Edinburgh

24-02-2024 10:16 48 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee allen,

Ik wil in mei een aantal de stad Edinburgh gaan verkennen, staat al een tijdje op mijn bucket list. Wie heeft er tips voor leuke hotels die niet al te ver van het centrum af zitten en bezienswaardigheden die ik echt moet gaan zien behalve dan de bekende bezienswaardigheden?
Alvast bedankt :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee! Ik overweeg Edinburgh en Glasgow te bezoeken, maar ik twijfel nog over Edinburgh.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een tijd terug overnacht in de Fraser Suits. Je zit direct bij de Royal Mile zonder echt in de drukte te zitten.

Verder, ik vond Roadhouse Castle een mooier bezoek dan Edinburgh castle. De straten zijn simpelweg geweldig om door te wandelen en in te verdwalen. Een tour door de ondergrondse stad (het nieuwe edinburgh is op het oude gebouwd) is ook de moeite waard.

Verder zijn er veel leuke tentjes en restaurants. Natuurlijk waar je ook kan genieten van de combinatie van haggis en whisky.

Dat voor nu maar even.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nutella schreef:
24-02-2024 10:20
Ik lees even mee! Ik overweeg Edinburgh en Glasgow te bezoeken, maar ik twijfel nog over Edinburgh.
Ik vond persoonlijk Glasgow niks. Veel vervallen industriestad vibes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zat vorig jaar in Hotel Ten Hill Place, is echt vrij dicht bij het centrum.
Neem zo'n hop on hop off bus abonnement (let op het zijn drie buslijnen, dus drie van die dingen kopen). Het is daar enorm heuvelachtig en sommige delen zijn echt heel stijl, dus om een beetje fris de dag door te komen was die bus voor mij echt een redding.
Daarnaast, neem een lichtgewicht regenjas mee die je klein kan opvouwen, ik was blij dat ik de mijne mee had genomen.
Sommige attracties moet je van te voren al boeken omdat ze snel vol zitten, dus kijk daar van te voren alvast naar. De ondergrondse tour wilde ik heel graag doen maar zat bomvol toen ik er was. Daarnaast vond ik Edinburgh castle minder indrukwekkend dan van te voren gedacht, terwijl ik holyrood house echt helemaal het einde vond.
Alle reacties Link kopieren Quote
We zijn net terug. We zaten in grosvenor suites hotel. Loopafstand van het centrum. Hotel is wat gedateerd maar was niet duur en wij zijn niet veeleisend. Het had een keukentje in de kamer wat wel fijn was.
Bus gepakt vanaf het vliegveld wat ideaal was. Binnen de stad alles te voet. Maar we hebben het wel tot het centrum beperkt en niet veel buiten dat gezien. Weer zat niet mee. Verder echt een geweldige stad. Veel te zien. Heerlijke sfeer, beetje magisch.
Wij hebben ook een ondergrondse tour gedaan maar ik vond die van ons wat tegenvallen. Kort en weinig echte info.
Ik wil absoluut nog een keer als het weer wat beter is
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond the National Museum of Scotland de moeite waard en ook de dierentuin omdat er toen ( 2016) 2 panda's woonden. Bovendien zijn er koala's en is er een prachtige pinguïngroep.
"Erf de ogen van je kind, kijk erdoor..."
Alle reacties Link kopieren Quote
Nutella schreef:
24-02-2024 10:20
Ik lees even mee! Ik overweeg Edinburgh en Glasgow te bezoeken, maar ik twijfel nog over Edinburgh.
Edingburgh is echt vele malen mooier naar mijn mening.
Geweldige stad , je waant je soms terug in de tijd, wat een sfeer.
traveler wijzigde dit bericht op 24-02-2024 13:16
8.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
DanaJoe72 schreef:
24-02-2024 10:23
De ondergrondse tour wilde ik heel graag doen maar zat bomvol toen ik er was.
Welke tour is dat?

Toen ik er was ben ik meegegaan met 1 van die mensen die ghost tours geven. Die op de royal mile toeristen staan te ronselen. Was echt het allerleukste dat ik in Edinburgh gedaan heb.

Hij was heel theatraal, bijzondere verhalen en hij had een sleutel om in de catacomben onder de grond te gaan inderdaad.

Paar jaar later nog een keer met andere vrienden geweest bij een andere verhalenverteller, maar was aanzienlijk minder begaafde gids.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen er ook heen deze voorzomer, maar ik vind gewoon nérgens een overnachtingsplaats voor een normale prijs o_o Zelfs AirBB niet onder de 150-200 euro.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
24-02-2024 12:03
Wij willen er ook heen deze voorzomer, maar ik vind gewoon nérgens een overnachtingsplaats voor een normale prijs o_o Zelfs AirBB niet onder de 150-200 euro.
Wat vind je een normale prijs?
Wij hebben in oktober al geboekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hela schreef:
24-02-2024 11:06
Ik vond the National Museum of Scotland de moeite waard en ook de dierentuin omdat er toen ( 2016) 2 panda's woonden. Bovendien zijn er koala's en is er een prachtige pinguïngroep.
National museum vond ik ook echt een aanrader.

Verder ben ik nogal een Harry Potter fan. Er is daar van alles te doen rondom te boeken. Zo is er het café waar JK Rowling de boeken schreef, met daarachter de begraafplaats waar ze inspiratie vandaan haalde voor de namen. Er zijn ook allerlei Harry Potter tours, die heb ik overigens niet gedaan, met wat uitzoekwerk kan je prima zelf een route uitstippelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Edinburg is inderdaad veel meer een plaatje dan Glasgow, en Edinburgh is ook veel meer op toerisme ingericht.
Alle reacties Link kopieren Quote
- Edinburgh Castle
- The real Mary kings close
- beklimmen Artur’s Seat
- National Museum
- Royal Britannia
- Diverse Ghost tours te boeken vanaf The Royal Mile.
- Eten bij The Witchery
- cafés aan The Grassmarket
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijke stad, ik wil graag nog eens terug. Het is een sfeervolle oude stad dus daarom is alleen rondlopen al een aanrader.
The White Hart Inn is een oude cozy pub, daar hadden ze destijds vegetarische haggis, lekker!
Arthur's Seat en omliggende wandelpaden in Holyrood Park zijn een mooi rustpunt middenin de stad (al is het niet echt rustig want populair onder toeristen, maar ik vond het toch de moeite waard).

Rabbie's organiseert dagtours vanuit Edinburg waarbij op een dag meerdere hoogtepunten in de Highlands bezoekt, zoals Stirling Castle en Loch Lomond. Edinburgh Castle daarintegen vond ik niet zoveel aan.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Tafelkleed schreef:
24-02-2024 13:04
Wat vind je een normale prijs?
Wij hebben in oktober al geboekt.
Doordat ik alles met ov moet doen, zit ik al snel vast aan de wat grotere steden, en ik vind 100 euro per nacht al behoorlijk wat, zeker voor zoiets als (air) B&B.
En ik boek altijd hooguit vier/vijf maanden van te voren, en dan altijd voor de zomervakantie. Ik snap dat het begin augustus héél duur is in Edinburgh, want Taptoe (als je daar niet speciaal voor gaat, moet je de eerste drie weken van augustus echt weg blijven daar, want zó druk overal) maar in mei/juni moet je toch voor rond de 100 euro kunnen overnachten? Niet hartje centrum natuurlijk, maar dat hoef/wil ik niet eens.

Maar ik lees dus wel graag mee, wie weet vind ik zo iets :)
Alle reacties Link kopieren Quote
DrMcNinja schreef:
24-02-2024 10:21
Ik heb een tijd terug overnacht in de Fraser Suits. Je zit direct bij de Royal Mile zonder echt in de drukte te zitten.

Verder, ik vond Roadhouse Castle een mooier bezoek dan Edinburgh castle. De straten zijn simpelweg geweldig om door te wandelen en in te verdwalen. Een tour door de ondergrondse stad (het nieuwe edinburgh is op het oude gebouwd) is ook de moeite waard.

Verder zijn er veel leuke tentjes en restaurants. Natuurlijk waar je ook kan genieten van de combinatie van haggis en whisky.

Dat voor nu maar even.
Oeh klinkt leuk. Ik wil in het najaar naar Edinburg dus deze tips zijn erg welkom
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
24-02-2024 14:42
Doordat ik alles met ov moet doen, zit ik al snel vast aan de wat grotere steden, en ik vind 100 euro per nacht al behoorlijk wat, zeker voor zoiets als (air) B&B.
En ik boek altijd hooguit vier/vijf maanden van te voren, en dan altijd voor de zomervakantie. Ik snap dat het begin augustus héél duur is in Edinburgh, want Taptoe (als je daar niet speciaal voor gaat, moet je de eerste drie weken van augustus echt weg blijven daar, want zó druk overal) maar in mei/juni moet je toch voor rond de 100 euro kunnen overnachten? Niet hartje centrum natuurlijk, maar dat hoef/wil ik niet eens.

Maar ik lees dus wel graag mee, wie weet vind ik zo iets :)
Ik heb voor juni een hotel in centrum voor 800 pond ongeveer. 5 nachten zonder ontbijt.
Hoe ver van het centrum zou je willen?
Edinburgh is wel stuk duurder dan bv Dublin, vond ik
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
24-02-2024 12:03
Wij willen er ook heen deze voorzomer, maar ik vind gewoon nérgens een overnachtingsplaats voor een normale prijs o_o Zelfs AirBB niet onder de 150-200 euro.
Abodsfort guesthouse 567 voor 5 nachten? Voor 2 personen
Alle reacties Link kopieren Quote
Tafelkleed schreef:
24-02-2024 16:16
Abodsfort guesthouse 567 voor 5 nachten? Voor 2 personen
Thanks! Welke data zie jij? Ik vind 'm, in juni so far, niet onder de 200 pond per nacht, zowel niet de twee persoons, als de family. We zijn met een peuter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tafelkleed schreef:
24-02-2024 15:46
Ik heb voor juni een hotel in centrum voor 800 pond ongeveer. 5 nachten zonder ontbijt.
Hoe ver van het centrum zou je willen?
Edinburgh is wel stuk duurder dan bv Dublin, vond ik
Half uurtje met ov of zo? Komt niet aan op een kwartiertje meer of zo hoor :) Ik ben inderdaad Dublinprijzen gewend ;)

Maar ik wil TO's topic niet kapen, sorry! Ik ga terug in de meeleesstand voor tips :) Ik volg iemand op FB die vooral veel foto's in Edinburgh maakt, en ik word met iedere foto meer en meer jaloers!
Alle reacties Link kopieren Quote
* zet een streep door Glasgow *

Wat een goede tips! Ik denk dat ik nu meer neig naar Edingburgh!
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
24-02-2024 20:19
Thanks! Welke data zie jij? Ik vind 'm, in juni so far, niet onder de 200 pond per nacht, zowel niet de twee persoons, als de family. We zijn met een peuter.
Ik keek bij booking.com maar misschien komt dat door mijn korting?
De week van 10 juni ofzo, wel op doordeweekse dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
24-02-2024 20:24
Half uurtje met ov of zo? Komt niet aan op een kwartiertje meer of zo hoor :) Ik ben inderdaad Dublinprijzen gewend ;)

Maar ik wil TO's topic niet kapen, sorry! Ik ga terug in de meeleesstand voor tips :) Ik volg iemand op FB die vooral veel foto's in Edinburgh maakt, en ik word met iedere foto meer en meer jaloers!
Vroeg boeken scheelt echt, wat ik heb geboekt in oktober ofzo ( holy road hotel) voor juni, is nu 500 pond duurder die week
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
24-02-2024 14:46
Oeh klinkt leuk. Ik wil in het najaar naar Edinburg dus deze tips zijn erg welkom
Met dien ten verstande dat ik Holyrood castle had moeten zeggen in plaats van roadhouse castle 😊.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven