Disneyland Parijs

25-05-2026 11:15 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Man en ik denken erover na om met de kinderen naar Disneyland Parijs te gaan. Er ligt nog niets vast: we weten nog niet wanneer en hoe lang. Wel weten we dat als we gaan, het dan met de trein zal zijn.

Alle nuttige tips voor Disneyland Parijs zijn welkom!
TiumPerfectum schreef:
26-05-2026 16:27
De trein gaat niet elke dag direct naar Marne na vallee, mocht dat nog uitmaken.

Wij betalen minder per nacht in Disney dan als we naar de Efteling of Europapark zouden gaan. Probeer zo lang mogelijk vooruit te boeken, 1 september gaan de boekingen voor de volgende periode open (aankomsten vanaf 1 april 2027 geloof ik).
Gewoon overstappen in Bruxelles Midi.
Rijdt dagelijks paar x
Tulpje22 schreef:
26-05-2026 18:13
Kan, toch velen gehoord die de Efteling mooier/leuker vinden dan Disney.. Het is maar net waar je interesse ligt. M'n man is ook gek van de Efteling, en dan niet zozeer van de attracties, maar wel van de bouwstijl daar, de details die alle huisjes hebben, zoals een attractie als de Vliegende Hollander, hoe dat gebouwd is. Gaat niet enkel om de achtbaan maar het hele gebouw is al onderdeel van het verhaal.
Viel mij gewoon op dat de laatste paar mensen die ik ken die naar Disney gingen niet erg enthousiast waren. Wachtrijen etc. Nou ja lees de reviews maar op trustpilot, die zijn echt slecht. Ik heb het goed naar m'n zin gehad hoor, 20 jaar terug. Maar zo heel gek is het volgens mij niet dat sommigen zeggen dat je beter naar de Efteling kan gaan. Ik lees het hier ook letterlijk:

https://nl.trustpilot.com/review/disneylandparis.fr
Er zijn ook mensen die Disney veel leuker vinden dan de Efteling. Die spreek ik dan weer heel vaak. Vanwege de bouwstijl, de details, de algehele sfeer. Helemaal met jonge kinderen: de magie van Disney is niet te vergelijken met de Efteling. Spider-Man, Mickey of Elsa in het echt ontmoeten, die stralende gezichten als ze hun helden een knuffel kunnen geven: dat kan de Efteling niet bieden (en Europapark ook niet)

Overigens: volgens mij werkt elk serieus pretpark inmiddels wel met details in wachtrijen etc. In Legoland zag ik hetzelfde.
Sfinx schreef:
26-05-2026 21:10
Ik vind Efteling, Disneyland en Europapark allemaal wel van hetzelfde kaliber: mooie grote pretparken met veel aandacht voor de afwerking en de algehele sfeer. Uiteraard zijn ze alle drie ook weer heel verschillend. Ik vind de een niet beter dan de ander, gewoon anders.

Europapark is ff rijden maar ligt gunstig als je op vakantie gaat in bijvoorbeeld Italië of Zwitserland. Mooie plek voor een tussenstop. En ga dan zeker eten in het restaurant waar het eten met een mini-achtbaantje naar je tafel wordt gebracht. (Het heet iets met Loop)
Precies dit!
wij zijn ook echte pretparkfans en onze kids ook.
efteling doen wij zowieso 1 x per jaar en de kids en wijzelf blijven het een fantastisch park vinden. hoe de kids uitkijken ook dat ze steeds wat groter zijn en weer in de volgende attractie mogen, maar ook de afwerkingen en de vriendelijkheid.

europapark en rulantica afgelopen jaar gedaan als tussen stop naar de zomervakantie. megagroot, superleuke attracties, wij waren er maaar 1 dag dus bij langena niet alles gezien en kunnen doen. en het waterpark ook zo geweldig.

disney blijft bij ons ook favoriet, gewoon de verhalen/afwerkingen al in de wachtrij, en de magie van disney, voor onze kids toch ook wel echt een topper.

maar zo heb je natuurlijk ook nog phantasialand ook echt heel erg leuk.
Sfinx schreef:
26-05-2026 21:10
Ik vind Efteling, Disneyland en Europapark allemaal wel van hetzelfde kaliber: mooie grote pretparken met veel aandacht voor de afwerking en de algehele sfeer. Uiteraard zijn ze alle drie ook weer heel verschillend. Ik vind de een niet beter dan de ander, gewoon anders.

Europapark is ff rijden maar ligt gunstig als je op vakantie gaat in bijvoorbeeld Italië of Zwitserland. Mooie plek voor een tussenstop. En ga dan zeker eten in het restaurant waar het eten met een mini-achtbaantje naar je tafel wordt gebracht. (Het heet iets met Loop)
Foodloop :) zeker een leuke ervaring!
Wachtwoordkwijt schreef:
26-05-2026 21:35
Er zijn ook mensen die Disney veel leuker vinden dan de Efteling. Die spreek ik dan weer heel vaak. Vanwege de bouwstijl, de details, de algehele sfeer. Helemaal met jonge kinderen: de magie van Disney is niet te vergelijken met de Efteling. Spider-Man, Mickey of Elsa in het echt ontmoeten, die stralende gezichten als ze hun helden een knuffel kunnen geven: dat kan de Efteling niet bieden (en Europapark ook niet)

Overigens: volgens mij werkt elk serieus pretpark inmiddels wel met details in wachtrijen etc. In Legoland zag ik hetzelfde.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan of je kinderen iets hebben met Disney. Hier had ze er weinig mee. Ze keek wel de films, maar hoefde nooit zo’n prinsessenjurk en had nooit echt een favoriet of zo. Mickey vond ze sowieso irritant in Mickey’s clubhuis. Maar ze is wel groot fan van Snorri uit Rulantica 😁
Irregular_Choice schreef:
26-05-2026 22:58
Dat ligt er natuurlijk maar net aan of je kinderen iets hebben met Disney. Hier had ze er weinig mee. Ze keek wel de films, maar hoefde nooit zo’n prinsessenjurk en had nooit echt een favoriet of zo. Mickey vond ze sowieso irritant in Mickey’s clubhuis. Maar ze is wel groot fan van Snorri uit Rulantica 😁
Ook waar. Het is allemaal heel persoonlijk. (Behalve dat van Mickey, die ís gewoon heel irritant in zijn clubhuis. Gelukkig maakt hij het allemaal goed met de andere filmpjes waarin hij in actie komt ;-) )

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven