Duitsland niet grauw grijs en saai?

08-07-2019 16:52 340 berichten
Mijn wederhelft wil mij meeslepen - voor een weekend - naar Duitsland.

1 probleem:
Ik haat de taal Duits. Teveel slechte leerkrachten Duits gehad.

En ik vind Duitsland een vies grauw grijs veel te groot land.
Waar ze alleen maar braadworst eten en pilsbier uit veel te grote glazen drinken.
En in 't beste geval goedkope mierzoete wijn zuipen.
En waar ze zich kennelijk graag inlaten met wapens.


Het land spreekt mij dus totaal niet aan.
Laat staan dat ik er dan ook nog es 3 dagen / 2 nachten zou moeten gaan doorbrengen.


Wie helpt mij mijn wederhelft nog meer argumenten te geven om thuis te blijven?
Gelukkig heeft hij nog niet geboekt, al had het gisteren geen haar gescheeld.
Alle reacties Link kopieren
Je kan er niet even lekker klagen. Als je hardop zegt dat je het allemaal maar een schijtzooi vindt verstaan ze je waarschijnlijk.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-07-2019 17:02
Alleen het woord "Duitsland" doet mijn maag zo'n beetje keren.

Omdat ik er dus zo'n totale afkeer van heb.


Het enige positieve dat ik aan dat land zie zijn hun verkeersregels op de autostrade en 't feit dat je er dus rustig 150 kan knallen.
Ben ik tenminste snel terug thuis :-D.



Vorig jaar wou wederhelft naar één of ander sprookjeskasteel nabij Friedrichshaven.
Goddank hebben we geen winterbanden op de auto dus dat ging niet door :-D.

Deze keer heeft ie bedacht naar Trier te willen.

Trier is leuk!
Star² schreef:
08-07-2019 17:05
O en TO, ze hebben er tattoos. Allemaal.
:lightbulb:
Cochem vind ik gezelliger en mooier dan Trier.
lolapaloeza schreef:
08-07-2019 17:09
Je kan er niet even lekker klagen. Als je hardop zegt dat je het allemaal maar een schijtzooi vindt verstaan ze je waarschijnlijk.
Ik weet weer waarom ik liever naar Frankrijk, Spanje, Italië of Griekenland ga :-D.


Ik krijg het al op mijn heupen als ik ergens in een B&B aldaar weer maar es het zoveelste koppel Duitsers tegenkom.
Die uiteraard geen woord Engels spreken en waar je dus weer maar es je beste Duits voor mag bovenhalen.
Alle reacties Link kopieren
Heb een keer in de buurt van Dresden gezeten, en Hamburg en Lübeck. En Regensburg, leuk om het slot te zien waar het bordspel Thurn und Taxis op gebaseerd is. En verder ook een hele leuke streek. In Duitsland je alles. Grote steden voor de kunst en cultuur, kleine dorpen voor de plaatselijke cultuur (eten en drinken) . Van alles voor een sportieve vakantie. Prima vakantieland om af en toe een paar dagen heen te gaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-07-2019 17:14
Ik weet weer waarom ik liever naar Frankrijk, Spanje, Italië of Griekenland ga :-D.


Ik krijg het al op mijn heupen als ik ergens in een B&B aldaar weer maar es het zoveelste koppel Duitsers tegenkom.
Die uiteraard geen woord Engels spreken en waar je dus weer maar es je beste Duits voor mag bovenhalen.
Ja, maar Fransen zijn arrogant en spreken ook geen Engels, Spanje is ook veeeeeel te groot en Spanjaarden zijn lui, Italië is slecht georganiseerd en daar kun je alleen maar spaghetti eten en Griekenland zou ik al helemaal niet doen want daar kunnen ze niet met geld omgaan!

:hihi:
redbulletje schreef:
08-07-2019 17:13
Cochem vind ik gezelliger en mooier dan Trier.
Uurtje rijden zie ik van Trier, ga ik daar ook kijken over 4 weken. Leuk!
Duitse muziek is ook niet om aan te horen. Dat kun je ook tegen je man zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-07-2019 17:14
Ik weet weer waarom ik liever naar Frankrijk, Spanje, Italië of Griekenland ga :-D.


Ik krijg het al op mijn heupen als ik ergens in een B&B aldaar weer maar es het zoveelste koppel Duitsers tegenkom.
Die uiteraard geen woord Engels spreken en waar je dus weer maar es je beste Duits voor mag bovenhalen.
Het vooroordeel is hardnekkig zien ik🤣
Kaatje345 schreef:
08-07-2019 17:16
Ja, maar Fransen zijn arrogant en spreken ook geen Engels, Spanje is ook veeeeeel te groot en Spanjaarden zijn lui, Italië is slecht georganiseerd en daar kun je alleen maar spaghetti eten en Griekenland zou ik al helemaal niet doen want daar kunnen ze niet met geld omgaan!

:hihi:
Maar de zon schijnt er wel veel meer en het is minder grauw.

En ik spreek naast Engels ook Frans en red me met gebarentaal in Spanje, Italië en Griekenland.
Lucifer2018 schreef:
08-07-2019 17:18
Uurtje rijden zie ik van Trier, ga ik daar ook kijken over 4 weken. Leuk!
Mooi centrum met vakwerkhuizen en leuke terrasjes. En een fotogeniek kasteel op een berg.
Marnamai schreef:
08-07-2019 17:19
Maar de zon schijnt er wel veel meer en het is minder grauw.

En ik spreek naast Engels ook Frans en red me met gebarentaal in Spanje, Italië en Griekenland.
Och, die arme man.
redbulletje schreef:
08-07-2019 17:20
Mooi centrum met vakwerkhuizen en leuke terrasjes. En een fotogeniek kasteel op een berg.
Fijne tip, ziet er leuk uit als ik google.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-07-2019 17:19
Maar de zon schijnt er wel veel meer en het is minder grauw.

En ik spreek naast Engels ook Frans en red me met gebarentaal in Spanje, Italië en Griekenland.
flabbergasted:
verbouwereerd; verbaasd; stomverbaasd; perplex; beduusd; ontdaan; ontzet; ontsteld; onthutst; sprakeloos; met de mond vol tanden; verbijsterd; verwonderd; verstomd; met open mond; verbluft; overdonderd; overrompeld; zwijgend; stom; paf; overbluft; getroffen
Ik ga ook veel liever naar landen waar de zon schijnt. Als je pech hebt dan heb je rotweer in Trier. Zonde van het geld.
Marnamai schreef:
08-07-2019 17:19
Maar de zon schijnt er wel veel meer en het is minder grauw.

En ik spreek naast Engels ook Frans en red me met gebarentaal in Spanje, Italië en Griekenland.
Ga je toch niet naar Duitsland. Dat zal ons een worst wezen.
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
08-07-2019 17:22
Ga je toch niet naar Duitsland. Wat zal ons dat een worst wezen.
Bratwurst?

TO, is je man verder wel aardig? dan ga ik wel in jouw plaats mee hoor
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lucifer2018 schreef:
08-07-2019 17:20
Fijne tip, ziet er leuk uit als ik google.

Ga vroeg, want het is er bomvol toeristen. Je zoekt je suf naar parkeerplek anders.
Lucifer2018 schreef:
08-07-2019 17:20
Fijne tip, ziet er leuk uit als ik google.
Het is er wel druk als je in het hoogseizoen gaat!
Star² schreef:
08-07-2019 17:24
Ga vroeg, want het is er bomvol toeristen. Je zoekt je suf naar parkeerplek anders.
Ook dank, ga ik doen!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-07-2019 17:24
Ga vroeg, want het is er bomvol toeristen. Je zoekt je suf naar parkeerplek anders.
Of laat, wij waren er ooit eens en hadden daar een appartement. Overdag was het stervensdruk maar na een uur of 18:00 was het er uitgestorven. Dan zijn alle busladingen bejaarden weer op stal gezet.
dolfje schreef:
08-07-2019 17:25
Of laat, wij waren er ooit eens en hadden daar een appartement. Overdag was het stervensdruk maar na een uur of 18:00 was het er uitgestorven. Dan zijn alle busladingen bejaarden weer op stal gezet.
:-D :-D
Cochem is idd ook leuk!
dolfje schreef:
08-07-2019 17:25
Of laat, wij waren er ooit eens en hadden daar een appartement. Overdag was het stervensdruk maar na een uur of 18:00 was het er uitgestorven. Dan zijn alle busladingen bejaarden weer op stal gezet.
Hebbes die extra reden om niet te gaan :-).

Wederhelft wil garantie niet als bejaard aanzien worden :mrgreen:.


En als ik naar een stad ga wil ik daar overdag wel kunnen rondlopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven