Ervaringen Egypte in Marsa Alam en excursies.

20-10-2017 09:00 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiep hoi,

In Egypte ga ik alleen voor een weekje All inclusive naar Magic Tulip Beach resort.

Lijkt me heerlijk om even te sunsnacken met 24 graden en zijn leuke activiteiten.

Maar ik wil altijd terugkomen dat ik echt iets van het land gezien heb en had dus bedacht om zelf een tripje te maken buiten de muren.

Nu dacht ik eerst Caïro maar dan zijn er geen vluchten en de coastal road met de bus is 8 uur...

Nu worden er 2 reizen aangeboden via de valantiediscounter vanaf je hotel:

1 daags Luxor.
2 daags Aswan en Abu Simbel.

Heeft iemand daar ervaringen mee of een andere uitdaging??
Of op excursie bij al quida, gezellig bommetje ballonnetjes maken.
Ik moet nu trouwens denken aan een aflevering van Koefnoen waar Geer en Goor op bezoek gaan bij de Hofstadgroep.
https://www.youtube.com/watch?v=apyFKLwBwpE
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Je kan kan ook snorkelen in Israel Eilat, daar hoef je niet voor naar het gevaarlijke Egypte.
mayou schreef:
21-10-2017 17:08
Weet ik toch niet, je mag 3 nepshirts invoeren in NL, waar je ze koopt moet je zelf weten.
Je mag er wettelijke nul invoeren.
Maar ze gedogen inderdaad een laag aantal voor eigen gebruik.
Sarcastaballcoach schreef:
21-10-2017 20:07
Ik vind je vertrouwen in loco's schitterend. :proud:
Dank, heb plannen even bijgesteld: geen taxi om de omgeving te zien en die zeilinstructeur.......... ik begreep dat ze van het animatieteam je ook konden helpen met het zeilen op een catamaran.
Nummer zoveel,

Heb artikel buitenlandse zaken doorgelezen, is toch wel wat daar!!
En app gedownload:

24/7 BZ.
Het is palmares
Fee-de-Goede schreef:
22-10-2017 00:12
Je mag er wettelijke nul invoeren.
Maar ze gedogen inderdaad een laag aantal voor eigen gebruik.
Same difference
Zou het Peter-Jan Rens zijn?
RégineFilange schreef:
22-10-2017 12:20
Die heeft wel dezelfde combi van ongebreideld optimisme en aanstekelijk gebrek aan mensenkennis. Ik heb er wel een zwak voor, dat soort types.
RégineFilange schreef:
22-10-2017 12:20
Of Frans Bauer.
Het kwaad is geschied, de reis is geboekt.

Neem een paar goede boeken mee en zonnecrème en geniet van de zon, het zwembad en het duiken.
Maar blijf in 's hemelsnaam in je resort!

En wordt niet verliefd op een Egyptenaar.
(Als blonde Nederlandse die alleen reist zal je sowieso alleen al in je resort "aangeschoten wild" zijn voor zowat elke Egyptische man die er werkt.)
Floskoning schreef:
22-10-2017 03:29
Dank, heb plannen even bijgesteld: geen taxi om de omgeving te zien en die zeilinstructeur.......... ik begreep dat ze van het animatieteam je ook konden helpen met het zeilen op een catamaran.
Och, je hoef me niet te bedanken, hoor.
Ik ben vast niet de eerste of de laatste die je gebruik van de loco's schitterend vindt ;-D
Jammer dat je niet een Spaanstalig land aandoet. Lijkt me wel wat voor jou.
If accidentally read, induce vomiting.
mayou schreef:
22-10-2017 08:38
Het is palmares
En locals.
Hugh-Jazz schreef:
22-10-2017 18:15
En locals.
Ècht?
If accidentally read, induce vomiting.
:proud:
SallySpectra schreef:
21-10-2017 20:55
TO, zit je aan de uppers?
Idd... wat een rare ideeen!?

En toettoets? Gele rupsen? Drinkedranjes? Loco’s ‘ballonnen leren vouwen’? Gaat het verder helemaal goed met je?
Orangetree schreef:
22-10-2017 18:35
Idd... wat een rare ideeen!?

En toettoets? Gele rupsen? Drinkedranjes? Loco’s ‘ballonnen leren vouwen’? Gaat het verder helemaal goed met je?
Opstartster heeft zich duidelijk gewoon totaal niet voorbereid op haar reis voor ze boekte.
En droomde te veel van een land dat trekt op haar eerdere reizen.

Kan best zijn dat ze in bijvoorbeeld Marokko ballonnen kon vouwen met de plaatselijke jeugd ...
Of in haar ééntje of met bush-taxi's en dergelijke kon rondtrekken.
Maar ze heeft zich dus gewoon mispakt aan Egypte.
Ik ben er tig jaar geleden geweest.
Ruk en pluk op straat, rij joelende mannen achter je aan waar je ook gaat, in de winkels deur achter je op slot, naar de wc en eerst kijken voor kijkgaatjes, erecties waar je ook kijkt.
Niet normaal. En niet leuk.
In de toeristenstad en in het resort alleen al deze ervaringen:
- personeel resort organiseert elke dag je ondergoed voor je op de kamer, leggen de setjes alvast klaar incl opgevulde bh
- kamerdeur kijkgaatje omgedraaid
- in de avond een wandelingetje door winkelstraat maken en diverse keren gerold, beroofd, spullen weer terug, weer gerold, weer spullen terug etc aangeraakt, arm getrokken, nageroepen. De blauwe plekken stonden op onze armen en mijn shirt was gescheurd
- blij zijn dat je de politie zien maar die zijn ook verblind door hormonen en zetten de sirene aan, al joelend over one happy night
- bij een ritje in een busje vol locals stapten toch ineens de locals uit en werden we eerst beroofd en daarna scheurde de chauffeur met ons de woestijn in.
- uitje met een bus naar Luxor, bedelende kinderen die je moet negeren en die je daarna bespugen. Een vrouw kreeg medelijden en moest ontzet worden, ze waren haar kleding al kapot aan het trekken en hebben alles gestolen wat ze bij zich had

Andere kant:
- als je echt erdoorheen zit kom je inderdaad wel in leuke local plekken. We zijn opgevangen door een groep dames na de 'ontvoering' in een huis en netjes naar huis gebracht.
- We hadden een winkel ontdekt van jongens die nl kenden en zijn daar uren geweest, veel gehoord over hun leven daar etc.
- door die jongens een heel aardig gezin leren kennen en daar meegegeten
- als je beroofd wordt of in nood zit komen andere locals je oprecht verontwaardigd wel helpen.

Ik zou in deze tijd niet gaan en had liever al deze ervaringen overgeslagen. Maar een doorsnee vakantie heb ik niet gehad terwijl ik typisch toeristische dingen heb gedaan en nergens naar op zoek was.
Het-groepje schreef:
22-10-2017 18:50
Ik ben er tig jaar geleden geweest.
Ruk en pluk op straat, rij joelende mannen achter je aan waar je ook gaat, in de winkels deur achter je op slot, naar de wc en eerst kijken voor kijkgaatjes, erecties waar je ook kijkt.
Niet normaal. En niet leuk.
In de toeristenstad en in het resort alleen al deze ervaringen:
- personeel resort organiseert elke dag je ondergoed voor je op de kamer, leggen de setjes alvast klaar incl opgevulde bh
- kamerdeur kijkgaatje omgedraaid
- in de avond een wandelingetje door winkelstraat maken en diverse keren gerold, beroofd, spullen weer terug, weer gerold, weer spullen terug etc aangeraakt, arm getrokken, nageroepen. De blauwe plekken stonden op onze armen en mijn shirt was gescheurd
- blij zijn dat je de politie zien maar die zijn ook verblind door hormonen en zetten de sirene aan, al joelend over one happy night
- bij een ritje in een busje vol locals stapten toch ineens de locals uit en werden we eerst beroofd en daarna scheurde de chauffeur met ons de woestijn in.
- uitje met een bus naar Luxor, bedelende kinderen die je moet negeren en die je daarna bespugen. Een vrouw kreeg medelijden en moest ontzet worden, ze waren haar kleding al kapot aan het trekken en hebben alles gestolen wat ze bij zich had

Andere kant:
- als je echt erdoorheen zit kom je inderdaad wel in leuke local plekken. We zijn opgevangen door een groep dames na de 'ontvoering' in een huis en netjes naar huis gebracht.
- We hadden een winkel ontdekt van jongens die nl kenden en zijn daar uren geweest, veel gehoord over hun leven daar etc.
- door die jongens een heel aardig gezin leren kennen en daar meegegeten
- als je beroofd wordt of in nood zit komen andere locals je oprecht verontwaardigd wel helpen.

Ik zou in deze tijd niet gaan en had liever al deze ervaringen overgeslagen. Maar een doorsnee vakantie heb ik niet gehad terwijl ik typisch toeristische dingen heb gedaan en nergens naar op zoek was.
:sick: 8-. Niet normaal zeg
vrouwjagersma schreef:
22-10-2017 14:53
Die heeft wel dezelfde combi van ongebreideld optimisme en aanstekelijk gebrek aan mensenkennis. Ik heb er wel een zwak voor, dat soort types.
Och gossie, weer zo een eentje.....heb maar medelijden met iemand die over een maandje lekker in de zon ligt en niet hoeft af te tellen tot de bouwvak..
Floskoning schreef:
22-10-2017 20:39
Och gossie, weer zo een eentje.....heb maar medelijden met iemand die over een maandje lekker in de zon ligt en niet hoeft af te tellen tot de bouwvak..
Ik heb echt altijd vakantie als ik de gemiddelde Nederlander moet geloven en ik ben geen jaloers type. Ik gun je een heerlijke vakantie, maar ik had zelf niet voor Egypte gekozen.
Hugh-Jazz schreef:
22-10-2017 18:15
En locals.
Nee joh!
:biggrin:
Ik ben ook in Egypte geweest afgelopen zomer. Het was heerlijk weer en we konden heerlijk relaxen en eten. Nog een boottocht gedaan om te kunnen snorkelen en duiken. Helaas kon ik niet duiken omdat mijn oren ontzettend veel pijn deden, dus hield ik het bij snorkelen. Binnen het resort werden we vaak lastiggevallen aan het zwembad om massages/excursies te kopen. Dat was erg irritant.
Het was prima gezien de lage prijs, maar voor mij de laatste keer. Ik wil niet meer continu benaderd worden door verkopers bij het zwembad.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
To, in Marsa alam zal je weinig cultuur kunnen snuiven. Vanaf Port ghalib kan je wel leuke bootexcursies maken en is maar 10 minuten met de bus. De onderwaterwereld zal het gebrek aan piramides in de buurt zeker weten goed maken. Geniet lekker van je weekje Egypte en neem onderwater camera mee, voor 100 piek heb hele goede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven