Ergernissen op de camping
donderdag 24 juli 2025 om 17:14
We staan op een heerlijke camping. Na een aantal dagen ben ik (dacht ik) enigszins ontspannen.
Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.
Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.
Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?
Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.
Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.
Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?
Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
•
donderdag 24 juli 2025 om 19:18
Nou dat...ShaunTheSheep schreef: ↑24-07-2025 18:37Wij hebben laatst een lang weekend op een camping gestaan en ik heb me verbaasd over hoe weinig rekening er met anderen wordt gehouden qua geluid. Meteen genezen van campings…
Iedereen die maar ruimte inneemt en alleen maar neemt dus en niet geeft...wat ik in eerdere post ook zei met dat flatscreen. Wat voor voorbeeld geef je je kinderen dan? ( die er in dit geval niet bij waren) met dergelijk tokkie gedrag
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
donderdag 24 juli 2025 om 19:18
Vroeger moest je eerst op kampeercursus en oefenkamperen en als je je dan super netjes gedroeg kreeg je een kampeerpaspoort. Op sommige campings mocht je alleen staan als je zo’n kampeerpaspoort had. https://isgeschiedenis.nl/nieuws/kamper ... er-diploma
Ik zeg: herinvoeren
Ik zeg: herinvoeren

donderdag 24 juli 2025 om 19:19
LemoosGaatDoor schreef: ↑24-07-2025 17:49Vrij normaal voor pubers. Zelfs als ze niet van de schuttingtaal zijn en gewoon enthousiast of ‘neutraal’ gaat bij 89% alles op standje 100 qua volume. Telefoon, iPad, stem, etc.
Dankzij mijn voormalige werk ben ik er gelukkig selectief doof voor.
Erger zijn die combi’s met een zwijgzame puber waar alleen wat keelklanken uitkomen en een moeder die de godganse dag door kakelt ‘Maar wat vind jij nou Jopie? Jopie?! Jopie ik práát tegen je! Hallo! Jopie!’. En dan om het uur zo’n pa die buldert ‘Je moeder praat tegen jou, is het je al teveel om gewoon even te reageren?!’
Haha dat is wel waar, want ik vind stomme volwassenen dus nog irritanter dan luide pubers.
Ik heb net begrepen dat ze over drie dagen weggaan. Dat helpt.
•
donderdag 24 juli 2025 om 19:20
Zou ook met ouderschap moeten wat mij betreftGinevra schreef: ↑24-07-2025 19:18Vroeger moest je eerst op kampeercursus en oefenkamperen en als je je dan super netjes gedroeg kreeg je een kampeerpaspoort. Op sommige campings mocht je alleen staan als je zo’n kampeerpaspoort had. https://isgeschiedenis.nl/nieuws/kamper ... er-diploma
Ik zeg: herinvoeren![]()

donderdag 24 juli 2025 om 19:22
Maar is het dan niet zo dat stomme volwassenen juist die irritante pubers hebben?
Als ik kinderen niet leuk vind, ligt dat echt heel vaak aan de ouders. In mijn naaste omgeving dan he...bij vreemden is dit niet/ nauwelijks in te schatten
donderdag 24 juli 2025 om 19:24
Rabarbara schreef: ↑24-07-2025 18:58Vorig jaar stonden we op een camping met veel huisjes. Een familie had twee huisjes naast elkaar geboekt en feitelijk ook alle ruimte eromheen geconfisqueerd. Kan, ik zet stepjes zelf wel aan de kant. Maar ze hadden ook een box te hard aanstaan. Dochters hebben ingebroken op hun box en de playlist aangepast. Alhoewel ze deze actie niet met mij besproken hebben, was het best grappig én de gasten waren ineens een stuk rustiger.
Hahahahhaha dat vind ik echt een hele leuke vorm van kattenkwaad.
•
donderdag 24 juli 2025 om 19:25
Ik heb mij er ook bij neergelegd dat ik er gewoon niet voor in de wieg ben gelegd. Daarnaast wil ik het andere mensen ook niet aandoen, ons kleine gezin naast hen. Nu heb ik zoon wel dusdanig bewerkt dat hij een koptelefoon opzet maar vervolgens vergeet hij dat hij dat ding op zijn harses heeft en brult alsnog om de tien minuten iets, volkomen overtuigd dat hij op een normale manier iets vraagt. Dan heb je senior met de eeuwige gitaar (moet ook maar net je ding zijn). En een hondje dat alles doet om maar aandacht en bellyrubs te krijgen. En daar loop ik dan nog tussen, steeds vergetend wat ik ook alweer ging doen en hardop steeds ‘O ja…brood….Waar heb ik nou….’. En dan raak ik weer met iemand aan de praat, vergeet alle zooi in mijn handen en twee uur later is iedereen weer op zoek naar mijn handtas.
donderdag 24 juli 2025 om 19:26
sprokkelientje schreef: ↑24-07-2025 19:22Maar is het dan niet zo dat stomme volwassenen juist die irritante pubers hebben?
Als ik kinderen niet leuk vind, ligt dat echt heel vaak aan de ouders. In mijn naaste omgeving dan he...bij vreemden is dit niet/ nauwelijks in te schatten
In dit geval zijn de volwassenen niet de ouders. En gewone aardige mensen.
Ik heb wel eerder meegemaakt dat ik buren echt heel naar vond doen tegen hun kinderen. Dat vond ik veel erger, dan zat ik echt met buikpijn voor de tent.
•
donderdag 24 juli 2025 om 19:26
donderdag 24 juli 2025 om 19:28
donderdag 24 juli 2025 om 19:28
donderdag 24 juli 2025 om 19:29
Ik snap je, maar vind dit echt een heel ander voorbeeld
donderdag 24 juli 2025 om 19:29
Oh, dit zie ik helemaal voor me, je schrijft het ook zo geestig op...LemoosGaatDoor schreef: ↑24-07-2025 19:25Ik heb mij er ook bij neergelegd dat ik er gewoon niet voor in de wieg ben gelegd. Daarnaast wil ik het andere mensen ook niet aandoen, ons kleine gezin naast hen. Nu heb ik zoon wel dusdanig bewerkt dat hij een koptelefoon opzet maar vervolgens vergeet hij dat hij dat ding op zijn harses heeft en brult alsnog om de tien minuten iets, volkomen overtuigd dat hij op een normale manier iets vraagt. Dan heb je senior met de eeuwige gitaar (moet ook maar net je ding zijn). En een hondje dat alles doet om maar aandacht en bellyrubs te krijgen. En daar loop ik dan nog tussen, steeds vergetend wat ik ook alweer ging doen en hardop steeds ‘O ja…brood….Waar heb ik nou….’. En dan raak ik weer met iemand aan de praat, vergeet alle zooi in mijn handen en twee uur later is iedereen weer op zoek naar mijn handtas.
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
donderdag 24 juli 2025 om 19:30
Een paar jaar geleden meegenomen met een vader die zijn kind op een doodenge wijze terechtwees. Het is een beetje ongezellig in dit topic, maar mishandelende ouders hebben een bepaalde manier om in gezelschap duidelijk te maken dat je er nog niet af bent, al zullen ze je nu fysiek niets doen. En dat deed die vader dus, maar vrij lang ook. En ik durfde er niet op af te stappen.
Si abra la puerta hay lobos.
donderdag 24 juli 2025 om 19:33
donderdag 24 juli 2025 om 19:35
ShaunTheSheep schreef: ↑24-07-2025 18:37Wij hebben laatst een lang weekend op een camping gestaan en ik heb me verbaasd over hoe weinig rekening er met anderen wordt gehouden qua geluid. Meteen genezen van campings…
Precies waarom wij 1 keer op een camping zijn verbleven en daarna nooit meer. Ik heb dus toen over mezelf geleerd dat ik echt heel slecht tegen geluiden van een ander kan.
Maar ik moet zeggen, op de een of andere manier haalt op vakantie zijn ook gewoon egoïsme in de mens naar boven volgens mij. Want ook in hotels e.d. houdt men maar bar weinig rekening met elkaar. Bedjes bij het zwembad de hele dag met je handdoek bezet houden terwijl je zelf uren weg bent. De laatste 4 donuts van het ontbijtbuffet snel wegpakken voordat iemand anders de kans krijgt. Luid muziek luisteren of film kijken op je balkon etc. Blijkbaar is het op vakantie voor veel mensen toch ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
donderdag 24 juli 2025 om 19:36
Wat geluid okee, maar hoe slaap je dan in vredesnaam nog? De pubers en bierzuipende kerels gaan luid door tot (na) middernacht en de eerste babies hoor je al voor de ochtendgloren. Zo kom je toch niet tot rust op je vakantie?
donderdag 24 juli 2025 om 19:43
Ik vind het ook heerlijk om op de camping alle tijd te hebben voor mijn creativiteit, ik maak het ene wandkleed oid na het andere en vind het meestal leuk als mensen interesse hebben en komen kijken of vragen, geef ook regelmatig iets weg aan mensen die oprechte interesse hebben en terugkomen.
Soms heb ik zo'n bui waarin ik geen contact wil en op een afstandje met mijn rug naar het pad toe zit, koptelefoon op, geen oogcontact. Maar er zijn altijd mensen die dat niet zien, niet snappen, en komen inbreken. Letterlijk. Me aantikken, schreeuwen, onder de luifel komen zwaaien, roepen dat Miep zo'n leuk wandkleed had gekregen en dat ie even kwam kijken of ik nog wat had!
Een wildvreemde, Echt, rot op joh.
Soms heb ik zo'n bui waarin ik geen contact wil en op een afstandje met mijn rug naar het pad toe zit, koptelefoon op, geen oogcontact. Maar er zijn altijd mensen die dat niet zien, niet snappen, en komen inbreken. Letterlijk. Me aantikken, schreeuwen, onder de luifel komen zwaaien, roepen dat Miep zo'n leuk wandkleed had gekregen en dat ie even kwam kijken of ik nog wat had!
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
donderdag 24 juli 2025 om 19:44
ShaunTheSheep schreef: ↑24-07-2025 19:36Wat geluid okee, maar hoe slaap je dan in vredesnaam nog? De pubers en bierzuipende kerels gaan luid door tot (na) middernacht en de eerste babies hoor je al voor de ochtendgloren. Zo kom je toch niet tot rust op je vakantie?
Nee ben je mal, dat ligt heel erg aan waar je kampeert.
Ik ga naar campings met een ‘fluistertijd’ vanaf 22 uur, en waar doorgaans natuurliefhebbers komen. Dat zijn meestal gewone normale mensen. Al zitten er uitzonderingen bij.
•
donderdag 24 juli 2025 om 19:45
Ik kan beter tegen luid plezier van de buren dan luid geruzie of alleen maar geschreeuw.
Je krijgt op een camping veel van elkaar mee, en dan kun je ook meelachen met je buren als dat zo uitkomt.
donderdag 24 juli 2025 om 19:50

Vergeet niet: onthechten en medelijden!
(Ik plaag je, ik snap hoe frustrerend dit is)
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
donderdag 24 juli 2025 om 19:53
Wat voor wandkleden maak jeElisha schreef: ↑24-07-2025 19:43Ik vind het ook heerlijk om op de camping alle tijd te hebben voor mijn creativiteit, ik maak het ene wandkleed oid na het andere en vind het meestal leuk als mensen interesse hebben en komen kijken of vragen, geef ook regelmatig iets weg aan mensen die oprechte interesse hebben en terugkomen.

Voor iedereen een groene tuin
donderdag 24 juli 2025 om 19:55
MyLittlePony schreef: ↑24-07-2025 19:50dan snap ik de uitbarstingen van die pubers wel.
Vergeet niet: onthechten en medelijden!
(Ik plaag je, ik snap hoe frustrerend dit is)
Het belangrijkste met pubers is volgens mij dat je ergens heen gaat waar zij willen zijn. Dan ging het bij ons meer vanzelf meestal. Zij kozen de camping waar we dan lang zouden blijven. De campings onderweg kozen man en ik. De deal was dan dat de pubers daar niet over mochten mekkeren en dat wij dan niet zouden zeuren over alweer naar hun favoriete camping gaan.
donderdag 24 juli 2025 om 19:55
Rabarbara schreef: ↑24-07-2025 19:30Een paar jaar geleden meegenomen met een vader die zijn kind op een doodenge wijze terechtwees. Het is een beetje ongezellig in dit topic, maar mishandelende ouders hebben een bepaalde manier om in gezelschap duidelijk te maken dat je er nog niet af bent, al zullen ze je nu fysiek niets doen. En dat deed die vader dus, maar vrij lang ook. En ik durfde er niet op af te stappen.
Oh wat ontzettend naar.
Ik had een keertje nieuwbakken ouders die heel hard tegen hun huilende baby schreeuwden in de nacht. Het kind was 4 maanden.
En eens ouders die meenden dat ze hun driftige peuter flinke lesjes moesten leren.
Dat an sich vond ik al heel zielig, maar daarna vertelden ze dat hij heel ernstig ziek was en medicatie gebruikte met als bijwerking een verminderde impulscontrole en heftige emoties. Het arme joch.
•

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in