Egmond aan zee

11-07-2013 14:20 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Wij gaan een weekend naar Egmond aan zee! Lekker hotel! Morgen schijnt het weer niet al te best te worden... Iemand tips om te doen bij minder goed weer? We wilden misschien naar Alkmaar naar de kaasmarkt... Lijkt me leuk wen keer te zien!! Heb op internet al gezocht maat zie alleen een zee aquarium in Bergen aan zee. Ook andere tips zijn welkom!!
Heerhugowaard zou ik ook niet aanraden...... Enkhuizen is prachtig, maar veel te ver van Egmond..

Met mooi weer lekker de duinen in gaan. Het is er zo mooi. Schoorl is leuk, Bergen ook heel leuk. Bergen aan zee heb ik niet zoveel mee.. Egmond is ook heel leuk. Richting Bakkum/Castricum is het ook prachtig. Zit een heel leuk tentje waar je super goed kunt lunchen! Als je die kant op gaat zou ik daar zeker stoppen.

Veel plezier in ieder geval!
quote:a_nick_is_crini schreef op 11 juli 2013 @ 22:18:

[...]

Als je echt LEUK wilt shoppen: oude stad Alkmaar (dus buiten de lange winkelstraten).

Verder is alles al genoemd; Bergen is erg leuk dorpje, Bergen aan zee is leuk voor t strand en de duinen, als plaatsje heeft het buiten het Aquarium waar je in no time door bent (wel leuk met kinderen) niks. Schoorl en Egmond aan zee zijn zelf wel leuke dorpjes om door te struinen. Klimduin in Schoorl beklimmen en dan afdalen voor een wandeling naar de Berenkuil. Heiloo heeft vooral mooie bossen, je kan er leuk fietsen. Ook fietsen door de duinen is leuk (van Bergen aan zee tot Schoorl aan zee of nog verder).

Enkhuizen en Hoorn zijn ook leuk, maar weer een stukje verder, zeker vanaf Egmond. Haarlem is ook een leuke winkelstad, maar ook een stuk verder.

Bovenop 't Klimduin kun je ook nog een paar honderd meter doorlopen, links aanhouden, is een leuk uitkijkpunt met zicht op zee (4 km verder....)

En een Zilte Zoen vestiging onderaan het Klimduin)
Die is visboer is echt top! Heb er zelf gewerkt!

Weet alleen niet of de zelfde eigenaar erin zit
.
Geniet vooral van de duinen. Fiets via het bos naar Castricum aan zee en ga wat drinken op het terras. Zeezicht, links naast de strandafgang, is top. Voor minder weer heb je in Castricum ook op vrijdag de weekmarkt in het centrum. Parkeren in de ondergrondse garage ingang Torenstraat en je bent er al. Geesterduin is een overdekt WC. Niets bijzonders maar parkeren ernaast en er zit van alles.

De kaasmarkt? Een "tourist trap" waar locals graag wegblijven...

-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven