De 9 straatjes in Amsterdam, wie helpt me op weg?

21-11-2007 08:07 24 berichten
Een tijd geleden was er een topic over de 9 straatjes in Amsterdam maar ik kan dat topic nergens terugvinden.

Ik ga binnenkort met een vriendin shoppen in Amsterdam en we willen graag naar de 9 straatjes. Ik weet wel een beetje de weg in Amsterdam maar toch weet ik niet hoe bij de 9 straatjes te komen. Heb de tramlijnen gevonden om het web maar waar stap je dan uit, welke halte? En kun je er ook lopend vamaf CS naar toe? Deze straatjes liggen toch in de buurt van de Westertoren of heb ik het nu mis?

Kan iemand me ajb even op weg helpen? En lunchtips zijn ook erg welkom!

Dank jullie wel!
Zo moeilijk is het niet hoor. Google doet wonderen. Plattegrondje kijken ook. Op CS een tram instappen en vragen kan ook helpen.

Maar goed, om te zorgen dat er niet nog een toerist verdwaalt in die grote, enge stad:

Op CS pak je tram 1, 2 of 5. Je stapt uit op halte spui. Je loopt naar rechts en zoekt een brug. Lopen. Voila. Een van de negen straatjes.

Of: loop naar de Dam. (of pak een tram) Loop richting de lingeriezaak, steek over, loop , loop, brug over, voila, 1 van de 9 straatjes.

Of ga naar de westertoren. Steek recht over (dus met je rug naar de toren). Loop loop loop. Op een gegeven moment kom je bij een brug. Ga links en rechts, want aan beide kanten: 9 straatjes.

Lunchtip? Zoek iets leuks in die 9 straatjes! Keus genoeg!
Heel erg bedankt voor je aardige reactie!
Alle reacties Link kopieren
Er is zelfs een website www.de9straatjes.nl, per straat worden de winkels + horeca genoemd met foto's!
had ik gezien maar ik krijg em niet geopend....
Tjilla, Tilalia schept er volgens mij genoegen in anderen te laten voelen hoe stom ze zijn (en daarmee hoe goed en slim zij zelf is).

Niks van aantrekken. (en haar tips waren verder handig, dus ach...)

xx lisa.
Lunchtip: "Goodies" lekkere broodjes! geloof dat als je daar luncht, je daar ook heel goedkoop kan dineren (en ze hebben ook lekkere pastas). Zit in de Huidenstraat
quote:lisa schreef op 21 november 2007 @ 13:48:

Tjilla, Tilalia schept er volgens mij genoegen in anderen te laten voelen hoe stom ze zijn (en daarmee hoe goed en slim zij zelf is).

Niks van aantrekken. (en haar tips waren verder handig, dus ach...)

xx lisa.

Tilalia vindt het prettig om te melden dat mensen ook zelfredzaamheid aan de dag kunnen leggen. Een keer googelen op 9 straatjes en 1 keer op de tramplattegrond van Amsterdam en je bent er. Hell, zelfs met de ns-planner kan je van alles vinden, tot en met de halte waar je uit moet stappen. 1 keer googelen. Tja, da's erg lastig.

En googelen hoeft niet eens, je kan gewoon op Amsterdam CS naar een trambestuurder toegaan en vragen of dit de juiste tram is voor de 9 straatjes. Nog simpeler!

Wat nou als er een tramphalte is verplaatst? Oh jee, hoe moet dat nou
Ik zou ook strontsjagrijnig worden van die kinderpijlerT Tilalia

T staat gewoon wat raar als je eerst iemand afkat, en vervolgens toch een hele uitleg gaat geven. Klinkt als; ik heb verder toch geen zak te doen, dan zeiken en veel typen
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Maar Tilalia, dan kun je toch bijna alle topics wel sluiten? Bijna alles valt wel te googlen. Beetje flauw, en waarom reageer je als het je zo stoort? Sluit me aan bij de anderen.
Dat was bij Reizen pijler. Een topic waar je leuk kon winkelen in Amsterdam.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:rascalles schreef op 22 november 2007 @ 07:32:

Maar Tilalia, dan kun je toch bijna alle topics wel sluiten? Bijna alles valt wel te googlen. Beetje flauw, en waarom reageer je als het je zo stoort? Sluit me aan bij de anderen.

Van mij mogen er ook een heleboel topics gesloten worden. Ik vind een discussieforum uitermate geschikt om ervaringen en meningen uit te wisselen. Voor de rest heb je google.

En waarom ik dan toch reageer? Omdat ik het zo sneu vind als mensen door een geweldige stad heen lopen, maar de weg niet weten en niks durven te vragen aan trambestuurders, of mede-wandelaars, of weetikveel wat. En dan terug gaan naar de provincie (ja, ik weet het, cliché en vooroordeel) en zeggen dat het helemaal niet zo leuk is, Amsterdam, en dat het allemaal tegenvalt, en onoverzichtelijk, nou, vreselijk. En we durfden niemand iets te vragen want voorje het weet is het een junk die je tas jat of een zwerver die je de hele dag niet meer kwijtraakt en oh oh oh wat eng enzo allemaal.

En ik mag dan in Belgie wonen, ik ben en blijf een Amsterdammer en die hebben nou eenmaal overal een mening over en staan bekend om hun grote bek.
quote:Very Cherry schreef op 21 november 2007 @ 23:44:

Ik zou ook strontsjagrijnig worden van die kinderpijlerT Tilalia

T staat gewoon wat raar als je eerst iemand afkat, en vervolgens toch een hele uitleg gaat geven. Klinkt als; ik heb verder toch geen zak te doen, dan zeiken en veel typen Da's Amsterdams
quote:tilalia2 schreef op 22 november 2007 @ 11:12:

[...]

En ik mag dan in Belgie wonen, ik ben en blijf een Amsterdammer en die hebben nou eenmaal overal een mening over en staan bekend om hun grote bek.
Ik kom uit Rdam dus alles behalve provinciaal.

En je hebt gelijk hoor, die domme, domme, toeristen die het lef hebben een vraag te stellen op een forum over een andere stad en het ook nog eens in hun hoofd halen niet te googlen die zijn het eigenlijk helemaal niet waard om door jou een antwoord te krijgen. Eigenlijk moet ik godsdankbaar zijn dat je die moeite hebt genomen hier te posten. Je verdient een lintje!
Nee hoor, ik hoef geen lintje, da's te veel eer.
Rotterdam?! Waar ligt dat?

quote:tilalia2 schreef op 22 november 2007 @ 11:12:

[...]

Van mij mogen er ook een heleboel topics gesloten worden. Ik vind een discussieforum uitermate geschikt om ervaringen en meningen uit te wisselen. Voor de rest heb je google.

En waarom ik dan toch reageer? Omdat ik het zo sneu vind als mensen door een geweldige stad heen lopen, maar de weg niet weten en niks durven te vragen aan trambestuurders, of mede-wandelaars, of weetikveel wat. En dan terug gaan naar de provincie (ja, ik weet het, cliché en vooroordeel) en zeggen dat het helemaal niet zo leuk is, Amsterdam, en dat het allemaal tegenvalt, en onoverzichtelijk, nou, vreselijk. En we durfden niemand iets te vragen want voorje het weet is het een junk die je tas jat of een zwerver die je de hele dag niet meer kwijtraakt en oh oh oh wat eng enzo allemaal.

En ik mag dan in Belgie wonen, ik ben en blijf een Amsterdammer en die hebben nou eenmaal overal een mening over en staan bekend om hun grote bek. Ow..ik ben ook een Amsterdammer....wil je niet iedereen over 1 kam scheren...
quote:fleurtje schreef op 22 november 2007 @ 12:46:

Rotterdam?! Waar ligt dat?

Dat ligt niet Fleur, dat legt
quote:madamemicmac schreef op 22 november 2007 @ 14:04:

[...]

Ow..ik ben ook een Amsterdammer....wil je niet iedereen over 1 kam scheren...Oh, heb jij geen mening dan? Wat naar voor je!
Tja, Rotterdam, ken dr ook niks an doen..

Vind het een vreselijke stad overigens maar wil nog niet zeggen dat je dan een dom provincaaltje bent natuurlijk. Maar goed, zie nu dat Tilalia iedereen een beetje af aan het zeiken is. T leg dus niet alleen an mij.
Tjilla, als je mijn post nou goed gelezen had, had je gezien dat ik er netjes bij zeg dat ik generaliseer. Ik heb verder helemaal niets over rotterdam gezegd, dus dat hoef je me ook niet in de schoenen te schuiven.
Tilalilalilalilaia nou moet je es effe goed luisteren

Alsof het iemand nog maar ene f*ck uitmaakt wie wat zei, en waarom (niet).

Feit is, dat de toon werd gezet, door die eerste sjagrijnige posting, van jou.

Wordt tegelijk met die moedermelk, je vriendelijkheid uit je weggezogen ofzo??
Honey, I'm on an oxytocin high!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven