eilanden cycladen

27-12-2025 21:48 2 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi ik wil deze zomer graag 10-14 dagen naar de cycladen met twee (net) volwassen kinderen. ik zou dan 3 eilanden willen aandoen en reizen met veerboot. wie heeft er tips over welke eilanden we niet mogen missen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een ervaren 'Cycladen-ganger', heb al veel eilanden bezocht, maar dan vooral de minder bekende en minder toeristische eilandjes.
Het hangt er heel erg vanaf wat je zoekt en verwacht. Drie eilanden in 10 dagen is te veel, dan heb je hooguit 3 nachten (2 volle dagen) op één eiland. Drie eilanden in 14 dagen zou kunnen, maar het reizen met ferries kost best veel tijd en in het hoogseizoen zijn veel eilanden erg druk en duur. Wil je rechtstreeks naar je 1e eiland vliegen vanuit Nederland of wil je via Athene en vanuit Piraeus met de ferry naar je 1e eiland reizen?
De populaire Cycladen eilanden zoals Santorini, Mykonos, Paros, Naxos en Milos zijn heel druk en duur in het hoogseizoen.
Als ik je een tip mag geven, anders dan de 'doorsnee-eilanden. Je kunt naar Athene vliegen, dan een vlucht naar Astypalaia, een mooi authentiek Grieks eiland, en hoewel behorend tot de Dodecanesos eilanden, wel de 'wit met blauwe dorpjes'. Vanaf Astypalaia kan je de ferry naar Amorgos nemen, wel een Cycladen eiland. Evt. als 3e eiland, als je 14 dagen de tijd hebt, zou je naar Naxos kunnen gaan, met goede ferry verbindingen, ook naar Piraeus.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven