Europapark

18-03-2016 16:12 64 berichten
Dag reizigers,



Mijn man en ik zouden graag eens naar Europapark gaan. Omdat we hier allebei nog nooit geweest zijn hebben we toch een paar vragen.

Hoeveel dagen hebben we nodig om het hele park te kunnen zien en in alle attracties te gaan?

Moeten we een hotel op het park nemen of zijn de hotels in de buurt ook goed te doen?

Hebben jullie tips voor wat we zeker wel moeten doen of wat we beter aan ons voorbij laten gaan?

En dan als laatste, raden jullie aan om in de lente te gaan of is de zomer beter (door eventuele waterattracties oid die alleen in het hoogseizoen geopend zijn)?



Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Ik ga in september voor de 5e keer je hebt zeker 2 dagen nodig om alles te doen. Hotel van het park zelf zou ik niet doen, is best prijzig en Rust zelf bestaat uit zowat volledig uit gasthuizen. Wij zijn al 2 keer bij Gästehaus Jäger geweest, 1 keer bij Gästehaus Durst en in september zitten we in pension Vanii.

Wat je niet mag missen is persoonlijk natuurlijk. Ik zeg, achtbanen!! Vooral silverstar en blue fire maar ik vind heel veel attracties leuk en ga gewoon overal in. Wat je wel "moet" doen is naar de bar in Castillo Alcazar. Daar heb je prachtig uitzicht over het park en heerlijke cocktails! Perfecte plek om te chillen na een dag park

De periode, sowieso niet in de vakanties. Hou rekening met de vakanties van noord Frankrijk, Zwitserland en de deelstaten Baden-Württemberg en Rheinland-pfalz. Ik ben 1 keer in april geweest en 3 keer in eind september-begin oktober. De waterattracties hebben we elke keer gewoon kunnen doen.

Als je nog meer wil weten hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook, met een 6 en 10 jarige die niet zo van de achtbanen zijn. Is het dan ook leuk?
quote:Snotolf schreef op 18 maart 2016 @ 16:45:

Wij gaan ook, met een 6 en 10 jarige die niet zo van de achtbanen zijn. Is het dan ook leuk?

Ja hoor! Er is genoeg te doen, ook als je niet van achtbanen houdt wel zou ik met de kinderen de achtbaan Arthur niet overslaan. Je ziet een heel klein deel buiten en het zijn bakjes die onder de baan hangen en kunnen draaien. Maar hij is echt heel leuk en binnen kom je langs heel veel leuke dingen. Het is niet echt een typische achtbaan, hij versnelt en vertraagt continu en het is meer een soort darkride ook. Wij gaan in september voor het eerst met onze dochter van dan 4,5 en ben benieuwd.

De show in spanje is bv erg leuk! Is een show met paarden en ridders die tegen elkaar vechten. Zit ook wat humor in hij heet The return of the black knight.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Bree
Geen dank ik vertel er graag over haha! Het is echt mijn favoriete park! Leuke nog dan Disneyland.
Alle reacties Link kopieren
o wat leuk! Ik word er helemaal enthousiast van. Heb er al vaker naar gekeken, maar uiteindelijk nog nooit geboekt. Heb de 1e week van oktober vrij, dus ben gelijk even gaan kijken....blijkt het al aardig vol te zitten...Volgens mij zijn er dan oktoberfesten....
Oktoberfest en horrornights ivm halloween maar als je doordeweeks gaat is het prima te doen (of er moet ergens vakantie zijn, daar heb ik nog niet naar gekeken). Wij gaan meestal donderdag/vrijdag naar het park. Vertrekken dan woensdag al die kant op, do/vr park en zaterdag weer terug. Deze keer gaan we zondag heen, ma/di park en woensdag weer terug. Ik vermijd altijd wel de weekenden.
Bedankt voor je bericht, Bree! Ik word helemaal blij van jouw enthousiasme :p

Goeie tip om eens naar de vakanties van andere landen te kijken, die ga ik zeker onthouden! Door de week gaan is voor ons zeker geen probleem, we hebben immers nog geen kinderen om rekening mee te houden.



Persoonlijk vond ik disneyland niet zo heel erg leuk, zijn de parken erg vergelijkbaar?
Parken zijn qua afwerking en grootte wel enigszins vergelijkbaar. Maar niet qua attracties en sfeer europapark heeft naar mijn idee wat meer diversiteit in de attracties. Je kan er prima met kleine kinderen heen en je daar vermaken, maar ook voor de echte achtbaanliefhebbers is er genoeg te doen en beter dan in Disneyland. Ik vind Europapark gewoon heel mooi qua theming, afwerking, alles is in stijl en de hele sfeer die er hangt is geweldig! Ook leuk dat je bv in griekenland ook echt een bord met tomatenrijst, gyros met tzatziki enz kan eten. Je kan daar trouwens in het overdekte gedeelte ergens naar boven en dan op het balkon zitten. Daar is niet veel plek, maar het is ook een vrij onbekend stukje. Heerlijk! En vergeet vooral ook niet om bij de foodloop te gaan snacken. Is een heel leuk restaurant en ze hebben een pannetje met verschillende snacks en dat is echt lekker ik wordt gewoon bijna enthousiast van mezelf haha! Nu alweer zin om te gaan!
Werkelijk nog nooit van dit park gehoord. Leuk om te ontdekken wat er zoal te doen is op deze aardbol, al realiserende dat ik echt maar een miertje blijk dat zich op die aardbol begeeft dat niet verder is gekomen tot op heden dan een rondje om de kerk. Hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 keer in europapark geweest, is ook mij favoriete park! Voor iedereen is er genoeg te doen en de service in het park is fantastisch, zeker als je een baby of peuter bij je hebt. Ik vind eurodisney eerlijk gezegd niks aan, maar europapark dus wel.

wij hebben beide keren in een bed en breakfast geslapen in rust, welke weet ik zo niet meer het is voor mij al 10 jaar geleden, maar ik weet nog wel dat de mensen ontzettend gastvrij en behulpzaam waren.
Smaken verschillen, ik vond het best leuk, maar vond de sfeer juist niet zo. Heel volgepropt pretpark. Maar Silverstar is gaaf.
Dat volgepropt herken ik enigszins, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de Efteling. Je hebt maar heel weinig rustige stukjes waar je echt even rust en natuur vind. Alleen een stukje wandelpad langs de treinrails langs de biergarten en dan zo door naar het gebied van Arthur. En als je tussen de huisjes van Zwitserland door loopt kan je onder een poort door naar een riviertje dat er achterlangs loopt. Daar is het ook meestal wel rustig en zit een klein terrasje (tussen Frankrijk en Zwitserland in is het). Maar verder is het inderdaad overal wel gethematiseerd en staan er attracties of restaurantjes etc. Ik vind dat niet erg, dat hoort voor mij ook wel bij een pretpark want ik ga daar heen voor attracties en de sfeer, die vind ik wel echt pretpark uitademen daar
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 18 maart 2016 @ 19:00:

Werkelijk nog nooit van dit park gehoord. Leuk om te ontdekken wat er zoal te doen is op deze aardbol, al realiserende dat ik echt maar een miertje blijk dat zich op die aardbol begeeft dat niet verder is gekomen tot op heden dan een rondje om de kerk. Hahaha.



Ik herkende het gelijk hoor!





Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Troeteltje schreef op 18 maart 2016 @ 19:00:

Werkelijk nog nooit van dit park gehoord. Leuk om te ontdekken wat er zoal te doen is op deze aardbol, al realiserende dat ik echt maar een miertje blijk dat zich op die aardbol begeeft dat niet verder is gekomen tot op heden dan een rondje om de kerk. Hahaha.Heel veel mensen niet hoor ik zie nu wel steeds vaker hier in nederland van die grote billboards ervan langs de snelweg. Maar is wel grappig, want dan hoor je mensen "ik zag die poster van europapark. Lijkt me wel leuk voor een dagje!". Als je dan zegt dat het zo'n 650km rijden is, zien ze er toch maar vanaf
Ik woon aan de Belgische kust, nog iets verder dus :p

Ik denk dat we er in Oostenrijk eens van gehoord hebben, van andere (duitse) toeristen. Het park staat nu al een paar jaar op ons wensenlijstje, dit jaar gaat het er dan eindelijk van komen.

Disneyland vonden wij niet zo omdat het teveel echt op kinderen gericht was en omdat er nauwelijks variatie van restaurantjes was. Dat kan natuurlijk ook komen doordat we in februari geweest zijn, maar we vonden het gewoon tegenvallen. Dat er niet veel natuur is in een park vinden we niet erg, we gaan voor de attracties. Als we natuur willen gaan we wel een paar dagen naar Texel ofzo ;)
Dat denk ik dus ook de Efteling geeft wel een fijne combi van beide, dat heeft EP niet. Maar ik vind dat niet storend.

Wel leuk dat het er nu dan eindelijk echt van gaat komen! ik heb er ook alweer heel veel zin in en zeker ook omdat dochter nu mee gaat en ik heel benieuwd ben naar haar reactie.
Voor een keertje is het een leuk park. Als je niet op een rustige dag gaat heb je inderdaad 2 dagen nodig.
Ik heb op rustige dagen ook wel 2 dagen nodig hoor maar ik neem dan ook wel de tijd om alles te doen en bekijken en ik hou gewoon van pretparken! Ik weet wel waar ik van mijn pensioen ga genieten later!
Nu zijn alleen de verwachtingen wel hoor, door mijn enthousiasme straks valt het heel erg tegen haha! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je EP niet geweldig vind! Maar ik ben echt een pretparkfan en vermaak me al snel ergens
Alle reacties Link kopieren
Bree, dem mokkeltjes zhier zijn niet van het lopen. Sterker nog, ze hebben er een enorme hekel aan en gaan er van zeuren. Hoe zijn de afstanden in vergelijking tot Efteling? Misschien doen ze minder lang aan omdat er dus minder "natuur" tussen zit?
Het blijft natuurlijk een groot park. Maar het is idd wel een vol park en overal is wat te zien en te doen. Attracties liggen dicht bij elkaar en je hebt niet zulke lange afstanden zonder iets, zoals in de Efteling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 19 maart 2016 @ 08:54:

Het blijft natuurlijk een groot park. Maar het is idd wel een vol park en overal is wat te zien en te doen. Attracties liggen dicht bij elkaar en je hebt niet zulke lange afstanden zonder iets, zoals in de Efteling.Dan komt het goed!
quote:-Suze- schreef op 19 maart 2016 @ 08:29:

Bree, dem mokkeltjes zhier zijn niet van het lopen. Sterker nog, ze hebben er een enorme hekel aan en gaan er van zeuren. Hoe zijn de afstanden in vergelijking tot Efteling? Misschien doen ze minder lang aan omdat er dus minder "natuur" tussen zit?Je valt van de ene attractie in de andere, dat zit wel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven