Ergernissen op de camping

24-07-2025 17:14 245 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We staan op een heerlijke camping. Na een aantal dagen ben ik (dacht ik) enigszins ontspannen.

Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.

Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.

Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?

Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
Ina schreef:
24-07-2025 18:23
Dat is nu precies de reden waarom ik nog nooit gecampeerd heb..
En voor mij o.a de reden waarom ik bewust kindervrij ben. :)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Mensen naast ons hebben hun baby mee
En ja babies huilen en dat is rot voor de ouders. Deze huilt heel veel, ook s' nachts. Voor de ouders k*t, maar voor mij ook. De overkant heeft een jackrussel mee die blaft bij elke voorbijganger. Heel zen allemaal.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
sprokkelientje schreef:
24-07-2025 18:22
Het kan aan mij liggen he...als 50 plusser zonder kinderen maar is het dan echt van deze tijd qua prikkels etc...dat heel veel kinderen vanaf dat ze kunnen praten...moeten gillen?

Ja hoor, maak me maar af als niet moeder/ boomer etc. En vroeger reden er ook paardentrams.
Maar dat volume...pffff..gooi er nog ff 1 in: " dat hoefde ik vroeger niet te proberen hoor".
Zelfs niet op de alleenstaande boerderij van familie waar wij vaak logeerden en niemand er in principe last van had.
Tja, is ook aard van het beestje he. Sommige kinderen zijn zo gebakken. Direct streng straffen helpt uiteraard. Dat deden ze vroeger misschien, met rustige kinders als gevolg. Die nu allemaal therapie hebben om nee te leren zeggen, grenzen aan te leren geven, zichzelf eens iets te leren gunnen... Ik suggereer nu een direct oorzaak-gevolg, zo zwart-wit zal t heus niet zijn, maar tijden en generaties veranderen nou eenmaal.
Zelf heb ik twee brave pubernerds die heel veel oog hebben voor hoe ze op hun omgeving overkomen er niet graag tot last zijn. Ik kan met trots met ze naar iedere plek waar veel mensen komen, maar t brengt ook weer andere zorgen met zich mee.
sprokkelientje schreef:
24-07-2025 18:22
Het kan aan mij liggen he...als 50 plusser zonder kinderen maar is het dan echt van deze tijd qua prikkels etc...dat heel veel kinderen vanaf dat ze kunnen praten...moeten gillen?

Ja hoor, maak me maar af als niet moeder/ boomer etc. En vroeger reden er ook paardentrams.
Maar dat volume...pffff..gooi er nog ff 1 in: " dat hoefde ik vroeger niet te proberen hoor".
Zelfs niet op de alleenstaande boerderij van familie waar wij vaak logeerden en niemand er in principe last van had.

Dat snap ik dus ook niet. Mijn kinderen hadden ook forse stemmen, maar op de camping wisten ze dat het zachter moest dan op het schoolplein. En ze zijn echt niet altijd muisstil geweest, en anderen hebben ze echt wel eens gehoord, alleen hadden ze gelukkig nooit zo vaak echte ruzie.
Overigens vind ik "lekker ergeren" ook stiekem nog wel eens leuk in dit soort situaties hoor. Soort gratis straattheater krijg je!
Ik zou hier ook heulllll slecht op gaan, maar. Ik heb zo’n kind wat mega driftbuien kan hebben. En dat is dan niet omdat ze dan haar zin niet krijgt, maar omdat ze ‘kortsluiting’ krijgt in haar hoofd. Had ik dat eruit kunnen rammen zoals ze vroegah deden? Vast wel. Niet gedaan. Gelukkig gaat het inmiddels een stuk beter maar het gebeurt iedere (kampeer)vakantie nog wel een paar keer.

We hebben dit jaar met een baby wel bewust ervoor gekozen om niet te tentkamperen. Vanwege de overlast die een huilende baby veroorzaakt.. (Hopelijk is het minder hard hoorbaar inneen stacaravan..)
Ik erger me eigenlijk helemaal niet zo snel aan anderen. Het enige wat ik op de (natuur)camping wel eens irritant vond was als mensen met 50 km/h over de autoluwe camping scheurden met hun boodschapjes, dat je opzij moest springen voor de auto en voor de rondvliegende aardkluiten. En als je daar dan wat van zei waren ze zich er 'absoluut niet bewust van' dat ze veel te hard reden en dat ze die boodschapjes ook vanaf de parkeerplaats hadden kunnen vervoeren met één van de daarvoor aanwezige handkarretjes. Die mensen (en het waren er best veel) kon ik altijd wel schieten.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lilla schreef:
24-07-2025 18:29
Overigens vind ik "lekker ergeren" ook stiekem nog wel eens leuk in dit soort situaties hoor. Soort gratis straattheater krijg je!

Als het niet en hele dag duurt kan ik het vermakelijk vinden. Als het uur na uur doorgaat niet meer.
Wij hebben laatst een lang weekend op een camping gestaan en ik heb me verbaasd over hoe weinig rekening er met anderen wordt gehouden qua geluid. Meteen genezen van campings…
Sok schreef:
24-07-2025 18:32
Ik zou hier ook heulllll slecht op gaan, maar. Ik heb zo’n kind wat mega driftbuien kan hebben. En dat is dan niet omdat ze dan haar zin niet krijgt, maar omdat ze ‘kortsluiting’ krijgt in haar hoofd. Had ik dat eruit kunnen rammen zoals ze vroegah deden? Vast wel. Niet gedaan. Gelukkig gaat het inmiddels een stuk beter maar het gebeurt iedere (kampeer)vakantie nog wel een paar keer.

We hebben dit jaar met een baby wel bewust ervoor gekozen om niet te tentkamperen. Vanwege de overlast die een huilende baby veroorzaakt.. (Hopelijk is het minder hard hoorbaar inneen stacaravan..)
Helaas, ook een stacaravan heeft het geluidsisolerende vermogen van een natte krant. Maar ja, baby's huilen nou eenmaal wel eens. Zo lang je het arme kind niet de hele nacht lekker laat krijsen lijkt me dat de mensen daar maar mee moeten leren leven. Wij hadden een vouwwagen toen oudste echt nog heel klein was, en de beeb sliep gezellig tussen ons in. En als ze honger kreeg (en dus begon te janken) gaf ik haar onmiddellijk de borst. Nooit klachten gehad.
(Herman Finkers)
De jbl boxen op de tafel en de hele dag muziek aan. Horror!
ShaunTheSheep schreef:
24-07-2025 18:37
Wij hebben laatst een lang weekend op een camping gestaan en ik heb me verbaasd over hoe weinig rekening er met anderen wordt gehouden qua geluid. Meteen genezen van campings…
Het hoort er imo op een camping gewoon wel bij dat je elkaar heel erg hoort. Geen boxen met harde muziek of 35 man op visite, maar dat je baby's, kinderen en volwassenen letterlijk kunt verstaan en deelgenoot bent van alle jankpartijen en ruzies.. Tja.
Vorig jaar stonden we op een camping met veel huisjes. Een familie had twee huisjes naast elkaar geboekt en feitelijk ook alle ruimte eromheen geconfisqueerd. Kan, ik zet stepjes zelf wel aan de kant. Maar ze hadden ook een box te hard aanstaan. Dochters hebben ingebroken op hun box en de playlist aangepast. Alhoewel ze deze actie niet met mij besproken hebben, was het best grappig én de gasten waren ineens een stuk rustiger.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik geniet juist altijd van het gratis entertainment dat campingburen me bieden door gewoon hun ding te doen :-).
sprokkelientje schreef:
24-07-2025 18:25
Haha ja dat kan ook nog ;-)
sprokkelientje schreef:
Haha ja dat kan ook nog ;-)
De Loer-buurman.
Bij elke beweging van mij zag ik hem opkijken en blijven kijken. Ook steeds zo gaan zitten dat hij naar onze plaats keek.

Daar kwam dus heel snel een doek tussen de plaatsen hangen. Ik ben geen onderdeel van het entertainment.
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
Loren schreef:
24-07-2025 18:58
Ik geniet juist altijd van het gratis entertainment dat campingburen me bieden door gewoon hun ding te doen :-).
Ik ook ;-D
Loren schreef:
24-07-2025 18:58
Ja precies :lol:
(Herman Finkers)
Bij ons rijden 99 van de 100 auto's keurig stapvoets dus daar geen klachten..
De fatbikes echter.. :-? :facepalm:
Ik denk dat de camping niet de beste plek is voor prikkelgevoelige types. Ik heb het echt geprobeerd, maar ik kan er niet aarden. Al zal dat ook aan de complicaties van mijn postuur, mijn atletische aard en het luchtbed liggen.
Si abra la puerta hay lobos.
sprokkelientje schreef:
Voor mij ook.
Elisha schreef:
24-07-2025 19:00
De Loer-buurman.
Bij elke beweging van mij zag ik hem opkijken en blijven kijken. Ook steeds zo gaan zitten dat hij naar onze plaats keek.

Daar kwam dus heel snel een doek tussen de plaatsen hangen. Ik ben geen onderdeel van het entertainment.
Oh wat irritant.
Zo hadden wij een keer een stadsgenoot aan het einde van het pad vlakbij wc en afwas plaats staan dus ik kwam daar ettelijke keren per dag langs( ik moet nogal vaak plassen ook) en echt werkelijk waar elke keer een opmerking van gewoon hallo ( niks mis mee) tot vragen ; wat ga je doen, wat hebben jullie gedaan vandaag etc etc. Op een gegeven moment liep ik om onze tent heen en via het pad erachter. Werd er krankjorum van.
Lilla schreef:
24-07-2025 18:26
Tja, is ook aard van het beestje he. Sommige kinderen zijn zo gebakken. Direct streng straffen helpt uiteraard. Dat deden ze vroeger misschien, met rustige kinders als gevolg. Die nu allemaal therapie hebben om nee te leren zeggen, grenzen aan te leren geven, zichzelf eens iets te leren gunnen... Ik suggereer nu een direct oorzaak-gevolg, zo zwart-wit zal t heus niet zijn, maar tijden en generaties veranderen nou eenmaal.
Zelf heb ik twee brave pubernerds die heel veel oog hebben voor hoe ze op hun omgeving overkomen er niet graag tot last zijn. Ik kan met trots met ze naar iedere plek waar veel mensen komen, maar t brengt ook weer andere zorgen met zich mee.
Ik snap helemaal wat je zegt hoor...t feit dat jouw pubers zo zijn zoals je schetst heeft denk ik ook echt heel veel te maken met opvoeding en bewustwording.
Even los van therapie en alle andere zaken die m.i het gevolg kunnen zijn van een ongezonde opvoeding....of dit nu i 1970 of 2005 was, dat maakt niet zoveel uit denk ik.
Kaarsjevoordesfeer schreef:
24-07-2025 18:29
Dat snap ik dus ook niet. Mijn kinderen hadden ook forse stemmen, maar op de camping wisten ze dat het zachter moest dan op het schoolplein. En ze zijn echt niet altijd muisstil geweest, en anderen hebben ze echt wel eens gehoord, alleen hadden ze gelukkig nooit zo vaak echte ruzie.
Ik had ook een forse stem...nog steeds als ik mijn naasten moet geloven :-D.
En kinderen hoor je, tuurlijk.
En die huilen...dat ook.
Maar idd dat grenzeloze gegil met in sommige gevallen nul correctie.continu...dat vind ik echt niet normaal.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven