de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Dankjewel voor alle lieve berichten. Ik haal er zeker steun uit. Emka wij gaan elkaar in sa zeker ontmoeten, ik vind het fijn dat jij dit verhaal dan al kent.

Man is volgende week thuis. Ik heb ook tijd nodig om afscheid te nemen van mijn meisje dus het is goed zo. De arts heeft mij dat ook aangeraden en 2 dagen of een week maakt met deze termijn niet zoveel uit. Ik wil haar nog een naam geven en bedenken wat ik wel en niet wil.
Veel sterkte spa! ik weet niet of je mijn bericht hebt gezien?

Emka, dank voor de tip. Ik zal eens kijken of dat hier te krijgen is en wat zoiets dan kost. Flesje (bocht) wijn is hier verkrijgbaar vanaf ¤20 euro, je hebt me in ieder geval nieuwsgierig gemaakt.
Verhuisd ik heb je bericht van een paar dagen geleden gezien.
Ach Sparood, nee toch
Vandaag het visum aangevraagd - dame van het visumbureau ging mee. Dat was wel fijn. Racen vanuit mijn werk naar Den Haag - bleek de website buiten werking en werd ik niet geholpen! Na een tijd wachten, ben ik terug naar werk gesjeesd voor vergadering. En erna weer terug. Nu deed 'ie het weer, en was de aanvraag binnen no time gepiept. Ben benieuwd wanneer 'ie klaar is - dan vertrek ik binnenkort al!
Ohhhhhh goed nieuws Mystery!! Wel weer gestress met dat heen en weer gesjees...het gaat echt nimmer zoals gepland...!

Als je nou 3 weken moet blijven kan je ook bij mij in de stad komen, is niet zo ver

Ainne, ik vind het hier best 'klein' qua expatgroep. Ik heb het idee dat veel mensen elkaar kennen van werk en dan in die cirkel blijven zeg maar. Dus de CEO die over de vloer schijnt normaal te zijn.. Ik zou in FR ook het drank buffet geopend hebben, jammer dat we hier niks hebben. (is het heel erg alcoholisch verslaafd als ik zeg dat ik dat écht wel mis, nu al??? )

Spa het klinkt wel alsof je een begrijpende arts hebt, wat fijn in deze. Vaak hoor je toch dat artsen niet veel 'bedside manners' hebben, de empatische kant wat missen zeg maar. Ik vind het fijn te lezen dat je begrip krijgt, ik hoop ook dat je evt steun aangeboden hebt gekregen in de vorm van ene psy ofzo.. Wat moet dit zwaar zijn. Sterkte...
@Emka in welke plaats zit je dan?
Verhuisd; je bent weg!! Ik wil je nog wel even laten weten, als je hier nog eens leest, dat je menu goed in de smaak is gevallen; de CEO heeft 2x opgeschept en niemand heeft voedselvergiftiging gehad Bedankt nog!!

Hier gaat alles zo zijn gangetje. Ik ben eigenlijk hartstikke druk met vanalles! Veel nieuwe en lueke mensen ontmoet, sportclubje, vaak naar de mall voor het eea, elke middag thuis met de kinderen, huiswerk en veel naar buiten etc. Mijn buurvrouw is echt hartstikke leuk, die stond blijkbaar al een paar x voor niks voor mijn deur (ik ga dus echt vaak op pad..) en gisterochtend kwam ze zeggen dat ze 's middags een kinderfeestje had en dat we 'moesten' komen. Gedaan en héél gezellig. Ze heeft me meteen haar poetshulp aangesmeerd, die komt nu vrijdag ochtend om 8 uur voor de 1e x poetsen, kijken of dat goed gaat en dan hopelijk elke week 2 uurtjes hulp. Best gek, heb nooit een poets gehad (ik werkte en deed het hele huishouden altijd zelf, nu werk ik niet..en krijg ik hulp?!) en vind het enorm luxe, maar ook wel fijn : 1x per week de badkamers, keuken en vloeren grondig laten doen en dan zelf elke dag beetje bijhouden lijkt me best fijn Ik ben een verwend nest eigenlijk als je dat zo leest

Er is hier trouwens wel een grote crisis gaande, de vrouwen hier zijn allemaal best ongerust (gesprek vd dag gister op dat feestje) want vele bedrijven ontslaan veel mensen ineens. Dan toch boffen dat mijn man niet in de olie industrie zit, moet er niet aan denken om na al dat geregel en gedoe weer meteen te moeten verhuizen enzo...
Mystery; u heeft een pb

Ainne, hoe koud en nat is het nu bij jullie? Hier elke dag lekker buiten kunnen lopen/zitten, heerlijk! Dan denk ik wel eens terug aan mijn UK tijd (alhoewel jij in Ierland zit..) en hoe nàt het altijd was... vroeg me dus af hoe het nu bij jou is!
Hahaha, nou koud wel (rond het vriespunt vanmorgen) maar gelukkig niet nat. Ben wel jaloers hoor, op jullie warme weer, zo'n zonnetje is altijd wel fijn voor de nodige vitamine D.

Wat leuk dat je al zo lekker begint te settelen en al zoveel contacten hebt! Waar komt je buurvrouw vandaan? En wat heeeerlijk zo'n poetshulp! Fijn dat het etentje een success was trouwens, zeker wel een pak van je hart?!

Schiet op voor je, Mystery, spannend!

Hoe is het met jou Sparood, is het achter de rug? En hoe lang blijft je man?

Ugh zit op mijn werk momenteel, bijna 13.00 en mijn lunch al op, uit pure verveling. Gaat een lange dag worden zo. Stomme is, heb zat werk liggen maar kan me er niet toe zetten vandaag. Ik wil weekend!
Hier even een berichtje van mij... Inmiddels is het 2 weken geleden dat onze mini dochter is geboren. Helaas is het niet zonder complicaties verlopen en ben ik veel bloed verloren. Man moest 6 dagen na de bevalling weer terug naar SA.

Ik ben nog zwaar herstellende en helaas kreeg ik er deze week griep over heen :(.

Nog steeds geen zicht op de yellow slip, ik begin het zat te worden. Over een week is het 4 maanden geleden dat man is vertrokken. Gezien onze situatie kan ik ook niet veel meer hebben. Ik wil gewoon samen zijn met mijn man. We hebben nu afgesproken dat we het nog 2 maanden aanzien, als er dan nog niets is gebeurt gaat man ergens anders solliciteren of terug naar zijn oude werkgever. Ik ben op.
Sparood.
Tvp
Pfff even forum tijd.

Zo'n verhuizing gaat je toch niet in de koude kleren zitten even heel moeilijk en druk gehad met de kinderen, en de school is niet 1 groot feest (oudste dochter heeft het sociaal vaak moeilijk, altijd al, en neemt alles heeeeel serieus) dus die heeft een tijdje lopen bokken omdat 1 kind steeds iets zegt over haha hihi jouw naam is echt gek, of 'jij bent echt dom want je spreekt geen arabisch' jouw haar is echt vreemd (blond hè) 'weet je zeker dat je 11 bent je bent zo vreselijk groot, eng gewoon, etc. Het is een franse school maar er zitten voornamelijk libanezen, in totaal zo'n 160 kinderen en ik geloof 30 fransen dus deze nogal hollandse dame valt op. En vindt dat niét leuk Nou ja, lost zich wel weer op..

Ainne, vorige week was het hier ineens ook heel koud, 's nachts ook maar 5 graden. Hebben de airco op verwarmen moeten zetten! Overdag zo'n 9 tot 12 graden, even wennen dus Deze week beter te doen maar als we deze zomer teruggaan naar de EU tijdens de vakantie sleep ik hierheen terug wél de winterkleding en jassen mee..

Mijn buurvrouw is russisch, erg leuke vrouw, we gaan nu regelmatig samen sporten etc dus ik ben niet eenzaam ofzo. Ik ook wel een dipje gehad maar dat hoorde ook bij de tijd van de maand, beetje pms enzo

En Ainne, je wilt niet weten hoe vaak ik hier niks zit te doen, even koffie, even boodschapje, eten maken..maar me zetten tot studeren of huishouden doen wil vaak niet lukken, heb een schop onder mijn derrière nodig...

Spa, dat klinkt heel heftig als bevalling, en heel verdrietig dat je man zo snel weer terug moest. Red je het een beetje? Een bevalling (nare en zware), herstellen, griep, je man nu weer moeten missen en dan het verwerken van jullie grote verlies. Het is me nogal wat allemaal. Wat schort er aan de visa nu? Weten jullie waarom het zo lang duurt, of trekken ze het zo lang uit omdat ze gewoon willen dat je nu zegt: ok hoeveel kost het om morgen mijn yellow slip te hebben? (hoor ik toch wel met grote regelmaat...). Ik denk dat dit wel een hele fijne plek is voor jouw kinderen, dus hoop dat het er niet toe komt dat je man weer terug moet. Succes....met alles..

Nu snel mijn schoenen zoeken want de bus komt er zo aan, kids ophalen, lunchen, chillen (huuuuuh....weekend hier zo!!) en vanmiddag eens op zoek naar een doos chocolade oid, want morgen eten wij.....bij de CEO.... (oww en dan moet ik ze weer terug vragen hier natuurlijk...eo blijven we aan de gang )
Eerst lag het aan de diploma's, toen aan vertalingen en nu ligt het alweer 4/5 weken op het buro bij de collega die verantwoordelijk is voor de visum aanvragen. Het lijkt wel of die collega het bewust ophoudt ofzo. Die heeft destijds al aangegeven dat er mensen met vakantie zijn dus kortom we mogen blij zijn als het er voor MAART!!!! is. Ik probeer nergens op te rekenen, maar de hele situatie is zo k.u.t. dat ik het niet meer kan relativeren :(. Volgens mij kom ik er nooit.

Ik las tevens op het forum dat er een visum stop is, ik hoop echt dat dat niet van toepassing is op ons...

Balen dat het niet zo goed gaat met je dochter, ik hoop dat ze snel haar draai vindt.
Spa, sprake van een visum stop is er idd, maar dat heeft betrekking op de duur van het verblijf. Er zijn (te)veel expats die hier werken, te weinig locals. Ze willen ernaar toe werken dat er méér locals en minder expats zijn, en daarom zijn ze aan het invoeren dat je alleen nog maar 5 of 8 jaar in het land mag blijven werken. daarna moet je dan weg en mag het bedrijf geen nieuw visum aanvragen voor die positie, dan moet een local dus die baan kunnen doen. Maar, er worden gewoon nog wel visa's aangevraagd en goedgekeurd.

Man moet maar gewoon naar die collega gaan, en zeggen dat ze 'morgen samen gaan, papieren afgeven, punt'. Hij wil er wsl geld voor vangen oid...

Kan me je gevoel goed voorstellen. Maar je komt wel. Wil je hier binnenkort gewoon zien
Emke fijn dat je kunt ophelderen waar de visum stop over gaat. Heeft niets met ons te maken dus dat zou niet mogen belemmeren dan.

Ik weet niet of het bij die collega is blijven liggen hoor. Man ziet in het systeem staan dat het in aanvraag is. Maar de beste man (collega) schreef op 4 januari dat hij niet kon zeggen of het 1 maart dan gereed zou zijn want pietje pukkie en klaas zijn met vakantie??!!... nou als je dat op 4 januari schrijft dan zal het dus wel een hele tijd duren.

Ik weet dat het geen zin heeft om me zo druk erover te maken, maar kan het niet helpen. Man werkt bij een enorm bedrijf dus hij moet dan naar een loket bij Pz dus ik geloof niet dat er enige vorm van flexibiliteit is.
Spa wat zwaar om je kindje te verliezen en dan ook nog een zware bevalling hebben. En zo snel al weer alleen. Zwaar om geen arm nu om je heen te hebben.

Vreemd, toen mijn man eenmaal alle papieren bijelkaar had, ging het snel met de yellow slip. Hij werkt ook bij een groot bedrijf en heeft HR plat gelopen. Wat niet meevslt, elke keer moet 'ie met de auto ernaar toe.

Ik ben nu net terug van 2 Saudi - het is me alleszins meegevallen. De compound is klein, maar wel gezellig met 2 zwembaden. Heel vreemd vind ik het dat je bijna geen vrouwen op straat ziet, en natuurlijk sluiting tijdens de gebedstijden. Maar ik voel me niet onveilig, en volgens een andere Nederlandse kan ik wel alleen over straat.

Ik heb nog niet veel gezien, had mijn werk meegenomen en vanaf daar veel thuisgewerkt.

Eerst weer medische testen gedaan, en toen het rapport klaar was - is mijn iqama aangevraagd. Dat ging verbazingwekkend snel. Binnen 3 dagen had ik mijn iqama, en multipe visum duurde online slechts 10 minuten 👍🏻
Even een klein positief berichtje. Eergisteren hebben we gehoord van man zijn collega dat de Yellow Slip klaar ligt voor verzending. Volgens collega zou het volgende week binnen moeten zijn. Ik geloof het pas als ik daadwerkelijk de scan of de email heb waar het in staat, maar ik probeer van het positieve uit te gaan. Heb gelijk wat zaken in gang gezet, en voor volgende week een optionele afspraak gemaakt bij de huisarts voor de medische keuring en voor het vastzetten van de verhuisdatum.

De rest van de papieren heb ik allemaal al verzameld, dus het zou snel kunnen gaan nu. Ik hoop dat ik die week erna naar het visumloket hier in NL kan. Duimen dat het volgende week echt binnenkomt!
spa!! wat een fijn bericht! er zit dus echt wel schot in de zaak. Wat ontzettend fijn, gewoon toch binnenkort weer allemaal samen. Ik duim nog even door tot je idd alles binnen hebt. Hoe voel je je verder, knap je lichamelijk weer wat op?

Hier alles wel ok verder, gewoon druk met vanalles. Man vertrekt vroeg en is laat thuis, werkt ook vaak in 't weekend dus al zijn we hier nu allemaal samen, heel veel family time hebben we niet... ik verveel me niet, heb juist teveel te doen eigenlijk, en geen poets meer! vond dat ze het zooooo langzaam deed.. in zo'n 2 uur heb ik de badkamers, wc's, stoffen, zuigen en dweilen wel gedaan, zij kreeg 't in 4 uur nét af. dus na 4x niet verder gegaan met de poets... ze ruimde teveel op (niet dat het een rommeltje is hoor) maar bv een pak luiers was echt ontvindbaar, stond in de kinder badkamer, en toen ze was geweest niet meer. Ik zoeken en zoeken die avond(jongste heeft nog een luier om 's nachts) uiteindelijk gevonden; in onze slaapkamer in een lade van mijn kledingkast had ze nette stapels met luiers gelegd. Leuk hoor, maar ik vind dat niet nodig en onhandig, dat ze alles weglegde, liever dat ze gewoon even schoonmaakt Ik moet er hier wel aan wennen alles te moeten plannen; alles moet wel in de ochtend gebeuren, tussen de gebedstijden door, 's middags zijn elke dag de kinderen thuis dus dan is 't lunchen, speeltijd, huiswerk, douchen, eten etc. Veel dames hier hebben een poets én een nanny, en een man die rond 4 uur wel thuis is, en ze snappen dus soms niet dat ik soms niet vrij ben om koffie te gaan leuten omdat ik boodschappen moet doen, of moet poetsen oid De griep hebben we hier ook gehad, niet fijn, maar inmiddels weer opgeknapt
Yeah!!! Ein-de-lijk is de yellow slip binnen!!! Hij is op het moment onderweg naar Nederland . Hopelijk kunnen we dan eind volgende week het visum gaan aanvragen. Ik hoop dat we dan met de Pasen kunnen vertrekken... super spannend allemaal!
Oooh geweldig zeg! Dat is een opluchting he. Het aanvragen van het visum gaat best snel, vertrekken met pasen. Gaaf!

Ik ga eind maart weer, maar dan voor vakantie. Naar mijn man en daarna samen naar het buitenland voor een relaxte strandvakantie.
@Emka, goed bericht. Hoe gaat het met je? Bij Tasheel in Den Haag kun je meestal enorm snel terecht. Hou ons op de hoogte.

@Emka, poetsen...ik begin er niet meer aan. Ik krijg elke woensdag 2 housekeepers voor twee uur. Ben ik erg blij mee.
Ja alles loopt via tasheel. Morgen stuur ik alles wat nog gelegaliseerd op naar het visum buro. Dan zal dat binnen een week wel klaar zijn en kan de afspraak bij Tasheel gepland worden. Spannend zeg!
Oh Spa, dat is goed nieuws!! Je kan wellicht nog wel eerder weg dan Pasen, zoals Mystery al schreef, zal het nu heeel snel kunnen gaan. Maar misschien is het fijner om rond pasen te gaan omdat de kinderen dan vakantie hebben (neem ik aan?)

Mystery, leuk dat je binnenkort je man weer ziet!! Kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt, en dan de relaxte strandvakantie erbij...lekker!

Als jullie deze kant opkomen eind maart, vlieg ik jullie kant op, moet terug naar huis voor het eea en ga zonder man en kinderen, dat is ook een beetje vakantie

Liubi, ik wil ook wel weer een poetshulp ze zijn hier moeilijk te krijgen, en 1x per week red ik ook echt niet hoor, hier moet echt wel elke dag gestoft, stofzuigen en dweilen etc. De badkamers grondig doe ik maar 1x per week, verder elke dag even de wc en bijhouden etc..ik ben niet zo'n goede huisvrouw eigenlijk

Opmerkelijk hier; de kinderen hebben nu 2 weken schoolvakantie, ben veel met ze op pad elke dag. En zo ontzettend vaak krijgt onze jongste een aai over de bol, mensen die foto's willen maken van kind, of kind krijgt snoep etc.. vandaag weer: we gingen naar een kinderspeel paradijs, krijgt kind van medewerkers steeds extra muntjes, gratis frietjes, etc. Ander kind kreeg een gratis drinkbeker, en uitleg dat elke keer als we erheen gaan dat kind dan gratis drinken mag tanken met die beker. Het is echt opvallend hoe lief en vriendelijk iedereen is voor de kinderen. En we zijn nog naar Bahrein geweest (mét man) en dat was zo fijn, lijkt of er daar meer zuurstof is op de eoa manier, je krijgt ineens meer lucht (maar wellicht is dat alleen psychisch ) we hebben de Great Mosque bezocht, het ford en gewoon veel rondgedwaald, vrij om te wandelen endergelijke...Toch vaker doen dat, al werd ik vreemd aangestaard bij customs toen ik me weer in de abaya hees, volgende x iets eerder weer aandoen dan wanneer ze de auto doorhalen op controle van alle artikelen die het land niet in mogen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven