ervaringen Mexico, Riviera Maya

07-06-2007 13:56 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

We hebben gisteren besloten om naar Mexico te gaan.

We vertrekken op 24 augustus en gaan dan 13 dagen naar een hotel in Riviera Maya.

Wie is hier al eens geweest, wat moeten we echt zien daar??

Alle tips zijn welkom!

Groetjes, Wilma
Ik heb zelfs voor all inclusive gekozen . Zeker niet om alleen daar te eten, maar voor nog geen 200 euro meer had ik all inclusive ipv alleen ontbijt. En hell, mezelf kennende heb ik dat er zelfs in cocktails al uit in twee week . Helemaal lekker dat ik dan lekker af en toe daar kan lunchen of eten als ik even niet uit eten wil :-).

Als ik nog vragen heb kom ik hier zeker terug, ik ben in ieder geval al lekker aan het lezen en me aan het verheugen, ik heb afgelopen nacht zelfs gedroomd van wat ik allemaal wilde doen... en ik weet nu al dat 2 week misscihen wel te kort is!!
Wij gaan 13 februari ook naar Playa Del Carmen, het zou eerst de Dom Rep worden maar nu is het toch dit geworden en ik heb er superveel zin in!!! We hebben wel een all inclusive resort genomen en we zien het wel...
Meiden jullie zullen het super hebben in Playa! wij zijn in 2004 geweest en hopelijk gauw weer een keer terug(is nog zoveel ander moois )..

Maar het is echt een aanrader,erm ik geloof Pluizemuis..naar welk hotel ga je?
Hoi allemaal,ik heb gisteren geboekt,een weekje naar Playa,in hotel Real kwam bij de vakantiereiswijzer positief naar voren en er was niet zo heel veel keus meer voor die datum dat wij weg kunnen.Heb er ongelofelijke zin in,jammer alleen 9 dagen want vriend heeft een nieuwe baan en dus niet zo veel vakantiedagen:( anders waren we zeker 2 weken gegaan...
Ik heb nog een vraagje aan de ''Kenners"" kan ik daar met mijn postbankpinpas gewoon pinnen?

Denk dat wij ook voor Tulum en Coba kiezen omdat we er dus maar zo kort zijn en ik wil ook lekker relaxen en heb geen zin in lange busreizen daar.

Mooie reden om een keer terug te gaan als ik alles hier zo lees:)

Heb er echt zin in!
wanneer ga je eigenlijk dolfje?

Nog een vraag, kan ik beter alvast wat dollars meenemen dan euros? Denk het wel he, de wisselrate is vaak wat gunstiger denk ik? Die van die pinpas is ook een goede vraag. Neem aan dat ik met mastercard sowieso wel terecht kan.

Ik ga me trouwens wel laten inenten. Ook omdat ik het natuurgebied in wil en er nog wel meer reizen op de planning staan. Ik doe DTP en hepatitis A+B. B wordt niet zozeer aangeraden (pas v.a. 3 maand), maar als ik later nog verder wil reizen is die ook wel heel slim.
Hola chicas,

Ja, met een postbankpas kan je hier gewoon pinnen. Geen probleem. Daarom zou ik ook aanraden neem niet heel veel cash geld mee, maar pin hier gewoon. Stuk makkelijker. Hoef je in Nederland geen geld te wisselen e.d. Wil je toch cash geld hebben, wissel dan direct voor pesos, je bent tenslotte in Mexico. Je kan dit heel last minute nog op schiphol doen, bij de ABN die daar zit. Maar zoals ik zeg, het is niet nodig. Je kan hier ook gewoon pinnen.

Hotel Real is ook zeker een leuk hotel Dolfje. Jij ook veel plezier met alle voorpret. Wanneer ga je precies?

Saludos
Hoi dank je wel voor de antwoorden!

Wij vertrekken 7/11 dus al over 3 weken ongeveer!

De inentingen heb ik al omdat ik al in Gambia geweest ben dus kan er nog even tegen:)

Ik vind het wel ver vliegen voor maar 9 dagen maar goed,het mooie weer is hier in Europa ver te zoeken dus vandaar dat we lekker naar Playa gaan.
Ga je naar Real(zeg maar die nieuwer is) als Gran Porto Real? zo ja...is super!!!

Pinnen kun je idd met postbank/bankpas,en inentingen hebben wij ook gedaan,beter mee verlegen als onverlegen...(ben als de dood dat ik wat oploop,zal wel meevallen maar toch)

Jeetje 9 dagen is wel heel kort,maar lang genoeg om de sfeer enz te proeven..ohh ik wil zo weer terug!

Gaan jullie met dolfijnen zwemmen? is gaaf!
Ja we gaan naar Real,die ligt meer in het centrum en Porto Real aan het strand geloof ik,ben erg benieuwd..

Wil wel graag met dolfijnen zwemmen maar wat ik zo zie vind ik het veel te duur....

Maar we zien het allemaal wel!
Hotel Real ligt aan het einde van de Quinta, de hoofdstraat. Dus zeker in het centrum. 9 dagen is inderdaad niet heel lang, maar zeker de moeite waard!! Je zal je niet gaan vervelen.

Met dolfijnen zwemmen is inderdaad duur. Je kan het op verschillende plaatsen doen. Bijvoorbeeld in Xcaret, dan betaal je de entree voor het park (USD 68) waar je dan ook de hele dag kan blijven, plus nog een extra USD 90 om met dolfijnen te zwemmen. Je bent in totaal een half uurtje in het water met de dolfijnen. Je kan bijvoorbeeld ook naar Puerto Aventuras gaan om met dolfijnen te zwemmen. Daar kost het USD 139. Er zit dan vervoer bij in van en naar Playa. In het park krijg je eerst een instructie van ongeveer 20 minuten. Vervolgens ga je met maximaal 8 personen het water in. Met die 8 personen heb je 2 dolfijnen. Je bent ongeveer 50 minuten in het water. Je doet een foot push, je hangt tussen 2 dolfijnen aan de vinnen, nog wat kusjes en knuffelen enzo. Aan het einde krijg je de dvd te zien die ze gemaakt hebben. Die je dan voor veel te veel geld kunt kopen (50 USD).

Het leukste is denk ik nog 'Trainer for a day' in Cancun. Je bent dan echt de hele dag in de weer met de dolfijnen. Ook voederen enzo. In totaal ga je 3 x een half uur in het water met de dolfijnen, en een half uur met de zeeleeuwen. Je ontbijt en lunch zijn bij de prijs is. Daarnaast krijg je nog een aantal foto's. Deze excursie kost zo'n 200 dollar. Maar dan ben je ook de hele dag bezig!

Het is inderdaad vrij prijzig, maar ja, sommige mensen hebben er altijd van gedroomd, dus dan kan je het beter ook doen. Je bent er nu!
Klinkt lekker meiden!

Wij hebben bij Puerto Aventuras met dolfijnen gezwommen en hebben een super dag gehad(een middag) en we hebben de dvd gekocht(zo'n super herinnering)

En 9 dagen whatever, als je daar bent heb je de tijd van je leven en ga je met man/vriend? zo ja kom je helemaal verliefd weer terug
Ik blijf het veel te duur vinden het zwemmen met dolfijnen,het is ook niet iets wat ik perse wil doen ofzo,het lijkt me wel erg leuk hoor maar geen diepgewortelde wens van mij zeg maar.

Dat park Xcaret is ook vrij prijzig die entree zeg maar dat lijkt me ook wel mooi,er is toch nog zo'n soort park daar ergens Xel Ha ofzo,is dat wat?

Rianne hoe is de temperatuur daar zo in November overdag en s'avonds?

Het zal wel een heel verschil zijn met hier!

Wij vliegen om 7.45 vanaf Schiphol met een tussenlanding op Cuba dus we moeten al vroeg vertrekken die nacht hier(kom uit Eindhoven.)

Ik heb gisteren eens op google earth zitten kijken bij Playa,leuke foto's zie je dan!
Wij zijn ook in november geweest en het was elke dag 30/35 graden en 1 dag regen(was niet zo erg hoor,wel ff lekker) het is in november juist een heerlijke tijd om in de Carribean te zijn!

In de avond wisselde het nog wel,de ene keer lange broek met shirt/blouse en de andere avond kon je weer wel in een rokje met topje,maar evengoed aangenaam in de avond(het is gewoon een paradijsje op aarde)

Xel-ha zijn wij ook geweest,en dat is een waterpark kun je ook van alles doen zoals in een band het hele park door(en je laten duwen door vriend,is heerlijk voor hem mss wat minder ) of snorkelen b.v. het is echt wel een aanrader om te zien..

Kon ik maar met jullie mee
Nog maar 2 weken:):) Heb er zo'n zin in want heb het zo koud de laatste dagen!
Heerlijk voor je meid!.

Als je maar beloofd dat als je daar eenmaal bent ook even aan ons denkt

Wel even vertellen hoe je vakantie is geweest he?!

Groetjes en alvast heel erg veel plezier...
Dolfje, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Als jij terugbent staat mijn vakantie echt voor de deur, ik vlieg begin december. Dus wil je me alsjeblieft updaten als je terugbent???
anoniem_13786 wijzigde dit bericht op 27-10-2007 14:01
Reden: mijn smileys werkten niet mee....
% gewijzigd
Tuurlijk!!
Onze tickets zijn binnen!!!
Woohoo! Zo wordt het nog echter :-D.
Wanneer ga je precies weg Dolfje? en jij Tangerine?
Ik begin december pas, dus ik heb nog een maand om af te tellen :-). Ik vlieg met sinterklaas!
Ik volgende week woensdag! Om deze tijd zit ik al uren in het vliegtuig!
Heerlijk meiden!....

Jullie zullen het super super onwijs super naar je zin hebben in het o zo mooie,gezellige,warme Mexico.....

En de vliegreis valt echt wel 100% mee(tuurlijk is het lang) maar zodra je aankomt op het vliegveld is alles vergeten.....
Dat hoop ik,heb 1 x eerder zo lang gevlogen,de heenweg ging wel maar terug vond ik verschrikkelijk....maar goed dat duurt nog even:)

Rianneplaya hoe is het met het weer daar nu?,als je op de verschillende weersites kijkt krijg je zulke uiteenlopende temperaturen en regen etc mijn vriend is bang dat het hele dagen regent dadelijk....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven