drukte rondom brussel?

25-06-2011 09:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over 1,5 week richting zuid frankrijk, normaal rijden we dan over antwerpen- brussel maar nu las ik dat er ernstige vertraging is bij brussel op de E19/A12 door wegwerkzaamheden.

Kan iemand mij vertellen hoe erg die vertraging is en of het misschien wijzer is om over Maastricht te gaan?
Ga maar liever via Luxemburg, half België ligt op de schop, niet alleen rond Brussel, er is bijna geen doorkomen aan tenzij je 's nachts gaat rijden.
verba volant, scripta manent.
Zelfs de Belgen raden aan om via Duitsland te rijden. Lijkt om, maar het schijnt nu echt beter te zijn!
Ik ben Belgische, en ik word gek als ik de snelwegen op moet. OVERAL wegenwerken!

Brussel (en dan vooral het viaduct van Vilvoorde) is absoluut te vermijden deze zomer!
Ik ben deze week elke dag over de E19 (en het viaduct van Vilvoorde) naar mijn werk en terug gereden en het valt prima mee. De A12 vind ik de naam snelweg niet waard dus die vermijd ik sowieso.

Probeer wel voor 14u op de Brusselse ring te zijn als je vanaf de E19 komt want tussen 14u en 21u sluiten ze de aansluiting tussen E19 en viaduct af en moet iedereen langs links omrijden. Dan wordt het wel wat drukker. Als je echter mikt op een uur of twaalf of één om de Brusselse ring op te rijden dan zou je amper problemen moeten hebben.

Goede reis!
De drukte op het viaduct van Vilvoorde valt tegen de verwachtingen in heel goed mee, rond de spits is de vertraging de laatste dagen rond de 15 minuten. Ze raden wel aan om de E19 te vermijden en de A12 te nemen, waar ze de lichten langer op groen gaan laten staan om de doorstroom te verbeteren.

Dus als via Maastricht meer dan een 30 minuten om rijden is, lijkt het mij niet veel tijd gewonnen...

Als ik via Google maps kijk naar bv Amsterdam-Metz dan is via Brussel of via Maastricht eigenlijk even lang, dan zou ik gewoon via Maastricht gaan. Via Duitsland om rijden zou ik niet doen, lijkt mij gewoon omweg.
Ja, maar het is nu natuurlijk nog geen vakantie-uittocht, dus die drukte zou wel eens heel erg kunnen tegenvallen in weekends waarop iedereen richting zuiden rijdt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven