citytrip discussie

27-07-2012 09:27 53 berichten
mijn vriend en ik willen in augustus ongeveer 4 dagen op citytrip.

hij wil perse naar Barcelona of Madrid, ik wil dat niet.

(ik ben niet zo'n vakantie type, en met landen als Spanje en Italië heb ik niet zo veel.....)

Ik vind Brussel prima, hij wil perse niet in nederland of België.

mijn vraag: heeft iemand een leuk idee voor een citytrip?
Praag, Boedapest, Berlijn, Edinburgh, Dublin, etc.

Er zijn zoveel mooie steden! Maar wat zijn jullie wensen?
Spaanse steden in augustus: niet doen! Het is er gewoon te heet.

Barcelona heeft dan wel als voordeel dat je er ook aan het strand kan zitten, maar daarvoor ga je er natuurlijk niet heen.

Je kunt ook eens naar het oosten kijken: Berlijn, Praag etc.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je per se niet naar Barcelona dan? Ik snap best dat je vriend graag wat verder weg wil, in Nederland of Belgie heb ik nooit het idee dat ik echt weg ben. Terwijl verder weg door ander eten, andere cultuur, ander klimaat ik wel echt een vakantiegevoel krijg. Qua reistijd maakt het ook weinig uit. Je bent met het vliegtuig ongeveer net zo snel in barcelona als met de auto in brussel.

Verder idd Berlijk, Praag, Parijs, Rome, Venetie, Londen.
Wat is het probleem precies met Barcelona of Madrid? Zijn beide prachtige steden.

Ik snap best dat vriend niet naar Brussel of iets aanverwants wil. Daar woon je praktisch bovenop. Dan zou ik eerder kiezen voor Berlijn, Wenen, Londen, Milaan, Rome, Boedapest etc etc.
Augustus lijkt me warm voor zulke zuidelijke steden. Wij zijn vorig jaar in oktober in Porto geweest, geweldige stad en in oktober lekker 25 graden.

Als je perse in augustus wilt: Stokholm, Berlijn, München.

Wenen is ook mooi, boedapest lijkt me ook geweldig. Of Istanbul, marrakech, Rome, maar ik weet allemaal niet of ik dat perse in augustus zou willen doen.
Rome is in augustus ook geen aanrader als je niet van drukte houdt en geen 35+ graden wilt hebben.

Ik vond zelf Praag in augustus hartstikke leuk. Boedapest heb ik vorig jaar in augustus bezocht, ook super. Wanneer vertrek je? Als je daar naartoe gaat terwijl het Sziget festival er is ziet de stad er heel anders uit en zal alles behoorlijk volgeboekt zijn maar het is wel een superleuk festival om eens te bezoeken.

Maar nogmaals, wat zoek je in een stad? Dat maakt advies geven wat makkelijker.
Als hij perse naar Barcelona of Madrid wil en jij perse niet lijkt het me lastig worden....
Kopenhagen is leuk !
Laat je eens verrassen door bijvoorbeeld de Spaanse of Italiaanse cultuur. En ga dus naar bijvoorbeeld Barcelona. Maar niet in augustus. Veels te warm. Er zijn vele andere steden die je kunt bezoeken in augustus.
quote:bergkristal schreef op 27 juli 2012 @ 09:49:

Als hij perse naar Barcelona of Madrid wil en jij perse niet lijkt het me lastig worden....

Nee hoor, dan kies je gewoon iets wat je allebei niet per se wilt

Misschien word je wel positief verrast.

Ik zou ivm hitte en drukte inderdaad niet naar het zuiden gaan, maar Oost-Europa is heel leuk, of evt. Engeland/Ierland, Scandinavie, Duitsland.
quote:Annali70 schreef op 27 juli 2012 @ 09:43:

Augustus lijkt me warm voor zulke zuidelijke steden. Wij zijn vorig jaar in oktober in Porto geweest, geweldige stad en in oktober lekker 25 graden.

Als je perse in augustus wilt: Stokholm, Berlijn, München.

Wenen is ook mooi, boedapest lijkt me ook geweldig. Of Istanbul, marrakech, Rome, maar ik weet allemaal niet of ik dat perse in augustus zou willen doen.In istanbul, rome en marrakesh is het in Augustus gewoon gemiddeld boven de 30 graden. Wel is 30 graden daar veel lekkerder dan hier en ik hou ervan, maar dat is persoonlijk.
Ik tel de dagen al af tot mn weekend rome. 3 dagen spaghetti eten
Budapest en Berlijn of anders klassiek maar leuk Parijs.

Ik ben zelf overigens een fan van zowel Barcelona als Madrid. De sfeer, de mensen, de schoonheid, het winkelen en het eten. Mocht hij je toch overhalen naar Madrid te gaan: Ga dan long toast eten bij Vinoteca.
I choose happy!
Ik vond Praag, Wenen, Kopenhagen en Edinburgh erg mooi.

En in december ga ik naar Berlyn.

Citytrips zijn afhankelijk van je wensen, interesses..
Overigens vond ik Sarajevo ontzettend mooi en zou ik daar graag nog eens heengaan op citytrip.
Als je dan toch niet ver weg wil, waarom dan niet Parijs. Is maar 1.20min verder dan Brussel. En Brussel, dat vind ik nu eens echt geen leuke stad. Dan zijn Antwerpen, Gent en zelfs Hasselt zoveel leuker.
Warschau vond ik erg leuk. Parijs, Berlijn en Londen ook, maar die laatste moet je nu echt niet willen, veel te druk met de spelen daar.

Kopenhagen kan ik me echt niet vier dagen lang vermaken.
This is not kosher!
Hier hetzelfde probleem gehad. Ik wilde naar Parijs of iets zuidelijks, vriend naar Londen of een andere stad in GB. Nu wordt het uiteindelijk Berlijn, daar zijn we allebei nog nooit geweest en het is vast ook heel leuk.

Je kan ook nog naar Kopenhagen, Stockholm, Praag, Parijs, Dublin, Londen, genoeg alternatieven.
Lissabon
ik zou graag naar marrakech gaan maar niet nu...pff veel te warm!
In augustus zou ik de zuidelijke steden mijden. Maar ik zou zeker niet naar Brussel gaan of in nederland blijven. Wat dacht je van Reykjavik, Stockholm of Londen of Berlijn?
Praag, Parijs of Wenen
Stockholm. Lees ook veel positieve verhalen over Krakau
Brussel is volgens mij niet veel aan, dan kan je in België al veel leukere steden vinden (Gent, Antwerpen). Verder met iedereen eens dat het toch wel erg warm is in augustus in het zuiden. Ik zou ergens in het midden gaan zitten, bijvoorbeeld Duitsland. Toch buitenland, maar het voelt niet zo ver en er zitten veel steden die de moeite waard zijn (ook minder bekende).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven