Excursiereis Parijs

08-11-2010 20:37 61 berichten
Graag ga ik binnenkort met mijn vriend 3 dagen naar Parijs (vrijdag-zaterdag-zondag). Nu ben ik gestuit op Van Nood of Peter Langhout reizen. Ik heb voorkeur voor een excursiereis.

Bij beide operators ligt het hotel niet in het centrum maar dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn gezien de excursiebus.

Heeft er iemand (onlangs) ervaring met deze operators?

Ik had al gekeken bij Oad, die kunnen helaas alleen op 5 december (voorkeur voor 26-27-28 november, kan daarna geen vrij meer krijgen).

De hotels waar het om gaan zijn:

Etap Porte de Vincennes (Van Nood)

Comfort Inn Bezons La Défense (Peter Langhout)
Alle reacties Link kopieren
Benader de hotels die je via bookings hebt gevonden anders direct. Zoek hun site op en mail ze. Of tik de naam in met 'reisbureau' of 'reisorganisatie'. Dan vind je wellicht een Nederlands bureau waar je kan boeken zonder credit card.

Ik wil wel even helpen zoeken hoor als je de naam noemt,
.
2 dagen Parijs is goed te doen als je er voor de eerste keer komt.

Wij zijn er jaren geleden ook, 2x nog wel, met een touroperator geweest.Ik was toen ook 19/20 ofzo.

De eerste keer idd met de groep bijna alles gedaan(de excursies die er bij zaten,niet die je apart moest betalen) en de 2e keer alleen de busreis en hotel gebruikt en het vervoer naar Versailles en verder op eigen gelegenheid.

Had de 2e keer wel meer voor een reis met hotel binnen de ring vlakbij een metro station gezocht.

Een volgende keer zou ik er gewoon met de auto heen rijden en zelf een hotel zoeken.
Ik heb inmiddels geboekt bij Peter Langhout.

We hebben besloten om vrijdagavond de lichttour mee te gaan en de rest van het weekend zelf te besteden.

Allen bedankt voor de nuttige tips!
Veel plezier Dyaa
Joehoe, we gaan al bijna!
Heel veel plezier en leuk dat je nog even liet weten wat het is geworden. Ik ben ook wel benieuwd hoe je het gehad hebt, dus als je straks zin hebt om een verslagje te doen, dan lees ik het graag !
.
Ik wil ook een excursiereis (bus+hotel) boeken naar Parijs.

Niet omdat ik niet groot genoeg ben om te gaan, ik ken Parijs goed, en spreek vloeiend Frans, maar omdat ik het niet zie zitten om alleen met Moppekind in het buitenland te zitten.

Stel dat er wat met me gebeurt, dan is er in elk geval een reisleider om een mannetje van acht jaar mee terug te nemen naar Nederland.

Dus, ja, dan maar een keertje suf, en als we eens met zijn drieën gaan een eigen programma opzetten.

En ja, busreizen duren lang, maar een computerspelletje, pocket loco etc. mee, dan is het vast wel te doen. En niet de chauffeur volgen naar het fantastische AC-restaurant langs de snelweg, maar gewoon bij de McDonald's binnenwippen.
Ga NIET met Peter Langhout!!

Ik heb even geen tijd om uitgebreid te vertellen maar het was een grote flop, zonde van het geld, echt een enorm slecht georganiseerde 'reis'
Op zo'n korte termijn is EUR 260 voor 2 pers wel goedkoop inderdaad. Let er gewoon op dat het hotel vlakbij een metrostation zit dan zit je altijd goed. La Defense is wel een betere wijk om te zitten met je hotel dan Port de Vincennes.

Let er ook op dat je op dag 1 lang bezig om via meerder opstapplaatsen naar Parijs te rijden dus je bent best wel lang onderweg. En eenmaal ter plaatse in Parijs hoef je helemaal niet mee met de geboden excursies hoor. Als je zin hebt ga je mee anders niet. Maar vertel wel even van te voren aan de chauffeur of je wel of niet mee gaat. Je kan ook gewoon helemaal niet met ze meegaan en alleen de dag dat je naar huis vertrekt je weer bij de groep aansluiten! Zorg er dan ook voor dat je dit tegen de chauffeur zegt en dat je goed vraag hoe laat het vertrek is 's ochtend op de vertrekdag dan is er niets aan de hand, geen chauffeur die daar moeilijk over doet.

Dus je kan gebruiken maken van de goedkope reis en toch zelf bepalen wat je doet.

(Toen ik nog tiener was bestond er nog geen Thalys etc en wij nog geen rijbewijs hadden was zo'n groepsreis de enige optie maar wij deden dus altijd bovenstaande! Meegaan maar van niets gebruik maken en ons pas bij vertrek weer aansluiten!)
quote:Dyaa schreef op 07 december 2010 @ 19:19:

Ga NIET met Peter Langhout!!

Ik heb even geen tijd om uitgebreid te vertellen maar het was een grote flop, zonde van het geld, echt een enorm slecht georganiseerde 'reis'

Oh, wat jammer Dyaa. Je had er zoveel zin in. Ik vind het echt sneu voor je.

Was er helemaal niks meer van te maken?
.
I.v.m zéér vage info op de site van P.L.-reizen, plus de mededeling dat als ze een stopplaats niet aan zouden doen je een treinkaartje zou krijgen voor "een andere" stopplaats heeft me doen besluiten dat ik lekker een keer in het voorjaar met ons volledige gezin naar Parijs wil.

Met de Thalys, en in een goed hotel in het Quartier Latin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven