caravan of stacaravan

22-05-2012 11:07 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn beginners in het camperen. Vroeger van huis uit wel gedaan, maar met eigen gezin nog niet. We hebben kinderen in de leeftijd 6, 4, 2 en 0. We willen heel graag camperen en twijfelen of we een stacaravan (wat meer luxe heeft oa.eigen toilet en douce) of een caravan (echte camperen, lekker gezellig op een veld) moeten kopen.

Wie heeft ervaring liefst in beide en wil ons helpen met de voordelen en nadelen op een rijtje te zetten?

dank je

carvan vs stacaravan

Totaal aantal stemmen: 9

* caravan (56%)
* stacaravan (44%)
miriam1974 schreef op 23 mei 2012 @ 10:38:

Bedankt allemaal alvast voor het delen met je ervaringen, was ik nog even vergeten te melden de vorige post..sorry

ivetje...dat is ongeveer het bedrag wat wij in gedachten hebben. En ik zie op mp veel tourcaravans voor 6 personen boven dat bedrag uitkomen en stacaravans wel rond dat bedrag. Vandaar dat ik zei dat de tour duurder is. Mijn man opperde om dan te kijken na een stacaravan op een veldje. Ik ga eerst eens een lijstje maken met de voors en tegens van beide. Gelukkig hoeven we niet alla minuut te beslissen, het is een luxe product ....

Ja een tent hoef ik niet te proberen bij mijn man hahaha. Kan mij voorstellen dat dan een tour al luxe is. Mijn man is bungalows gewend dus voor hem is het een omschakeling. Wel zie hij dat de keuze aan mij is, dus dat scheelt hahaha. Mijn kinderen maakt het niet uit, zolang er maar een speeltuin is en een knutseluurtje....

Maar als er nog meer mensen zijn met ervaringen, ik vind het leuk om het te lezen en het helpt mij bij mijn lijstje

Ah, voor 6 personen. Dat maakt het inderdaad alweer wat lastiger voor een tourcaravan. Hoe oud zijn je kinderen als ik vragen mag? Ik weet van mijn man dat het nl een hele belevenis is om in een eigen tentje naast de caravan te slapen. Maar dat kan pas vanaf een bepaalde leeftijd natuurlijk :) maar mijn man vond dat vroeger echt heel tof en spannend. Dat is misschien dan ook nog een optie namelijk.

-edit- lees de op nu :) voor die van 6 zou het misschien kunnen, maar de rest nog niet. Denk dus idd dat je echt een caravan voor 6 personen nodig hebt dan.
Ik vind persoonlijk 6 jaar wel erg jong om alleen in een tentje te slapen.

Mijn kinderen mochten vanaf 8 jaar alleen in een tentje naast de caravan.

Een tourcaravan voor 6 personen is denk ik niet heel makkelijk aan te komen voor een redelijke prijs.

Je zit dan vaak ook met stapelbedden en daar kunnen ze tot ongeveer 10 jaar op slapen(daarna zijn de kinderen te zwaar en kost het je je caravan)

Je kan natuurlijk ook zorgen voor 1 of 2 zijuitbouwtjes aan je voortent,daar kun je slaapcabines in maken en dan liggen ze toch fijn dichtbij.
Ik zeg toch ook, zou misschien kunnen :) ligt helemaal aan wat voor kind het is.

Dat van die voortent is idd wel een goeie! Een caravan voor 6 personen word erg lastig. Hij word dan ook meteen erg lang en dan heb je ook vrij hoge stallingskosten enzo.
Het was ook niet als aanval bedoeld Ivetje :-$ .

Er zullen genoeg mensen zijn die er geen probleem mee hebben.

Ik heb ooit op een camping gestaan naast mensen met een tweeling van 4 en nog een zoontje van 6 en die lagen idd in een tentje naast de ruime caravan en s,avonds maar huilen en roepen maar ja dat konden die ouders niet horen want die zaten in de kantine :'-(
Niet om negatief te doen, maar ik zou het allebei niet doen.

Met een stacaravan zit je altijd aan dezelfde plaats vast en dat zou me totaal niet trekken. Een tourcaravan voor 6 personen met eigen toilet ed. is misschien een optie, maar dan moet je ook al een flinke auto hebben om de sleurhut voort te sleuren. Qua budget zal het niet meevallen om iets echt leuks te vinden.

Waarom eigenlijk niet nog een tijdje sparen en een leuke camper kopen? Is veel leuker dan een caravan, vinnikdan X-D
mijn kinderen zijn 6 - 4 - 2 en 0 jaar oud. De bedoeling is dat de 2 oudsten in de voortent (uitbouw) slapen en de kleintjes bij ons in de caravan. Een camper lijkt mij niks, dan moet dat ding mee met een dagje uit bijv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven