(Disneyland) Parijs, tips?
dinsdag 29 mei 2012 om 18:04
Binnenkort ga ik met mijn vriend een paar dagen naar parijs, waarbij we ook een dagje naar disneyland gaan (vriend vond het schande dat ik daar nog nooit geweest ben). Ik hoor overal al verhalen dat je in disneyland bijna standaard een uur moet wachten voor alle attracties, is dit echt zo? Is er in disneyland een bepaalde 'volgorde' van attracties het beste, of een bepaalde route ofzo, dat je overal zo kort mogelijk hoeft te wachten? We zijn van plan zo vroeg mogelijk er heen te gaan, welke attracties kunnen we dan het beste als eerst doen, voor er superlange rijen staan?
En voor de overige dagen parijs: iemand nog leuke tips? Ik ben er al eerder geweest, dus alle grote toeristische hotspots heb ik allemaal al gezien, maar misschien nog leuke onbekende dingen? En shoptips? Vorige keren had ik geen tijd/geld om te shoppen, dus dit wordt voor het eerst. Met mijn nederlandse maat 38/40 pas ik toch niet in parijse kleding, dus daar kijk ik niet eens naar, maar misschien leuke accessoire winkeltjes, of winkels als expo?
En voor de overige dagen parijs: iemand nog leuke tips? Ik ben er al eerder geweest, dus alle grote toeristische hotspots heb ik allemaal al gezien, maar misschien nog leuke onbekende dingen? En shoptips? Vorige keren had ik geen tijd/geld om te shoppen, dus dit wordt voor het eerst. Met mijn nederlandse maat 38/40 pas ik toch niet in parijse kleding, dus daar kijk ik niet eens naar, maar misschien leuke accessoire winkeltjes, of winkels als expo?
dinsdag 29 mei 2012 om 18:13
Bij disney hadden ze vroeger van de fast passes. Die haalde je dan op bij de atracties en op de tijd die op je pasje stond mocht je zo doorlopen. Je pasjes bepalen dus je route ;)
Parijs, de wijk rond montmartre is echt mijn favoriet. Lekker rond lopen, verdwalen, kleine winkeltjes, heerlijk!
Veel plezier!
Parijs, de wijk rond montmartre is echt mijn favoriet. Lekker rond lopen, verdwalen, kleine winkeltjes, heerlijk!
Veel plezier!
dinsdag 29 mei 2012 om 18:20
Ga niet naar Disneyland. Zeker op een zaterdag in die periode is het druk en heb je aan 1 dag lang niet genoeg. Het zijn ook nog eens 2 parken en de leukste attractie (vind ik dan) staat in het studio's park. Ik zou gewoon lekker van parijs genieten en een keer apart naar Disneyland gaan, want zo voor 1 dag en met de drukte in die periode heb je er weinig aan.
Wij gaan zelf altijd in april/mei en dan 4 dagen. Dan een hotel bij het park en meestal is er in die periode wel een actie van een dag en een nacht gratis. Valt qua kosten dan ook nog mee vind ik. Zou dat dan een keer doen en nu gewoon alleen parijs. Daar is genoeg te zien
Wij gaan zelf altijd in april/mei en dan 4 dagen. Dan een hotel bij het park en meestal is er in die periode wel een actie van een dag en een nacht gratis. Valt qua kosten dan ook nog mee vind ik. Zou dat dan een keer doen en nu gewoon alleen parijs. Daar is genoeg te zien
dinsdag 29 mei 2012 om 18:20
Ja, de fastpass. Sommige drukke attracties hebben een fastpass systeem. Je haalt met je toegangskaart een gratis kaartje voor de attractie waarop een van en tot tijd staat (10 min.) in die tijd kan je aansluiten in de korte fastpassrij. 's Ochtends gelijk halen, want op een gegeven moment zijn de fastpasses op.
dinsdag 29 mei 2012 om 18:22
Ze gaat een paar dagen, hoe lang loop jij in het Louvre rond dat je daar niet genoeg aan hebt? Ik ben er nu 2 keer geweest en beide keren had ik het na een uurtje of 3 wel weer gezien. Stuk bij de mona lisa is mooi, nederlandse schilders en de venus van milo. Het hele louvre ga je niet zien nee, maar het is ook erg leuk voor een paar uurtjes hoor.
dinsdag 29 mei 2012 om 18:27
Niet op een zaterdag in juli hoor...dan is disney niet leuk. Ik ben 1 keer op een zaterdag in mei geweest (geen feestdag of vakantie ofzo) en had het na een uur gehad. Ben toen maar gegaan (was de 4e dag voor ons). Ik vind disneyland geweldig en ben er graag, maar als het echt druk is heb ik het snel gezien. Ik ga altijd doordeweeks en buiten vakanties 
Bovendien is het zonde van het geld als je maar 3 attracties kan doen op een dag. Het kost toch 59 euro voor een dagje...
Bovendien is het zonde van het geld als je maar 3 attracties kan doen op een dag. Het kost toch 59 euro voor een dagje...
dinsdag 29 mei 2012 om 18:36
Je staat doorgaans ik weet niet hoe lang in de rij, net als in istanbul bij het Dolmahbahçe. Daarna loop je een paar uur schouder aan schouder tussen alle andere belangstellenden. Parijs heeft wel meer te bieden dan die hyper touristische attracties. Het is jammer dat dat enorme wateruurwerk naar Amerika is verhuisd.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 29 mei 2012 om 18:42
http://www.nietvervelen.n ... k%20in%20Europacenter.jpg
Dat in Parijs was groter, het zat onder een klein winkelcentrum achter de Champs Elysées.
Centre Pompidou is ook altijd de moeite waard, ook de voorstellingen van de straatartiesten op het plein.
Dat in Parijs was groter, het zat onder een klein winkelcentrum achter de Champs Elysées.
Centre Pompidou is ook altijd de moeite waard, ook de voorstellingen van de straatartiesten op het plein.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 29 mei 2012 om 18:52
Net terug en vier dagen genoten van de parken en 1 dag Parijs. Laatste dag viel op een zaterdag en het was gillend druk. Drie kwartier in de rij voor een fastpassticket! Idioot gewoon. Die dag waren we ook zo weg. Niet erg want we hadden alles al op ons gemak meerdere keren kunnen doen de dagen ervoor. Ik raad het echt af om überhaupt maar 1 dag te gaan. En dan nog ook nog op zaterdag.... Nee, ik denk dat je daar spijt van krijgt.
dinsdag 29 mei 2012 om 19:11
Hmm, ik deel deze ervaring niet. De rij viel bij ons heel erg mee, maar ik was er dan ook in oktober de laatste keer. Eerste keer was overigens wel in hoogseizoen en toen viel de rij ook wel mee. Denk nog geen half uurtje. En dat schouder aan schouder lopen heb ik niet meegemaakt bij beide keren. Alleen bij de mona lisa was het heel druk, maar voor dat schilderij kan je ook maar met 2 man tegelijk staan en iets zien
dinsdag 29 mei 2012 om 19:41
Jeh ebt geluk. Dit jaar bestaat disney 20 jaar en zijn de parken langer geopend. Op de site van disney vind je de kalender met de openingstijden.
hoe lang willen jullie gaan? ik zou 2 dagen eurodisney doen.
Wij zijn begin deze maand een paar dagen geweest.
Mijn tips:
trek makkelijke schoenen aan
Nu het park 20 jaar bestaat is er in het disneypark om half 11 de dreams show. Beelden van disneyfiguren worden op het grote kasteel geprojecteerd en er is veel vuurwerk.
De parade is om 7 uur s avonds. Het viel me op dat er veel mensen daarna naar de village gaan om iets te eten. Het is dan niet zo druk in het park. De rijen vielen ons erg mee. Bij sommigen dingen hebben we zelfs maar 5 minuten hoeven wachten!
Nog een tip: neem een dikke beurs mee want het eten en drinken is er errug duur!
hoe lang willen jullie gaan? ik zou 2 dagen eurodisney doen.
Wij zijn begin deze maand een paar dagen geweest.
Mijn tips:
trek makkelijke schoenen aan
Nu het park 20 jaar bestaat is er in het disneypark om half 11 de dreams show. Beelden van disneyfiguren worden op het grote kasteel geprojecteerd en er is veel vuurwerk.
De parade is om 7 uur s avonds. Het viel me op dat er veel mensen daarna naar de village gaan om iets te eten. Het is dan niet zo druk in het park. De rijen vielen ons erg mee. Bij sommigen dingen hebben we zelfs maar 5 minuten hoeven wachten!
Nog een tip: neem een dikke beurs mee want het eten en drinken is er errug duur!