Dagkamer Hongkong
woensdag 21 juli 2010 om 10:34
Wij vliegen op 13 december naar Nieuw Zeeland en hebben een tussenstop van 8 uur in Hongkong. Heeft iemand ervaring met een dagkamer in de buurt van of het liefst bij de luchthaven? Waar kun je een dagkamer boeken en wat zijn de kosten? Lijkt mij wel lekker om een paar uurtjes te slapen en even op te frissen.
woensdag 21 juli 2010 om 10:51
woensdag 21 juli 2010 om 10:59
@ Snormel, vliegen jullie ook met Cathay? In dat geval zitten we waarschijnlijk bij elkaar in het vliegtuig! Ik ga eens kijken of ik iets kan vinden over het hotel dat jij noemt.
@ Tuffers: ik heb echt helemaal niets met Hongkong, lijkt me echt niets. Een aangezien ik nog nooit ook maar een minuut heb geslapen in een vliegtuig verwacht ik daar deze keer ook maar niet teveel van. Dus vandaar de dagkamer.
@ Tuffers: ik heb echt helemaal niets met Hongkong, lijkt me echt niets. Een aangezien ik nog nooit ook maar een minuut heb geslapen in een vliegtuig verwacht ik daar deze keer ook maar niet teveel van. Dus vandaar de dagkamer.
woensdag 21 juli 2010 om 13:43
Op het vliegveld van hong kong kun je heerlijk douchen voor weinig geld. Voor wat meer geld heb je er hele kamers, geloof ik. Ben er 5 jaar geleden geweest. In 8 uur kun je ook makkelijk down town. Op de heenreis dat gedaan en daar een kamer gemomen, gedouched en stad bekeken. Ook nog naar een eiland gegaan. Terugweg rustig op t vliegveld gebleven.
woensdag 21 juli 2010 om 15:52
I love HK maar raad je ook af om die 8 uur downtown te gaan. Dat wordt veel te veel haasten (ziet hooguit 2-3 hoogtepunten) terwijl je doodmoe bent van de lange vlucht en daarna nog een lange vlucht voor de boeg hebt.
(Ik kom al een aantal jaar regelmatig in HK -ben er nu ook- en raak niet uitgekeken. Er is nog zoveel wat ik moet zien/doen!)
(Ik kom al een aantal jaar regelmatig in HK -ben er nu ook- en raak niet uitgekeken. Er is nog zoveel wat ik moet zien/doen!)
woensdag 21 juli 2010 om 17:24
woensdag 21 juli 2010 om 19:55
@ Snormel, wij vertrekken de 13e en komen dus de 14e aan in Hongkong. Dus toch een ander vliegtuig.
@ Viva1973, het haasten is dus idd ook een reden om niet Hongkong in te gaan. Maar er zijn dus ook gewoon douches op de luchthaven? Ik hoopte daar al op, maar kan er niets over terugvinden op internet. En die zijn ook (tegen betaling) toegankelijk voor economy passagiers? Dan zou dat ook een optie zijn, zoek ik wel een rustig plekje om ff een tukkie te doen.
@ Viva1973, het haasten is dus idd ook een reden om niet Hongkong in te gaan. Maar er zijn dus ook gewoon douches op de luchthaven? Ik hoopte daar al op, maar kan er niets over terugvinden op internet. En die zijn ook (tegen betaling) toegankelijk voor economy passagiers? Dan zou dat ook een optie zijn, zoek ik wel een rustig plekje om ff een tukkie te doen.
donderdag 22 juli 2010 om 04:39
donderdag 22 juli 2010 om 09:16
[quote]viva1973 schreef op 21 juli 2010 @ 17:35:
Cathay Pacific komt altijd tussen 7:00-7:30u aan op HK. Het is 11 uur vliegen. Of heb je geen rechtstreekse vlucht?
verkeerd gekeken, het is inderdaad 0710.
Heb je nagevraagd of de dagkamer wel meteen beschikbaar is en niet pas vanaf 12:00u?[
Goeie. ga ik navragen.
/quote]
Cathay Pacific komt altijd tussen 7:00-7:30u aan op HK. Het is 11 uur vliegen. Of heb je geen rechtstreekse vlucht?
verkeerd gekeken, het is inderdaad 0710.
Heb je nagevraagd of de dagkamer wel meteen beschikbaar is en niet pas vanaf 12:00u?[
Goeie. ga ik navragen.
/quote]
donderdag 29 juli 2010 om 13:07
Genoeg hotelletjes in Hong Kong.. ook (gore) hotelletjes voor een paar uur..
Hoezo pak je niet een goedkope en gaat er 's avonds weer uit.. (The Bridal Tea houses zijn erg goedkoop, wel klein maar schoon)
Douchen op de airport kost je 20 euro omgerekend, ik wilde het ook doen, maar heb lekker gewacht tot we in Dubai waren (had paar uur van te voren nog gedouched, maar wilde nog een x douchen, wel zo fijn als je t vliegtuig ingaat)
Hoezo pak je niet een goedkope en gaat er 's avonds weer uit.. (The Bridal Tea houses zijn erg goedkoop, wel klein maar schoon)
Douchen op de airport kost je 20 euro omgerekend, ik wilde het ook doen, maar heb lekker gewacht tot we in Dubai waren (had paar uur van te voren nog gedouched, maar wilde nog een x douchen, wel zo fijn als je t vliegtuig ingaat)
donderdag 29 juli 2010 om 14:20
vrijdag 30 juli 2010 om 18:28
zaterdag 31 juli 2010 om 13:15
Ik heb dat gedaan en bij ond daghotel zat douchen, fitness en eten inbegrepen, (30dollar pp) in terminal 2 als ik me goed herinner, de terminals zijn verbonden met een trein, maar je kan het ook best lopend af. Ik had zelf 13 uur in HK dus ben ook nog effe de stad in geweest, maar vanwege geen slaap in het vliegtuig stond ik te tollen op mijn benen en herinner me er weinig van.