Dresscode Dubai
donderdag 13 mei 2021 om 18:58
Je kan gewoon korte broeken dragen en shirts.
Vrouwen wel opletten met te kort, ze zullen er niks van zeggen maar kijken wel raar.
Wij zijn in Dubai geweest en ik had jurkjes tot de knie aan. Op straat blote schouders, maar in de mall een jasje aan. ( het is in de mall toch koud)
Vrouwen wel opletten met te kort, ze zullen er niks van zeggen maar kijken wel raar.
Wij zijn in Dubai geweest en ik had jurkjes tot de knie aan. Op straat blote schouders, maar in de mall een jasje aan. ( het is in de mall toch koud)
mano28 wijzigde dit bericht op 13-05-2021 19:01
18.82% gewijzigd
donderdag 13 mei 2021 om 18:59
donderdag 13 mei 2021 om 19:57
In augustus is het er zo heet dat je eigenlijk niet buiten komt. Hooguit tussen 6 en 9 's ochtends maar dan moet je ook echt binnen zijn want je houdt het niet uit. Mall etc zijn allemaal overdekt en ook flink koud. je kunt gewoon korte broek en t-shirtje dragen, zo conservatief lopen de meesten er daar niet bij, maar neem een vestje mee voor de koude airco.
donderdag 13 mei 2021 om 19:59
In Dubai op straat wordt het "gewaardeerd" als het niet te bloot/sexy is:
(Voor dames: geen hotpants bv, maar alles tot op of net boven de knie kan wel.
-geen diep decolleté,
-blote schouders kan volgensmij wel, maar bij het bezoeken van de moskee zou ik wel gaan voor iets wat je schouders, decolleté en (boven)armen bedekt,
Er zal niets van gezegd worden, omdat je een toerist bent, maar vind het zelf wel netjes en prettig om, met de gebruiken van het land, rekening te houden.
Verder voor comfort:
-Luchtig, luchtig en nog eens luchtig!
-Liefst niet te strak ivm ventilatie.
-Katoen en linnen is fijn voor dat klimaat en temperaturen.
-Lichte kleuren.
Voor mannen, qua comfort hetzelfde, maar een man kan goed in een hemd, blouse ofzo lopen.
En een broek op de knie of net erboven.
In de mall is het erg koel en verleidelijk om lekker "af te koelen" maar neem iets van een vest mee, want anders koel je erg snel af en als je naar buiten gaat heb je echt meer als 20 graden verschil en krijg je als het ware een klap van de hitte en visa versa...
Hier kun je erg duizelig van worden.
Oja, en neem altijd, maar dan ook echt altijd een flesje water, zonnebril, zonnebrand en een pet/hoed if iets dergelijks mee.
Een zonnesteek is geen pretje en helaas spreek ik uit ervaring.
Ik zal wel wat vergeten hebben, maar augustus is echt Superheet daar!!!!
Veel plezier in Dubai.
(Voor dames: geen hotpants bv, maar alles tot op of net boven de knie kan wel.
-geen diep decolleté,
-blote schouders kan volgensmij wel, maar bij het bezoeken van de moskee zou ik wel gaan voor iets wat je schouders, decolleté en (boven)armen bedekt,
Er zal niets van gezegd worden, omdat je een toerist bent, maar vind het zelf wel netjes en prettig om, met de gebruiken van het land, rekening te houden.
Verder voor comfort:
-Luchtig, luchtig en nog eens luchtig!
-Liefst niet te strak ivm ventilatie.
-Katoen en linnen is fijn voor dat klimaat en temperaturen.
-Lichte kleuren.
Voor mannen, qua comfort hetzelfde, maar een man kan goed in een hemd, blouse ofzo lopen.
En een broek op de knie of net erboven.
In de mall is het erg koel en verleidelijk om lekker "af te koelen" maar neem iets van een vest mee, want anders koel je erg snel af en als je naar buiten gaat heb je echt meer als 20 graden verschil en krijg je als het ware een klap van de hitte en visa versa...
Hier kun je erg duizelig van worden.
Oja, en neem altijd, maar dan ook echt altijd een flesje water, zonnebril, zonnebrand en een pet/hoed if iets dergelijks mee.
Een zonnesteek is geen pretje en helaas spreek ik uit ervaring.
Ik zal wel wat vergeten hebben, maar augustus is echt Superheet daar!!!!
Veel plezier in Dubai.
donderdag 13 mei 2021 om 21:17
donderdag 13 mei 2021 om 21:34
Ik ben 100 jaar geleden in april geweest. Toen we aankwamen op de luchthaven om 11 uur savonds was het nog 38 graden.
Verder kun je in het moderne deel gerust met blote (onder)benen en armen lopen. Maar in het oude deel van de stad op de kruidenmarkt etc lopen alleen oude mannen in jurk je dan enorm aan te gapen. Ik was echt blij met mijn lange broek en sjaal toen om die over een deel van de mijn haren te kunnen slaan. Zwemmen in bikini aan t strand kon ook gerust. Wel opletten met hand in hand lopen en kussen etc. Dat wordt niet zo gewaardeerd schijnbaar.
Verder kun je in het moderne deel gerust met blote (onder)benen en armen lopen. Maar in het oude deel van de stad op de kruidenmarkt etc lopen alleen oude mannen in jurk je dan enorm aan te gapen. Ik was echt blij met mijn lange broek en sjaal toen om die over een deel van de mijn haren te kunnen slaan. Zwemmen in bikini aan t strand kon ook gerust. Wel opletten met hand in hand lopen en kussen etc. Dat wordt niet zo gewaardeerd schijnbaar.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
donderdag 13 mei 2021 om 22:14
Nooit heen gaan tussen juni en oktober. Ondragelijk warm. Je gaat van airco binnen naar airco auto naar airco mall. Buiten is het niet te harden.
Qua kleding: in Dubai kun je als je wilt halfnaakt over straat. Dat emiraat is zo enorm op toeristen gericht dat ze alle oorspronkelijke normen en waarden overboord hebben gegooid.
Als je ook naar een ander emiraat (Abu Dhabi, Sharjah etc) wilt moet je iets meer op je kleding letten. Maar ook daar volstaat het als je schouders en bovenbeen bedekt hebt.
Qua kleding: in Dubai kun je als je wilt halfnaakt over straat. Dat emiraat is zo enorm op toeristen gericht dat ze alle oorspronkelijke normen en waarden overboord hebben gegooid.
Als je ook naar een ander emiraat (Abu Dhabi, Sharjah etc) wilt moet je iets meer op je kleding letten. Maar ook daar volstaat het als je schouders en bovenbeen bedekt hebt.
donderdag 13 mei 2021 om 22:43
Op de deuren van Dubai Mall hangen wel kledingvoorschriften. Bijvoorbeeld geen spaghettibandjes en volgens mij knieën bedekt.
Maar ik zag er wel toeristen lopen in nauwelijks iets en die leken daar niet op aangesproken te worden. Toch is het wel zo netjes je er wel aan te houden.
Het is sowieso ijskoud in de malls en zo, dus het is geen straf om lange mouwen aan te hebben.
Maar ik zag er wel toeristen lopen in nauwelijks iets en die leken daar niet op aangesproken te worden. Toch is het wel zo netjes je er wel aan te houden.
Het is sowieso ijskoud in de malls en zo, dus het is geen straf om lange mouwen aan te hebben.
donderdag 13 mei 2021 om 22:47
donderdag 13 mei 2021 om 22:49
precies zoals die laatste alinea heb ik Dubai ook ervaren in 2016.-Livia- schreef: ↑13-05-2021 22:14Nooit heen gaan tussen juni en oktober. Ondragelijk warm. Je gaat van airco binnen naar airco auto naar airco mall. Buiten is het niet te harden.
vrijdag 14 mei 2021 om 07:27
Heb je al geboekt? Of is augustus de enige tijd dat je op vakantie kan?
Kies een andere bestemming als je nog niet geboekt hebt.
Lekker aan het zwembad liggen of 'afkoelen' in het zwembad of strand is echt een optie in augustus.
vrijdag 14 mei 2021 om 07:33
Ik denk dat je dat strand we kan vergeten,bloedheet.
Zwembad misschien,maar ook bloedheet.
Wij lagen half september ook middags aan het zwembad maar op het bedje was het te warm, of je moet continu in het water zitten.
Wij gingen al snel weer naar de kamer.
De malls daarentegen zijn erg koud, vestje zeker nodig. Maar als je bij de fonteinen gaat kijken krijg je een behoorlijke klap. Zo warm dat je er naar van kan worden.
Wij waren daar savonds,maar blijft bloedheet.
Verder is dubai prachtig! Wij gaan misschien eind november weer.
Zwembad misschien,maar ook bloedheet.
Wij lagen half september ook middags aan het zwembad maar op het bedje was het te warm, of je moet continu in het water zitten.
Wij gingen al snel weer naar de kamer.
De malls daarentegen zijn erg koud, vestje zeker nodig. Maar als je bij de fonteinen gaat kijken krijg je een behoorlijke klap. Zo warm dat je er naar van kan worden.
Wij waren daar savonds,maar blijft bloedheet.
Verder is dubai prachtig! Wij gaan misschien eind november weer.