ervaringen met Shoestring reizen??

01-02-2008 13:33 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ben van plan om in december de reis avontuurlijk thailand te gaan doen met shoestring. Iemand hier ervaring mee?

groetjes sjakie
Het enige wat ik ervan gehoord heb is dat de gemiddelde leeftijd lager ligt dan bij Baobab en Djoser.

Zo tussen 25- 30 voor zover ik me herinner
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 01 februari 2008 @ 13:59:

Het enige wat ik ervan gehoord heb is dat de gemiddelde leeftijd lager ligt dan bij Baobab en Djoser.

Zo tussen 25- 30 voor zover ik me herinnerNiet helemaal correct leeftijden bij Shoestring verschillen enorm. Ik heb groepen meegemaakt dat de leeftijden uit een liepen van 25 tot 55 jaar en reuze gezellig gehad met de hele groep. Verder is Shoestring een goede reisorganisatie alleen hotels met zwembad heb je niet vaak een of twee keer heb je zo'n hotel erbij zitten. Vaak verblijf je wat in goedkopere hotels nu is dat geen enkel probleem tenslotte ben je er niet om op je hotelkamer te blijven. Ik wil tegenwoordig wel steeds een hotel met zwembad en wat luxere hotels dus kies ik voor een andere reisorganisatie. Maar voor de rest kan ik zeggen dat Shoestring zijn zaken goed heeft geregeld. Verder kan je ook op de site altijd zien welke leeftijden er geboekt hebben.
Dan hebben die vrienden van mij toevallig groepen met jongeren getroffen , sorry dan voor TO voor verkeerd idee dat ik misschien gegeven heb.

Denk verder ook niet dat t allemaal veel uitmaakt, de org die ik noemde en shoestring en nog n paar anderen de zgn avontuurlijke reizen dus.

Het gaat er meer om:gaan ze op de tijd dat jij wilt naar de plaatsen die jij wilt bezoeken.

Dat zwembad bij het hotel mis ik eigenlijk nooit,maar dat is persoonlijk, maar dat klopt die hebje bij deze organisaties meestal niet, dan heb je toch wat meer nodig dan 3***.
Shoestring is de low-budgettak van Koning Aap. De reizen zijn vergelijkbaar, gewoon professioneel geregeld, alleen zijn ze bij Shoestring meestal iets goedkoper uitgevoerd (inderdaad; iets minder luxe hotels e.d.). Ik heb er zelf nog nooit mee gereisd, maar hoor van mensen die dat wel gedaan hebben over het algemeen wel goede ervaringen. Ik ken wel reisleiders van Koning Aap die ook Shoestringreizen doen, dat maakt dus niet uit.

Ik had overigens ook altijd wel het idee dat er vaker jongeren met Shoestring reizen omdat dat voor hen beter betaalbaar is.
Dank je voor jullie reacties.Bij shoestring kun je de groepssamenstelling al zien op hun site. Klopt, zijn veelal jongeren maar zie af en toe ook wel wat oudere mensen ertussen.

Ben nu een beetje aan het vergelijken tussen al die organisaties die groepsreizen aanbieden naar Thailand. Heb net iets vergelijkbaars gezien op de site van Summum reizen.

Ben wel benieuwd of je nog iets van vrijheid hebt op je reis.Vind het nl wel gemakkelijk dat de overnachtingen etc geregeld zijn (vooral rond de kerstperiode), maar zit nog wel een beetje te twijfelen of het groepsgebeuren wel iets voor mij is.
De reisorganisaties die hier genoemd zijn bieden allemaal reizen Exclusief maaltijden, dus die moet je zelf regelen (alleen op reisdagen kan het gebeuren dat de lunch inbegrepen is omdat het veel tijd scheelt als iedereen op dezelfde plek eet, of eenvoudig omdat er maar een eetgelegenheid is.

Verder is mijn ervaring dat op de dagen van de standhotels je genoeg tijd hebt voor jezelf. De reisbegeleider kan voorstellen iets te regelen als er voldoende animo voor is, of als hij/zij er zin in heeft een stadswandeling te geven.

maar als je daar geen zin in hebt doe je gewoon niet mee. dat zelfde geldt voor het eten, soms wordt gezegd wie zin heeft vanavond kan mee om iets speciaals te eten.

Op deze reizen gaat een reisbegeleider mee, geen reisleider. dat is het verschil dus de begeleider zorgt dat je op je plaats komt, de leider zorgt ook nog dat je ge-entertaind wordt.

Houd er rekening mee dat de meeste reizen op indeling gaan als je als single inschrijft. Ik weet dat er een org. is die bij de indeling niet naar sexe kijkt. Dus als je dat niet wilt even in de gaten houden. Of bijbetalen voor 1 -pers.kamer.
capibara ken je de koning aap-reisleider voor Japan ook?

Daar heb je wat aan op je reis ;)
quote:nlies schreef op 01 februari 2008 @ 19:55:

Ik weet dat er een org. is die bij de indeling niet naar sexe kijkt. Dus als je dat niet wilt even in de gaten houden.Dat is dus bij Shoestring.
quote:moon2 schreef op 01 februari 2008 @ 21:07:

[...]

Dat is dus bij Shoestring.Vandaar dat ik nooit met shoestring gereisd heb
nlies,

ik had in Japan een hele goede reisleidster, die ook voor koning aap begeleidde. Maar jij hebt het over een man, dus die ken ik niet. Ik ben 2 keer met shoestring geweest en het is mij echt prima bevallen, de ene groep was zeer gemengd qua leeftijd, de andere praktisch alleen 20 en 30ers. Beide keren heel goed. De hotels ook, hoewel de kamers in Japan erg klein kunnen zijn, maar dat ligt meer aan de cultuur en de grondprijzen. Als je als single reist zou het kunnen dat je bij een andere sexe op de kamer ingedeeld wordt, maar ik heb het bij beide reizen niet meegemaakt. Er waren 2 singles van verschillende sexe, die de gehele reis gewoon een kamer voor zich alleen hadden, zonder de toeslag te betalen. Maar je als je zeker niet op de kamer wilt met de andere sexe, zou je voor de zekerheid beter de toeslag kunnen betalen. Ik heb dat in ieder geval wel gedaan.
dat zou ik nu zeker doen kevertje, bijbetalen als het nodig is, Maar ik heb nu op n vorige vakantie een vakantiemaat gevonden dus dat probleem is opgelost.

En klopt ja de kamers in Japan zijn erg klein, maar ja wat moet je anders met veel mensen op weinig grond.

maar ik zie een hotelkamer alleen maar om te slapen, dus daar maak ik me nooit zo druk om.

Vind t belangrijker dat t hotel op n wat centrale plek is, waar dus nog wat te doen is in de buurt
Ervaring met Shoestring? Ja dus zelf ben ik een paar jaar geleden met deze organisatie naar kenia/tanzania geweest. De vakantie zelf was geweldig, met helaas een grote maar.

Kapotte lekkende tentjes (heel oud spul) en een reisleider zie zo'n twee flessen wodka per dag opdronk.

Volgens die reisgids zou er Nederlandse reisbegeleiding zijn. Dit bleek een zuid-afrikaan die zijn (nu is Engels voor mij geen enkel probleem, maar voor enkele oudere mensen in de groep was dit wel een probleem, omdat zij geen engels spraken).

Tijdens deze reis kwamen we regelmatig de Koning Aap groep tegen, ben ook een aantal keer met hun opgetrokken (ivm een aantal excursies waar onze reisleider geen zin in had, dan mochten we gelukkig met Koning Aap mee).

Zo zijn er ook een aantal punch avonden georganiseerd ( dit wilde de reisleider wel graag doen). Heel veel sterke drank met een klein beetje punch. Nu vindt ik dat helemaal niet erg, maar ze moeten de mensen die geen alcohol drinken wel in hun waarde laten en geen sterke drank opdringen (dit gebeurde dus door de reisleider).

Voor mij dus geen shoestring meer.
Rock and Roll, Sent Us Insane
jammer cybermiep dat t zo gelopen is, maar hieruit blijkt wel weer dat de organisatie erg afhankelijk is van de reisleiding.

De mensen die ik over shoestring heb gehoord waren niet negatief,maar die zullen dan wel een andere begeleiding gehad hebben.

Hoop voor je dat je ghet andere keren beter treft, met welke org. je dan ook wilt gaan
quote:Cybermiep schreef op 08 februari 2008 @ 22:45:

Ervaring met Shoestring? Ja dus zelf ben ik een paar jaar geleden met deze organisatie naar kenia/tanzania geweest. De vakantie zelf was geweldig, met helaas een grote maar.

Kapotte lekkende tentjes (heel oud spul) en een reisleider zie zo'n twee flessen wodka per dag opdronk.

Volgens die reisgids zou er Nederlandse reisbegeleiding zijn. Dit bleek een zuid-afrikaan die zijn (nu is Engels voor mij geen enkel probleem, maar voor enkele oudere mensen in de groep was dit wel een probleem, omdat zij geen engels spraken).

Tijdens deze reis kwamen we regelmatig de Koning Aap groep tegen, ben ook een aantal keer met hun opgetrokken (ivm een aantal excursies waar onze reisleider geen zin in had, dan mochten we gelukkig met Koning Aap mee).

Zo zijn er ook een aantal punch avonden georganiseerd ( dit wilde de reisleider wel graag doen). Heel veel sterke drank met een klein beetje punch. Nu vindt ik dat helemaal niet erg, maar ze moeten de mensen die geen alcohol drinken wel in hun waarde laten en geen sterke drank opdringen (dit gebeurde dus door de reisleider).

Voor mij dus geen shoestring meer.

Hahaha, ik heb met dezelfde reisleider dezelfde reis gemaakt. En ook met heeel veel punch. Onze tenten waren daarentegen prima (geen regen gehad, dus misschien mazzel). Ik vond de reis verder prima, goed zelfs. Het eten was ook heerlijk, er werd zelfs iedere avond speciaal voor mij een vegetarische maaltijd bereidt. Hadden jullie ook Innocent als kok?

Al met al was het voor mij een goede ervaring en kon eigenlijk wel lachen om die Zuid Afrikaan al was zijn gedrag natuurlijk niet heel erg verantwoordelijk.
Inderdaad innocent als kok (ik vond ook altijd weer fijn om hem te helpen met koken).

Ik weet niet meer hoe de chauffeur heette, maar wel dat we heel veel spelletjes uno met hem hebben gespeeld.

De reis zelf was geweldig, ik ga beslist nog een keer terug naar Afrika.
Rock and Roll, Sent Us Insane
Misschien een tip maar ik ben BM air naar Thailand geweest. Daar heb je maar liefst 20 verschillende rondreizen, en daarnaast de mogelijkheid om zelf te kiezen met bouwstenen.

Er is heel erg veel vrijheid en ze werken met lokale gidsen reisleiders (die goed engels spreken). Alle hotels waren van goede kwaliteit (dus 4*). Er was wel een groep maar die varieerde iets tijdens de reis. Veel mensen hadden namelijk eigen onderdelen opgenomen in een standaardrondreis. Het is dus echt maatwerk maar dan wel in een groep.

De prijs was ondanks deze luxe goedkoper dan bij shoestring...

De organisatie heeft in Thailand 5 kantoren met oa Nederlands sprekende medewerkers. Je kunt daar gigantisch veel extra excursies boeken.

Een groot voordeel vonden wij dat ze eigen airco busjes hebben met maximaal 8 mensen. Geen grote passagiersbus met 30 man dus. Je blijft die dag ook samen met de mensen in het busje en je eigen gids! Wij hebben dus dagen gehad dat we met maar 2 of 3 mensen een eigen gids en chauffeur tot onze beschikking hadden. Je kunt dan alles aanpassen op je eigen wensen (ergens langer/korter blijven, extra bezoeken etc).

Er is dus wel een groep maar daar zit je verder niet aan vast. Iedereen heeft zijn eigen progamma. En daarnaast mag je ter plaatse nog bepalen of je die dag mee wilt, of zelf wat gaat ondernemen. Ook ter plaatse bijboeken van excursies is geen enkel probleem.
quote:nlies schreef op 01 februari 2008 @ 19:56:

capibara ken je de koning aap-reisleider voor Japan ook?

Daar heb je wat aan op je reis ;)

Oh, ik lees dit nu pas.

Ik zelf ben nog nooit in Japan geweest, maar mijn vriendje wel, met Koning Aap inderdaad. Hij had destijds een Belgische gids en was daar heel erg tevreden over.
o Capibara, dat is n andere dus.
Idd van dezelfde eigenaar als Koning Aap, maar dan de goedkopere minder luxe variant. Met KA goed ervaring, maar Shoestring geen ervaringen, omdat de gekozen reis steeds gecanceld werd...Hou er dus wel rekening mee dat Shoestring wel leuk een hele lijst met vertrekdata op de site zet, maar dat driekwart niet doorgaat vanwege te weinig aanmeldingen. Bovendien hangen ze aan de telefoon ook steeds andere verhalen op. Heb het in februari zelf gehad met een reis, vorig jaar ook, en nu heeft een vriendin van me het ook al. Reis gecanceld, als je 3 weken India boekt krijg je als alternatief een week Japan of twee weken Costa Rica! Ik boek nu liever bij een org die minder vertrekdata opgeeft, de kans is gewoon groter dat het doorgaat, en in de totaalprijs maakt baobab of djoser niet altijd veel uit met shoestring.
Ik heb in februari nog een 'avontuurlijke' rondreis door Zuid India gemaakt met Shoestring.

Vond het weinig avontuurlijk eerlijk gezegd. De meeste dingen had ik zelf ook wel kunnen bedenken en organiseren, voor een kwart van het geld. Maar goed, ik had daarvoor al een maand zelfstandig door Noord India gereisd. De groep was wel heel leuk, dus daar lag het niet aan. Maar onze gids was ook tien keer niks. En voor mij mocht het nog best wat primitiever en simpeler, ik houd juist totaaaal niet van dure hotels, haha.. voel me daar nog veel meer de toerist.. en krijg juist meer heimwee! Maar dat is ook weer een kwestie van smaak he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven