Dochter voelt zich niet lekker

05-08-2021 15:42 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande zaterdag vertrekken we voor vakantie, maar mijn dochter van 10 heeft nu buikpijn en is misselijk. Als het zo door gaat kunnen we misschien niet mee. We hebben wel annuleringsverzekering maar maak me wel zorgen en we balen ook. Deze reis hebben we 2 weken geleden geboekt. Hopelijk is ze snel beter, maar we stressen wel en niet wetende dat we ons geld terug krijgen.

Meer mensen hier zo kort voor de reis moesten afzeggen en wat moesten jullie daarvoor regelen.
misvrolijk schreef:
05-08-2021 15:53
Ze is wel snel gestrest ja. Hoogsensetief
Het lijkt of je zelf ook snel gestresst bent. Wacht nou gewoon af tot het zover is. Voorlopig gewoon vanuit gaan dat ze tijdig opknapt.
Eurus schreef:
05-08-2021 18:57
Lijkt me anders een behoorlijk nuttige tip. Dat kind is een beetje niet lekker, er komt geen eens stront, kots, bloed of pus uit.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Dus ze is misselijk en heeft buikpijn. Maar ze geeft niet over, geen diarree en geen koorts. Ik ben geen deskundige, maar ik geloof nooit dat dit gaat maken dat je je geld terug krijgt bij annuleren. Voor de meeste mensen valt dit niet eens onder de noemer "ziek". Ik zou haar vandaag lekker op tijd naar bed sturen en er vooralsnog gewoon vanuit gaan dat je op vakantie kunt.
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat ze morgen weer opgeknapt is.

Wanneer je huisarts vindt dat ze niet kan reizen, kan je een beroep doen op de annuleringsverzekering. Wel even een briefje vragen.
Je zal maar een wagenziek kind hebben, dan moet je altijd thuisblijven.

Maak je niet zoveel zorgen, TO.
Merel7 schreef:
05-08-2021 19:27
Grote kans dat ze morgen weer opgeknapt is.
Niet als moeders er zo’n drama van maakt.
Lieve TO, als het per ongeluk toch een op springen staande blindedarm is krijg je vast je geld wel terug.

Ben je nu gerustgesteld?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
05-08-2021 18:57
Lijkt me anders een behoorlijk nuttige tip. Dat kind is een beetje niet lekker, er komt geen eens stront, kots, bloed of pus uit.

Nou inderdaad. Ik snap heel weinig van dit topic. Kind ligt misselijk op de bank en moeder schiet compleet in de stress? Raar. Zeer nuttige tip dus om iets aan de stressbestendigheid (van TO zelf) te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
05-08-2021 18:44
Het kind heeft buikpijn en is misselijk. Ze geeft niet eens over.
Ja, ik hoopte eigenlijk dat TO dit zelf ook zou inzien door mijn vraag :)
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
05-08-2021 19:39
Nou inderdaad. Ik snap heel weinig van dit topic. Kind ligt misselijk op de bank en moeder schiet compleet in de stress? Raar. Zeer nuttige tip dus om iets aan de stressbestendigheid (van TO zelf) te gaan doen.

Het raadsel van de vakantie is ook nog niet opgelost. Vliegen, maar waarheen? En waarom 4500 euro? Is het 'vakantie' of familiebezoek met dikke stress? Of gaan jullie enge dingen doen?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
05-08-2021 18:57
Lijkt me anders een behoorlijk nuttige tip. Dat kind is een beetje niet lekker, er komt geen eens stront, kots, bloed of pus uit.

:HA:


"Met de verzekeringsmaatschappij"
"Ja, mevrouw, uw kind is ziek?"
"Is er stront, kots, bloed of pus?"
"Wat zegt u? Niets van dit alles? Mevrouw, dan vinden wij uw kind niet ziek"
Alle reacties Link kopieren
Verhoging heeft ze wel
Alle reacties Link kopieren
Nou ik hou jullie op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
05-08-2021 21:04
Verhoging heeft ze wel

39,5?
37,2?
38?

Wat is verhoging?
Alle reacties Link kopieren
Nou hier dan een tegengeluid want ik snap TO wel. Ik zou ook in de stress schieten. Is toch niet zo gek? De onzekerheid. Zal het erger worden? Kunnen we wel weg? Als je wel gaat..zit je daar straks op het vliegveld of in het vliegtuig met een ziek en/of misselijk kind. Maar ik zal ook wel een stresskip zijn.
Alle reacties Link kopieren
Joh, het duurt nog wel even voor het zaterdag is.
Paracetamollen nemen. Om de zoveel uur (even kijken in bijsluiter om de hoeveel uur dat mag en weke dosering).
Cola tegen misselijk.
Goed slapen en dan gaat het vast snel beter.

En met een beetje buikpijn/misselijk kun je ook gewoon vliegen. Misschien niet ideaal, maar het kan wel.
En in bed liggen kun je ook op vakantie.

En anders bel je de huisarts, vraagt om een briefje en dan ga je naar je reisverzekering.

Je kunt ook nog overwegen om een deel van het gezin wel te laten vliegen en zelf met nu nog zieke dochter een paar dagen later alsnog te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 2 zwaar verkouden tieners in huis. Ze zijn allebei negatief getest dus morgen stap ik met beiden in de trein naar Parijs. Neussprays en hoestdrank mee en gaan. Die verkoudheid is met een dag of 2 wel weer over en dan zou ik thuis zitten met ze? Dacht t niet.

Dus tja.. als jouw dochter de mijne was zou ik er echt niet over peinzen om mijn vakantie te annuleren voor een beetje misselijkheid of verhoging, want zoiets is vrijwel altijd in een paar dagen over, en je kan er prima mee vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer overwogen om de (vlieg)vakantie te annuleren. Kleuter was twee dagen voor vertrek met zijn hoofd tegen de punt van de salontafel gevallen. Hele dikke blauwe bult en ‘s avonds begon hij over te geven…niet meer te stoppen. Via huisartsenpost die nacht opgenomen in het ziekenhuis ter observatie. Volgende ochtend ging het heel veel beter, nog mri gehad ter controle. Overlegd met artsen wat te doen met de vliegreis maar zij gaven groen licht. Als moeder twijfelde ik toen nog wel even hoor. Wat als kind toch in buitenland ineens weer niet goed wordt..

Uiteindelijk toch gegaan en eerste dagen niet teveel ondernomen. Geen spijt van gehad.

Maar met een kind wat een beetje misselijk op de bank ligt, geen haar op mijn hoofd die er dan over zou denken om te annuleren. Tenzij er de komende 24 uur enorme koorts bijvoorbeeld bijkomt. Dan zou ik de huisarts bellen voor advies
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
05-08-2021 21:05
39,5?
37,2?
38?

Wat is verhoging?
Nu 39
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
05-08-2021 19:39
Nou inderdaad. Ik snap heel weinig van dit topic. Kind ligt misselijk op de bank en moeder schiet compleet in de stress? Raar. Zeer nuttige tip dus om iets aan de stressbestendigheid (van TO zelf) te gaan doen.
Ja wie weer. We zijn niet alle.aal perfect, maar de hele corona gebeuren veroorzaakt ook hoop stress. Vooral de regels
Alle reacties Link kopieren
tascha schreef:
05-08-2021 21:30
Nou hier dan een tegengeluid want ik snap TO wel. Ik zou ook in de stress schieten. Is toch niet zo gek? De onzekerheid. Zal het erger worden? Kunnen we wel weg? Als je wel gaat..zit je daar straks op het vliegveld of in het vliegtuig met een ziek en/of misselijk kind. Maar ik zal ook wel een stresskip zijn.
Precies dit dus. Je weet niet hoe verder afloopt.En of zusje het ook krijgt. Er zijn zoveel regels nu
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij ook niet lekker zitten hoor. Niet voor Corona tijd en nu al helemaal niet. Ik zou ook spanning hebben. Hopelijk knapt ze snel op en krijgt zusje of jullie geen klachten :hug:
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
05-08-2021 22:35
Ik heb zelf 2 zwaar verkouden tieners in huis. Ze zijn allebei negatief getest dus morgen stap ik met beiden in de trein naar Parijs. Neussprays en hoestdrank mee en gaan. Die verkoudheid is met een dag of 2 wel weer over en dan zou ik thuis zitten met ze? Dacht t niet.

Dus tja.. als jouw dochter de mijne was zou ik er echt niet over peinzen om mijn vakantie te annuleren voor een beetje misselijkheid of verhoging, want zoiets is vrijwel altijd in een paar dagen over, en je kan er prima mee vliegen.
Dankje ik schoot in de stress.Nooit eerder mee gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
05-08-2021 19:27
Grote kans dat ze morgen weer opgeknapt is.

Wanneer je huisarts vindt dat ze niet kan reizen, kan je een beroep doen op de annuleringsverzekering. Wel even een briefje vragen.
Dit is echt onzin. Huisartsen schrijven helemaal geen briefje en verzekeringsmaatschappijen mogen er niet om vragen.
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
05-08-2021 23:16
Nu 39
Dat is geen verhoging, dat is koorts.


Beetje jammer wel, al die ‘stop er een paracetamol in en gaan’, ‘ik stap met mijn zwaar verkouden kinderen gewoon in de trein’ en ‘als er geen meuk uit komt is je kind niet ziek’ verhalen hier. Na anderhalf jaar covid had ik gehoopt dat we daar vanaf zouden zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven