December 2020 met gezin

12-12-2019 22:46 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar in december hebben we iets te vieren en willen we weg met ons gezin. De kinderen zijn dan bijna 9 en 11. Ik heb geen megabudget voor een echt verre reis maar ik zit te denken aan bijvoorbeeld een weekje Canarische eilanden of een paar dagen Parijs in een mooi hotel of huisje net buiten de stad (dat nieuwe Center Parcs park misschien?). Maar er zijn vast nog veel andere leuke dingen te verzinnen waar ik nu niet op kom.

Kanttekening: man en zoon houden niet van pretparken of plekken waar veel herrie is. Dochter en ik vinden bijna alles wel leuk. Een groepsreis valt af, ook vanwege overprikkeling van de 2 mannen. De kinderen houden erg van zwemmen en actieve dingen doen. Ben benieuwd naar leuke ideeën!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan niet naar een drukke stad als Parijs gaan als ze overprikkeld raken.
Zoek een leuk appartement of hotel met veel dingen te doen voor jullie en de kinderen op een Canarisch eiland inderdaad. Heerlijk even naar de zon.
Alle reacties Link kopieren
https://www.27vakantiedagen.nl/zonvakan ... temmingen/

Gambia ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
12-12-2019 22:48
Ik zou dan niet naar een drukke stad als Parijs gaan als ze overprikkeld raken.
Zoek een leuk appartement of hotel met veel dingen te doen voor jullie en de kinderen op een Canarisch eiland inderdaad. Heerlijk even naar de zon.

Dolfje heeft gelijk. Wat moet je in de winter een week in Parijs? De mannen houden niet van drukte, en de kinderen willen zwemmen en actief dingen doen. Dan lijkt me de Canarische eilanden prima. Wij hebben laatst via Airbnb in een leuk appartementencomplex gezeten, waar ook de Spanjaarden hun vakantiehuis hadden. Zwembad er bij, supermarkt en restaurantjes om de hoek en de bus naar het strand en andere plaatsen stopte op 2 minuten afstand.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
https://www.wearetravellers.nl/reistips ... -december/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tenerife is heerlijk! Ben er zelf net geweest. Genoeg ruimte en natuur op het eiland en het is aan jullie om buiten de massatoeristische regio een accommodatie te zoeken als er sprake is van overprikkeling.

Een stad als Parijs zou ik niet doen in de winter. Guur, donker, druk...
Alle reacties Link kopieren
La Palma is een mooi Canarisch eiland
Alle reacties Link kopieren
Gambia is veelste gevaarlijk met kinderen. Aan elke hoek van de straat wordt er drugs verkocht en snachts hoor je schoten van militairen.
Lapland.
Alle reacties Link kopieren
Wil je vliegen, trein, auto?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
voor het geld dat je aan dat franse centerparcs huisje gaat uitgeven (is echt achterlijk duur) zou ik eerder een canarisch eiland kiezen, dat kan denk ik voor minder ;-) .
Alle reacties Link kopieren
Rust, lekker eten en volop actieviteiten zowel sportief als cultureel.

https://www.latourdeole.com/en/
Alle reacties Link kopieren
Ja dat center Parcs is wel bizar duur inderdaad, jeetje!

Vliegen, trein of auto zijn allemaal goed, maakt niet uit.

Ergens een heel luxe huisje met sauna en jacuzzi op een plek waar leuke dingen te doen zijn en een leuk zwembad lijkt me ook een goede optie.

Gambia wil ik niet heen. Die laatste link in Marokko is wel mooi. Nooit aan Marokko gedacht als bestemming. Zal het eens in de groep gooien!
De Canarische eilanden zijn vast gezelliger, die zijn westers en zonder het spaanse gemiep met siesta's.
Alle reacties Link kopieren
Londen ? Daar kun je best een paar dagen vermaken denk ik. Lijkt me heel gezellig in die periode. En shoppen altijd goed. Er is ook iets van Harry Potter geloof ik.
En Engeland heeft ook Centerparcs, niet al te ver van Londen vandaan. CP heeft altijd goede zwembaden vind ik.
Eerst paar dagen Londen en dan een weekend afsluiten in Centerparcs UK?
Heb je van allebei wat.
Alle reacties Link kopieren
Oeh dat is een goede! Zoon is gek op Harry Potter en ik ook :-) Daar ga ik eens naar kijken! En dan met de boot, dat is ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de Alpen in Oostenrijk en geniet van de Bergadvent! Zoek een redelijk hooggelegen sfeervol wintersportdorpje uit, geniet van de sneeuw, ga lekker wandelen, misschien skieen of snowboarden, warme choco drinken in een gezellige berghut en vermaak je buiten.
Er zijn prachtige vakantieparken met zwembad en spa's.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Gran Canaria.
Leuk eiland en daar is het in december ook nog wel lekker qua weer.

Hier ben ik ooit geweest, aanrader: https://www.corendon.nl/spanje/canarisc ... 20.7.2B1-A..
Lente19251003 schreef:
13-12-2019 08:38
Oeh dat is een goede! Zoon is gek op Harry Potter en ik ook :-) Daar ga ik eens naar kijken! En dan met de boot, dat is ook leuk!
Bedenk je wel dat London hysterisch is in december. Echt alles behalve prikkelarm lijkt me.
Lente19251003 schreef:
13-12-2019 08:38
Oeh dat is een goede! Zoon is gek op Harry Potter en ik ook :-) Daar ga ik eens naar kijken! En dan met de boot, dat is ook leuk!
Kun je beter een jaartje doorsparen en naar Orlando. Dan kun je naar Universal voor de HP attracties en Florida heeft een heerlijk klimaat zodat er gezwommen kan worden.

Prikkelarm en goed weer willen en tevens vooral drukke steden in een guur klimaat een goed idee noemen, snap ik niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi hem er nog maar eens in: De Alpen zijn in december echt prikkelarm hoor. En zo prachtig!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ja maar de Alpen zijn ook zo koud.... ik weet het niet... misschien ook wel een goede optie hoor, nog niet eerder aan gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
13-12-2019 15:57
Ja maar de Alpen zijn ook zo koud.... ik weet het niet... misschien ook wel een goede optie hoor, nog niet eerder aan gedacht.
Maar je bent de hele dag lekker buiten in de weer en dan ga je weer lekker in zo’n berghut bij de kachel zitten met warme choco.
Nee hoor, koud op wintersportvakantie, dan is het wel heel extreem weer. Ik heb het maar zelden.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Zowel Marokko (de steden althans) als Londen zijn nou niet bepaald prikkelarm te noemen. Integendeel eigenlijk. Ik zou ook eerder richting sneeuw/ het hoge noorden gaan. Huisje met sauna, lekker sleeen overdag, open haard: heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
12-12-2019 23:04
Lapland.
Dit. Collega van mijn vriend gaat met zijn gezien tijdens kerst. 500 pp. Vliegen, verblijf en skiën is inbegrepen. Nu zijn wij geen skiërs maar wij gaan dit onthouden, lijkt ons voor onze dochter over een paar jaar een geweldige ervaring. Misschien zelfs een vleugje Noorderlicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven