Cyprus meivakantie

23-03-2014 15:48 10 berichten
Hallo allemaal

Mijn vriend en ik zijn aan het kijken voor een vakantie naar Cyprus in de meivakantie. Het is daar dan ongeveer 28 graden en dat lijkt ons heerlijk.

Nu zie ik op internet veel wisselende recensies over de hotels daar. Is er iemand op Cyprus geweest die misschien aan- of afraders heeft en ze hier met mij wil delen?
Alle reacties Link kopieren
Ha leuk, wij gaan ook in mei naar Cyprys. Geen ervaring verder trouwens daar dus eigenlijk heb je niks aan mijn antwoord, haha
Elysium in paphos is super!! Wij hadden een huisje met eigen zwembad. Maar kamers en service zijn ook super goed. Kefalos (ofzo) ernaast is ook prima:) Wel naar zuid Cyprus gaan, noorden is echt een crime..
Nooit geweest, maar als je hotelrecensies zoekt kun je best op tripadvisor kijken:

http://www.tripadvisor.com/Hotels-g1903 ... otels.html
Naar wel gedeelte ga je? Westen of oosten?
Hopelijk gaan we naar het goedkope gedeelte Wilden een "tussendoor" vakantie, voor een dubbeltje op de eerste rang natuurlijk in de zon.

Volgens mij hebben we iets gevonden, n.l. een hotel in Kyrenia dit is in het oosten (dus het turkse deel) maar we huren er een auto bij, en kunnen dan ook naar het griekse gedeelte.

Heb veel gehad aan je link naar tripadvisor; deze recensies lijken me plausibel omdat er vaak veel mensen al iets over geschreven hebben. Ook voor de reizigersfoto's ben ik erg gevoelig; 1 foto van schimmelranden/insecten in badkamers/afgebroken doucheslangen en ik haak af voor dat hotel!

@Masque; het hotel dat je noemde was iets buiten budget, wel heeeel mooi!
Wij waren 3 maanden geleden in het Mediterranean resort in Limasol (Lemesos) wat best heel aardig was, zeker voor de prijs. Je moet dan wel een kamer met zeezicht hebben, de andere kant kijkt uit op een weg. Ook waren we in Four Seasons, wat drie keer zo duur was, maar niet echt beter. Dat was dus echt schandalig overprijsd, een afrader. Over het algemeen moet ik eerlijk zeggen dat Cyprus mij eigenlijk tegenviel. Duur en weinig sfeer in vergelijking met andere Middellandse Zee-strandbestemmingen.
Cyprus... geweldige herinneringen aan. Wij zaten destijds in limassol. Ik weet alleen niet meer in welk complex. We waren via Arke dat weet ik nog wel.

Ik weet ook niet of ze het nog regelen hoor, maar wij hebben destijds ook een cruise gemaakt naar Caïro en Jeruzalem. Dat was ook machtig. We zaten als enige nederlandse meiden op een boot vol met russen. Wat hebben we gelachen.
quote:ponny schreef op 23 maart 2014 @ 19:02:

Hopelijk gaan we naar het goedkope gedeelte Wilden een "tussendoor" vakantie, voor een dubbeltje op de eerste rang natuurlijk in de zon.

Volgens mij hebben we iets gevonden, n.l. een hotel in Kyrenia dit is in het oosten (dus het turkse deel) maar we huren er een auto bij, en kunnen dan ook naar het griekse gedeelte.

!Ik zou me wel laten informeren of je met de auto van het Turkse gedeelte naar het Griekse gedeelte mag. Van Grieks naar Turks kan in principe wel, maar dan ben je niet verzekerd. Andersom was volgens mij nog moeilijker, maar dat zou je moeten navragen.
Waarschuwing: Mei is qua klimaat een overgangsmaand, zeker begin mei is het er nog fris!

Noord cyprus is deels sjofel, vervallen en kan tegenvallen...

Ik heb er ooit drie maanden gewoond, in het zuiden welteverstaan, ik zou zeker naar het zuiden terug gaan en niet naar het noorden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven