Chrissi island kreta

22-08-2012 13:26 28 berichten
Is chrissi island n aanrader?

Ben met mijn gezin op kreta, en we denken erover na om naar dat island toe te gaan..

En rethymnon? Hoe is dat?

Uitjes als spinalonga, knossos, samariakloof zijn niet aan ons besteed..

We wilden ook n dag naar santorini, maar dat wordt n kostbaar uitje voor 4 personen, hoewel ik denk dat het super mooi is daar.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Is ook een duur uitje voor dat vele zand, wel mooi hoor! Maar niet echt iets bijzonders. Spinalonga is veel mooier.
Volgens mij ben ik niet op Chrissi geweest. Wel Spinalonga, Knossos, Samaria en Santorini gedaan. Stuk voor stuk heel erg mooi en zeker wel een aanrader!
Jeepsafari!
Ik ken het niet.

Rethymnon vond ik wel leuk om een keer te zien. Misschien is het fort leuk maar daar zijn we niet geweest.

Een wandeling door de milikloof vind ik wel een aanrader. Niet lang warm en stoffig als de samariakloof maar heerlijke bossages, verlaten huizen, ruines van watermolens en verwilderde boomgaarden met lekkere citroenen. Bij het einde zit een huis waar je wat kan drinken. T staat geloof ik aangegeven als bananabar.
Been there, done that, got the T-shirt.
Waarom is Spinalonga niet aan jullie besteed? dat is echt heel erg mooi. Waar ben je al geweest? heb je al een auto gehuurd? en waar zit je op het eiland? Spinalonga kun je gewoon bij een boekingskantoortje boeken, dan ga je met de boot en maakt de boot nog een stop om te zwemmen op de heenweg (en heb je niet de bbq enz zoals bij touroperator).

Wat verwacht je van rethymnon? je kunt er leuk winkelen.
Ben op zowel Chrissi als Santorini geweest. Chrissi is mooi om te zien qua strand, verder weinig te beleven.

Santorini is echt heel mooi, als het budget het toelaat zou ik het toch doen!

Rethymnon is heel idyllisch, moeite waard om deze stad te bezoeken.
Amazonas papegaaienpark is echt een aanrader, erg mooi en super diervriendelijk.
quote:fientje111 schreef op 22 augustus 2012 @ 13:37:

Rethymnon is heel idyllisch, moeite waard om deze stad te bezoeken. Zo kan je het ook noemen. Mijn lief betitelde het als een ouwe bende
Toch handig als TO even plaatst waar ze zit. Chania of Sitia maakt nog wel een verschil qua tips.......
Agios Nikolaos is ook leuk om aan te doen.

Waar ben je allemaal al geweest?
Chrissi Island is wel mooi, wit strand, blauwe zee, maar verder is er eigenlijk niets te doen. Ik vond vooral het boottochtje erheen erg leuk omdat ik dol ben op varen.

Ik vond Rethymnon echt geen klap aan, gewoon een grote, drukke, lawaaiierige stad. Iets ten westen ervan heb je trouwens wel hele mooie stranden, direct langs de doorgaande weg naar Chania.

Waar zit je ergens? In het zuiden heb je nog Agia Galini, dat is wel een schattig stadje (wij verbleven daar in een appartement). Matala is ook leuk, heel hippie-achtig, compleet met bloemetjesauto's op de parkeerplaatsen en diepgebruinde vrouwen met lange losse haren die kettingen verkopen etc. In het noorden vlakbij Heraklion is er nog een zee-aquarium, ook leuk voor een ochtendje, heel mooi aangelegd.

Als je wandelen op zichzelf wel leuk vindt, maar liever niet zo lang, is de Imbroskloof misschien ook wel wat. Dat is maar 5 km bergafwaarts, echt goed te doen en aan het eind staan taxi's die je weer terug kunnen brengen naar het beginpunt. Leuke tocht voor kinderen ook, omdat er onderweg nog wel wat te klimmen en klauteren is ook.
Wij zijn net terug uit Kreta.

Spinalonga is inderdaad een aanrader. Agios Nikolaos ook maar zorg dan dat je op tijd gaat anders is daar geen parkeerplek te
Als je de weg van Rethimnon / Platanias (Nikeas heet de weg op google) naar t arkadi klooster neemt kom je als je de grote weg onderdoorgaat bij een splitsing met o.a. een kerkje. Daar tegenover zit een restaurantje genaamt Bohemissa. Daar kan je lekker eten en proeven van allerlei griekse gerechtjes. (ff vergeten hoe ze dat noemen)
Oke verkeerd gezegd..

Spinalonga, knossos zijn man en ik al eens geweest.

Samariakloof vind ik te lang gezien wij geen wandelaars zijn.

We zijn al vaker op kreta geweest.

Agios nikalaos, sissi kennen we..

We zitten in koutouloufari.

Oke Rethymnon oude plaats begrijp ik..

Chrissi island dus niet echt moeite waard?

Dan is spinalonga toch n betere optie?

En vai dan?
Raar dat je Rethymnon dan nog niet kent als je al vaker geweest bent. Hoeveel dagen ga je een auto huren? en wat voor soort dingen wil je zien?
Ah je zit vlakbij Cherso dus. Wat je kunt doen is dus naar dat papegaaienpark gaan. Verder zou je er voor kunnen kiezen om naar Chania te rijden via Rethymon (maar dan moet je wel echt heel vroeg weg) Rethymon is makkelijker te halen, of naar Sitia te rijden, dan zou je nog een stukje verder naar het palmbomen strand kunnen doorrijden.

Ik zou een dag richting Rethymon gaan en een dag richting Sitia.
Ik vind het niet raar dat ze er nog nooit is geweest, waarom?

Miss andere prioriteiten?

Ik zit er nu ook, ook al eerder geweest, en ook nog nooit rethymnon bezocht.

Ik lees even mee hier..
Raar dat als je al vaker op Kreta bent geweest je nooit de leuke plaatsen hebt bezocht. Wat mij betreft ook raar om naast Chersonissos op een toeristenheuvel te gaan zitten als je het eiland kent en dus weet dat dat ongeveer her minst aantrekkelijke gedeelte is.

Vai is by the way helemaal niks. Er staan wat palmbomen bij een overvol strand met een giga parkeerplaats . Dat is het.
Ik hou van cherso, dus wil er vlakbij zitten om af en toe heen te gaan (hou van een beetje drukte) maar vind het ook heeeeeerlijk om met de auto overal heen te rijden.

Zijn nu net drie weken naar Rhodos geweest... leuk hotel, super aardige mensen, maar het eiland is kleiner en na 2 dagen autohuur heb je het eiland gezien. (wij hadden 4 dagen auto huur).
Rhetymon ligt erg centraal, vandaar dat ik het raar vond dat iemand die al meerdere keren geweest is, er nog niet is wezen kijken.
quote:Flashy schreef op 22 augustus 2012 @ 13:38:

Amazonas papegaaienpark is echt een aanrader, erg mooi en super diervriendelijk.Waar ligt dat? heb zelf al gegoogled, maar kan geen plaats vinden.
Het is vorig jaar open gegaan. Ik heb het adres op een andere computer staan, zal het vandaag ergens opzoeken. Het is echt heel erg leuk, niet commercieel en zelfs een beetje goed-doel achtig. Er zijn ook andere dieren.
quote:Flashy schreef op 23 augustus 2012 @ 12:28:

Het is vorig jaar open gegaan. Ik heb het adres op een andere computer staan, zal het vandaag ergens opzoeken. Het is echt heel erg leuk, niet commercieel en zelfs een beetje goed-doel achtig. Er zijn ook andere dieren.ja, dat van dat goede doel was ik al ergens in een reisverslag tegen gekomen. Aleen schreven die mensen dus niet waar het precies was. Fijn als je het op wil zoeken!
Neele, dat is jou mening.

Het is rustig hier, n al eerder geweest.

Voor mijn dochter hebben wij bewust deze plek gekozen voor evt vertier wat dichtbij is.

Vorige keer waren man en ik samen, en zijn destijds de bergen ingetrokken en vertoefden oa in myrtos.

We hadden andere prioriteiten, n niet de behoefte het eea te gaan bekijken, en dat had n reden wat er niet toe doet.

Inmiddels hier verschillende mensen gesproken die naar verschillende plekken zijn geweest,mde meningen verschillen, dat hou je.

Vai, heraklion, slaan we over.

Santorini, chrissi island rethymnon staan open.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven