Ergernissen op de camping
donderdag 24 juli 2025 om 17:14
We staan op een heerlijke camping. Na een aantal dagen ben ik (dacht ik) enigszins ontspannen.
Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.
Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.
Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?
Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.
Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.
Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?
Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
•
donderdag 24 juli 2025 om 17:17
Wat jij beschrijft is nou precies de reden dat ik nooit ging kamperen met mijn pubers. Ik zou me kapot hebben geschaamd. Dus ik heb wel een tip voor je campingburen: blijf thuis. Niet dat jij daar nu wat aan hebt, maar ja.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
donderdag 24 juli 2025 om 17:20
Lady*Voldemort schreef: ↑24-07-2025 17:17Wat jij beschrijft is nou precies de reden dat ik nooit ging kamperen met mijn pubers. Ik zou me kapot hebben geschaamd. Dus ik heb wel een tip voor je campingburen: blijf thuis. Niet dat jij daar nu wat aan hebt, maar ja.
Ik kan ze wel ff zeggen dat LV van hét Viva Forum dat zegt?
Maar deden jouw destijds pubers ook zo? Want misschien ligt het aan mijn verwachtingen?
Ik ben naar baby’s en peuters enzo ook altijd vol begrip bij lawaai, misschien hoort dit er ook bij?
Alhoewel ik eerder bij pubergezinnen stond waar dit niet aan de hand was.
•
donderdag 24 juli 2025 om 17:20
Ik hou van kamperen ( met mooi weer en zonder hutje mutje op een veldje) ik zou daar ook stapelgek van worden van die herrie.
Paar jaar geleden zaten we in een mooie glamping tent, naast ons mooi grote fijne tent zat een kerel buiten voor zijn tent met zijn laptop te vergaderen ( was in Corona) we hoorden niet alleen alles wat hij zei maar ook de rest van de zoom deelnemers.
Paar jaar geleden zaten we in een mooie glamping tent, naast ons mooi grote fijne tent zat een kerel buiten voor zijn tent met zijn laptop te vergaderen ( was in Corona) we hoorden niet alleen alles wat hij zei maar ook de rest van de zoom deelnemers.
donderdag 24 juli 2025 om 17:23
donderdag 24 juli 2025 om 17:26
Ik heb niet eens kinderen maar voor mij was het op een soort adult only camping al niet te doen....tegenover ons een familie met een soort camper xxxxl....met een party tent erbij voorzien van boombox en een flat screen 6 x XL ( hoe dan???) Dat wij zelfs op gepaste afstand de ondertiteling mee konden lezen....
Seks geluiden in de nacht...ruzies ..bemoeienissen over onze voortent etc.
De 2e camping was beter met eigen sanitaire voorziening maar had toen al besloten...never again...
De 2e camping was beter met eigen sanitaire voorziening maar had toen al besloten...never again...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
donderdag 24 juli 2025 om 17:28
Absoluut. En vooral mijn zoon had helaas geen rem op zijn stemvolume dus de halve buurt kon meegenieten als ze onmin hadden. Gelukkig gaat het tegenwoordig een stuk beterFrizz schreef: ↑24-07-2025 17:20Ik kan ze wel ff zeggen dat LV van hét Viva Forum dat zegt?
Maar deden jouw destijds pubers ook zo? Want misschien ligt het aan mijn verwachtingen?
Ik ben naar baby’s en peuters enzo ook altijd vol begrip bij lawaai, misschien hoort dit er ook bij?
Alhoewel ik eerder bij pubergezinnen stond waar dit niet aan de hand was.

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
donderdag 24 juli 2025 om 17:39
Hier een puber, maar die hoor je de hele dag niet. Zit alleen maar in de caravan met haar koptelefoon op. Onze buren weten nog net dat we een kind bij hebben, omdat ze buiten onder het luifel eet
Ik heb altijd een schurfthekel aan muziek van anderen. Ik kan dan ook niet meer lezen, want dan hoor ik muziek en focus ik me daar op. Gelukkig nu hele fijne buren en op de volgende camping staan we met vrienden naast ons dus dat is ook prima

Ik heb altijd een schurfthekel aan muziek van anderen. Ik kan dan ook niet meer lezen, want dan hoor ik muziek en focus ik me daar op. Gelukkig nu hele fijne buren en op de volgende camping staan we met vrienden naast ons dus dat is ook prima

donderdag 24 juli 2025 om 17:41
MyLittlePony schreef: ↑24-07-2025 17:31Wij kamperen bij voorkeur op natuurcampings waar echt niets te doen is en bij voorkeur zonder wifi.
Heerlijk zen
Dit ís dus één natuurcamping. Want ik hou ook van zen.
•
donderdag 24 juli 2025 om 17:49
De ouders van die pubers houden waarschijnlijk ook van zen. Anders zouden ze wel anders tekeer gaan, in plaats van 'ssssst' te sissen tegen kun scheldende kroost. Misschien helpt het om die mensen met enig mededogen te bezien? Zij zitten het hele jaar met die kutkinderen, jij maar twee weken of zo.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
donderdag 24 juli 2025 om 17:49
Vrij normaal voor pubers. Zelfs als ze niet van de schuttingtaal zijn en gewoon enthousiast of ‘neutraal’ gaat bij 89% alles op standje 100 qua volume. Telefoon, iPad, stem, etc.
Dankzij mijn voormalige werk ben ik er gelukkig selectief doof voor.
Erger zijn die combi’s met een zwijgzame puber waar alleen wat keelklanken uitkomen en een moeder die de godganse dag door kakelt ‘Maar wat vind jij nou Jopie? Jopie?! Jopie ik práát tegen je! Hallo! Jopie!’. En dan om het uur zo’n pa die buldert ‘Je moeder praat tegen jou, is het je al teveel om gewoon even te reageren?!’
Dankzij mijn voormalige werk ben ik er gelukkig selectief doof voor.
Erger zijn die combi’s met een zwijgzame puber waar alleen wat keelklanken uitkomen en een moeder die de godganse dag door kakelt ‘Maar wat vind jij nou Jopie? Jopie?! Jopie ik práát tegen je! Hallo! Jopie!’. En dan om het uur zo’n pa die buldert ‘Je moeder praat tegen jou, is het je al teveel om gewoon even te reageren?!’
donderdag 24 juli 2025 om 17:54
Ja dat heb ik ook, ook in hotels bij het zwembad of op je balkon een grote ergernis trouwens.Irregular_Choice schreef: ↑24-07-2025 17:39
Ik heb altijd een schurfthekel aan muziek van anderen. Ik kan dan ook niet meer lezen, want dan hoor ik muziek en focus ik me daar op.
donderdag 24 juli 2025 om 17:54
Die mensen moeten een permanent algeheel camping verbod krijgensprokkelientje schreef: ↑24-07-2025 17:26Ik heb niet eens kinderen maar voor mij was het op een soort adult only camping al niet te doen....tegenover ons een familie met een soort camper xxxxl....met een party tent erbij voorzien van boombox en een flat screen 6 x XL ( hoe dan???) Dat wij zelfs op gepaste afstand de ondertiteling mee konden lezen....
donderdag 24 juli 2025 om 18:02
Ik heb dit jaar voor het eerst ruzie gehad op de camping met mijn buren. Vanaf het moment dat ze aankwamen alleen maar gezeik van zoon, tegen hun zoon, zoon tegen hun, die man dacht ook de hele dag hardop, dus de godganse dag moesten wij horen wat hij dacht deed en ging doen, dan nog ruzie tijdens spelletjes, de radio, en als ie eindelijk sliep....gesnurk. En toen ik de volgende dag ik vroeg of het wat minder mocht allemaal was ik niet vriendelijk genoeg en moest ik opdonderen. Gelukkig gingen we bijna weg.
donderdag 24 juli 2025 om 18:07
Wij zitten momenteel ook op een schitterende camping. Prachtig groen, geen hegje hegje maar stukjes bos tussen de kampeerplekken in. Geweldig!
Mijn grootste ergernissen van deze week waren:
- mensen die op hun kampeerplek een man of 35 aan vrienden/familie(?) hadden uitgenodigd voor een barbecuefeest 2 avonden achter elkaar.. gelukkig stonden wij er niet direct naast
- mensen die uitgebreid in het toiletgebouw staan te klagen over dat "de doekjesdispenser alweer kapot is en vorig jaar was het veel beter en het gebouw is ook veel viezer dan vorig jaar en daar betalen we dan duizenden euro's voor". Terwijl de schoonmaakcrew er ook niet zoveel aan kan doen dat er veel regen is gevallen en mensen dus modder mee naar binnen lopen.
Het is echt een geweldige camping met prachtige faciliteiten dus je krijgt echt wel waar voor je geld, ook zonder doekjes uit de dispenser.
- mensen die op hun kampeerplek een man of 35 aan vrienden/familie(?) hadden uitgenodigd voor een barbecuefeest 2 avonden achter elkaar.. gelukkig stonden wij er niet direct naast
- mensen die uitgebreid in het toiletgebouw staan te klagen over dat "de doekjesdispenser alweer kapot is en vorig jaar was het veel beter en het gebouw is ook veel viezer dan vorig jaar en daar betalen we dan duizenden euro's voor". Terwijl de schoonmaakcrew er ook niet zoveel aan kan doen dat er veel regen is gevallen en mensen dus modder mee naar binnen lopen.
Het is echt een geweldige camping met prachtige faciliteiten dus je krijgt echt wel waar voor je geld, ook zonder doekjes uit de dispenser.
donderdag 24 juli 2025 om 18:13
Nou zeker....was zoooo overheersend. En dan zijn partner en ik ( met roots uit grote stad) echt wel makkelijk als het gaat om op elkaar gepakt wonen, leefgeluiden etc...Purplepeanut schreef: ↑24-07-2025 17:54Die mensen moeten een permanent algeheel camping verbod krijgen
Zo ook op vakantie. Was trouwens ons eerste keer op camping als try out met geleende caravan etc...
Maar dit sloeg echt alles...
donderdag 24 juli 2025 om 18:14
Dat heet ook je niet kunnen aanpassen en puur je eigen bubble vasthouden..Purplepeanut schreef: ↑24-07-2025 18:02Ik heb dit jaar voor het eerst ruzie gehad op de camping met mijn buren. Vanaf het moment dat ze aankwamen alleen maar gezeik van zoon, tegen hun zoon, zoon tegen hun, die man dacht ook de hele dag hardop, dus de godganse dag moesten wij horen wat hij dacht deed en ging doen, dan nog ruzie tijdens spelletjes, de radio, en als ie eindelijk sliep....gesnurk. En toen ik de volgende dag ik vroeg of het wat minder mocht allemaal was ik niet vriendelijk genoeg en moest ik opdonderen. Gelukkig gingen we bijna weg.
donderdag 24 juli 2025 om 18:15
Herkenbaar helaas. Ben nu ook aan het kan kamperen en over het algemeen hebben wij het enorm getroffen dit jaar. Op één camping drie dagen ook zo een gezin naast ons gehad.
Die pubers maakten om alles ruzie, met enorm volume en dan die moeder eroverheen dat ze stil moesten zijn. Kinderen moesten koken in de caravan, moeder riep steeds de instructies vanuit haar stoel. Jongens wilden in een hangmat hangen en toen dat niet lekker paste trokken ze takken van de bomen.
Na drie dagen gingen wij sowieso al verderop, en nu staan we op een camping met 40 plaatsten een maar vier plaatsen bezet. Wat een rust.
Je kunt vragen aan zulke mensen of het allemaal wat stiller kan, soms helpt dat echt wel een zijn ze zich er niet van bewust. Soms echter kunnen mensen ook expres nog meer herrie gaan maken omdat ze je een zeikerd vinden. Dat maakt mij altijd erg terughoudend om zoiets te vragen.
Die pubers maakten om alles ruzie, met enorm volume en dan die moeder eroverheen dat ze stil moesten zijn. Kinderen moesten koken in de caravan, moeder riep steeds de instructies vanuit haar stoel. Jongens wilden in een hangmat hangen en toen dat niet lekker paste trokken ze takken van de bomen.
Na drie dagen gingen wij sowieso al verderop, en nu staan we op een camping met 40 plaatsten een maar vier plaatsen bezet. Wat een rust.
Je kunt vragen aan zulke mensen of het allemaal wat stiller kan, soms helpt dat echt wel een zijn ze zich er niet van bewust. Soms echter kunnen mensen ook expres nog meer herrie gaan maken omdat ze je een zeikerd vinden. Dat maakt mij altijd erg terughoudend om zoiets te vragen.
donderdag 24 juli 2025 om 18:16
Wat erg....beide voorbeelden overigensLaylamum schreef: ↑24-07-2025 18:07Wij zitten momenteel ook op een schitterende camping. Prachtig groen, geen hegje hegje maar stukjes bos tussen de kampeerplekken in. Geweldig!

donderdag 24 juli 2025 om 18:17
En qua pubers, ik kan me echt voorstellen dat het gruwelijk irritant is als je ergens voor je rust komt en je wordt zo geconfronteerd met andermans onrust.
Maar uit t feit dat de ouders in ieder geval proberen te corrigeren, zou ik wel wat troost halen. Ze doen tenminste zelf niet asociaal mee, maar kindergedrag is niet altijd te corrigeren.
Vanmiddag had mijn 3-jarige een mega driftbui waar hij volledig over de rooie ging. De enige manier om hem eruit te halen is helaas door hem stevig vast te pakken, en te dwingen tot oogcontact. Dan pas lukt het om hem met me mee te laten ademen, uit hyperventilatie te komen en te helpen kalmeren. Daar zullen anderen die het gehoord hebben ook wel wat van gevonden hebben ben ik bang.
En dat hij we daarna een half uur knuffelen samen tot rust gekomen zijn, dat horen mensen niet.
Maar uit t feit dat de ouders in ieder geval proberen te corrigeren, zou ik wel wat troost halen. Ze doen tenminste zelf niet asociaal mee, maar kindergedrag is niet altijd te corrigeren.
Vanmiddag had mijn 3-jarige een mega driftbui waar hij volledig over de rooie ging. De enige manier om hem eruit te halen is helaas door hem stevig vast te pakken, en te dwingen tot oogcontact. Dan pas lukt het om hem met me mee te laten ademen, uit hyperventilatie te komen en te helpen kalmeren. Daar zullen anderen die het gehoord hebben ook wel wat van gevonden hebben ben ik bang.
En dat hij we daarna een half uur knuffelen samen tot rust gekomen zijn, dat horen mensen niet.
donderdag 24 juli 2025 om 18:22
Het kan aan mij liggen he...als 50 plusser zonder kinderen maar is het dan echt van deze tijd qua prikkels etc...dat heel veel kinderen vanaf dat ze kunnen praten...moeten gillen? Zonder, lijkt t wel, enige correctie, of wat dan ook..lijkt het wel.Kaarsjevoordesfeer schreef: ↑24-07-2025 18:15Herkenbaar helaas. Ben nu ook aan het kan kamperen en over het algemeen hebben wij het enorm getroffen dit jaar. Op één camping drie dagen ook zo een gezin naast ons gehad.
Ja hoor, maak me maar af als niet moeder/ boomer etc. En vroeger reden er ook paardentrams.
Maar dat volume...pffff..gooi er nog ff 1 in: " dat hoefde ik vroeger niet te proberen hoor".
Zelfs niet op de alleenstaande boerderij van familie waar wij vaak logeerden en niemand er in principe last van had.
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 24-07-2025 18:23
2.61% gewijzigd
donderdag 24 juli 2025 om 18:22
Deze zienswijze helpt bij mij altijd heeel goed! Veel pubers ziin zo, gaat wel over, ze zitten vooral papa en mama in de weg maar bovenal zichzelf. Beetje humor, beetje mededogen met ze, en af en toe even een goeie podcast met je oortjes in. Vooral je vakantie niet door laten verpesten!Lady*Voldemort schreef: ↑24-07-2025 17:49De ouders van die pubers houden waarschijnlijk ook van zen. Anders zouden ze wel anders tekeer gaan, in plaats van 'ssssst' te sissen tegen kun scheldende kroost. Misschien helpt het om die mensen met enig mededogen te bezien? Zij zitten het hele jaar met die kutkinderen, jij maar twee weken of zo.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in