Egypte/Hurghada en excursies

31-08-2011 12:58 53 berichten
In november ga ik naar Hurghada en ik ben benieuwd of jullie qua excursies nog aanraders hebben. Veel mensen hebben al tegen me gezegd dat een snorkeltripje met een boot de moeite waard is dus dat ga ik zeker proberen.

Heeft iemand ook ervaring met vanuit Hurghada op excursie gaan naar de pyramides? Ik zie het niet zo zitten om urenlang in zo'n bus te moeten schommelen

Ik hoor graag jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Hoer = Hoergada
hoi, de pyramides zijn echt de moeite waard wel erg lang met de bus wij hebben er toen 9 uur over gedaan hed begrepen dat er daarna een nieuwe weg is gelegd maar dat het nog zo'n 7 over doet . wij hebben toen de 2 daagse excursie gedaan dan ga je ook nog naar het egyptisch museum erg mooi . we moesten toen wel om 3 uur snachts vertrekken . maar echt de moeite waard.
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Of zoiets ja, hurghada klinkt dan toch leuker, hahahahahaha.

Of hurg
Hoer vind ik toepasselijker voor dat ongezellige sfeerloze gat wat uitgeleefd wordt door toeristen.
Zit ook weer wat in!
quote:pingie schreef op 10 september 2011 @ 20:42:

hoi, de pyramides zijn echt de moeite waard wel erg lang met de bus wij hebben er toen 9 uur over gedaan hed begrepen dat er daarna een nieuwe weg is gelegd maar dat het nog zo'n 7 over doet .

ech nie

wij hebben toen de 2 daagse excursie gedaan dan ga je ook nog naar het egyptisch museum erg mooi . we moesten toen wel om 3 uur snachts vertrekken . maar echt de moeite waard.Ik begrijp dan zo'n reis niet, Cairo is fantastisch, wat heb je eraan om er een halve dag rond te lopen, je mist al het moois, en de rest van de week zit je op je reet in een all inclusive resort waar je niks meekrijgt van de cultuur. Boek gewoon een rondreis en ga op het laatst even een paar dagen bakken aan de rode zee ofzo.
Hoer is heel toepasselijk
Hahaha, jup....snap hem nu wel, ontvangt duizenden mensen en verdient geen reet.
Hoer is een schijnwereld, gecreëerd voor toeristen, het heeft niks met egypte te maken. Het is prostitutie van een land
quote:GiB schreef op 31 augustus 2011 @ 13:33:

[...]

Ja duh, er staan maar drie pyramides is Gizeh.

In Sakkara staan de eerder gebouwde trappiramides, met prachtige hiërogliefen.

Ga apart naar Caïro, niet vanuit Hurghada. Vind het nog altijd verbazend dat mensen niet weten hoe groot de afstanden zijn.
quote:meds schreef op 11 september 2011 @ 19:42:

Hoer is een schijnwereld, gecreëerd voor toeristen, het heeft niks met egypte te maken. Het is prostitutie van een land

Meds, ik ben het eens een keer volkomen met je eens.

Heb zelf in Egypte gewoond, in het diepe zuiden voordat al die verschikkelijke hotels er kwamen.

Moet nog altijd lachen om de term 'Egyptische Rivièra'...

De riffen zijn ook in het zuiden binnenkort wel aan gort, men is al goed op weg. De Rode Zee in Hurghada (wat je trouwens in het Egyptisch heel anders uitspreekt, dit is echt een rare toeristennaam) is nog maar een schaduw van wat hij ooit was.
en de rode zee was zo prachtig. Ben nooit in Sharm geweest, maar dat schijnt nog erger te zijn
Hurghada is vele malen walgelijker dan sharm!
Wat is de Egyptische uitspraak dan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar
Iets als erdaggah...
@susanh: mijn vriend en ik zijn in juli naar hurghada geweest voor 15 dagen. Het was hartstikke mooi weer en een hele mooi strand was verzekerd. Maar dit was ook het enige. De mensen waren hartstikke onaardig (misschien omdat het ramadan was?) En ik (als vrouw) werd ontzettend bekeken en ze maakte vunzige opmerkingen en zeiden dingen die echt niet kunnen! Maar de omgeving is wel mooi(strand etc) verder zou ik je zeker aanraden om diverse snorkeltripjes te maken, naar de schilpadden eilanden en de nemo eilanden, ook dan heb je kans om dolfijnen te spotten! Ook vonden wij de quadsafari erg leuk! Wat betreft luxor en cairo, deze 1 dags trips zijn er duur, vooral als je ze bij de desbetreffende reisorganisaties boekt(185 euro en 90 euro). Plus! Je zit erg lang in de bus (luxor 5 uur heen en 5 uur terug). Verder zou ik je NIET aanraden om naar cairo te gaan, vanwege de opstanden. Veel succes!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2014 13:18
Reden: spam
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2014 13:18
Reden: spam
% gewijzigd
En om ons dit te melden in een 3 jaar oud topic maak je een account aan? Neen, dank je, voor mijn vakantiebestemming zoek ik een land wat politiek wat minder onrustig is ....

Egypte82, eerst maar eens de huisregels lezen voordat je hier gaat spammen, ik heb je gestaft.
spam
egypte is geweldig, Cairo, Luxor, Aslan, geweldig!

Hurghada is verschrikkelijk. Je kan het dragelijk maken door excursies te ondernemen maar Cairo is heel ver weg.

Ander detail: het is nu veel te onrustig om veilig vakantie te vieren
en dit topic stamt nog uit de 1e dynastie
Bianca is haar eigen site aan het pluggen. Kon ze maar lezen, dan wist ze naar aanleiding van de laatste paar berichten in dit topic dat haar spam verwijderd zou worden... maar ja. Helaas pindakaas...
Ik vond de meerdaagse excursie naar zowel luxor en cairo geweldig!en de sunsetjeepavondje ook erg leuk.hurghada is meer om te relaxen,tussen de drukke dagen door
je gaat nu niet voor je lol naar cairo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven