ervaringen Mexico, Riviera Maya

07-06-2007 13:56 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

We hebben gisteren besloten om naar Mexico te gaan.

We vertrekken op 24 augustus en gaan dan 13 dagen naar een hotel in Riviera Maya.

Wie is hier al eens geweest, wat moeten we echt zien daar??

Alle tips zijn welkom!

Groetjes, Wilma
Misschien een tip voor de mensen die de dvd bij het dolfijnen zwemmen te duur vinden.

Vorig jaar heb ik de Trainer for 1 day gedaan, echt een aanrader! Er waren meer mensen uit ons hotel die in ons groepje zaten van 8 personen, wij hebben 1 dvd gekocht en deze in Playa del Carmen bij een internetcafe gekopieerd. Zo kan je de kosten mooi delen! Ik weet dat je maar net zo'n geluk moet hebben zoals ik, maar je weet maar nooit!

Als ik de kosten niet kon delen zoals hierboven had ik sowieso de dvd wel aangeschaft, zoiets maak je misschien maar 1 keer in je leven mee en het is een mooie herinnering!

Voor degenen die nog naar Playa del Carmen gaan, heel veel plezier! Jullie gaan echt een toptijd hebben daar! Een bezoekje aan Tulum, Coba en Xel-Ha zijn zeker de moeite waard. Gewoon een ADO-bus pakken, dat is veel goedkoper dan een georganiseerde excursie en je kan je eigen tijden bepalen.

Have fun!
Het weer is hier wel okay nu. Het regenseizoen lijkt eindelijk op z'n einde te zijn. Misschien heb je dus af en toe een bui, maar niet veel. Is prima hier. Alleen beetje 'koud' de laatste tijd. Maar dat is ook omdat de hitte went. 'Koud' was het namelijk toen het slechts 28 graden was. Ik zat in de auto en heb de airco uitgezet omdat het zo koud was, haha.

Maar als je vanuit het Nederlandse weer komt is het dus heerlijk warm hier
Fijn om te horen Rianneplaya!

Morgen laatste dagje werken en dan nog een paar dagen om hier op te ruimen en te poetsen en in te pakken en dan lekker RUST!
Haha dat klint goed RiannePlaya, de temperatuur.

Snap wel wat je bedoelt. Ik heb zelf bijna 8 maand in Spanje gewoond, waarvan een half jaar in de zomer op Mallorca. Toen ik vorig jaar oktober terugkwam in Nederland was het voor Nederlanse temperaturen best mooi... Graad of 17.... Ik kwam van het vliegveld met een trui, een vest, een winterjas, een sjaal, en nóg had ik het koud .

Maar pffff als het in december 27 graden is in Mexico ben ik hartstikke blij, is heel warm als je vanuit dit koude landje komt :-D!!!!
quote:tangerine schreef op 07 oktober 2007 @ 22:56:

Ik ga in december 16 dagen naar Playa del carmen. Wel spannend, want het wordt mijn eerste échte vakantie alleen.

Is Chichén Itzá écht 4 uur met de bus? Zo ver weg is het toch niet, of maakt de bus zo'n omweg ;). Nou ja, hoe dan ook lijkt het me wel waard.

Coba is een goede tip, en nog mooi op de weg naar Tulum ook.

Kun je vanuit Playa del Carmen nog in Uxmal en Merida komen, of is dat écht te ver weg met de bus? Als Chichén Itzá al zo ver is...

Via de reisorganisaties kun je ook excursies doen naar Sian Ka'an en Ek Balam & Rio Lagartos (en met die laatste zie je als je geluk hebt krokodillen!) is dat vanuit Playa goed te bereizen?

Is Cancún echt een dikke afrader of kun je er toch wel érg goed shoppen ;).

En bovenal, hoe is dat nou zo'n vakantie alleen... Ontmoet je snel mensen? Iedereen roept van wel maar ik vind het toch wel heel spannend ;)

Hi tangerine

wij gaan ook naar el tukan 21 november met onze dochter (25 jaar) 5 december gaat zij weet naar huis mijn man en ik blijven een week langer Het is daar echt wel veilig zolang je maar niet in donkere achteraf straatjes gaat lopen Ik las dat je een paar woordjes spaans sprak goedzo Ze vinden het geweldig als je dat kan

Misschien zien we je daar nog groetjes sylvia
quote:rianneplaya schreef op 10 oktober 2007 @ 03:38:

El Tukan is inderdaad een prima hotel. Midden in het centrum, prima kamers, leuk zwembad. Niks heel speciaals of super de luxe, maar gewoon prima. Lekker ontbijt zit er ook bij in trouwens. De french toast, heerlijk.

Stappen kan je hier prima in je eentje in Playa. Tuurlijk mannen komen op je af om te vragen of je wil dansen. Maar dat gebeurd niet minder als je met een groep bent. Dus gewoon lekker alleen gaan en mensen ontmoeten.

Je kan inderdaad vanuit Playa de ferry naar Cozumel pakken. Kost 220 peso voor een retourtje. Huur je daar een scootertje en ga je om het eiland crossen. Heel leuk.

Ben blijven hangen vanwege van alles eigenlijk. Was wel liefde in het spel, maar dat was niet het meest bepalend. Vond het gewoon fantastisch. En onder tussen is de liefde ook helemaal leuk. Daarnaast leuke baan hier, leuk huisje. Vermaak me prima!

Als je nog vragen hebt roep je maar!

Saludos

Hi Wat gaaf dat je daar woont Wij gaan met onze dochter(25 ) 21 november naar el tukan mijn dochter 16 dagen wij 3 weken Wy waren de eerste keer daar toen ze playa car aan het bouwen waren naast de ferry aanlegplaats Ons hotel lag voor de ferry en had een barretje op het strand Ik weet de naam niet meer In 2002 hadden we een rustvakantie in cancun wij noemden het klein amerika Mijn man ging duiken en ik luieren Het was een super last minut 565 euro per persoon all inclusief 16 dagen Leuk om te doen maar zou er nooit meer terug gaan We hebben toen paar keer de bus naar playa del carmen genomen omdat het daar gezelliger is We schrokken de 1 ste keer wel hoe groot hetwas geworden van dorpje naar stadje maar nog steeds gezellig Zie er naar uit om er weer te zijn We willen 1 week auto huren om onze dochter toch wat meer te laten zien dan aleen maar strand Ik heb american rental gevonden op het net die was het goedkoopste Weet jij er wat over ?avis was erg duur

Ik hoop dat we niet te veel regen hebben anders heb ik een dochter met een oorworm gezicht lol saludos desde holanda sylvia
Hola Silfia,

Leuk dat jullie naar Playa gaan. En natuurlijk El Tukan, maar dat is naast goedkoop ook gewoon een super leuk hotel! Gaan jullie all inclusive of alleen met ontbijt?

Je zal wel schrikken hoe Playa de laatste tijd is veranderd. Het gaat zo ontzettend snel. Soms kom ik 2 weken niet op de Quinta en zijn er weer allerlei nieuwe winkeltjes en restaurantjes. De Starbucks schieten ook als paddestoelen uit de grond. Niet normaal.Maar nog steeds is het gezellig en niet zo amerikaans als cancun.

Over de autohuur, Amercan Rental ken ik niet. Maar let er goed op wat er bij verzekerd is en wat niet als je de auto huurt. Bij de meeste bedrijven zoals Avis en Europcar zit er standaard een basisverzekering bij de prijs in. Dit wil bij de kleinere verhuurders nog wel eens ontbreken. De basisverzekering moet je gewoon echt afsluiten. Of je de extra verzekeringen neemt kan je gewoon ter plekke bekijken. Hou er wel rekening mee dat je als buitenlander hier altijd schuldig bent als er iets gebeurd. Heel apart. Op mijn werk werken we altijd samen met Europcar. Dit is voor ons nog de beste van alle verhuurders. Ze proberen je gewoon altijd te naaien door extra geld te vragen voor dingen die niet eens bestaan. Maar over het algemeen valt dit bij Europcar mee.

Heb je al een idee waar jullie heen gaan als jullie gaan touren? Gaan jullie vanuit Playa dagjes weg, of ga je echt een aantal dagen reizen?

Qua regen zal het denk wel meevallen. We hebben nu echt de laatste dagen van het regenseizoen en dan is het echt wel klaar. Dus het zal alles meevallen en jullie kunnen gewoon heerlijk op het strand liggen!

Saludos
Hola ladies,

Mochten jullie nog een leeg plekje in je koffer hebben dan zou je mij heel erg blij kunnen maken met dropjes, stroopwafels, pepernoten, speculaas, kerstkransjes etc. Natuurlijk betaal ik jullie hier gewoon voor en krijg je als dank nog een heerlijke piña colada of cuba libre van mij.

Dus mocht je nog een plekje vrij hebben

Saludos
quote:rianneplaya schreef op 10 november 2007 @ 17:42:

Hola ladies,

Mochten jullie nog een leeg plekje in je koffer hebben dan zou je mij heel erg blij kunnen maken met dropjes, stroopwafels, pepernoten, speculaas, kerstkransjes etc. Natuurlijk betaal ik jullie hier gewoon voor en krijg je als dank nog een heerlijke piña colada of cuba libre van mij.

Dus mocht je nog een plekje vrij hebben

Saludos

Ja hoor zeg maar wat je het liefste will hebben dan kijk ik wel

We weten nog niet waar we heen zullen gaan met de auto

Zelf hebben we al rondgereden 10 dagen jaren terug met een kever zonder airco lol celestum -merida.......

Denk dat we het de laatste week doen zodat we onze dochter naar het vliegveld kunnen brengen en de auto dan nog 2 dagen hebben

de dolfijnen ben ik nog niet uit en de tijd gaat dringen via internet boeken is goedkoper

Isla mujeres de dolfijnen leek me wel leuk alleen welk programma neem je dan ufffffff Je moet dan wel met de buss en ferry en de ferry kon ik niet ontdekken op een www Hoe laat en wat het kost Heb van de week nog heel veel te doen Fysio -ziekenhuis-tandarts-kapper aghhhhhhhhhhh En dan nog dingen regelen voor mijn zoon die thuisblijft Vriezer vullen ( die zit nog net zo vol als we weer terug komen lol)

Ik hoop dat ze bij el tukan nog een apartement voor ons kunnen regelen nu zitten we in een hotelkamer met ze 3 tjes Ik heb ze geschreven en hij zou zijn best doen Mijn dochter neemt toch maar oordopjes mee want papa snurkt ahahhah

Ga nog even op www"s snuffelen

sylvia
quote:sylfia schreef op 11 november 2007 @ 22:55:

[...]

Ja hoor zeg maar wat je het liefste will hebben dan kijk ik wel

We weten nog niet waar we heen zullen gaan met de auto

Zelf hebben we al rondgereden 10 dagen jaren terug met een kever zonder airco lol celestum -merida.......

Denk dat we het de laatste week doen zodat we onze dochter naar het vliegveld kunnen brengen en de auto dan nog 2 dagen hebben

de dolfijnen ben ik nog niet uit en de tijd gaat dringen via internet boeken is goedkoper

Isla mujeres de dolfijnen leek me wel leuk alleen welk programma neem je dan ufffffff Je moet dan wel met de buss en ferry en de ferry kon ik niet ontdekken op een www Hoe laat en wat het kost Heb van de week nog heel veel te doen Fysio -ziekenhuis-tandarts-kapper aghhhhhhhhhhh En dan nog dingen regelen voor mijn zoon die thuisblijft Vriezer vullen ( die zit nog net zo vol als we weer terug komen lol)

Ik hoop dat ze bij el tukan nog een apartement voor ons kunnen regelen nu zitten we in een hotelkamer met ze 3 tjes Ik heb ze geschreven en hij zou zijn best doen Mijn dochter neemt toch maar oordopjes mee want papa snurkt ahahhah

Ga nog even op www"s snuffelen

sylviaVergeten Ik heb all incl. genomen als een paar drankjes neemt zit je al snel aan 13 euro per dag en dit kost all incl. ook per dag Maar was niet van plan daar elke avond te eten Ik hoop nog wat leuke tentjes te vinden in achteraf straatjes
Hoi Sylfia,

Dolfijn zwemmen op Isla Mujeres gaat via dezelfde organisatie als in Puerto Aventuras, en alles kost hetzelfde en werkt hetzelfde. Daar kan ik je wel meer over vertellen.

Vraag anders de angels even of ze jou emailadres naar mij sturen dan kan ik je wel wat tips geven.

Groetjes en succes met de laatste dingen
quote:rianneplaya schreef op 12 november 2007 @ 03:00:

Hoi Sylfia,

Dolfijn zwemmen op Isla Mujeres gaat via dezelfde organisatie als in Puerto Aventuras, en alles kost hetzelfde en werkt hetzelfde. Daar kan ik je wel meer over vertellen.

Vraag anders de angels even of ze jou emailadres naar mij sturen dan kan ik je wel wat tips geven.

Groetjes en succes met de laatste dingensylfiaa@yahoo.com
Sylfia, daarom heb ik ook all in genomen in el tukan :-D. Met alleen de drankjes en af en toe een lunch en/of diner is dat financieel gezien al rúúúiíím voordeldiger!

Rianneplaya, ik wil ook wel wat dropjes o.i.d. voor je in mijn koffer stoppen hoor. Heb je voorkeur voor zout of zoet, merk,....?

Nog maar ruim 3 week te gaan en dan vlieg ik al , woohoo!
Engelse drop en schoolkrijtdrop zijn favoriet

Wat goed trouwens dat El Tukan zo weinig extra kost voor All Inclusive, dat drink je er snel uit. Het is toch ook geldig in hun beachclub? Broodje en drankje op het strand en je bent normaal al duurder uit! El Tukan is hier sowieso een duur hotel als je het direct boekt. Rond de 100 dollar per nacht.

Silfia ik ga je nu een mailtje sturen
Over 3 maandjes vertrekken wij ook naar Playa Del Carmen, ik heb er nu al zoveel zin in . Ik ben heel benieuwd hoe het weer dan is maar het zal vast wel gewoon warm zijn ook in februari. We hebben ook een mooi all inclusive resort gekozen en willen ook nog dingen gaan bekijken en ook relaxen en lekker uitgaan en shoppen en gewoon alles wat er te doen is... Was het maar vast zover...
Zeg dames, hoe lang van te voren kun je eigenlijk je reispapieren ophalen bij het reisbureau? Ik vlieg 5 december al, maar ik heb nog niks van reispapieren gehoord...
Hoi allemaal,ik ben weer thuis en heb geweldig genoten!!Zou zo terug willen en daar blijven!

Hotel Real was prima,eten was goed maar jammer genoeg vaak aan de lauwe kant.De service was echt geweldig!Op een avond was onze douche kapot en ze konden het niet a la minute maken en we kregen meteen een andere(grotere en mooiere) kamer!

De eerste 3 dagen hebben we lekker op het strand gelegen en toen hebben we een excursie geboekt naar Tulum,Coba en Plaia Paraiso en dat was wel de moeite waard en de dag daarna zijn we naar Xel-Ha geweest en daar hebben we ons ook prima vermaakt.

Heb de excursies gewoon bij een kantoortje in de buurt van ons hotel geboekt en dat was prima en stukken goedkoper dan bij de reisleiding natuurlijk.

Maar een week is gewoon veel en veel te kort en valt zoveel te zien en doen daar dus we gaan zeker een keer terug en dan minstens 2 weken!

Tangerine wij hebben onze tickets ongeveer een week van te voren thuisgestuurd gekregen dus dan zou je nog even geduld moeten hebben...
Klinkt goed, rare vraag van mij, zijn er meer mensen die alleen op vakantie gaan? Ik word nu de datum dichterbij komt eigenlijk langzaam aan wat zenuwachtiger over het feit dat ik alleen ga **bloos**.....

Heb je het openbaar vervoer ook uitgetest? Hoe is het winkelen en stappen in playa? Heb je mooi weer gehad? Heb je allerlei dieren gezien op je excursies??? Hoe waren de maya overblijfselen? Ik wil méér verhalen! en heb je ook foto's?
quote:dolfje schreef op 16 november 2007 @ 15:03:

Hoi allemaal,ik ben weer thuis en heb geweldig genoten!!Zou zo terug willen en daar blijven!

Hotel Real was prima,eten was goed maar jammer genoeg vaak aan de lauwe kant.De service was echt geweldig!Op een avond was onze douche kapot en ze konden het niet a la minute maken en we kregen meteen een andere(grotere en mooiere) kamer!

De eerste 3 dagen hebben we lekker op het strand gelegen en toen hebben we een excursie geboekt naar Tulum,Coba en Plaia Paraiso en dat was wel de moeite waard en de dag daarna zijn we naar Xel-Ha geweest en daar hebben we ons ook prima vermaakt.

Heb de excursies gewoon bij een kantoortje in de buurt van ons hotel geboekt en dat was prima en stukken goedkoper dan bij de reisleiding natuurlijk.

Maar een week is gewoon veel en veel te kort en valt zoveel te zien en doen daar dus we gaan zeker een keer terug en dan minstens 2 weken!

Klinkt super! maar het is dan ook erg genieten hoor daar...leuk te horen dat je het naar je zin hebt gehad.

Tangerine wij hebben onze tickets ongeveer een week van te voren thuisgestuurd gekregen dus dan zou je nog even geduld moeten hebben...
Ik heb toevallig net een telefoontje van het reisbureau gekregen dat ik mijn reispapieren kan halen !!!
Tangerine, don´t worry! Het gaat alleen echt heel leuk worden! Mocht je heel zielig alleen in een hoekje zitten mail me dan maar, gaan we wat drinken ergens
Niet twijfelen maar gewoon heel simpel genieten....

Ik hoop(weet zeker) dat je het ontzettend naar je zin zult hebben in Playa......

Heel veel plezier!.
Rianne, mail me sowieso maar even binnenkort, ik neem een zakje engels drop en een zakje schoolkrijt voor je mee hoor! (Ik heb een hotmail adres, mijn forumnick met _id erachter geplakt)

Ik zie eigenlijk nog het meest 'op' tegen lunchen en dineren. Kijk, alleen op het strand liggen kán ik, alleen shoppen kán ik, ik kan ook best alleen excursies doen, maar alleen eten en stappen vind ik eng. En nu ontmoet ik natuurlijk waarschijnlijk een heleboel mensen, maar in mijn worst case scenario ontmoet ik dus helemaal níemand , wil niemand met mij praten en breng ik 16 dagen in totale afzondering door . Ik vind het lastig om op mensen af te stappen, als ik eenmaal met iemand in gesprek ben ben ik wel sociaal hoor, maar die eerste stap vind ik wel moeilijk.

Rianne, hoe is het weer nu? Ik las op internet dat je veel regen hebt?
Ja dat kan ik mij helemaal voorstellen...

Maar maak je daar nou niet te druk om,het loopt zoals het loopt en je zult genoeg aanspraak hebben geloof me maar!

Dusssss nogmaals heel veel plezier en probeer alvast voor te genieten(niet teveel druk maken)...

En laat vooral ff weten hoe je het hebt gehad ok?
Hoi,

Ik heb geen wilde dieren gezien alleen een hoop van die leguanenbeesten en pelikanen.En vissen in Xel-ha:)

De Maya overblijfselen vind ik erg leuk om gezien te hebben,vond persoonlijk Coba leuker dan Tulum omdat Coba nog helemaal in de jungle ligt.Wij hebben daar geen apen gezien maar die moeten er wel zijn daar.Vond het beklimmen van die piramide super,erg hoog maar wel de moeite waard om over de jungle uit te kijken.

Openbaar vervoer heb ik niet uitgetest maar geloof dat dat niet erg moeilijk is.

Winkels en restaurantjes en terrasjes genoeg!

Trouwens over dat alleen reizen,toen wij er waren zag ik op het vliegveld en daar best veel mensen die alleen op vakantie waren dus je komt vast en zeker mensen tegen!

Heel heel heel veel plezier!!Ik zou zo mee op het vliegtuig willen stappen en terug gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven