Dresscode Dubai

13-05-2021 18:56 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met kleding code in aug Dubai
Zowel voor dames als heren
Misschien is het geen vakantie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
bibi70 schreef:
13-05-2021 23:32
Dank voor jullie reacties en het is nu eenmaal in Augustus gelukkig zwembaden en een strand

Het strand is leeg in augustus omdat het daar gewoon echt te heet is. Je verbrandt je voeten aan het zand, en het zeewater is zo vies warm dat het geen enkele verkoeling brengt. Het zwembad is alleen lekker als ze een gekoeld zwembad hebben, want ook een gewoon zwembad is vies warm en brengt geen verkoeling.

Voor wat betreft kleding is wat bloter inderdaad wel toegestaan, maar ik voel me daar het prettigst in bedekkende kleding (bijv een lange broek/rok/jurk met een luchtig bloesje of een shirtje met een extra vestje). Zoals gezegd ga je van airco naar airco (hotel, taxi, mall, enz) omdat het te heet is om buiten te zijn, en binnen is het al snel “koud”. Maar het is ook gewoon een kwestie van respect om rekening te houden met lokale gebruiken. Je hoeft echt niet meteen in een burka, maar als je weet dat bloot lokaal niet wordt gewaardeerd, dan bedek je je toch gewoon?
Ik zou helemaal niet naar Dubai op vakantie gaan: Het is een dictatuur. Er vindt onderdrukking plaats van dissidenten, en ook martelingen. In Dubai bestaat moderne slavernij, vooral in de bouw en het huishouden. Het is een soort van ultramoderne kastenmaatschappij. De Emiratie lopen niet tussen de toeristen en de buitenlanders en de armste migranten worden met bussen van en naar de bouwput gebracht (vanaf de arbeiderskampen). Het is het slavenparadijs van de 20e eeuw. De bouwvakkers worden geronseld in ZO-Azië, vooral India. Er wordt ze een hoger loon beloofd dan zij krijgen en hun paspoort wordt ingenomen. Er is sprake van uitbuiting, slechte werk- en leefomstandigheden en onderdrukking. Staken, demonstreren en sociale acties zijn verboden, vakbonden zijn illegaal.
De huishoudelijke hulpen zijn onbeschermd. Ze werken 7 dagen per week en kunnen volledig uitgebuit worden: mishandeling en seksueel misbruik komt voor en de dienstmeisjes kunnen hier geen aangifte van doen.
Als je als vrouw verkracht wordt krijg je gevangenisstraf. Dit overkwam een Noorse vrouw van 24 in 2013.
Als vrouw heb je 4 mannelijke getuigen nodig, als man uiteraard niet. Er is de sharia als wetgeving waarbij de vrouw wordt onderdrukt en minder waard is.
De metro heeft een gedeelte dat alleen bedoeld is voor vrouwen en gezinnen. Er zijn speciale taxi’s voor vrouwen, met roze daken en alleen vrouwelijke chauffeurs. Blijkbaar is dat nodig.
Je moet schouders en knieën bedekken, behalve daar waar veel buitenlanders en toeristen zijn. Je mag niet hand in hand lopen of affectie tonen op straat.
Homoseksualiteit is verboden en wordt streng bestraft.
De pers wordt gecensureerd. Niet echt een land waar ik mijn vakantie zou willen doorbrengen.
humanista schreef:
14-05-2021 08:09
Ik zou helemaal niet naar Dubai op vakantie gaan: Het is een dictatuur. Er vindt onderdrukking plaats van dissidenten, en ook martelingen. In Dubai bestaat moderne slavernij, vooral in de bouw en het huishouden. Het is een soort van ultramoderne kastenmaatschappij. De Emiratie lopen niet tussen de toeristen en de buitenlanders en de armste migranten worden met bussen van en naar de bouwput gebracht (vanaf de arbeiderskampen). Het is het slavenparadijs van de 20e eeuw. De bouwvakkers worden geronseld in ZO-Azië, vooral India. Er wordt ze een hoger loon beloofd dan zij krijgen en hun paspoort wordt ingenomen. Er is sprake van uitbuiting, slechte werk- en leefomstandigheden en onderdrukking. Staken, demonstreren en sociale acties zijn verboden, vakbonden zijn illegaal.
De huishoudelijke hulpen zijn onbeschermd. Ze werken 7 dagen per week en kunnen volledig uitgebuit worden: mishandeling en seksueel misbruik komt voor en de dienstmeisjes kunnen hier geen aangifte van doen.
Als je als vrouw verkracht wordt krijg je gevangenisstraf. Dit overkwam een Noorse vrouw van 24 in 2013.
Als vrouw heb je 4 mannelijke getuigen nodig, als man uiteraard niet. Er is de sharia als wetgeving waarbij de vrouw wordt onderdrukt en minder waard is.
De metro heeft een gedeelte dat alleen bedoeld is voor vrouwen en gezinnen. Er zijn speciale taxi’s voor vrouwen, met roze daken en alleen vrouwelijke chauffeurs. Blijkbaar is dat nodig.
Je moet schouders en knieën bedekken, behalve daar waar veel buitenlanders en toeristen zijn. Je mag niet hand in hand lopen of affectie tonen op straat.
De pers wordt gecensureerd. Niet echt een land waar ik mijn vakantie zou willen doorbrengen.

Alhoewel de omstandigheden in Dubai nog verre van ideaal zijn, zijn ze daar wel aan het hervormen. Er worden steeds meer wetten aangenomen (of juist geschrapt) om meer richting een land met respect voor de universele mensenrechten te bewegen. Bijvoorbeeld het innemen van paspoorten van arbeiders is inmiddels strafbaar en buitenlandse werknemers hebben meer rechten gekregen. Ook zijn er inmiddels opvangcentra voor vrouwen en kinderen die het slachtoffer zijn geworden van human trafficking met seksuele uitbuiting. Ze zijn er nog lang niet, en de cultuur hobbelt (ver) achter de wetgeving aan, maar ze maken stappen.
humanista schreef:
14-05-2021 08:09
Ze hebben jaren geleefd van olie-opbrengsten en die zullen terugzakken omdat we alternatieven aan het zoeken zijn. Nu zoeken ze buitenlandse valuta door het land open te stellen voor toerisme. Maar verstandige mensen hebben ook wel door dat veranderingen daar harder zullen gaan als er minder toeristen komen dan meer.
Gewoon niet heen gaan. Heel goede post Humanista!
Ga in in ieder geval NOOIT in juli of augustus. Dan is het echt veel en veel te warm daar.
Nouschi schreef:
14-05-2021 07:34
Misschien is het geen vakantie.
Dan had ze vast niet naar dresscode hoeven vragen.
Ik ben in december 2019 geweest. En toen was het al 35 graden. En het zwembadwater was eigenlijk al gewoon lauw ipv lekker om af te koelen. Dus behalve de skipiste zou ik eigenlijk weinig goede plekken kunnen bedenken waar je fijn kunt vertoeven in de zomer.
bibi70 schreef:
Dank voor jullie reacties en het is nu eenmaal in Augustus gelukkig zwembaden en een strand
Je hebt echt geen idee... In de winter is het overdag 25-30 graden. Da's okee als je op vakantie bent. Tussen mei en oktober loopt de temperatuur op tot 40-50 graden. In de schaduw. Kun je je de allerheetste dag ooit in Nederland herinneren? Toen was het hier ongeveer 40 graden. Dat is het minimum in Dubai in de zomer....

De watertemperatuur is dan zo'n 30-35 graden. Dat is niet lekker koel, maar zweterig warm.

In de zomer gaan mensen alleen na zonsondergang naar buiten. De enigen die je overdag buiten ziet zijn arbeiders uit arme landen.
In de zomer gaan mensen alleen na zonsondergang naar buiten. De enigen die je overdag buiten ziet zijn arbeiders uit arme landen.
[/quote]

En die dus bij bosjes sterven

Het enige wat leuk is, is in een ruimte met airco zitten. Zonde van je duur bestede vakantiegeld
bibi70 schreef:
Neem goede slippers mee want die zwembadtegels zijn loeiheet en het zand op het strand kan je voetzolen verbranden, zo heet. Ik vond het in de zomers zo heet dat ik te loom werd om wat te doen. Maar goed dat was je vraag je niet.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
ninanoname schreef:
14-05-2021 12:36
Gewoon niet heen gaan. Heel goede post Humanista!
Tuurlijk wel heen gaan; leuke plek, alleen moet je er niet zijn tijdens zomers en een groot stuk van de lente, aangezien het er dan idioot heet is. In de herfst en zeker de winter, is het daar heerlijk toeven.
Wissewis schreef:
13-05-2021 19:40
Skipak.

Ik heb ooit foto's gezien van iemand die er ging skiën.
Het is best een geinig baantje hoor. Niet heel uitdagend en het materiaal niet om over naar huis te schrijven, maar even lekker de kou in is wel prettig.
To, ik zou in augustus Dubai mijden. Dus als je niet per se daar moet zijn, wegblijven. Veel te heet overdag.
De meeste mensen die er wonen ontvluchten de hitte en gaan in de zomermaanden naar bijvoorbeeld (terug) naar Europa. Het is er dan echt te warm om aan het zwembad/strand te liggen. Pas in oktober of november wordt het lekker buiten overdag.
Wat betreft kleding: in Downtown Dubai en andere 'moderne' wijken kun je gerust blote benen en korte mouwen. Ga je naar de oude wijken of op excursie naar de desert, dan zou ik me meer bedekken. Als bescherming tegen de zon, maar ook uit respect.
Maar nogmaals, Dubai in augustus is echt heel erg heet. Dan verblijf je vooral binnen in de hotels en malls en het is er heel erg rustig omdat veel mensen die er wonen de zomer elders doorbrengen.
Die arme naieve TO dacht dat dit een geschikte plek was om om kledingadvies te vragen

:rofl:
Mumper schreef:
15-05-2021 00:44
Die arme naieve TO dacht dat dit een geschikte plek was om om kledingadvies te vragen

:rofl:
Het is ook wel sneu. Denk je een leuke vakantie gevonden te hebben, krijg je dit. Maar vakantie daar in augustus is echt niet leuk. Je hebt er niets aan.
Schijnt ook best warm te zijn, niet?
Ik ben er verder nog nooit geweest TO, maar is het daar niet superheet in de zomer?
Una noche loca
Ik heb wel eens gehoord 60 gr. in de schaduw.
Una noche loca
Volgens mij is het niet de vraag of ze wel in augustus moet gaan. Want ze heeft al aangegeven dat ze sowieso dan gaat. Misschien is het voor werk of heeft ze daar een bruiloft of zo.
Anyway, bereid je voor op veel binnen zijn in de airco en dan zit je goed!
ChicaHolandesa schreef:
15-05-2021 08:22
Ik ben er verder nog nooit geweest TO, maar is het daar niet superheet in de zomer?
Daar zeg je wat. Ik zou zeker rekening houden met hoge temperaturen.
Sinjoren schreef:
14-05-2021 14:45
Tuurlijk wel heen gaan; leuke plek, alleen moet je er niet zijn tijdens zomers en een groot stuk van de lente, aangezien het er dan idioot heet is. In de herfst en zeker de winter, is het daar heerlijk toeven.
Heb je de post van humanista überhaupt gelezen? Wat is er zo leuk dan? De restaurants, de shopping malls en de zwembaden?
KamilleT schreef:
15-05-2021 00:48
Het is ook wel sneu. Denk je een leuke vakantie gevonden te hebben, krijg je dit. Maar vakantie daar in augustus is echt niet leuk. Je hebt er niets aan.
Kan ze zelf ook wel bedenken toch….beetje verdiepen in het land ;)
TO zegt dat ze niet anders kan, dan in augustus.
Ik neem aan dat ze wel weet dat je levend verbrand word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven