijd 6, 4, 2 en 0. We willen heel graag camperen en twijfelen of we een stacaravan (wat meer luxe heeft oa.eigen toilet en douce) of een caravan (echte camperen, lekker gezellig op een veld) moeten kopen.
Wie heeft ervaring liefst in beide en wil ons helpen met de voordelen en nadelen op een rijtje te zetten?
dank je
Wie heeft ervaring liefst in beide en wil ons helpen met de voordelen en nadelen op een rijtje te zetten?
dank je
woensdag 23 mei 2012 om 21:26
Ah, voor 6 personen. Dat maakt het inderdaad alweer wat lastiger voor een tourcaravan. Hoe oud zijn je kinderen als ik vragen mag? Ik weet van mijn man dat het nl een hele belevenis is om in een eigen tentje naast de caravan te slapen. Maar dat kan pas vanaf een bepaalde leeftijd natuurlijk
-edit- lees de op nu
donderdag 24 mei 2012 om 16:08
Ik vind persoonlijk 6 jaar wel erg jong om alleen in een tentje te slapen.
Mijn kinderen mochten vanaf 8 jaar alleen in een tentje naast de caravan.
Een tourcaravan voor 6 personen is denk ik niet heel makkelijk aan te komen voor een redelijke prijs.
Je zit dan vaak ook met stapelbedden en daar kunnen ze tot ongeveer 10 jaar op slapen(daarna zijn de kinderen te zwaar en kost het je je caravan)
Je kan natuurlijk ook zorgen voor 1 of 2 zijuitbouwtjes aan je voortent,daar kun je slaapcabines in maken en dan liggen ze toch fijn dichtbij.
Mijn kinderen mochten vanaf 8 jaar alleen in een tentje naast de caravan.
Een tourcaravan voor 6 personen is denk ik niet heel makkelijk aan te komen voor een redelijke prijs.
Je zit dan vaak ook met stapelbedden en daar kunnen ze tot ongeveer 10 jaar op slapen(daarna zijn de kinderen te zwaar en kost het je je caravan)
Je kan natuurlijk ook zorgen voor 1 of 2 zijuitbouwtjes aan je voortent,daar kun je slaapcabines in maken en dan liggen ze toch fijn dichtbij.
donderdag 24 mei 2012 om 17:14
Het was ook niet als aanval bedoeld Ivetje
.
Er zullen genoeg mensen zijn die er geen probleem mee hebben.
Ik heb ooit op een camping gestaan naast mensen met een tweeling van 4 en nog een zoontje van 6 en die lagen idd in een tentje naast de ruime caravan en s,avonds maar huilen en roepen maar ja dat konden die ouders niet horen want die zaten in de kantine
Er zullen genoeg mensen zijn die er geen probleem mee hebben.
Ik heb ooit op een camping gestaan naast mensen met een tweeling van 4 en nog een zoontje van 6 en die lagen idd in een tentje naast de ruime caravan en s,avonds maar huilen en roepen maar ja dat konden die ouders niet horen want die zaten in de kantine
donderdag 24 mei 2012 om 23:36
Niet om negatief te doen, maar ik zou het allebei niet doen.
Met een stacaravan zit je altijd aan dezelfde plaats vast en dat zou me totaal niet trekken. Een tourcaravan voor 6 personen met eigen toilet ed. is misschien een optie, maar dan moet je ook al een flinke auto hebben om de sleurhut voort te sleuren. Qua budget zal het niet meevallen om iets echt leuks te vinden.
Waarom eigenlijk niet nog een tijdje sparen en een leuke camper kopen? Is veel leuker dan een caravan, vinnikdan
Met een stacaravan zit je altijd aan dezelfde plaats vast en dat zou me totaal niet trekken. Een tourcaravan voor 6 personen met eigen toilet ed. is misschien een optie, maar dan moet je ook al een flinke auto hebben om de sleurhut voort te sleuren. Qua budget zal het niet meevallen om iets echt leuks te vinden.
Waarom eigenlijk niet nog een tijdje sparen en een leuke camper kopen? Is veel leuker dan een caravan, vinnikdan