duiken in Egypte combineren met rondreis/sightseeing Jordanie

26-01-2007 11:32 11 berichten
Wij willen dit jaar een week gaan duiken, maar daarnaast ook nog wat meer doen. Ik zou heel graag Jordanie bezoeken. Ik heb alleen niet zulke goede verhalen gehoord over duiken in Jordanie. Ik weet dat je vanuit Eilat (Israel) makkelijk een aantal dagen naar Jordanie kan, maar ook Eilat vond ik geen fantastische duikstek. Vandaar dat we voor het duiken dus liever naar Egypte willen. Ik ben al eens in Egypte geweest en heb daar toen alle highlights al gezien, dus dat hoeven we nu (nog) niet meer. Is er iemand bekend met een reisorganisatie waarmee we Egypte en Jordanie kunnen combineren, zonder dat de kosten de pan uit rijzen? 

Alvast bedankt

 

groetjes Ladybug
Alle reacties Link kopieren
In Jordanië kun je werkelijk PRACHTIG duiken. Ik ben er nu drie keer geweest, twee keer speciaal voor het duiken. Het is er prachtig, volkomen onbedorven. Er wordt ook heel weinig gedoken.



Het is geen gebied met grote rovers, maar wel schitterende koraalformaties, schildpadden, wrakken, zeepaardjes, hengelaarsvisjes e.d. In de zomer worden er wel walvishaaien gezien.

Je kunt het ook weer niet vergeleken met bijv. de Brothers of Saint John (dat zijn live-aboard bestemmingen), maar het is er veel en veel mooier dan Hurghada en Sharm. Op macrogebied is het werkelijk een paradijs.



Het is DE grote frustratie van de duikcentra in Jordanië dat iedereen denkt dat het duiken er net zo slecht is als in Eilat. In Eilat wordt nu al decennialang veel gedoken, en de riffen zijn er volkomen vernietigd. Echt géén vergelijking.

Ik duik nu zo'n 15 jaar over de hele wereld, en het is een bestemming waar ik zeker nog een keer terug ga



Ik zou het dus zeker een kans geven! Bovendien kun je dingen in Jordanië allemaal makkelijk zelf regelen. Je wordt er niet afgezet, mensen zijn heel aardig en open, spreken allemaal goed Engels, zijn tolerant, en het is er in vergelijking met Egypte nog helemaal authentiek, en ook heel schoon.



Ik heb zelf gedoken met Seastar, en hotel Alcazar in Aqaba. Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Jordanië is de bestemming waar ik dus zeker nog een keer terug ga, niet Eilat.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ligt het eraan wat voor duiker je bent. Ik heb er eens gedoken met een vent die als een soort speedboot door het water scheurde. Hij wilde alleen maar grote dingen zien. Toen we uit het water kwamen, vond hij 'er niks aan'. Maar dat soort mensen moeten ook niet naar Sharm en de afgeragde riffen van Hurghada. Dan moet je naar de Brothers of het diepe zuiden van Egypte.
hoi Georgiah,

bedankt voor je antwoord, Dat is een heel ander verhaal dat ik van een vriendinnetje heb gehoord. Zij is echt net terug uit Jordanie en heeft ook gedoken bij Akkaba en zij vond het dus helemaal niks. Ik heb vaker positieve verhalen over Jordanie gehoord, maar haar verhaal zetten me toch weer aan het denken.

Als we naar Egypte gaan wordt het zeker niet Hurghada of Sharm. Ik zou idd heel graag naar Marsa Alam willen, maar dat is Jordanie-technisch niet zo handig qua ligging, dus als we de combi Egypte-Jordanie gaan maken, dan wordt het de Sinai.

Ik hoor graag meer tips van je



groetjes Ladybug
Alle reacties Link kopieren


hoi Georgiah,

bedankt voor je antwoord, Dat is een heel ander verhaal dat ik van een vriendinnetje heb gehoord. Zij is echt net terug uit Jordanie en heeft ook gedoken bij Akkaba en zij vond het dus helemaal niks. Ik heb vaker positieve verhalen over Jordanie gehoord, maar haar verhaal zetten me toch weer aan het denken.

Als we naar Egypte gaan wordt het zeker niet Hurghada of Sharm. Ik zou idd heel graag naar Marsa Alam willen, maar dat is Jordanie-technisch niet zo handig qua ligging, dus als we de combi Egypte-Jordanie gaan maken, dan wordt het de Sinai.

Ik hoor graag meer tips van je



groetjes Ladybug




Tja, het ligt eraan wat je wilt. Ik vind Jordanië prachtig, en velen met mij. Een bevriende duikclub is er onlangs heen geweest, en iedereen (man f80) was zeer tevreden. Voor fotografen is het werkelijk een paradijs.

Er zijn ook mensen die geen oog hebben voor duiken, zal ik maar zeggen. Ik duik om te kijken, om te zien, om te ontdekken. Als je alleen maar langs een rif peddelt en wacht tot een divemaster je wat aanwijst, is het een heel andere zaak.



Marsa Alam is aardig, ik ben er onlangs nog geweest. Maar eigenlijk is het zuiden met een goede liveaboard beter. Als je echt helemaal geweldig wilt duiken moet je helaas in de Rode Zee tegenwoordig naar Soedan.



Een alternatief zou Dahab kunnen zijn: ben er zelf nooit geweest, een vriendin van me 2x. Haar beviel het heel goed. Nog altijd een beetje 'alternatief', rustiger en niet zo grootschalig als Sharm. In Sharm gaan er elke dag meer dan 200 boten naar de riffen....

En Dahab ligt vlakbij de grens met Israël en Jordanië.
Hoi Georgiah,

wij zijn er ondertussen wel uit dat we waarschijnlijk toch gewoon ook gaan duiken in Jordanie: we hebben meer positieve dan negatieve verhalen gehoord.

Ik heb nog een vraagje: hoe/waar hebben jullie de reis geboekt? De meeste organisaties die reizen naar Jordanie aanbieden, bieden rondreizen aan en niet echt vakanties waarbij je een week op 1 plek blijft.

Ik hoop dat je dit nog een keertje leest.

Alvast bedankt

groetjes Ladybug
Alle reacties Link kopieren
www.rdc.jo ( royal diving club )



Als je op www.visitjordan.com kijkt vindt je vele lokale touroperators! Isropa in Nederland biedt geloof ik wel reizen naar Aqaba aan maar als ik jouw was zou ik het gewoon zelf doen. Wij hebben net een retourtje Amman geboekt voor € 387,00 ex tax met Royal Jordanian en ter plaatse iets geregeld.
Alle reacties Link kopieren
omhoog!
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor het uppen.



Ladybug, zijn jullie ondertussen al geweest?? Wij zitten enorm te twijfelen tussen een liveaboard in de Rode Zee of de Malediven. Qua prijs maakt het namelijk niets uit.
Alle reacties Link kopieren
Nou we hebben een liveaboard geboekt in Egypte. Deep

South kan helaas niet in juni omdat het daar dan te warm is, maar we gaan in ieder geval naar St Johns, Rocky en Zabargad. Zin in!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven