Computer als handbagage
zondag 10 oktober 2010 om 23:36
Enige tijd terug zijn we voor het werk van mijn vriend geëmigreerd. Het was de bedoeling dat we hier wel een tijd zouden blijven (lees: onbepaalde tijd), daarom hebben we ook via zeevracht 1m3 aan spullen laten overkomen.
Over enkele maanden zullen we opnieuw verhuizen, met het verschil dat we dit keer weten dat het voor hooguit een half jaar zal zijn. Onder het mom 'travel light' (kosten, gedoe) hebben we besloten dit keer zo mogelijk geen spullen per zeevracht op te sturen, maar voor mijn werk heb ik wél mijn computer nodig, een 27"Imac (erg groot en vrij zwaar dus, maar bestaat wel enkel uit een scherm).
Nu vroeg ik me af of er iemand is die weet of het mogelijk is met dit scherm als handbagage te vliegen. Andere opties/ervaringen zijn ook zeer welkom, het scherm hoeft uiteraard niet persé mee in het vliegtuig maar ik kan zo geen andere oplossing bedenken.
Over enkele maanden zullen we opnieuw verhuizen, met het verschil dat we dit keer weten dat het voor hooguit een half jaar zal zijn. Onder het mom 'travel light' (kosten, gedoe) hebben we besloten dit keer zo mogelijk geen spullen per zeevracht op te sturen, maar voor mijn werk heb ik wél mijn computer nodig, een 27"Imac (erg groot en vrij zwaar dus, maar bestaat wel enkel uit een scherm).
Nu vroeg ik me af of er iemand is die weet of het mogelijk is met dit scherm als handbagage te vliegen. Andere opties/ervaringen zijn ook zeer welkom, het scherm hoeft uiteraard niet persé mee in het vliegtuig maar ik kan zo geen andere oplossing bedenken.
maandag 11 oktober 2010 om 00:28
De afmeting valt over te praten bij de meeste maatschappijen, hij past in de bagagevakken dus als er plek is is dat meestal wel te regelen weet ik uit ervaring, het is idd het gewicht waar ik me zorgen over maak. Wellicht idd een idee om het heeeeel goed in te pakken en in een koffer te doen, wel riskant.
maandag 11 oktober 2010 om 05:14
Een vriendin van mij is net 2 weken geleden terug verhuisd naar Zweden en had haar 24'' scherm in haar bagage meegenomen, in het ruim. Ze had zelfs een "zachte" koffer, gewoon goed ingepakt met kleding er omheen etc. Het was de 2e keer dat ze dit deed en het scherm heeft het voor een 2e keer overleefd. Echter met een 13,5kg iMac heb je dan niet veel gewicht over voor de rest van je bagage.
Ze heeft de rest van haar spullen via een bedrijf laten ophalen die nog plaats hadden in een vrachtwagen (ipv zeevracht), 6 verhuisdozen voor ongeveer 300 euro. Maar dat ligt er natuurlijk aan waar je heen verhuisd, Zweden gaan toevallig heel veel vrachtwagens heen.
Heb je gedacht aan TNT, UPC of Fedex etc?
Ze heeft de rest van haar spullen via een bedrijf laten ophalen die nog plaats hadden in een vrachtwagen (ipv zeevracht), 6 verhuisdozen voor ongeveer 300 euro. Maar dat ligt er natuurlijk aan waar je heen verhuisd, Zweden gaan toevallig heel veel vrachtwagens heen.
Heb je gedacht aan TNT, UPC of Fedex etc?
maandag 11 oktober 2010 om 15:02