de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:fladder schreef op 03 september 2012 @ 22:12:

nou dat ben ik helemaal verleerd dat plaatjes plakkenPlaatjesplakfunctie staat (tijdelijk) uit. Ligt niet aan jou. Je kunt wel een link plakken.
Seymour: Strenge trainster zeg. Inderdaad goed nadenken wat je mee gaat nemen.
Fladder, hij is 3.5 jaar. Ik heb lang met een sling gedragen; heerlijk dichtbij. Maar mijn peuter raak ik wel eens kwijt als er een kleuterklasje van 5-jarigen langskomt: zo groot is hij namelijk in verhouding met canadese kindjes. Sinds kort hebben we de Piggy Back Rider ipv een zitzak.

Op zich heeft hij best een goede conditie, maar soms dan is het: "Tilluh!". We hadden zo'n jogging kinderwagen erbij; kwam ik heel veel hike paden wel mee op (tenzij er een trap was natuurlijk). Eigenlijk kan ik hem nog steeds wel op een heup tillen; zelfs mijn 8-jarige kan ik nog een half uur op mijn heup hebben als we bijvoorbeeld bij een concert zijn en ze kan niets zien.

Yep Snokjorn (oh, ik schrijf het vast weer fout...), ze is wel streng, maar ook heel grappig. Mensen zeggen wel eens: "En jij BETAALT voor die mishandeling?" als ze een blauwe plek op mijn arm of been zien, maar ik ben echt heel blij met de training.

Ik denk dat ik wel weet welke drager je bedoelt. Daar heb ik ook wel eens aan gedacht.
Liubi, WW is uit de lucht momenteel. Misschien wordt er een nieuwe groep opgericht èèn dezer dagen.

Fladder, welk land zou het deze keer worden? Terug naar UK?

Nu ben je nog lekker flexibel met zo'n ukkie, als ze groter worden dan is het moeilijker om te verhuizen.

Snjo, ben zó benieuwd hoe je het gaat beleven om weer in NL te wonen... mijn stille droom.

Als ik de lotto win dan wil ik een eigen huis in Nederland.

Noppes, hiken met de architekt? Interessant...

Ik heb een hoop gemist.

Hoe was het zomerseizoen? Druk gehad?

Seymour, Sterke vrouw!

Abusu, dat Stack overflow gebeuren heb ik ook lange tijd gehad. maar ik heb nu me Google Chrome geen last meer. Misschien van provider veranderen?
Hoi

Kijk je tekst ff na Chicha!
Yette gefeliciteerd met jullie trouw dag.

Hier vanavond lang aan de telefoon gehangen om iemand van de Lufthansa te spreken maar de uitkomst is klote. Dus we gaan gewoon wat later weg en we zien wel.

Snjo ik ga wat later zwaaien als je het niet erg vindt.

He Noppies leuk om jouw weer te zien.

Ga hier maar eens mijn bed op zoeken.
Wereldwijven uit de lucht? Wat is dat nu? Ik heb even diep moeten graven naar mijn gebruikersnaam en wachtwoord hier op Viva... maar ik ben er op. Nu moet ik dan hier maar verder lezen en schrijven. Jammer hoor. Komt het wel weer terug??? Wie weet meer?
hallo allemaal

Hopelijk zitten hier wat dames met ervaring die mij wat kunnen helpen. Mogelijk gaan wij binnenkort via het werk van mijn man verhuizen naar zuid amerika. Het balletje rolt en het is nu aan ons of wij de stap willen / durven zetten. Zijn hier vrouwen die voor het werk van hun man verhuisd zijn? ik zal daar geen officiele werkvergunning krijgen. Wij hebben drie kleine kinderen. Het gaat om een grote stad aan de oostkant van het continent, ik hou het land een beetje vaag. Ik zal ook nog een eigen topic openen, maar ik hoop dat ik hier al wat ervaringen kan lezen. Ik vind het een groot avontuur, maar zie ook wel op tegen de rol als "expat vrouw" dwz echt huisvrouw en geen eigen werk / inkomsten. Nieuw land, nieuwe taal, best veel allemaal.

Dank alvast!
Leuk Arrwen!

Gaan jullie voorgoed, of tijdelijk?

Ik heb een jaar als expatvrouw met 4 kinderen in het noorden van de VS gewoond, maar er lopen hier nog wel wat dames met meer ervaring.
yette, is in principe voor tijdelijk, een jaar of 4. Hoe was het voor jouw kinderen? Ik ga er vanuit dat een leerzame ervaring is, waar ze veel aan zullen hebben, maar die niet perse in eerste instantie leuk is voor ze. Was het voor jou makkelijk contact te maken met mensen daar? En heb je je wel eens eenzaam gevoeld?
Wij hebben het geweldig gehad en zouden zo weer terug willen! Zelfs de eerste schooldag (2 basisschoolkinderen en 2 op middle school) verliep niet zo dramatisch als je bij programma's als 'Ik vertrek' ziet. De oudste drie wilden eigenlijk niet eens dat ik ze naar hun klas bracht. En toen ik ze 's middags weer ophaalde, hadden ze allevier een hele leuke dag gehad.

