Egypte eind oktober/begin november
maandag 23 mei 2011 om 21:44
Hallo,
Gezien ik deze zomer geen vakantie kan nemen wil ik graag in oktober/november een weekje naar de zon. Egypte (all inn) lijkt me wel iets. Ik ga met een vriendin en onze 2 dochters en zij wil graag een boulevard of iets dergelijks waar we kunnen wandelen zodat we niet vastzitten aan een resort. Wie heeft tips?
Gezien ik deze zomer geen vakantie kan nemen wil ik graag in oktober/november een weekje naar de zon. Egypte (all inn) lijkt me wel iets. Ik ga met een vriendin en onze 2 dochters en zij wil graag een boulevard of iets dergelijks waar we kunnen wandelen zodat we niet vastzitten aan een resort. Wie heeft tips?
maandag 23 mei 2011 om 21:55
Ligt een beetje aan wat voor soort vakantie je wilt.
El Gouna en Dahab vind ik allebei erg leuk, maar wel heel verschillend.
Dahab is heel relaxed. Vooral mooi als je wilt duiken. Sommigen noemen de sfeer hippie-achtig. Veel hotels zijn low budget.
El Gouna is veel luxer, echt vakantiegevoel. Luxe boten, mooie hotels, leuke restaurantjes enz.
Ik vind allebei leuk en dus wissel ik ze af. Ik ga ook wel naar Taba, maar daar heb je niet echt een boulevard of iets dergelijks. Ook is het een stuk duurder. Maar wel heel fijn om daar op vakantie te zijn.
El Gouna en Dahab vind ik allebei erg leuk, maar wel heel verschillend.
Dahab is heel relaxed. Vooral mooi als je wilt duiken. Sommigen noemen de sfeer hippie-achtig. Veel hotels zijn low budget.
El Gouna is veel luxer, echt vakantiegevoel. Luxe boten, mooie hotels, leuke restaurantjes enz.
Ik vind allebei leuk en dus wissel ik ze af. Ik ga ook wel naar Taba, maar daar heb je niet echt een boulevard of iets dergelijks. Ook is het een stuk duurder. Maar wel heel fijn om daar op vakantie te zijn.
maandag 23 mei 2011 om 21:57
Egypte is een geweldig land, maar de mannen zijn op zijn zachtst gezegd nogal intimiderend. Het zou niet direct het eerste land zijn waar ik als twee moeder met twee dochters (geen idee hoe oud die zijn) alleen naar toe zou gaan. Het is een van de weinige landen waar mijn man als een bodyguard om me heeft gelopen en ik geen seconde zonder hem ben geweest. Kan je niet een resort met boulevard vinden?
maandag 23 mei 2011 om 22:11
Gezien de politieke ontwikkelingen in het land, zou ik het even helemaal laten om daar heen te gaan tot de verkiezingen geweest zijn en hopelijk de rust is weergekeerd.
Verder vind ik het ook niet echt een land voor vrouwen alleen. Zelf in je hotel word je al aangesproken door het personeel en daarbuiten wordt het niet leuker. Ik zou eerder kiezen voor de Canarische eilanden als je niet te duur en niet te ver wilt.
Verder vind ik het ook niet echt een land voor vrouwen alleen. Zelf in je hotel word je al aangesproken door het personeel en daarbuiten wordt het niet leuker. Ik zou eerder kiezen voor de Canarische eilanden als je niet te duur en niet te ver wilt.
maandag 23 mei 2011 om 22:13
Ik ben afgelopen jaar eind okt naar Sharm el Sheikh geweest, tempratuur was heerlijk ong 36 graden. Niks van opdringerige mannen gemerkt.
Heb wel op 5 sterren resort gezeten, raad dit wel aan aangezien ik denk dat die hygiene anders ver te zoeken is.
Hoe oud zijn je kinderen? Wij hadden ook kleine kinderen bij, maar voor 1tje was het eigenlijk te warm en die was toen 1 jaar.
Heb wel op 5 sterren resort gezeten, raad dit wel aan aangezien ik denk dat die hygiene anders ver te zoeken is.
Hoe oud zijn je kinderen? Wij hadden ook kleine kinderen bij, maar voor 1tje was het eigenlijk te warm en die was toen 1 jaar.
maandag 23 mei 2011 om 22:32
dinsdag 24 mei 2011 om 07:22
Mijn ouders zijn momenteel op vakantie in Egypte. Eerste keer Egypte en ze zijn razend enthousiast, het is er gradioos,haha. Ze doen een nijlcruise en als ik het goed begrepen heb, is de felucca tocht (boottocht) niet doorgegaan omdat het iets te onrustig was. Maar ze merken helemaal niks en ze willen in september zelfs terug voor een strandvakantie. Ze hebben ook nog een dagje Caïro geboekt, maar of dat doorgaat is natuurlijk nog de vraag.
dinsdag 24 mei 2011 om 18:10
Poeh, wat een overdreven verhalen hierboven. Ik kom net terug van een maand in Egypte en heb me er - als alleen reizende vrouw - geen seconde onveilig gevoeld. Natuurlijk zijn sommige mannen wat assertiever dan we ze hier gewend zijn maar je kunt ze met een 'la shukran' altijd afwimpelen en bedreigend is het nooit.
Ik heb alles kunnen wat ik wilde zien (ook een toch met een feloeka gedaan) en heb alleen het Koptische paasfeest waarvoor ik uitgenodigd werd in Luxor overgeslagen - omdat er spanningen schenen te zijn, waarvan ik toen overigens niet gemerkt heb. Verder vond ik het vooral erg indrukwekkend en bijzonder om alle monumenten te zien - soms als vrijwel enige bezoeker. Natuurlijk moet je de situatie goed in de gaten houden (vooral rondom de verkiezingen) maar het is er nu rustig en het reisadvies is daar ook naar. Ik zou iedereen aanraden om er heen te gaan, het land en de mensen verdienen het.
Ik ben overigens met een grote boog om de bekende badplaatsen heen gereisd, maar Dahab vond ik idd erg relaxed - prachtig snorkelen en een mooie uitvalsbasis voor de Sinai woestijn.
Nou ja, eigenlijk heb je dus niks aan mijn reactie.. Stiekem vind ik dat je Egypte te kort doet door er in een resort te gaan zitten! Maar toch veel plezier!
Ik heb alles kunnen wat ik wilde zien (ook een toch met een feloeka gedaan) en heb alleen het Koptische paasfeest waarvoor ik uitgenodigd werd in Luxor overgeslagen - omdat er spanningen schenen te zijn, waarvan ik toen overigens niet gemerkt heb. Verder vond ik het vooral erg indrukwekkend en bijzonder om alle monumenten te zien - soms als vrijwel enige bezoeker. Natuurlijk moet je de situatie goed in de gaten houden (vooral rondom de verkiezingen) maar het is er nu rustig en het reisadvies is daar ook naar. Ik zou iedereen aanraden om er heen te gaan, het land en de mensen verdienen het.
Ik ben overigens met een grote boog om de bekende badplaatsen heen gereisd, maar Dahab vond ik idd erg relaxed - prachtig snorkelen en een mooie uitvalsbasis voor de Sinai woestijn.
Nou ja, eigenlijk heb je dus niks aan mijn reactie.. Stiekem vind ik dat je Egypte te kort doet door er in een resort te gaan zitten! Maar toch veel plezier!
dinsdag 24 mei 2011 om 19:30
@festina_lente
Goed te lezen dat jij zo'n fijne reis hebt gehad. Feit blijft echter dat het nu relatief rustig is in afwachting van de verkiezingen, maar dat niemand weet wat er daarna gaat gebeuren. Om dan nu al een reis voor 2 moeders en hun 2 dochters die kant op te boeken voor oktober/november lijkt mij - op zijn zachtst gezegd - niet verstandig. Het is echt geen land waar je wilt stranden als het er onrustig is. De laatste opstand heeft bewezen dat de badplaatsen daar niet van gevrijwaard blijven.
En voor wat betreft de opdringerige heren, ik heb daar samen met een vriendin tijdens 2 reizen wel degelijk last van ondervonden. En dan ben ik echt wel wat gewend! Het was niet bangstigend, maar wel ronduit vervelend.
Goed te lezen dat jij zo'n fijne reis hebt gehad. Feit blijft echter dat het nu relatief rustig is in afwachting van de verkiezingen, maar dat niemand weet wat er daarna gaat gebeuren. Om dan nu al een reis voor 2 moeders en hun 2 dochters die kant op te boeken voor oktober/november lijkt mij - op zijn zachtst gezegd - niet verstandig. Het is echt geen land waar je wilt stranden als het er onrustig is. De laatste opstand heeft bewezen dat de badplaatsen daar niet van gevrijwaard blijven.
En voor wat betreft de opdringerige heren, ik heb daar samen met een vriendin tijdens 2 reizen wel degelijk last van ondervonden. En dan ben ik echt wel wat gewend! Het was niet bangstigend, maar wel ronduit vervelend.
woensdag 25 mei 2011 om 09:16
Zelf ben ik afgelopen november met een vriendin naar Egypte geweest. Het weer was er heerlijk en hotel was geweldig, maar we konden zelf niet van het resort af met z'n tweeen, . Je wordt er echt heel erg lastig gevallen. Terwijl we allebei echt wel wat gewend zijn als vervente reizigsters. Uiteindelijk zijn we op de laatste dag onder begeleiding van een groep waar ook mannen bij waren de straat op geweest. Toen werden we wel meer met rust gelaten. Maar als vrouwen en kinderen alleen zou ik het afraden om naar Egypte te gaan.
vrijdag 27 mei 2011 om 16:11
Eens met blauwwolkje, je kan als vrouw in Egypte echt niet normaal rondlopen. Nergens. Ik liep gearmd met mijn broer en werd zelfs nog lastig gevallen. Dus nee ik zou Egypte niet aanraden, zeker als je met 2 jonge meiden gaat.
Die kunnen nergens veilig heen.
Zou lekker naar Griekenland gaan of naar de Canarische eilanden idd.
Die kunnen nergens veilig heen.
Zou lekker naar Griekenland gaan of naar de Canarische eilanden idd.
vrijdag 27 mei 2011 om 20:02
Nergens, Rogue? Op basis waarvan beweer je dat? Het spijt me als ik jou of iemand anders beledig, maar ik heb het idee dat je als je als 'resorttoerist' niet echt een representatief beeld van het land krijgt. Als je zoals blauwwolkje welgeteld één dagje van je resort (in een ontzettend toeristische badplaats, waarschijnlijk) af gaat, prima hoor, maar dan vind ik het nogal kortzichtig om meteen een heel land af te serveren..
Ik begrijp de beslissing om nu niet te gaan volledig (misschien heb ik als alleen reizende vrouw gewoon geluk gehad) maar Egypte is nog steeds één van de mooiste en leukste landen waar ik ooit geweest ben.
(En ja, deze discussie was natuurlijk eigenlijk al lang afgerond.. )
Ik begrijp de beslissing om nu niet te gaan volledig (misschien heb ik als alleen reizende vrouw gewoon geluk gehad) maar Egypte is nog steeds één van de mooiste en leukste landen waar ik ooit geweest ben.
(En ja, deze discussie was natuurlijk eigenlijk al lang afgerond.. )
vrijdag 27 mei 2011 om 20:07
Het is niet kortzichtig, ik ben er 1x geweest, heb aardig wat van het land gezien, maar vind de mensen echt verschrikkelijk. En nee ik was nergens veilig en zo knap ben ik nou ook weer niet. Ik ben niet eens blond. Ik was ook geen resorttoerist, ik was mee op een cruise. Waardoor ik dus veel gezien heb van het land en veel mensen ontmoet heb. Echter geen van allen aardig of gastvrij, wel gierig en onbetrouwbaar. Oh en ze lichten je overal op.
Het land heeft een prachtige historie en ik ben blij dat ik er zoveel van gezien heb maar voor mij was egypte echt een hel.
Het land heeft een prachtige historie en ik ben blij dat ik er zoveel van gezien heb maar voor mij was egypte echt een hel.
vrijdag 27 mei 2011 om 20:46
Nou ja, laten we het er dan op houden dat we hele andere indrukken hebben opgedaan.. Ik herken me echt totaal niet in je beschrijving namelijk. Irritante mannen, soit, maar ongastvrij, gierig en oplichten? Wat dan met al die kopjes thee die je krijgt aangeboden? En iedereen (ook de bewoners zelf) onderhandelt daar toch over alles, is dat dan oplichten?
Goed, hier gaan we niet uitkomen geloof ik.. Let's agree to disagree.
Goed, hier gaan we niet uitkomen geloof ik.. Let's agree to disagree.
zaterdag 28 mei 2011 om 10:07
Festina_lente, ben blij dat jij een goede indruk hebt gekregen.
Ik geniet nog iedere dag van het feit dat ik hier mag wonen en werken. Mijn buren zijn aardige hardwerkende mensen bij wie ik altijd aan kan kloppen als er iets is. Opstraat word ik vriendelijk gedag gezegd en de bakker/groenteboer/slager maakt zich zorgen als ik een weekje niet in zijn winkel kom. Het leven is hier gemoedelijk en prettig, ook voor een westerse met lange blonde haren.
Ik weet ook hoe vervelend mensen kunnen zijn in de toeristische gebieden, juist bij mensen die van de cruiseschepen afkomen. Maar als je zelf vriendelijk blijft en de mensen niet met Argusogen bekijkt, verandert hun houding ook. Het valt mij op dat de toeristen boos en agressief reageren, zonder af te wachten wat iemand tegen ze zegt. Hun houding is 'Ik sta op scherp en niemand zal mij belazeren.' Niet echt vriendelijk dus.
Oplichters heb je overal, helaas. Maar er zijn zoveel leuke plekken met lieve mensen, dat ik het heel jammer vind dat het land zo'n slecht imago heeft gekregen.
Ik geniet nog iedere dag van het feit dat ik hier mag wonen en werken. Mijn buren zijn aardige hardwerkende mensen bij wie ik altijd aan kan kloppen als er iets is. Opstraat word ik vriendelijk gedag gezegd en de bakker/groenteboer/slager maakt zich zorgen als ik een weekje niet in zijn winkel kom. Het leven is hier gemoedelijk en prettig, ook voor een westerse met lange blonde haren.
Ik weet ook hoe vervelend mensen kunnen zijn in de toeristische gebieden, juist bij mensen die van de cruiseschepen afkomen. Maar als je zelf vriendelijk blijft en de mensen niet met Argusogen bekijkt, verandert hun houding ook. Het valt mij op dat de toeristen boos en agressief reageren, zonder af te wachten wat iemand tegen ze zegt. Hun houding is 'Ik sta op scherp en niemand zal mij belazeren.' Niet echt vriendelijk dus.
Oplichters heb je overal, helaas. Maar er zijn zoveel leuke plekken met lieve mensen, dat ik het heel jammer vind dat het land zo'n slecht imago heeft gekregen.
zaterdag 28 mei 2011 om 19:20
Ik ben ook in Egypte geweest (rondreis) en heb behoorlijk wat van het land gezien. Echt prachtig land veel te zien en te doen maar de plaatselijke bevolking is echt een stuk minder leuk. Het is de touristische plaatsen natuurlijk wel erger dan in de binnenlanden. Maar voor rustig rondwandelen en over de boulevard lopen moet je niet in Egypte zijn. Ze hebben die wel aangelegd (naar Europees voorbeeld) maar het werkt daar gewoon anders dan in de Europese vakantielanden (waar je wel iedere avond lekker over straat kunt lopen). Vanwege alle all inn heb je weinig restaurants en veel vervelende (mannelijke) verkopers. Als je gewoon lekker in je resort vakantie wilt vieren kan dat overigens prima (hotelpersoneel kijkt wel maar gedraagt zich meestal beter). Buiten de resorts gaat het anders toe (ook als je gewoon vriendelijk bent).
Nogmaals een prachtig land maar ga er heen met de juiste verwachtingen.
Nogmaals een prachtig land maar ga er heen met de juiste verwachtingen.