(Disneyland) Parijs, tips?

29-05-2012 18:04 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik met mijn vriend een paar dagen naar parijs, waarbij we ook een dagje naar disneyland gaan (vriend vond het schande dat ik daar nog nooit geweest ben). Ik hoor overal al verhalen dat je in disneyland bijna standaard een uur moet wachten voor alle attracties, is dit echt zo? Is er in disneyland een bepaalde 'volgorde' van attracties het beste, of een bepaalde route ofzo, dat je overal zo kort mogelijk hoeft te wachten? We zijn van plan zo vroeg mogelijk er heen te gaan, welke attracties kunnen we dan het beste als eerst doen, voor er superlange rijen staan?

En voor de overige dagen parijs: iemand nog leuke tips? Ik ben er al eerder geweest, dus alle grote toeristische hotspots heb ik allemaal al gezien, maar misschien nog leuke onbekende dingen? En shoptips? Vorige keren had ik geen tijd/geld om te shoppen, dus dit wordt voor het eerst. Met mijn nederlandse maat 38/40 pas ik toch niet in parijse kleding, dus daar kijk ik niet eens naar, maar misschien leuke accessoire winkeltjes, of winkels als expo?
1 dag Disneyland is echt te kort. Zeker als je op een zaterdag gaat.
zaterdag / zondag zijn de drukste dagen. en veel landen hebben zomervakantie

Park is on 23 uur dicht, afsluiting met dreams.

Geweldige show!!

Buiten het park kan je goedkoop eten, ga bv met de rer naar val d'europe, 1 halte vanaf Disney. Daar zit een centre commercial
Ivetje schreef op 29 mei 2012 @ 19:42:

Eurodisney bestaan al jaren niet meer...
Eurodisney is toch de oude naam van Disneyland Parijs of heb ik iets gemist. Ben er ook al 19 jaar niet geweest.
Ik was er in de meivakantie en toen hadden fastpasseb echt geen nut. Als he om 11.00 een fastpass haalde kon je pas om 18.00 in de attractie
@wcpapiertje

de naam is paar x veranderd, sinds 2009 is t weer disneyland paris
wcpapiertje schreef op 30 mei 2012 @ 09:58:

[...]

Eurodisney is toch de oude naam van Disneyland Parijs of heb ik iets gemist. Ben er ook al 19 jaar niet geweest.
Het is idd de oude naam, maar die hebben ze maar van 1992 tot 1994 gebruikt en daarna is het veranderd in Disneyland Paris (en daarna in disneyland resort paris en nu weer terug geloof ik). Maar vind het altijd zo raar dat mensen het Eurodisney blijven noemen, terwijl het al 18 jaar niet meer zo heet :-P
Eurodisney bekt gewoon lekkerder. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wachttijden vallen enorm mee. Vooral op dinsdag.
Maar ze gaat op zaterdag...en eind juni. Dus dat nu de wachtrijen op dinsdag kort zijn is een beetje onzinnig om te melden
Hoi ik ben een echte Disneyland Parijs verslaafde ik kom er al jaren en ga standaard 2x per jaar een week er naartoe.

Ik zou als je maar heel kort gaat van te voren uitzoeken welke atracties je wilt doen dat je niet je tijd verspild aan iets wat je saai vind of toch niet leuk.

Als je wilt kan ik je wel wat tips geven.

Ga je doordeweeks is het natuurlijk veel rustiger en als je in een disneyland hotel slaapt mag je 2 uur eerder het park in dan de normale bezoekers.

Wat wij ook doen is om half 5 al avond eten dan hoef je niet in de rij te staan bij de restaurants en als de meeste mensen gaan eten is het park al wat leger. Sommige atracties hebben en fast past ticket systeem je haalt dan een kaartje waarop staat tussen welke tijd je kan terugkomen om de atractie te doen en die rijen zijn altijd veel korter.Als je nog meer vragen hebt over disney hoor ik het wel.

Wat leuk is om te doen naast Disney heb je een outlet center Marne La vallee met dure merken en een gewone shoppingcenter.
Hoe moeilijk is het om te lezen...iedereen lult hier maar over doordeweeks is het rustiger. Maar TO gaat niet doordeweeks, maar op zaterdag. Dat het doordeweeks rustiger is zal TO ws een worst wezen...
Als je maar 1 dag gaat.. en op een zaterdag in juli, is dat echt zonde van je geld! Disneyland is op een rustige dag al bijna niet in een dag te doen (beide parken)

Als het druk is sta je inderdaad een uur, of zelfs anderhalf in de rij..

Als je er graag heen wilt, ga dan een andere keer voor een paar dagen (Door de weeks.. )
Wil heel misschien met de kinderen (6 en 8 jaar) de laatste week van juni. Dan is het in Nederland nog nergens schoolvakantie. Doordeweeks vallen de rijen nog wel mee dus? Sommige dagen nog rustiger dan anderen? Welk Disney hotel is eventueel aan te raden? Ze vinden beiden de Efteling helemaal geweldig, is Disney nog leuker? Ze hebben echt iets leuks verdient namelijk!
Angelique: Zoek even uit hoe het met de vakanties is in andere landen. Ik ben er geweest toen er in NL geen vakantie was, maar in Engeland wel. Er waren ontzettend veel engelsen. Toch vielen de rijen wel mee, het langst dat we hebben gewacht was 20 min, maar dat was begin November.

Ik denk dat als Frankrijk dan al wel vakantie heeft, het een stuk drukker is.

Op je andere vraag: Disneyland is leuker dan de Efteling voor kinderen van die leeftijd denk ik. Het is veeel groter en alle attracties hebben een Disney thema.
Siepel, goede tip!

Frankrijk, Engeland, Belgie, Nederland en Luxemburg hebben in ieder geval nog geen vakantie.

Een paar deelstaten in Duitsland wel (de meesten niet) en Denemarken ook. En er zijn wel een aantal landen, die flexibel ongeveer 11 weken schoolvakantie hebben. Zoals Spanje, Scandinavie, Italie, etc.

We denken er nog over ......
Door de week is het uiteraard in Disney een stukje rustiger dan in het weekeinde dus heb je de tijd dan is dat het ideaalst. Zondag heen , woensdag terug is ons een keer goed bevallen. Dat is dan een trip van 4 dagen in totaal.

Is de fast pass tip al gegeven? Dat scheelt ook lang in de rij staan. Vaste tijd kiezen voor een bepaalde attractie. Wij hebben een keer in Hotel Santa Fe gelogeerd. Met de pendelbus heen en weer beviel prima. Hotel is de cheapest en als je geen toeters en bellen verwacht voldoet het goed.

Veel plezier!
Tip voor mensen met een smartphone, download de Disneyland Parijs app, heel handig met een interactieve plattegrond en de actuele wachttijden van alle attracties. Ook alle tijden van de shows en overzicht van alle restaurants enzo. Vonden wij erg handig.

In Parijs zou je om te shoppen eens naar een minder toeristische buurt kunnen gaan zoals de rue de Rennes en saint Germain, of Passy in het 16de arrondisement, niet ver van de Eiffeltoren maar toch nauwelijks een toerist te bekennen. Op zondag lekker brunchen en door de Marais rondstruinen, daar zijn erg veel originele boetiekjes en alles is op zondag open daar. Of gewoon ouderwets op de Champs Elysees shoppen natuurlijk, naar marcs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven