Egmond aan zee

11-07-2013 14:20 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Wij gaan een weekend naar Egmond aan zee! Lekker hotel! Morgen schijnt het weer niet al te best te worden... Iemand tips om te doen bij minder goed weer? We wilden misschien naar Alkmaar naar de kaasmarkt... Lijkt me leuk wen keer te zien!! Heb op internet al gezocht maat zie alleen een zee aquarium in Bergen aan zee. Ook andere tips zijn welkom!!
De kaasmarkt is alleen op vrijdag, voor als je dat nog niet wist.

Verder kun je met dit weer best strandwandelingen/ duinwandelingen maken, kopjes koffie drinken bij de strandtenten en op miraculeuze wijze vinden Egmond bezoekers het altijd leuk om naar Heiloo te fietsen en daar vis bij de visboer te eten (vraag me niet waarom, maar het is altijd stervensdruk met toeristen in Het Hoekstuk bij de visboer)
Alkmaar is een leuke stad en best wel dichtbij. Genoeg winkels, terrasjes en inderdaad de kaasmarkt op vrijdag. Egmond heeft een klein winkelstraatjes met wat (kleding)winkeltjes.

Ook het nabijgelegen Bergen is heel erg leuk (tenminste Bergen Binnen, Bergen aan Zee vind ik zelf niet zoveel aan). Bos om lekker te wandelen en winkeltjes en veel restaurantjes en terrasjes.

Veel plezier.
Alkmaar is leuk! De kaasmarkt is alleen 's morgens, dus ga niet te laat die kant op. Ik vind de kaasmarkt helemaal niks.. maar de stad is wel gezellig met veel kraampjes en zo. Echt heel leuk is een rondvaart door Alkmaar. Vlakbij de kaasmarkt kun je opstappen. De Oude Stad is ook leuk om even door te lopen, Biermuseum misschien. Veel plezier!
Ja ik wist dat de kaasmarkt alleen op vrijdagochtend is, we vertrekken dadelijk dus dat gaat lukken!! Ok even onthouden wie weet is de vis daar wel speciaal ?
quote:sunnysunshine schreef op 11 juli 2013 @ 14:56:

Ja ik wist dat de kaasmarkt alleen op vrijdagochtend is, we vertrekken dadelijk dus dat gaat lukken!! Ok even onthouden wie weet is de vis daar wel speciaal ?haha, nou ja, ik heb er praktisch naast gewoond en wij haalden daar eigenlijk nooit vis, maar wie weet, hebben we al die jaren wat gemist.
? Was maar deed ie niet op de telefoon. Rondvaart klinkt ook leuk!!
quote:sunnysunshine schreef op 11 juli 2013 @ 14:56:

Ja ik wist dat de kaasmarkt alleen op vrijdagochtend is, we vertrekken dadelijk dus dat gaat lukken!! Ok even onthouden wie weet is de vis daar wel speciaal ?

Dan kun je beter in de voorstraat in Egmond aan Zee een visje eten. Die vond ik erg lekker (blauwe tent met een terrasje in het begin van de straat) Als ik in Egmond ben dan loop ik er snel even langs.

Verder met slecht weer: Alkmaar is inderdaad leuk. Ik vermaak me ook erg goed met mensen kijken op (overdekte) terrasjes. De kaasmarkt vind ik vooral erg druk.
Inderdaad visje eten kan je beter in Egmond doen. Heiloo valt verder niet zoveel te beleven.
Rondvaart is zeker leuk. Je moet wel een beetje uitkijken voor de bruggetjes, die zijn nogal laag dus je moet wel van bukken houden. Eén bruggetje was zo laag, als de boot daar onder door ging moest iedereen op de grond gaan liggen. Dat bruggetje noemden we 'de Kaasschaaf" .

In Alkmaar moet je ook zeker even gaan kijken in de oude stad (Hekelstraat, Fnidsen etc.). Onwijs leuke winkeltjes hebben ze daar.

En als je meer zin hebt in de natuur is de Boswachterij Schoorl ook een aanrader.
Het zeeaquarium stelt niet veel voor, in tien minuten ben je erdoor heen.
Ik vind Bergen aan Zee s'eau oui s'eau een dooie boel. Bergen-Binnen is veel leuker.
laat maar weer..
Laat maar wee??
Op de fiets door de duinen en dan stoppen in verschillende plaatsjes!
Je kan ook zelf een bootje huren in Alkmaar, misschien ook leuk. Voor als je van sportief houdt: een mountainbike huren in Bergen en dan de duinen is. Geloof dat er een speciale route is voor mbt'ers.
Midden in het plaatsje naast de kerk zit een VV. Daar zijn o.a. wandel/fietsroutes en de laatste activiteiten bekend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bergen en omgeving is leuk (kunstenaardorp, wandelen en leuke horeca)

Schoorl met het zandduin is een mooi plaatsje.

Er bestaat tevens een wanderroute het monnikenpad die langs een abdij loopt waar o.a. bier wordt gebrouwen ..etc
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat je kunt doen in de buurt van Egmond aan Zee.

1. Binnenstad van alkmaar bezoeken

2. Heerhugowaard heeft een groot overdekt winkelcentrum (120 winkels dacht ik)

3. Je kan de duinen in gaan van Egmond aan zee en Bergen aan zee.

4. Geestmeerambacht in alkmaar, dit is een grote park (recreatie gebied) met een grote meer waar je kunt fietsen en wandelen.

5. Karten in Limmen

6. Leuk voor de kids de Kinderboerderij in alkmaar bezoeken

In ieder geval veel plezier!
Zuiderzee Museum in Enkhuizen?
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Bedankt voor alle tips!! Zal eens kijken welke we in praktijk gaan brengen!
Het winkelcentrum in Heerhugowaard ! Overdekt 120 winkels echt heel erg leuk en gezellig
Ik zou mijn tijd besteden aan bos, duin, strand en de leuke kleine plaatjees, biologische boerderijen die hun groente verkopen aan de weg, de lokale horeca en winkeltjes ipv een overdekt winkelcentrum.
Ik ben ook 1x in dat winkelcentrum geweest, wat een verschrikking. Ik zou het echt niet doen als ik lekker in Egmond aan het uitwaaien zou zijn.
quote:leukemode schreef op 11 juli 2013 @ 21:22:

Het winkelcentrum in Heerhugowaard ! Overdekt 120 winkels echt heel erg leuk en gezellig

whoehahahahahahaahahahaha grapjas!

Laat me raden, jij woont in HHW?

Als je echt LEUK wilt shoppen: oude stad Alkmaar (dus buiten de lange winkelstraten).

Verder is alles al genoemd; Bergen is erg leuk dorpje, Bergen aan zee is leuk voor t strand en de duinen, als plaatsje heeft het buiten het Aquarium waar je in no time door bent (wel leuk met kinderen) niks. Schoorl en Egmond aan zee zijn zelf wel leuke dorpjes om door te struinen. Klimduin in Schoorl beklimmen en dan afdalen voor een wandeling naar de Berenkuil. Heiloo heeft vooral mooie bossen, je kan er leuk fietsen. Ook fietsen door de duinen is leuk (van Bergen aan zee tot Schoorl aan zee of nog verder).

Enkhuizen en Hoorn zijn ook leuk, maar weer een stukje verder, zeker vanaf Egmond. Haarlem is ook een leuke winkelstad, maar ook een stuk verder.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven