Edinburgh

24-02-2024 10:16 48 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee allen,

Ik wil in mei een aantal de stad Edinburgh gaan verkennen, staat al een tijdje op mijn bucket list. Wie heeft er tips voor leuke hotels die niet al te ver van het centrum af zitten en bezienswaardigheden die ik echt moet gaan zien behalve dan de bekende bezienswaardigheden?
Alvast bedankt :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee allen,

Bedankt voor alle tips, ik ga dat eens allemaal even bekijken. :-)
Krijg er nu al zin in :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
24-02-2024 12:00
Welke tour is dat?
Kings mary close volgens mij, kan dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
DanaJoe72 schreef:
27-02-2024 18:40
Kings mary close volgens mij, kan dat?
Wij hebben deze ook gedaan, wij vonden het juist hartstikke leuk en interessant. Dochter was toendertijd 8, zij kreeg een audio in het Nederlands.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Edinburgh jarenlang op mijn lijstje laten staan omdat het zo duur is (ik schrok elke keer weer van de prijzen van de accommodaties), maar afgelopen herfst toch gegaan. Echt een prachtige stad en wij sliepen bij Best Western Kings Manor. Niet bepaald te lopen vanuit het centrum, maar er stoppen bussen direct voor de deur, we hebben nooit lang hoeven wachten.
Het scheelde behoorlijk in betaalbaarheid :) en we vonden het leuk dat er ook een zwembad bij zat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zaten toen tegenover de dierentuin in een hotel. Dat was helemaal prima en met de bus was je zo in het centrum.

Arthur's seat was heel tof maar men oh men, wat waaide het daar. Ik was echt een beetje bang om weg te waaien.

Ik weet niet hoe lang je gaat, maar wij deden ook een dagtrip met de wee red bus naar Loch Ness. Loch Ness stelt niet zo veel voor maar wel leuk om er geweest te zijn. Vooral leuk en mooi was de rit ernaar toe, door de Highlands.
Alle reacties Link kopieren Quote
daisymadelief schreef:
27-02-2024 20:54
Wij hebben deze ook gedaan, wij vonden het juist hartstikke leuk en interessant. Dochter was toendertijd 8, zij kreeg een audio in het Nederlands.
Ja ik wilde die juist ook heel graag doen, maar die zat dus elke keer vol. Vandaar dat ik zei op tijd de tour boeken hihi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Edinburgh is mooi, Glasgow is leuk als je vooral wilt shoppen.

Als je wat meer van Schotland wilt zien is Haggis Tours een aanrader (bijvoorbeeld https://www.haggisadventures.com/2-10-d ... ess-hunter deze heb ik gedaan.)
Alle reacties Link kopieren Quote
maree schreef:
28-02-2024 11:03
Ik heb Edinburgh jarenlang op mijn lijstje laten staan omdat het zo duur is (ik schrok elke keer weer van de prijzen van de accommodaties), maar afgelopen herfst toch gegaan. Echt een prachtige stad en wij sliepen bij Best Western Kings Manor. Niet bepaald te lopen vanuit het centrum, maar er stoppen bussen direct voor de deur, we hebben nooit lang hoeven wachten.
Het scheelde behoorlijk in betaalbaarheid :) en we vonden het leuk dat er ook een zwembad bij zat.
Ik ga in juni naar holyrood Hotel.
Is dat wel in centrum?
Vind het lastig te zien op Google maps waar je zit qua centrum.
Alle reacties Link kopieren Quote
hagelslagjes schreef:
28-02-2024 12:09
Edinburgh is mooi, Glasgow is leuk als je vooral wilt shoppen.

Als je wat meer van Schotland wilt zien is Haggis Tours een aanrader (bijvoorbeeld https://www.haggisadventures.com/2-10-d ... ess-hunter deze heb ik gedaan.)
Wat jammer, niet beschikbaar in de periode dat ik weg wil.

Edit: ik zag eerst niet dat ze nog meer tours hebben.
Ik heb nu geen tijd om uitgebreid te zoeken, maar zijn dit groepsreizen/excursies?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond the village of Dean echt prachtig. Heel mooi wandelen vanaf het mooie national museum of modern art (?) naast de prachtige begraafplaats, langs de rivier naar new town en dan door naar old town......

Ik wil weer terug.....

Het oude centrum ligt tussen Edinbrug castle en Holyrood house. Alles ten Noorden van "the meadows" is centrum boven het station ga je richting new town, als je voorbij de botanical gardens bent (ook een aanrader) ben je het centrum wel weer uit....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg "Old Edinburgh" op FB; die gast maakt echt prachtige foto's! Maakt alleen maar méér dat je wil gaan. :flirting:

Ik bekijk alle hoteltips van hier, maar onder de 1200 pond voor een week is me nog niet gelukt, in de periode mei-aug :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Augustus kun je sowieso buiten beschouwing laten. Als the Edinbrugh Festival zijn en het the Fringe en the Taptoo is het overal knettervoll en druk
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaaaaaaaatje schreef:
28-02-2024 19:37
Augustus kun je sowieso buiten beschouwing laten. Als the Edinbrugh Festival zijn en het the Fringe en the Taptoo is het overal knettervoll en druk
Dat is allemaal tot 26 augustus. Ik wil juist in de week daarna gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
28-02-2024 18:11
Wat jammer, niet beschikbaar in de periode dat ik weg wil.

Edit: ik zag eerst niet dat ze nog meer tours hebben.
Ik heb nu geen tijd om uitgebreid te zoeken, maar zijn dit groepsreizen/excursies?
Ja, die van de link zijn groepsreizen, maar je kunt ook privé boeken bij hen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hela schreef:
24-02-2024 11:06
Ik vond the National Museum of Scotland de moeite waard en ook de dierentuin omdat er toen ( 2016) 2 panda's woonden. Bovendien zijn er koala's en is er een prachtige pinguïngroep.
Wat leuk! Ik ben alleen een week op vakantie geweest in Edinburgh toen ik op stage was in Engeland, 21 jaar geleden.
Ik hou van dierentuinen dus was hier ook. Wat ik vergeten was maar door jouw post weer bedenk: toen deden ze ook de penguin walk. Bezoekers moesten over het hekje stappen zodat het pad vrij was. En dan gingen de (konings?) pinguïns een rondje over het pad lopen. Omgekeerde wereld maar erg grappig.
En ik weet niet of de topic starter Harry Potter fan is? Maar de scène uit de eerste film met de slang die door het glas breekt, is hier opgenomen. Ik vond het heel bijzonder om daar zelf te staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
hagelslagjes schreef:
29-02-2024 12:57
Ja, die van de link zijn groepsreizen, maar je kunt ook privé boeken bij hen geloof ik.
Dank je
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
24-02-2024 12:03
Wij willen er ook heen deze voorzomer, maar ik vind gewoon nérgens een overnachtingsplaats voor een normale prijs o_o Zelfs AirBB niet onder de 150-200 euro.
In juni 2024 treed Taylor Swift op in Edinburgh, vandaar dat de prijzen deze juni nog hoger liggen dan normaal.

Helaas moet ik in het hoogseizoen reizen ivm schoolgaande kinderen dus voor een overnachting in centrum Edinburgh kom ik op 250 euro per nacht. De stad is dan ook druk met alle festivals dus goedkoop in de zomer gaat een uitdaging worden. Mei, september of oktober zijn dan betaalbare opties....
Alle reacties Link kopieren Quote
branningbrothers schreef:
01-03-2024 13:37
In juni 2024 treed Taylor Swift op in Edinburgh, vandaar dat de prijzen deze juni nog hoger liggen dan normaal.
Ahhhhhh, dat verklaart in ieder geval íets. Maar goed; ze speelt één weekend, niet de hele maand natuurlijk ;)

Ook in mei vond ik niks normaal geprijsd, maar ik heb nu iig een air B&B gevonden, waar we iig een appartement hebben en dus ook zelf kunnen koken en wassen, dus dat is in ieder geval fijn :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Als we toch ook buiten Edinburgh aanraden... probeer the Isle of Skye te pakken voor een paar dagen. Overal waar je komt is het geweldig wandelen, het is ruig en wat er is aan stadjes en dorpjes is minimaal. Nog steeds mijn favoriete bestemming in Schotland. En goedkoper dan Edinburgh 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
DrMcNinja schreef:
01-03-2024 22:24
Als we toch ook buiten Edinburgh aanraden... probeer the Isle of Skye te pakken voor een paar dagen. Overal waar je komt is het geweldig wandelen, het is ruig en wat er is aan stadjes en dorpjes is minimaal. Nog steeds mijn favoriete bestemming in Schotland. En goedkoper dan Edinburgh 😁
Goedkoper? Waar?! Ook hier vonden wij alleen maar héle dure plekken helaas :cry: Ik was er graag naar terug gekeerd voor meer dan een dagtripje vanaf de cruiseboot.....Dus ik lees graag jouw tips :)
(toen wel echt een fantástische dagtour gedaan met een local, we waren toevallig de enige en hij heeft ons half Skye over gereden en allemaal super toffe dieren laten zien!)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vaak in Schotland geweest, de laatste paar keren steeds in Stirling. Dat is een hartstikke leuke stad en met de trein ben je in pakweg 45 minuten in Edinburgh of Glasgow. Het hotel waar ik verbleef vond ik heel betaalbaar (ca 100 euro per nacht) en zat midden in het centrum op vijf minuten loopafstand van het trein- en busstation.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
02-03-2024 11:48
Goedkoper? Waar?! Ook hier vonden wij alleen maar héle dure plekken helaas :cry: Ik was er graag naar terug gekeerd voor meer dan een dagtripje vanaf de cruiseboot.....Dus ik lees graag jouw tips :)
(toen wel echt een fantástische dagtour gedaan met een local, we waren toevallig de enige en hij heeft ons half Skye over gereden en allemaal super toffe dieren laten zien!)
We hadden een huisje gehuurd, volgens mij via een lokale site. Overigens heb ik het wel over pakweg 10 jaar geleden hoor, dus het kan allemaal erg anders zijn nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan beter buiten mei-augustus om gaan dan is het nog duur, maar het is het zeker waard.
The old waverly hotel kan ik wel aanbevelen. Midden in centrum en schoon hotel. Zou geen ontbijt bij nemen. Op elke hoek kun je lekker en goedkoop ontbijten wanneer jou uitkomt.

Veel activiteiten zijn al genoemd, maar ik vond zelf de Cocktail geeks super leuk, wel op tijd van te voren reserveren. Die hebben elke 4 maanden een ander geeky thema. Zag nu op website iets met super Mario en volgende thema was volgens mij house of the dragons (game of thrones).

Wij waren laatst 800-900 euro kwijt voor weekend met 2 personen. Dat is alles vlucht, overnachten, eten en drinken en wat kleine souvenirs.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven