Costa Rica

22-01-2023 17:18 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij denken erover na om op vakantie naar Costa Rica te gaan binnen nu en een paar maanden, we houden erg van flora en fauna en kijken erna uit naar de jungle te gaan. Echter zijn wij geen lange-afstand wandelaars en hebben momenteel geen goede conditie. Twee of 3 uur wandelen lukt ons wel, maar om dat nou bijna elke dag te doen...
Als ik kijk naar de rondreizen daar, staan er wel heel veel wandelingen op het programma, want logisch is, maar mij wel erg vermoeiend lijkt, vooral als het heuvelachtig/bergachtig is, mn ik heb ontzettend snel last van bijtende kuiten. De eerste dag al letterlijk na een meter of 20...en veel tijd om hierin te oefenen hebben we niet meer...

Te doen of te zwaar??

Het tweede punt is dat we eigenlijk veel liever helemaal zelfstandig reizen en dat bijna in elk land doen (de rondrreizen waar ik naar gekeken heb, is fly and drive, een paar dagen met een groep in de bus maar verder je eigen huurauto), maar na een inschatting van de totale reissom ben je amper minder duur uit dan met een georganiseerde reis (wat ook voordelen heeft bij bv een corona-uitbraak)> Dit komt mn door de prijs van een huurauto, je schijnt wel echt een 4X4 nodig te hebben.

Tips om te besparen??

Graag hoor ik jullie tips, dankjewel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er via costaricaonline geweest (Riksja). Dan reis je zelf met een huurauto maar de accommodaties zijn vooraf geregeld en sommige excursies ook. Ik vond dat een fijne manier van reizen. Ze weten daar goed waar de mooie accommodaties zijn dus je zit altijd leuk.

Ik vond het minder zwaar wandelen dan wat we op sommige andere vakanties deden. Je moet het alleen wel ok vinden om elke dag de natuur in te gaan, die is prachtig en heel afwisselend maar andere dingen zijn er bijna niet.

Ik ging zelfs dorpjes missen. Een dorpje is daar vaak wat bebouwing her en der langs de doorgaande weg. Goed opletten anders heb je het niet door dat het er is. Maar ik zou dolgraag nog eens terug willen!
gekopreizen schreef:
01-02-2023 21:13
Hallo allen, bedankt voor jullie antwoorden, we hebben besloten helemaal zelfstandig te reizen en ondertussen de vluchten geboekt, verder nog niks.
Leuk TO, fijne vakantie!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven