Een verre reis, waar zou jij heen gaan?
donderdag 22 mei 2008 om 09:53
Noord-Amerika! Daar ga ik namelijk in oktober heen, rondreizen in New England en Canada. We landen in New York en huren daar een auto om mee rond te rijden. We slapen in motels en misschien zelfs wel in de auto . Het lijkt me helemaal geweldig!
Maar goed, ik heb een uitgesproken voorkeur voor niet-warme landen, en Thailand zit er met mijn huidje gewoon niet in. Nieuw-Zeeland schijnt trouwens erg mooi te zijn, dus in hun winter wil ik daar nog wel eens heen.
Maar goed, ik heb een uitgesproken voorkeur voor niet-warme landen, en Thailand zit er met mijn huidje gewoon niet in. Nieuw-Zeeland schijnt trouwens erg mooi te zijn, dus in hun winter wil ik daar nog wel eens heen.
donderdag 22 mei 2008 om 11:18
Ik ga naar Suriname, gecombineerd met een week relaxen op Curacao.
Maar wat zoek je in een bestemming?
Ik vond zelf India heel mooi (maar mss niet zo geschikt als het je eerste verre reis is).
China vond ik ook heel gaaf, en wilde altijd een keer naar Machu Pichu, dus Peru was ook gaaf.
Heb je bijv. niet zo iets van wilde altijd al naar (chinese muur, Taj Mahal etc.....) dan ga je daar nu gewoon heen en kan je zo langzaam je lijstje "afwerken".
Ik wilde altijd nog eens naar het Cuba van Fidel Castro, maar vrees dat ik te laat ga komen...
Maar wat zoek je in een bestemming?
Ik vond zelf India heel mooi (maar mss niet zo geschikt als het je eerste verre reis is).
China vond ik ook heel gaaf, en wilde altijd een keer naar Machu Pichu, dus Peru was ook gaaf.
Heb je bijv. niet zo iets van wilde altijd al naar (chinese muur, Taj Mahal etc.....) dan ga je daar nu gewoon heen en kan je zo langzaam je lijstje "afwerken".
Ik wilde altijd nog eens naar het Cuba van Fidel Castro, maar vrees dat ik te laat ga komen...
donderdag 22 mei 2008 om 14:19
Weet je wat ik zo moeilijk vind... dat je van tevoren bij een ver land niet goed kan inschatten of het backpacker-friendly is, en of het te doen is om als vrouw alleen te backpacken.
Heb veel gebackpackt in Europa, maar wil dolgraag naar een ver land. Alleen tja, dat dus..
Als je nog nooit in Thailand ben geweest lijkt me dat ontzettend leuk om mee te beginnen. China schijnt super te zijn (veel positieve reisverhalen gehoord), maar moeilijk te bebackpacken. Mexico, ook mooi, maar veel criminaliteit en gevaarlijk...
Heb veel gebackpackt in Europa, maar wil dolgraag naar een ver land. Alleen tja, dat dus..
Als je nog nooit in Thailand ben geweest lijkt me dat ontzettend leuk om mee te beginnen. China schijnt super te zijn (veel positieve reisverhalen gehoord), maar moeilijk te bebackpacken. Mexico, ook mooi, maar veel criminaliteit en gevaarlijk...
donderdag 22 mei 2008 om 14:41
Sarinadanae, Thailand is goed te doen, ook voor een vrouw alleen. Sowieso kom je altijd mensen tegen met wie je even kunt meereizen. Iedereen spreekt er Engels (misschien handig als je Thais net zo vloeiend is als dat van mij), het eten is er super en alles is prima geregeld!
Tip voor alleenreizende vrouwen: draag een (trouw)ring. Geldt voor meerdere landen.
Doe hem wel af als je op zoek bent naar een leuke vakantieliefde...
Tip voor alleenreizende vrouwen: draag een (trouw)ring. Geldt voor meerdere landen.
Doe hem wel af als je op zoek bent naar een leuke vakantieliefde...
vrijdag 23 mei 2008 om 16:27
Ik vond china echt prima te doen! Tuurlijk moet je je instellen op wat meer taalproblemen dan elders. (maar met een hoe en wat in het chinees kom je echt een heel eind!)
Openbaar vervoer vond ik echt prima (op veel treinstations bijv. een loket voor buitenlanders waar ze dus ook twee woorden engels spreken), goede betaalbare hotels, goedkope binnenlandse vluchten en gewoon zo#n ander land qua indrukken.
Openbaar vervoer vond ik echt prima (op veel treinstations bijv. een loket voor buitenlanders waar ze dus ook twee woorden engels spreken), goede betaalbare hotels, goedkope binnenlandse vluchten en gewoon zo#n ander land qua indrukken.
maandag 26 mei 2008 om 23:03
Ik backpack vaak alleen en vind het geweldig.
In december is het hartje zomer in Nieuw Zeeland, dus dan zijn de temperaturen goed en dat land is zooo mooi en helemaal prima om alleen te gaan backpacken.
Ik zou ook Japan zeggen, dat land is geweldig maar in december zou ik niet naar Japan gaan, te koud.
Boebele, maak een lijstje van landen waar je sowieso graag heen zou willen gaan en ga gewoon erover rondgooglen.
Ik ben vaak zo begonnen met reizen plannen, een land in mijn hoofd, en al googlend kwam ik opeens andere reisbestemmingen tegen waar ik in eerste instantie nooit over had nagedacht maar al lezende of gewoon toevallig tegenkwam en dacht........hey....dat gaat het worden!
Succes met een bestemming kiezen !!
In december is het hartje zomer in Nieuw Zeeland, dus dan zijn de temperaturen goed en dat land is zooo mooi en helemaal prima om alleen te gaan backpacken.
Ik zou ook Japan zeggen, dat land is geweldig maar in december zou ik niet naar Japan gaan, te koud.
Boebele, maak een lijstje van landen waar je sowieso graag heen zou willen gaan en ga gewoon erover rondgooglen.
Ik ben vaak zo begonnen met reizen plannen, een land in mijn hoofd, en al googlend kwam ik opeens andere reisbestemmingen tegen waar ik in eerste instantie nooit over had nagedacht maar al lezende of gewoon toevallig tegenkwam en dacht........hey....dat gaat het worden!
Succes met een bestemming kiezen !!
dinsdag 27 mei 2008 om 16:14
Ik ben jaren geleden naar Maleisië geweest. Super vriendelijke mensen, de meesten spreken er engels, lekker eten, mooie natuur heel divers ook, relatief klein land dus je kan er veel van zien zonder heel veel te moeten reizen. Ik ben trouwens alleen op het schiereiland geweest. Borneo lijkt me ook nog geweldig voor een andere keer.
Volgens mij maken deze berichten het alleen maar moeilijker om te kiezen maar veel succes en plezier gewenst!
Volgens mij maken deze berichten het alleen maar moeilijker om te kiezen maar veel succes en plezier gewenst!
dinsdag 27 mei 2008 om 16:20
Ik ben in Feb/Maart naar Nieuw Zeeland geweest, in mijn eentje, helemaal geweldig. Zeer zeker aan te raden, alles is ingericht op backpackers, de hostels zijn overhet algemeen erg goed en de mensen erg vriendelijk.
Kijk ook eens hier: www.couchsurfing.com handig om mensen te leren kennen.
Zelf wil ik volgend jaar naar Vietnam/Cambodja/Laos voor een aantal weken.
succes en veel plezier.
Kijk ook eens hier: www.couchsurfing.com handig om mensen te leren kennen.
Zelf wil ik volgend jaar naar Vietnam/Cambodja/Laos voor een aantal weken.
succes en veel plezier.
woensdag 28 mei 2008 om 16:52
donderdag 29 mei 2008 om 14:58
donderdag 29 mei 2008 om 15:01
Ik ben net 2,5 week in Florida geweest, was erg leuk.
Toevallig had ik het er gisteravond met mijn man over waar we nog meer allemaal heen zouden willen. Op nr. 1 staat voor ons allebei New York. Dus dat gaan we aan het einde van het jaar of begin volgend jaar doen. Nr. 2 is voor mijn man Australie en voor mij het verre Oosten. En nr. 3 is Zuid-afrika, een lekkere luxe verzorgde vakantie met een safari.
Toevallig had ik het er gisteravond met mijn man over waar we nog meer allemaal heen zouden willen. Op nr. 1 staat voor ons allebei New York. Dus dat gaan we aan het einde van het jaar of begin volgend jaar doen. Nr. 2 is voor mijn man Australie en voor mij het verre Oosten. En nr. 3 is Zuid-afrika, een lekkere luxe verzorgde vakantie met een safari.