Cruise vakantie!

01-05-2012 12:00 52 berichten
Cruisen.

Ik denk aan een schip vol grijze bejaarden.

Niet dus! . Vorig jaar zijn we gaan cruisen op de Middellandse zee, met het idee om het toch een keer te proberen (en wij zijn niet bejaard, 26 jr! )

Met de Amerikaanse rederij: Royal Carribean, voeren we op de Liberty of the seas, 6 dagen van Barcelona, naar Ville Franche, naar Rome om vervolgens naar Sardinië te varen. Vanut Sardinië voeren we terug naar Bareclona (1 dag op zee).

De liberty of the seas is een van de grootste cruise schepen vd wereld, maar daar merkte je niets van. Het was allemaal zo goed geregeld en het was groot!!

Het was in een woord fantastisch. We hadden een hut met balkon wat van alle luxe was voorzien. Geweldig. Alle nationaliteiten waren aan boord, van jong tot oud!

De veiligheid stond voorop, voordat we vertrokken werd er een brandoefening gedaan. Eerder mochten we niet de haven uit.

Elke dag kwamen we aan in een andere stad en konden we trips maken, van alleen de busreis naar de stad, tot hele georganiseerde tours.

Aan boord betaalde je met dollars (erg grappig, zo in Europa) of met de pas waarmee je aan boord kwam. Dan betaalde je alles achteraf.

Eten was top, service nog beter. Knoop was van mn vriends broek gesprongen (krijg je van al dat lekkere eten) en werd er netjes weer aangenaaid door onze 'host'.

Zijn jullie wel eens op cruise vakantie geweest en wat vond je ervan? Of wil je nog meer weten? Wij gaan zeker nog een keer, ondanks het verhaal van de Costa Concordia. Jammer dat het best prijzig is, maar er zijn zeker leuke aanbiedingen te vinden.

Deze foto hebben we gemaakt in Ville Franche, naast Nice. Met een bootje werden we van het schip gehaald en binnen 7min stonden we op het vaste land. Mooi he?

(en ik wil zo graag terug, heb nu vakantie maar ga nergens heen, heimwee!!)

Oei, Oriane, ik kan me voorstellen dat je er op deze manier er heel anders tegenaan kijkt.

Ben je uitendelijk wel een keer op zo'n boot geweest? Ik denk dat het er zeker aan ligt of je aan de stad zelf aanmeert, of dat je nog een stuk moet reizen.

Ik herken het wel hoor, toen wij in Sardinië aankwamen zijn we de hoofdstad in gegaan. Ik vond de stad moah, had liever meer gezien van het eiland. Daar had ik ook voor kunnen kiezen dmv een excursie. Maar goed, dat weet je ook niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Oriane, ieder zijn smaak.

Ik heb zelf erg lang in de Caribbean gecruised en toen was ik er ook zat van, want op een gegeven moment is ieder eiland hetzelfde en er is weinig te doen.

En in de Caribbean loopt het ook wel een beetje de spui gaten uit, daar leggen zo 5 mega schepen in 1 haven tegelijk aan.

Maar als je met een midden groot schip ergens in Ijsland aan legt, met overnachting (dus dan heb je 2 dagen), dan valt het wel mee met die drukte.

En zo kun je toch in relatief korte tijd, van verschillende landen/steden proeven.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een op en top backpacker, en ga graag 'off the beaten track', maar toch is cruisen ook erg leuk, niet te vergelijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven