De laatste loodjes
vrijdag 27 december 2013 om 15:09
Ik ben ongeveer een half jaar geleden in Nederland vertrokken om een stage te gaan lopen in het buitenland. Ik heb echt de tijd van mijn leven hier. De leukste en mooiste dingen gezien. Ik had aan het begin van mijn reis een 'bucketlist' opgesteld met alle dingen die ik wilde zien en doen. Na verschillende keren dingen op de bucketlist toegevoegd te hebben had ik de final bucketlist. Vorige week heb ik daar mijn laatste activiteit van af kunnen strepen. Ik was natuurlijk helemaal blij, want dit was wat ik écht wilde.
Maar nu.. Ik heb nog ruim 3 weken. Ik heb vakantie en begrijp me niet verkeerd: ik verveel me. Terwijl al mijn vrienden en familie jaloers op me zijn dat ik in een zonnig/ mooi/ leuk land zit, zou je mij best blij maken met een vliegticket naar NL.
Ik heb zo erg het gevoel alsof ik nog niet naar huis moet willen. Het is niet zozeer dat ik Nederland heel erg mis, maar meer dat ik gedaan heb wat ik had willen doen en mijn missie dus volbracht is.
Heeft er iemand tips om ervoor te zorgen dat ik nog even drie weken volop kan gaan genieten ik plaats van aan Nederland denken?
Maar nu.. Ik heb nog ruim 3 weken. Ik heb vakantie en begrijp me niet verkeerd: ik verveel me. Terwijl al mijn vrienden en familie jaloers op me zijn dat ik in een zonnig/ mooi/ leuk land zit, zou je mij best blij maken met een vliegticket naar NL.
Ik heb zo erg het gevoel alsof ik nog niet naar huis moet willen. Het is niet zozeer dat ik Nederland heel erg mis, maar meer dat ik gedaan heb wat ik had willen doen en mijn missie dus volbracht is.
Heeft er iemand tips om ervoor te zorgen dat ik nog even drie weken volop kan gaan genieten ik plaats van aan Nederland denken?
vrijdag 27 december 2013 om 15:13
Een nieuw, mini-bucketlistje maken? Met dingen erop die je al een keer gedaan hebt maar die je zó leuk vond dat je ze nog een keer gaat doen? Of dingen waarvan je weet dat je ze gaat missen als je weer thuis bent.
Of juist niets hoeven: geniet gewoon lekker. Ga naar buiten, kijk om je heen en realiseer je hoe bijzonder het is dat je dit nu ziet. Zoek dingen op die specifiek zijn voor daar. Ga nog een keer naar je favoriete ijszaak (en nog eens, en nog eens), op je lievelingsplein zitten, dat soort dingen.
Of juist niets hoeven: geniet gewoon lekker. Ga naar buiten, kijk om je heen en realiseer je hoe bijzonder het is dat je dit nu ziet. Zoek dingen op die specifiek zijn voor daar. Ga nog een keer naar je favoriete ijszaak (en nog eens, en nog eens), op je lievelingsplein zitten, dat soort dingen.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
vrijdag 27 december 2013 om 15:14
Ja ge leuke dingen doen zonder plan, ga uit, naar het strand, maak vrienden, ga naar een site die niet op je lijst staat of met een excursie mee die je nooit zou doen.
Trek er paar dagen de natuur in met een groepje, ga paardrijden, kano-enen, zeilen, zeevissen of wat er dan ook te doen is daar.
Heb je nieuwe vrienden gemaakt?
Trek er paar dagen de natuur in met een groepje, ga paardrijden, kano-enen, zeilen, zeevissen of wat er dan ook te doen is daar.
Heb je nieuwe vrienden gemaakt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 27 december 2013 om 15:26
Je stage is klaar en je hebt gezien wat je wilde zien, waarom dan nog 3 weken daar blijven hangen? Waarom niet kijken of je je ticket kan omboeken en lekker naar huis? Als dat niet kan nog 3 weken doorwerken op je stage, je 3 weken zitten vervelen omdat je de enige bent met vakantie lijkt me ook niets.
vrijdag 27 december 2013 om 16:13
Ik snap het in die zin wel, ben ook eens een paar maanden op stage in het buitenland geweest. De laatste dagen had ik alles in de omgeving gezien wat ik wilde zien, de andere buitenlandse stagiaires waren al vertrokken, en de plaats waar ik zat voelde ik me niet zo veilig om alleen de minder toeristische dingen te gaan doen. Maar dat was maar 2 dagen, die heb ik met een boekje ik de zon 'uitgezeten'. Als je nog 3 weken hebt, kan je dan niet nog ergens anders heen reizen? Waar je weer nieuwe dingen te zien/ doen hebt? Of anders inderdaad retourticket omboeken? Zou me niet 3 weken gaan zitten vervelen.
vrijdag 27 december 2013 om 18:06
Probeer echt nog even te genieten van alles daar! Ik bedoel het niet lullig maar bedenk ook dat dit heel bijzonder is dat je dit hebt kunnen doen. Het is niet allemaal zo vanzelfsprekend en misschien maak je dit maar een keer in je leven mee. Kun je op je stageplek niet nog iets betekenen (ik weet niet waar je zit (doelgroep en land)? Kun je nieuwe stagiaires (op weg) helpen? Op deze manier maak je nieuwe contacten en kun je buiten hun stage misschien nog iets afspreken. Of ga op doorreis .... mocht het echt allemaal niet lukken, dan zou ik kijken of je je ticket kan omboeken, drie weken zijn anders erg lang!
vrijdag 27 december 2013 om 18:08
Je ticket omboeken. Niks moet. "Van wie moet dat dan?"
Of de tijd gebruiken om alvast wat dingen uit te zoeken en te regelen via internet, voor als je terug in Nederland bent. Bijvoorbeeld voor je appartement, tv- / internetabonnement, je cv bijwerken op Linkedin, verzekeringen vergelijken en eventueel veranderen..?
Of de tijd gebruiken om alvast wat dingen uit te zoeken en te regelen via internet, voor als je terug in Nederland bent. Bijvoorbeeld voor je appartement, tv- / internetabonnement, je cv bijwerken op Linkedin, verzekeringen vergelijken en eventueel veranderen..?
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
vrijdag 27 december 2013 om 20:35
Het duurde even voordat het me weer lukte om op internet te komen.
Mijn ticket omboeken is geen optie. Ik heb nog een eindgesprek op een van de laatste dagen hier. Maar door jullie zie ik wel weer even licht, haha. Soms heb ik het denk ik gewoon even nodig om alle opties te horen die ik heb ofzo...
Ik heb besloten om komende week een reisje te gaan maken naar een buurland en zodra ik thuis kom kan ik me voor gaan bereiden op mijn eindgesprek.
Tot zover dit topic dus haha.
Mijn ticket omboeken is geen optie. Ik heb nog een eindgesprek op een van de laatste dagen hier. Maar door jullie zie ik wel weer even licht, haha. Soms heb ik het denk ik gewoon even nodig om alle opties te horen die ik heb ofzo...
Ik heb besloten om komende week een reisje te gaan maken naar een buurland en zodra ik thuis kom kan ik me voor gaan bereiden op mijn eindgesprek.
Tot zover dit topic dus haha.