Dagje Terschelling, annuleren?

18-06-2013 19:16 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Wij zouden komend weekend een dag naar Terschelling om onder andere het Oerol festival te beleven. Maar nu zijn de voorspellingen heel slecht, 90% kans op neerslag.

Ik kan de tickets annuleren. Zit een beetje in dubio, wat zouden jullie doen? En is Terschelling ook leuk als het regent?

We zitten vast aan de allereerste (6.15! alles was verder vol) en de laatste boot.. we zijn dus echt wel een dag onder de pannen. (eerder terug kan niet omdat dit gaat om gereserveerde kaarten)
quote:tandpasta schreef op 18 juni 2013 @ 19:56:

'k heb even buienradar voor je gecheckt en het lijkt mee te vallen Zoals ze het nu opgeven zou ik lekker gaan!Diezelfde buienradar geeft bij mij een heel ander resultaat als ik de meerdaagse verwachting opvraag.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:elninjoo schreef op 18 juni 2013 @ 20:40:

Moet je daar persé fietsen? Dat eiland is toch niet autovrij? Of wel?

Nee, het eiland is niet autovrij, maar tijdens Oerol staan er hier en daar wat dranghekjes.

Het valt mij op vandaag hier dat iedereen vanalles wil annuleren/omzetten omdat het regent. Halloooo....het regent meer in Nederland dan dat de zon schijnt.,,,,,

Het gaat maandag ook regenen en dan moet ik mijn kinderen op fe fiets naar school brengen. Wat denken jullie? School opbellen en vragen of ze thuis mogen blijven omdat het regent?

Daarna moet ik met de fiets naar mijn werk, maar dat bel ik ook maar af.....Ik laat me toch niet helemaal natregenen....
quote:roza34 schreef op 18 juni 2013 @ 20:44:

[...]

Nee, het eiland is niet autovrij, maar tijdens Oerol staan er hier en daar wat dranghekjes.

Ja okee, maar het festivalterrein is dat niet per auto te bereiken? Of per shuttlebus?

Ik was afgelopen vrijdag bij de luchtmachtdagen en toen heb ik ook 't weerbericht afgewacht want met regen was er niks aan geweest.
Als je even doorklikt op de link van Tickel (Regenverdeling Terschelling zaterdag), dan zie je dat er tussen 15.00 en 18.00 uur de meeste kans op een bui is (75% kans) en dat er wel 1,3 mm kan vallen. De rest van de dag is het grotendeels droog. Dus gewoon gaan.
Oerol is verspreid over het hele eiland volgens mij...
er worden ook voorstellingen gegeven in boothuizen, schuren en bunkers. En je zegt zelf dat je er graag even tussenuit wil. Dan ga je toch lekker schuilen in een cafe tussen een bui door.

Ik zou het wel weten als ik jou was.....
quote:elninjoo schreef op 18 juni 2013 @ 20:49:

[...]

Ja okee, maar het festivalterrein is dat niet per auto te bereiken? Of per shuttlebus?

Ik was afgelopen vrijdag bij de luchtmachtdagen en toen heb ik ook 't weerbericht afgewacht want met regen was er niks aan geweest.Je kunt alleen met de auto op de boot als je zo ongeveer een jaar van tevoren gereserveerd hebt. En er is geen "festivalterrein", de voorstellingen vinden plaats over het hele eiland.
Ze heeft toch 'n bootreservering? Of moet je als voetganger ook reserveren?
quote:LouisaVuitton schreef op 18 juni 2013 @ 20:45:

Het valt mij op vandaag hier dat iedereen vanalles wil annuleren/omzetten omdat het regent. Halloooo....het regent meer in Nederland dan dat de zon schijnt.,,,,,

Het gaat maandag ook regenen en dan moet ik mijn kinderen op fe fiets naar school brengen. Wat denken jullie? School opbellen en vragen of ze thuis mogen blijven omdat het regent?

Daarna moet ik met de fiets naar mijn werk, maar dat bel ik ook maar af.....Ik laat me toch niet helemaal natregenen....

Zijn de kinderen niet oud genoeg om alleen naar school te gaan? Op je werk zou ik mij ziekmelden .

Maar als je het lekker vindt om in de bagger op een veldje te staan in de regen, ja tuurlijk moet je gaan.

TO, blijf je daar ook nog kamperen of in de avond weer naar huis?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juni 2013 @ 21:10:

[...]

Maar als je het lekker vindt om in de bagger op een veldje te staan in de regen, ja tuurlijk moet je gaan.

TO, blijf je daar ook nog kamperen of in de avond weer naar huis?

't gaat over Oeral he MV, niet over Pinkpop ofzo.

Enneh, ze gaat naar huis, dat zei ze al.
quote:elninjoo schreef op 18 juni 2013 @ 21:05:

Ze heeft toch 'n bootreservering? Of moet je als voetganger ook reserveren?Een boot kan ook vol zijn. En de boten zijn tijdens een festival als Oerol wel behoorlijk vol. Dus de meeste mensen reserveren van tevoren tickets. Ook zonder auto.
Dubbel
Ik zou niet gaan.
LouisaVuitton, even door de regen fietsen á la maar de godganse dag in de regen zitten dat zie ik niet zo zitten ;).

En dat zijn activiteiten die moeten he.. dit móet niet perse!

quote:SummerDee schreef op 18 juni 2013 @ 21:38:

LouisaVuitton, even door de regen fietsen á la maar de godganse dag in de regen zitten dat zie ik niet zo zitten ;).

En dat zijn activiteiten die moeten he.. dit móet niet perse!Dan doe je het toch niet.

En dat zijn activiteiten die moeten he.. dit móet niet perse!

Heb je m'n vorige post gelezen over wat 90% kans betekent?

Echt, als er 3 tot 8 mm wordt voorspeld dan hoef je niet de hele godganse dag op Terschelling door de regen te fietsen. (maar misschien wel de hele dag tegen de wind in, want die zelfde wind die die buien zo lekker snel wegblaast heeft natuurlijk ook nadelen )

Maar je hebt gelijk, je moet niet.

Als je echt geen zin hebt moet je niet gaan.

Maar dan natuurlijk ook niet piepen dat je zo'n zin had...
Terschelling is altijd leuk, en Oerol nog leuker.

Om 7.30 uur op Terschelling, lekker ontbijten bij de Walvis, Terschelling West.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

En dat zijn activiteiten die moeten he.. dit móet niet perse!Mooi, als jij niet gaat, kan ik dan die kaartjes krijgen. Een enkel buitje tussen 15.00 en 18.00 uur overleef ik wel...

Is dat zo? De natuurlijk is hartstikke uitgedroogd, dus dat valt nogal mee volgens mij.

Maar ik zou me ook niet laten leiden door de weersverwachting. Vaak zitten ze er al naast met de voorspelling van de volgende dag, dus als het over zaterdag gaat zou ik de huidige voorspelling niet al te serieus nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven