citytrip discussie
vrijdag 27 juli 2012 om 09:27
mijn vriend en ik willen in augustus ongeveer 4 dagen op citytrip.
hij wil perse naar Barcelona of Madrid, ik wil dat niet.
(ik ben niet zo'n vakantie type, en met landen als Spanje en Italië heb ik niet zo veel.....)
Ik vind Brussel prima, hij wil perse niet in nederland of België.
mijn vraag: heeft iemand een leuk idee voor een citytrip?
hij wil perse naar Barcelona of Madrid, ik wil dat niet.
(ik ben niet zo'n vakantie type, en met landen als Spanje en Italië heb ik niet zo veel.....)
Ik vind Brussel prima, hij wil perse niet in nederland of België.
mijn vraag: heeft iemand een leuk idee voor een citytrip?
vrijdag 27 juli 2012 om 09:35
Waarom wil je per se niet naar Barcelona dan? Ik snap best dat je vriend graag wat verder weg wil, in Nederland of Belgie heb ik nooit het idee dat ik echt weg ben. Terwijl verder weg door ander eten, andere cultuur, ander klimaat ik wel echt een vakantiegevoel krijg. Qua reistijd maakt het ook weinig uit. Je bent met het vliegtuig ongeveer net zo snel in barcelona als met de auto in brussel.
Verder idd Berlijk, Praag, Parijs, Rome, Venetie, Londen.
Verder idd Berlijk, Praag, Parijs, Rome, Venetie, Londen.
vrijdag 27 juli 2012 om 09:43
Augustus lijkt me warm voor zulke zuidelijke steden. Wij zijn vorig jaar in oktober in Porto geweest, geweldige stad en in oktober lekker 25 graden.
Als je perse in augustus wilt: Stokholm, Berlijn, München.
Wenen is ook mooi, boedapest lijkt me ook geweldig. Of Istanbul, marrakech, Rome, maar ik weet allemaal niet of ik dat perse in augustus zou willen doen.
Wenen is ook mooi, boedapest lijkt me ook geweldig. Of Istanbul, marrakech, Rome, maar ik weet allemaal niet of ik dat perse in augustus zou willen doen.
vrijdag 27 juli 2012 om 09:48
Rome is in augustus ook geen aanrader als je niet van drukte houdt en geen 35+ graden wilt hebben.
Ik vond zelf Praag in augustus hartstikke leuk. Boedapest heb ik vorig jaar in augustus bezocht, ook super. Wanneer vertrek je? Als je daar naartoe gaat terwijl het Sziget festival er is ziet de stad er heel anders uit en zal alles behoorlijk volgeboekt zijn maar het is wel een superleuk festival om eens te bezoeken.
Maar nogmaals, wat zoek je in een stad? Dat maakt advies geven wat makkelijker.
Ik vond zelf Praag in augustus hartstikke leuk. Boedapest heb ik vorig jaar in augustus bezocht, ook super. Wanneer vertrek je? Als je daar naartoe gaat terwijl het Sziget festival er is ziet de stad er heel anders uit en zal alles behoorlijk volgeboekt zijn maar het is wel een superleuk festival om eens te bezoeken.
Maar nogmaals, wat zoek je in een stad? Dat maakt advies geven wat makkelijker.
vrijdag 27 juli 2012 om 09:58
quote:bergkristal schreef op 27 juli 2012 @ 09:49:
Als hij perse naar Barcelona of Madrid wil en jij perse niet lijkt het me lastig worden....
Nee hoor, dan kies je gewoon iets wat je allebei niet per se wilt
Misschien word je wel positief verrast.
Ik zou ivm hitte en drukte inderdaad niet naar het zuiden gaan, maar Oost-Europa is heel leuk, of evt. Engeland/Ierland, Scandinavie, Duitsland.
Als hij perse naar Barcelona of Madrid wil en jij perse niet lijkt het me lastig worden....
Nee hoor, dan kies je gewoon iets wat je allebei niet per se wilt
Misschien word je wel positief verrast.
Ik zou ivm hitte en drukte inderdaad niet naar het zuiden gaan, maar Oost-Europa is heel leuk, of evt. Engeland/Ierland, Scandinavie, Duitsland.
vrijdag 27 juli 2012 om 09:59
quote:Annali70 schreef op 27 juli 2012 @ 09:43:
Augustus lijkt me warm voor zulke zuidelijke steden. Wij zijn vorig jaar in oktober in Porto geweest, geweldige stad en in oktober lekker 25 graden.
Wenen is ook mooi, boedapest lijkt me ook geweldig. Of Istanbul, marrakech, Rome, maar ik weet allemaal niet of ik dat perse in augustus zou willen doen.In istanbul, rome en marrakesh is het in Augustus gewoon gemiddeld boven de 30 graden. Wel is 30 graden daar veel lekkerder dan hier en ik hou ervan, maar dat is persoonlijk.
Wenen is ook mooi, boedapest lijkt me ook geweldig. Of Istanbul, marrakech, Rome, maar ik weet allemaal niet of ik dat perse in augustus zou willen doen.In istanbul, rome en marrakesh is het in Augustus gewoon gemiddeld boven de 30 graden. Wel is 30 graden daar veel lekkerder dan hier en ik hou ervan, maar dat is persoonlijk.
vrijdag 27 juli 2012 om 10:26
vrijdag 27 juli 2012 om 10:37
Hier hetzelfde probleem gehad. Ik wilde naar Parijs of iets zuidelijks, vriend naar Londen of een andere stad in GB. Nu wordt het uiteindelijk Berlijn, daar zijn we allebei nog nooit geweest en het is vast ook heel leuk.
Je kan ook nog naar Kopenhagen, Stockholm, Praag, Parijs, Dublin, Londen, genoeg alternatieven.
Je kan ook nog naar Kopenhagen, Stockholm, Praag, Parijs, Dublin, Londen, genoeg alternatieven.
vrijdag 27 juli 2012 om 11:30
Brussel is volgens mij niet veel aan, dan kan je in België al veel leukere steden vinden (Gent, Antwerpen). Verder met iedereen eens dat het toch wel erg warm is in augustus in het zuiden. Ik zou ergens in het midden gaan zitten, bijvoorbeeld Duitsland. Toch buitenland, maar het voelt niet zo ver en er zitten veel steden die de moeite waard zijn (ook minder bekende).