We hebben ons er nooit eenzaam gevoeld. Sterker nog, ik had het geluk om al heel snel een geweldige vriendin te ontmoeten. Die mis ik nu vrezelijk - echt een vriendchap voor het leven. Ook de kinderen hadden al snel aanloop en logeerpartijen. Misschien is het voordeel van waar wij woonden ook dat vrijwel iedereen er import is.

Alleen mijn jongste dochter had af en toe heimwee. Meestal als ze om iets dat gebeurd was, ruzie met haar zus of zo, toch al verdrietig was. Maar ze is dus nu al aan het sparen om als ze 16 is (nog 5 jaar!) eens terug te kunnen.

Kortom, wij hebben een hele fijne tijd gehad!
De groep is (tijdelijk) offline. Ben t er niet mee eens maar hopelijk is dat tijdelijk van korte duur.
Oh, dank je Discovery, gelukkig maar dat het tijdelijk is want zou wel jammer als we allemaal de dupe worden van een meningsverschil tussen 2 leden. Ik kom nooit meer hier op Viva, weet ook helemaal niet meer wie wie is....

Schrijven er nog veel mensen van de groep mee?
Arrwen: waar kun je geen werkvergunning krijgen? Ik heb eigenlijk ook alleen maar positieve verhalen. Wij zijn hier bijna 9 jaar geleden naar toe gekomen en nooit geen heimwee gehad. Amerika is een leuk land om te wonen.

Chicha: twee jaar geen regen, dat is niet fijn. Ik hou van de zomer maar vind een regenbui ook niet verkeerd.

SFO: ik wens je toch een goede reis en dat je Nederland snel mag bereiken..

Snoj: succes met alles..

Verder geen tijd, zoon gaat vandaag voor de eerste keer naar middleschool. Super spannend voor hem, kleine jongetjes worden groot..
Wow. Dat dit topic nog leeft zeg... Weet ook spontaan niet meer wie nu wie is.
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Dacht dat het aan mij lag toen ik onze groep niet meer zag, maar nu is het duidelijk.

arrwen: Spannend! Ik ben drie jaar gelden bij mijn Zuid-Amerikaanse liefde gaan wonen. Al is het soms flink afzien geweest, vooral in het begin, het is nog steeds de moeite waard.

Er is hier voor mij nooit een probleem geweest qua werkvergunning. Ben met een vriendin een eigen bedrijf begonnen, omdat dat me hier de meeste zekerheid geeft.

Het allerbelangrijkste is om de taal goed te spreken. Bij mij is dat vrij snel gegaan omdat mijn vriend hier vandaan komt, maar als je allebei ook Nederlands spreekt is dat vaak lastiger. Als je taal beheerst, komt de rest vanzelf. Veel succes met de voorbereidingen!

Dat Stack Overflow heb ik ook heel de tijd, irritant zeg.
Twee jaar geen regen is bijna niet voor te stellen! Dat is lang..

Chicha, nee, niet hiken met de architect.. was wel leuk geweest! Hij jaagt daar en kent veel plekken waar nesten zitten of waar we dieren kunnen zien. Met gasten was ik onderweg, hij heeft getipt van tevoren waar we op moesten letten.

En ja, druk gehad. Zit nu duidelijk weer in mijn after-seizoen-dip. Niks komt uit mijn handen en ik moet nog een paar weken door.

Mijn zoon vindt hiken maar mwah. Liever niet, zeg maar. Dus doen we het ook weinig, want dat gemopper onderweg, is niet echt bevorderlijk voor een goede sfeer..

Maar het is zo ontzettend mooi, juist als je hoog gaat en er bijna niemand tegen komt. Prachtig! Word ik altijd een beetje stil van.

Is het bij jullie vlak, Seymour?
Het was trouwens niet mijn bedoeling dat het zo zou gaan. Dit gaat nergens meer over en is ook helemaal niet nodig geweest.
Denk dat dit niemands bedoeling was noppies. Soms lopen dingen helaas anders dan gepland/verwacht/gewild. Hopelijk blijven we er niet te lang in hangen en blijven we een hechte club.

@Arrwen, welkom werk je nu wel? Anders kan ik me voorstellen dat er wel heel veel gaat veranderen in één keer voor je.
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Misschien moeten we toch het lijstje met namen weer toevoegen in de OP. Maar dat moet Snjo doen.

Ik kom zo weer terug, even 2 gillende meiden ter orde roepen....
gevonden :O)
Arrwen.. wat leuk en spannend ik zit in Ohio al 13 jaar heb 2 kiddo's 3e onder weg :O)
Tsk, wat krijgen we nou toch allemaal?
Haha, wat een invasie hè? Back to basis!
quote:Llama schreef op 04 september 2012 @ 15:42:

Dacht dat het aan mij lag toen ik onze groep niet meer zag, maar nu is het duidelijk.

Ja een berichtje was leuk geweest. Nou moest ik potverdorie weer een nieuwe account aan gaan maken hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven