Efteling bosrijk
zaterdag 18 augustus 2012 om 20:40
Hoi,
Wij willen met vrienden een weekend naar Efteling Bosrijk, maar als ik internet moet geloven zit dit voor de komende 9 maanden al vol, elk weekend. Kijk ik op de verkeerde sites? Iemand een idee waar ik wel een weekend kan boeken (bij vrij uit is alleen aankomst op maandag en woensdag vrij en bij de site van efteling bosrijk zelf idem dito)
Wij willen met vrienden een weekend naar Efteling Bosrijk, maar als ik internet moet geloven zit dit voor de komende 9 maanden al vol, elk weekend. Kijk ik op de verkeerde sites? Iemand een idee waar ik wel een weekend kan boeken (bij vrij uit is alleen aankomst op maandag en woensdag vrij en bij de site van efteling bosrijk zelf idem dito)
zaterdag 18 augustus 2012 om 21:35
quote:Ivetje schreef op 18 augustus 2012 @ 21:14:
Ligt er natuurlijk wel aan hoe oud de kids zijn. Als ze ouder dan 3 zijn scheelt het wel. Wat kost entree voor volwassenen nu? Euro of 32? Voor 4 dagen ben je dan ook al 130 euro pp kwijt...dan overnacht je als volwassenen dus gratis
Nadeel van de efteling is dat je zowat aangwezen bent op hun accomodaties. Er zit niks op loopafstand verder zowat. Als je bv kijkt naar europapark (duitsland). Dat hele dorp er omheen bestaat uit gasthuizen. Daar logeer je voor een prikkie om de hoek van het park met ontbijt op zijn duits! Stuk beter geregeld dan bij de efteling. Hotel van ze is overigens ook erg overrated. Heb er gelogeerd, maar de kamers zijn vrij standaard en het is echt prijzig! Wat dat betreft is bosrijk wel een stuk sfeervoller dan het hotel.Valt wel mee toch? Je hebt op 1500 meter het NH hotel zitten. Als je niet wilt lopen dan kun je nog de nabijgelegen bus pakken voor een paar haltes.
Ligt er natuurlijk wel aan hoe oud de kids zijn. Als ze ouder dan 3 zijn scheelt het wel. Wat kost entree voor volwassenen nu? Euro of 32? Voor 4 dagen ben je dan ook al 130 euro pp kwijt...dan overnacht je als volwassenen dus gratis
Nadeel van de efteling is dat je zowat aangwezen bent op hun accomodaties. Er zit niks op loopafstand verder zowat. Als je bv kijkt naar europapark (duitsland). Dat hele dorp er omheen bestaat uit gasthuizen. Daar logeer je voor een prikkie om de hoek van het park met ontbijt op zijn duits! Stuk beter geregeld dan bij de efteling. Hotel van ze is overigens ook erg overrated. Heb er gelogeerd, maar de kamers zijn vrij standaard en het is echt prijzig! Wat dat betreft is bosrijk wel een stuk sfeervoller dan het hotel.Valt wel mee toch? Je hebt op 1500 meter het NH hotel zitten. Als je niet wilt lopen dan kun je nog de nabijgelegen bus pakken voor een paar haltes.
zaterdag 18 augustus 2012 om 21:35
Europapark is hier helaas nog vrij onbekend. Het is het nr.1 pretpark van duitsland en er is voor kleine kinderen genoeg te doen! Maar je hebt daar wel echt op zijn minst 2 dagen nodig, het is heel groot! Maar voor alle leeftijden zijn er leuke attracties en ook voor de ouders is het leuk. Mijn ouders zijn meegeweest 2 jaar terug (leeftijd 54 en 62) en die vonden het ook geweldig! Zijn in vanalles meegeweest, zelfs mijn moeder, en de hele aankleding is gewoon al zo mooi dat je je er ook prima vermaakt als je nergens in gaat
zaterdag 18 augustus 2012 om 21:38
quote:nellaaa schreef op 18 augustus 2012 @ 21:35:
[...]
Valt wel mee toch? Je hebt op 1500 meter het NH hotel zitten. Als je niet wilt lopen dan kun je nog de nabijgelegen bus pakken voor een paar haltes.Ik doelde meer op gasthuizen of een b&b ofzo nh is volgens mij zowat het enige dat in de buurt zit en die zijn nog best prijzig. Voor een 2-persoons kamer in september (weekend) ben je per nacht al 72 euro kwijt! Echt goedkope overnachtingsmogelijkheden heb je niet bij de efteling vlakbij.
[...]
Valt wel mee toch? Je hebt op 1500 meter het NH hotel zitten. Als je niet wilt lopen dan kun je nog de nabijgelegen bus pakken voor een paar haltes.Ik doelde meer op gasthuizen of een b&b ofzo nh is volgens mij zowat het enige dat in de buurt zit en die zijn nog best prijzig. Voor een 2-persoons kamer in september (weekend) ben je per nacht al 72 euro kwijt! Echt goedkope overnachtingsmogelijkheden heb je niet bij de efteling vlakbij.
zaterdag 18 augustus 2012 om 22:22
Er gaat een monorail door het park eventueel, dus die kan je met de kleintjes nemen. Verder is het zoals bij de efteling qua grootte denk ik ongeveer. Maar er staan veel meer attracties bij elkaar. Efteling heeft nogal wat "lege" stukken tussen attracties en dat heb je in europapark niet. Weet niet waar je woont, maar het is wel een eind rijden. Ligt in het zuiden van duitsland vlakbij Strasbourg. Via booking.com kan je gasthuizen zoeken of via google. Wij hebben zelf bij gasthuis Jäger overnacht een keer en dat was echt super! Dit is de website : http://www.pension-jaeger-rust.de/
Je loopt de hoek om en dan zo het park in vanaf daar. Maar het hele dorp is 1 groot gasthuis, dus een plek vinden zal daar geen probleem zijn
Je loopt de hoek om en dan zo het park in vanaf daar. Maar het hele dorp is 1 groot gasthuis, dus een plek vinden zal daar geen probleem zijn
maandag 20 augustus 2012 om 14:11
Bosrijk ik leuk! Wij hadden wel een aanbieding geboekt in januari waardoor we 1 nacht gratis kregen. En ivm studiedag konden we 3 dagen door de efteling lopen.
Ik vond het het geld dubbel en dwars waard. Het zijn echt prachtige luxe huisjes van alle gemakken voorzien. Als je eenmaal hier bent geweest wil je geen Landal huisje meer! Opgemaakte bedden met klaasvaak dekbedden, slaapmutsjes, er liggen dikke handdoeken klaar evenals theedoek ,keukendoek etc. Koffiepads en thee ligt klaar. Efteling tv voor de kids, voorleesboekje, het is echt helemaal af. Er is een zwembadje bij, niet groot maar lekker om even te zwemmen na een dag efteling. Daarna door het mooie donkere bos terug naar het knusse huisje, helemaal top.
Ik ben alweer aan het sparen..
Ik vond het het geld dubbel en dwars waard. Het zijn echt prachtige luxe huisjes van alle gemakken voorzien. Als je eenmaal hier bent geweest wil je geen Landal huisje meer! Opgemaakte bedden met klaasvaak dekbedden, slaapmutsjes, er liggen dikke handdoeken klaar evenals theedoek ,keukendoek etc. Koffiepads en thee ligt klaar. Efteling tv voor de kids, voorleesboekje, het is echt helemaal af. Er is een zwembadje bij, niet groot maar lekker om even te zwemmen na een dag efteling. Daarna door het mooie donkere bos terug naar het knusse huisje, helemaal top.
Ik ben alweer aan het sparen..