de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Haha, toen werd het hier nog druk!
O, ik word bijna emotioneel.... allemaal bekende gezichten!

Heb nog wel eens oude topics teruggelezen. Het was alijd zo gezellig hier.
zolang we niet geboycot worden.. :OP
Pas maar op Rooie, straks ga je het hier ineens weer leuk vinden, heb je er nog een forum bij!
quote:yette schreef op 04 september 2012 @ 16:27:

Pas maar op Rooie, straks ga je het hier ineens weer leuk vinden, heb je er nog een forum bij!Gut het zal toch niet. Was net zo lekker rustig zonder viva. Hoe is het hier tegenwoordig, nog steeds bitching en TO-bashing op elk nieuw geopend topic?
Ben inmiddels bijgelezen trouwens op het webnet, wat een gezeik allemaal.
Ik heb geen idee of ze bitcherig zijn, ik heb daar geen neus voor - mis al járen elke rel.
ik hoop dat we alle onderwerpen nog hebben als we back online zijn ......
Arme nieuwkomers...... Sorry!

Laat jullie niet afschrikken hoor, gewoon gezellig meedoen.

Arwwen, het oosten van Z-Amerika....eh.....dat is toch bijna helemaal van Chili? Of zit ik nu aan de verkeerde kant?

Ik denk dat het voor je kinderen een goede ervaring zal zijn, doe je ze op een internationale school ivm het engels, of gaan ze naar een spaanstalige school?
Noppies, ik woon in de vallei maar wandel liever in de bergen, maar dat is tien minuten rijden.

Ik woon 30 meter boven zeeniveau.
Oooh nou moet ik meteen aan Chili-girl denken, misschien dat we haar ook hierheen kunnen lokken?

Arrwen, leuk hoor, zo'n kans. Collega van me is ook vertrokken, in eerste instantie voor een half jaar en nu is het alweer dik twee jaar. Ze heeft gelijk ook. Hier in Ierland nog steeds dikke vette recessie en daar hebben ze het goed.
Ja, zucht! De recessie...

Ik hoorde trouwens dat Ierland weer behoorlijk op de rit is. Maar misschien merken de burgers dat niet.

Spanje gaat van kwaad tot erger. Vreselijk.

En dan dat stomme commentaar van mijn eigen familie in Nederland... dat ze financieel opdraaien voor Spanje...

Te achterlijk voor woorden.
Erg he in Spanje, 24,5% werkeloosheid las ik. Hier is het 14,5% (een paar jaar geleden was dat nog 4%). Nee echt lekker gaat het nog niet hoor. Ons huis is nu ongeveer eenderde waard van waar wij het voor kochten 6 jaar geleden. We zitten in nogal een ghetto, dus het lijkt erop dat we hier nooooit meer wegkomen.

Qua werk is het ook nog bikkelen. Mijn man (haha, sinds bijna 4 weken) werkt tegenwoordig nog maar 4 dagen per week en dat zou ook naar 3 dagen kunnen gaan.

Ik had gehoopt dat ik nou eens parttime zou kunnen gaan, maar helaas...

Achterlijk, die opmerkingen van je familie, superioriteitsgevoel, bah!
Vind ik ook Chicha. Het is ingewikkelder dan men denkt.
Ondertussen doet Nederland het ook niet meer zo goed en nu binden ze wel een beetje in..

De crisis is niet de schuld van luie spanjaarden die siëstas slapen.

Spanjaarden hebben nog nooit een 36 urige werkweek gehad, het minimum loon is 640 euros per maand...

Kinderbijslag bestaat hier niet, net als allerlei subsidies en uitkeringen. Dus aan wie ligt het dan?
@Arrwen welkom hier, ik woon in Californie en ben getrouwd met een Amerikaanse.

@Chicha ik kan niet zoveel met het minimum loon want elk lang is het gewoon verschillend maar de laatste zijn ook anders.

Zo zijn de verschillen in de VS ook groot, in Kentucky verdiend men de helft wat men hier verdiend voor een reguliere baan en dan heb ik het niet over het minimumloon. Echter alles is daar een stuk goedkoper. Het enige voordeel is dat er hier een leuke Cash Flow is maar we betalen ons scheel aan andere dingen.

Wat de werkeloosheid blijft het balen, hier kijkt iedereen naar Silicon Valley en moet zeggen dat het hier weer flink aantrekt. In het eerste half jaar zijn er weer 30.000 meer ITers aangenomen en het bedrijfsleven begint hier weer eindelijk te draaien.

Hier nog niet weg, de vlucht heeft 5.5uur vertraging, dus we gaan gewoon wat langer thuis genieten.

Zo en nu met de hond lopen
Grrr, ik nu mis ik de likebutton hier ook al!!!
Nah, facebook is zoooo 2011
Vanmorgen weer twee van mijn kinderen naar school gebracht en zo helemaal geen zin in... Komt zo'n schijnheilig wijf naar me toe die normaal nooit met me praat en zegt dan met zo'n zoet stemmetje: "Ik dacht dat jullie gingen verhuizen?" Dat hebben we wel eens gedacht en heb ik met een of twee moeders overlegd als mogelijkheid. Ik geef dan heel eerlijk en normaal antwoord: we wilden veel op vakantie blabla.

Ik ga het dit jaar anders doen; lekker bij de uitgang met minste achterbakse schijnheils staan! Als ik op moet gaan letten wat ik zeg tegen wie en een spel moet gaan spelen doe ik niet meer mee. Sorry, even frusti hier. Misschien moet ik het spel wel gaan spelen; lekker luid verkondigen hoeveel de vakantie wel niet kostte enzo, maar het is zo onbelangrijk.
quote:chicha schreef op 04 september 2012 @ 15:48:

Misschien moeten we toch het lijstje met namen weer toevoegen in de OP. Maar dat moet Snjo doen.

Ik kom zo weer terug, even 2 gillende meiden ter orde roepen....Ja, ja, ja... ik wás er al bang voor *slaakt diepe zucht en gaat in haar geheugen graven*
Abusu: Noorwegen

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland

Liubi: Duitsland

Llama: Bolivia

Mapleleaf: Canada

Minnim: USA

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Oueddanielle: Burkina Faso

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Rozehanddoek: Zweden (of Finland?)

Rua-red: Ierland

Seymour: Canada

SFO: USA

Snjokorn: IJsland

Yette: Nederland
Ik heb de schrijvers en schrijfsters van de afgelopen paar pagina's genomen. Als je in het lijstje wil (of ik heb een fout gemaakt en je wilt dat ik dat verbeter) moet je het maar even melden.

Oh Seymour ik ken het. Ik was vanmorgen heel dapper en ben met de moedermaffia gaan koffiedrinken. Probeer een beetje moeite te doen nu Jongste ook op school zit sinds gisteren. Eén van de moeders vroeg of ik ook mee kwam, haar oudste zit bij mijn oudste in de klas, dus wel lief van haar om me te vragen.

En eerlijk is eerlijk, het was heel gezellig (en volgende week werk ik weer dus hoef dit niet dagelijks te doen )
Guiri zit in Spanje trouwens.

Wat een gezellige drukte hier!

Ik kreeg ineens een hele rits notificaties van dit topic in mijn mailbox dus ik dacht laat ik maar eens even een kijkje nemen wat er aan de hand is. Vervelend dat jullie hier weer zijn beland vanwege een meningsverschil, maar stiekem vind ik het wel hartstikke leuk deze reünie!

Ik was al eventjes hoopvol toen ik iets las over dat er misschien een nieuwe groep op werd gezet, ik dacht meteen dat FB niet meer beviel en dat er een ander soort forum gezocht zou worden (duh, wishful thinking ). Tja ik ben dus nog steeds geen fan van FB (zachtjes uitgedrukt) alhoewel sinds kort heb ik toch weer tegen wil en dank een account met notabene wel één hele vriend: mijn opleiding.

Er wordt in die groep zoveel handige studiestof besproken die op de site van de uni niet te vinden is, dat ik me toch maar aangemeld heb. (en ik geloof zelfs dat ik dat hele FB ook al zowaar steeds meer begin te snappen. )

Enfin, om weer even on topic te komen: ik woon inmiddels weer in Nederland, maar nog steeds wel plannen om ooooooooit weer naar het buitenland te vertrekken.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven